autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318tds
Évjárat: 1997

státusz Meggyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2013. augusztus 08. csütörtök, 21:56


YELLOW írta:
Meggyi írta:
YELLOW írta:
Meggyi írta:
YELLOW írta:
Meggyi írta: Sziasztok!

Olyan problémám van,hogy menet közben a klímám 2000 feletti fordulaton kikapcsol,ha rövid ideig pörgetem 2000 fölé akkor néha-néha visszakapcsolja magát,de ha huzamosabb ideig huzatom akkor kikapcsolja és nagyon büdös jön a szellőzőn át és a klíma kapcsolót hiába nyomkodon nemkapcsol vissza csak,hogyha leállítom az autót és újraindítom.318 TDSről van szó és ugye elméletileg ezekben van egy padlógáz kapcsoló,hogy kinyomja a klímát,hogy lehessen előzni vele.Ez alapjáraton hibátlanul ki is kapcsolja majd vissza is,de alapjáraton hiába pörgetem bármeddig nem kapcsolja ki csak ha padlógázt adok neki.Klímagáz 1hete feltöltve szakszervízben,klíma ventilátor vadonatúj 22 e Ft-ért kapcsol ahogy kell,klímahűtő kitakarítva.Kondenz vízzel még nemtalálkoztam a kocsi alatt. 1 hete küzdök ezzel a problémával,hogy 80km/h nem tudok többel menni mert akkor kikapcsolja a klímám ! Remélem ti tudtok valamit segíteni ! Előre is nagyon köszönöm !


hasonló gond lehetett korábban, igaz E46-nál. nem lehetséges, hogy túl lett töltve? aztán a nagyobb fordulat miatt mégjobban megnő a nyomás, ugye valahol torlódik, aztán lekapcsol, nehogy eldurranjon? nekem ez ugrott be.


840gramm lett beletéve ennek elméletileg jónak kell lennie


én egy kicsit soknak találom, bár lehet tévedek. kérdés full üresre szívták, vagy ennyit töltöttek rá? E46-okba is olyan 680-750g körül kell, ha jól rémlik.
valakinek nemrég túl töltötték, aztán sípolt neki a klíma, meg talán le is állt.
valami adattáblának lennie kellene.


Kiszívták belőle,és újra töltötték,nyomáspróbázták,olajat is leszedték és újat töltöttek bele. Előbb néztem egy táblázatot és abban ennyi volt: http://www.vpt.hu/klima/index....sorozat%20(E36)&year=1993-00


erre akkor sem vennék mérget.
azt mondod egy hete volt töltve és egy jelentkezett a hiba. józan paraszti... ?
ha előtte sem volt gond, akkor egyértelmű, hogy a gázzal nem oké valami. a srácnak kinézték valahonnan, bár neki lehet annyit töltöttek rá, meg ugye ami benne volt.


Előtte nem működött a klímám,gáz is csak 450 gramm volt benne és megvolt szorulva a klíma ventim ezáltal felmelegedett és kikapcsolta magát párperc után.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. augusztus 08. csütörtök, 21:54


Meggyi írta:
YELLOW írta:
Meggyi írta:
YELLOW írta:
Meggyi írta: Sziasztok!

Olyan problémám van,hogy menet közben a klímám 2000 feletti fordulaton kikapcsol,ha rövid ideig pörgetem 2000 fölé akkor néha-néha visszakapcsolja magát,de ha huzamosabb ideig huzatom akkor kikapcsolja és nagyon büdös jön a szellőzőn át és a klíma kapcsolót hiába nyomkodon nemkapcsol vissza csak,hogyha leállítom az autót és újraindítom.318 TDSről van szó és ugye elméletileg ezekben van egy padlógáz kapcsoló,hogy kinyomja a klímát,hogy lehessen előzni vele.Ez alapjáraton hibátlanul ki is kapcsolja majd vissza is,de alapjáraton hiába pörgetem bármeddig nem kapcsolja ki csak ha padlógázt adok neki.Klímagáz 1hete feltöltve szakszervízben,klíma ventilátor vadonatúj 22 e Ft-ért kapcsol ahogy kell,klímahűtő kitakarítva.Kondenz vízzel még nemtalálkoztam a kocsi alatt. 1 hete küzdök ezzel a problémával,hogy 80km/h nem tudok többel menni mert akkor kikapcsolja a klímám ! Remélem ti tudtok valamit segíteni ! Előre is nagyon köszönöm !


