Hammon írta:
Puli írta:
Hammon írta:
Sziasztok!
Nekem most fog elhullani a kettőstömegűm, és a kuplungom is a nyakamban fog.
MEgoldható a face előtti E46 136 LE-s változathoz a fix lendkerék?
Olyat keresnék esetleg.
Köszönöm!
Had kérdezzem meg,hogy mennyi km van a kocsidban? Mik a jelei,hogy kettőstömegű. és kuplung csere kell?
Valós 280.000 van benne. Induláskor kis gázadással a kuplung lassú felengedése mellett irdatlan módon rázza a kasznit. Alacsony fordulatról lassú gázadásra szintén nagy remegéssel reagál. Leállításnál,ha nem nyomom be a kuplungot konkrétan kilöttyintem a sört a kormány mögül. Ezt egy hangos csattanás is a tudtomra adja.
Mivel a kuplung a tarkómnál fog, azt is cserélni kell.
Egyre többet hallok én is erről a kettőstömegűt egytömegűre cserélésről. Azt nem azért találták ki hogy jó legyen bele az egytömegű is. Ez egy vibrációcsökkentő elem. Ha lecseréled akkor szépen fokozatosan fog rontani a motorodon nem egyik napról a másikra.
Versenyautóba nem kell, ez teljesen egyértelmű! De ott nem is a hosszú üzemidő a cél, hanem a minél nagyobb hatékonyság, a gyorsabban felpörgő motor (amit akadályozna a kettőstömegű).
Gondolom egyébként nem meggyőződésből hanem csupán pénztárca barát megoldásból választod majd az egytömegűt. Én azt mondom, ha a későbbiekben nem akarsz sűrűbben tartóbakokat cserélni vagy kipufogó rezgéscsillapítót, illetve egyéb dolgokat amik mind mind összefüggésben vannak a motor állandó mozgásával akkor inkább spórolj a kettőstömegűre, 136lovasra nem is nagy vész, újabbakra meredekebb.
Vannak akik felújítják, több kevesebb sikerrel, de ha hosszú távra tervezel akkor egy LUK szett kell Neked!
ÜDv,
Balu