hasonló gond lehetett korábban, igaz E46-nál. nem lehetséges, hogy túl lett töltve? aztán a nagyobb fordulat miatt mégjobban megnő a nyomás, ugye valahol torlódik, aztán lekapcsol, nehogy eldurranjon? nekem ez ugrott be.


840gramm lett beletéve ennek elméletileg jónak kell lennie


én egy kicsit soknak találom, bár lehet tévedek. kérdés full üresre szívták, vagy ennyit töltöttek rá? E46-okba is olyan 680-750g körül kell, ha jól rémlik.
valakinek nemrég túl töltötték, aztán sípolt neki a klíma, meg talán le is állt.
valami adattáblának lennie kellene.


Kiszívták belőle,és újra töltötték,nyomáspróbázták,olajat is leszedték és újat töltöttek bele. Előbb néztem egy táblázatot és abban ennyi volt: http://www.vpt.hu/klima/index....sorozat%20(E36)&year=1993-00


erre akkor sem vennék mérget.
azt mondod egy hete volt töltve és egy jelentkezett a hiba. józan paraszti... ?
ha előtte sem volt gond, akkor egyértelmű, hogy a gázzal nem oké valami. a srácnak kinézték valahonnan, bár neki lehet annyit töltöttek rá, meg ugye ami benne volt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318tds
Évjárat: 1997

státusz Meggyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2013. augusztus 08. csütörtök, 21:48


YELLOW írta:
Meggyi írta:
YELLOW írta:
Meggyi írta: Sziasztok!

Olyan problémám van,hogy menet közben a klímám 2000 feletti fordulaton kikapcsol,ha rövid ideig pörgetem 2000 fölé akkor néha-néha visszakapcsolja magát,de ha huzamosabb ideig huzatom akkor kikapcsolja és nagyon büdös jön a szellőzőn át és a klíma kapcsolót hiába nyomkodon nemkapcsol vissza csak,hogyha leállítom az autót és újraindítom.318 TDSről van szó és ugye elméletileg ezekben van egy padlógáz kapcsoló,hogy kinyomja a klímát,hogy lehessen előzni vele.Ez alapjáraton hibátlanul ki is kapcsolja majd vissza is,de alapjáraton hiába pörgetem bármeddig nem kapcsolja ki csak ha padlógázt adok neki.Klímagáz 1hete feltöltve szakszervízben,klíma ventilátor vadonatúj 22 e Ft-ért kapcsol ahogy kell,klímahűtő kitakarítva.Kondenz vízzel még nemtalálkoztam a kocsi alatt. 1 hete küzdök ezzel a problémával,hogy 80km/h nem tudok többel menni mert akkor kikapcsolja a klímám ! Remélem ti tudtok valamit segíteni ! Előre is nagyon köszönöm !


hasonló gond lehetett korábban, igaz E46-nál. nem lehetséges, hogy túl lett töltve? aztán a nagyobb fordulat miatt mégjobban megnő a nyomás, ugye valahol torlódik, aztán lekapcsol, nehogy eldurranjon? nekem ez ugrott be.


840gramm lett beletéve ennek elméletileg jónak kell lennie


én egy kicsit soknak találom, bár lehet tévedek. kérdés full üresre szívták, vagy ennyit töltöttek rá? E46-okba is olyan 680-750g körül kell, ha jól rémlik.
valakinek nemrég túl töltötték, aztán sípolt neki a klíma, meg talán le is állt.
valami adattáblának lennie kellene.


Kiszívták belőle,és újra töltötték,nyomáspróbázták,olajat is leszedték és újat töltöttek bele. Előbb néztem egy táblázatot és abban ennyi volt: http://www.vpt.hu/klima/index....sorozat%20(E36)&year=1993-00

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. augusztus 08. csütörtök, 21:39


Meggyi írta:
YELLOW írta:
Meggyi írta: Sziasztok!

Olyan problémám van,hogy menet közben a klímám 2000 feletti fordulaton kikapcsol,ha rövid ideig pörgetem 2000 fölé akkor néha-néha visszakapcsolja magát,de ha huzamosabb ideig huzatom akkor kikapcsolja és nagyon büdös jön a szellőzőn át és a klíma kapcsolót hiába nyomkodon nemkapcsol vissza csak,hogyha leállítom az autót és újraindítom.318 TDSről van szó és ugye elméletileg ezekben van egy padlógáz kapcsoló,hogy kinyomja a klímát,hogy lehessen előzni vele.Ez alapjáraton hibátlanul ki is kapcsolja majd vissza is,de alapjáraton hiába pörgetem bármeddig nem kapcsolja ki csak ha padlógázt adok neki.Klímagáz 1hete feltöltve szakszervízben,klíma ventilátor vadonatúj 22 e Ft-ért kapcsol ahogy kell,klímahűtő kitakarítva.Kondenz vízzel még nemtalálkoztam a kocsi alatt. 1 hete küzdök ezzel a problémával,hogy 80km/h nem tudok többel menni mert akkor kikapcsolja a klímám ! Remélem ti tudtok valamit segíteni ! Előre is nagyon köszönöm !


hasonló gond lehetett korábban, igaz E46-nál. nem lehetséges, hogy túl lett töltve? aztán a nagyobb fordulat miatt mégjobban megnő a nyomás, ugye valahol torlódik, aztán lekapcsol, nehogy eldurranjon? nekem ez ugrott be.


840gramm lett beletéve ennek elméletileg jónak kell lennie


én egy kicsit soknak találom, bár lehet tévedek. kérdés full üresre szívták, vagy ennyit töltöttek rá? E46-okba is olyan 680-750g körül kell, ha jól rémlik.
valakinek nemrég túl töltötték, aztán sípolt neki a klíma, meg talán le is állt.
valami adattáblának lennie kellene.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318tds
Évjárat: 1997

státusz Meggyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2013. augusztus 08. csütörtök, 21:37


YELLOW írta:
Meggyi írta: Sziasztok!

Olyan problémám van,hogy menet közben a klímám 2000 feletti fordulaton kikapcsol,ha rövid ideig pörgetem 2000 fölé akkor néha-néha visszakapcsolja magát,de ha huzamosabb ideig huzatom akkor kikapcsolja és nagyon büdös jön a szellőzőn át és a klíma kapcsolót hiába nyomkodon nemkapcsol vissza csak,hogyha leállítom az autót és újraindítom.318 TDSről van szó és ugye elméletileg ezekben van egy padlógáz kapcsoló,hogy kinyomja a klímát,hogy lehessen előzni vele.Ez alapjáraton hibátlanul ki is kapcsolja majd vissza is,de alapjáraton hiába pörgetem bármeddig nem kapcsolja ki csak ha padlógázt adok neki.Klímagáz 1hete feltöltve szakszervízben,klíma ventilátor vadonatúj 22 e Ft-ért kapcsol ahogy kell,klímahűtő kitakarítva.Kondenz vízzel még nemtalálkoztam a kocsi alatt. 1 hete küzdök ezzel a problémával,hogy 80km/h nem tudok többel menni mert akkor kikapcsolja a klímám ! Remélem ti tudtok valamit segíteni ! Előre is nagyon köszönöm !


hasonló gond lehetett korábban, igaz E46-nál. nem lehetséges, hogy túl lett töltve? aztán a nagyobb fordulat miatt mégjobban megnő a nyomás, ugye valahol torlódik, aztán lekapcsol, nehogy eldurranjon? nekem ez ugrott be.


840gramm lett beletéve ennek elméletileg jónak kell lennie

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. augusztus 08. csütörtök, 21:33


Meggyi írta: Sziasztok!

Olyan problémám van,hogy menet közben a klímám 2000 feletti fordulaton kikapcsol,ha rövid ideig pörgetem 2000 fölé akkor néha-néha visszakapcsolja magát,de ha huzamosabb ideig huzatom akkor kikapcsolja és nagyon büdös jön a szellőzőn át és a klíma kapcsolót hiába nyomkodon nemkapcsol vissza csak,hogyha leállítom az autót és újraindítom.318 TDSről van szó és ugye elméletileg ezekben van egy padlógáz kapcsoló,hogy kinyomja a klímát,hogy lehessen előzni vele.Ez alapjáraton hibátlanul ki is kapcsolja majd vissza is,de alapjáraton hiába pörgetem bármeddig nem kapcsolja ki csak ha padlógázt adok neki.Klímagáz 1hete feltöltve szakszervízben,klíma ventilátor vadonatúj 22 e Ft-ért kapcsol ahogy kell,klímahűtő kitakarítva.Kondenz vízzel még nemtalálkoztam a kocsi alatt. 1 hete küzdök ezzel a problémával,hogy 80km/h nem tudok többel menni mert akkor kikapcsolja a klímám ! Remélem ti tudtok valamit segíteni ! Előre is nagyon köszönöm !


hasonló gond lehetett korábban, igaz E46-nál. nem lehetséges, hogy túl lett töltve? aztán a nagyobb fordulat miatt mégjobban megnő a nyomás, ugye valahol torlódik, aztán lekapcsol, nehogy eldurranjon? nekem ez ugrott be.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318tds
Évjárat: 1997

státusz Meggyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2013. augusztus 08. csütörtök, 21:22


Sziasztok!

Olyan problémám van,hogy menet közben a klímám 2000 feletti fordulaton kikapcsol,ha rövid ideig pörgetem 2000 fölé akkor néha-néha visszakapcsolja magát,de ha huzamosabb ideig huzatom akkor kikapcsolja és nagyon büdös jön a szellőzőn át és a klíma kapcsolót hiába nyomkodon nemkapcsol vissza csak,hogyha leállítom az autót és újraindítom.318 TDSről van szó és ugye elméletileg ezekben van egy padlógáz kapcsoló,hogy kinyomja a klímát,hogy lehessen előzni vele.Ez alapjáraton hibátlanul ki is kapcsolja majd vissza is,de alapjáraton hiába pörgetem bármeddig nem kapcsolja ki csak ha padlógázt adok neki.Klímagáz 1hete feltöltve szakszervízben,klíma ventilátor vadonatúj 22 e Ft-ért kapcsol ahogy kell,klímahűtő kitakarítva.Kondenz vízzel még nemtalálkoztam a kocsi alatt. 1 hete küzdök ezzel a problémával,hogy 80km/h nem tudok többel menni mert akkor kikapcsolja a klímám ! Remélem ti tudtok valamit segíteni ! Előre is nagyon köszönöm !



jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. augusztus 04. vasárnap, 21:44


Padre323i írta:
lalada írta: sziasztok!
A következő jelenséget tapasztaltam: bekapcsolom a klímát, álló autónál adok gázt kb 1000-1200-es fordulatig, és gázadásra ütemesen egy hülye vinnyogós-búgós hangot hallani, de ez kb 1500-ra elmúlik. Ez mi lehet? Kompresszor hiba? Amúgy jól hűt, nincs vele gond. Köszi!

Az enyém is pont ugyanez és 1500-nál elhagyja ezt a hangot.Kíváncsi lennék Én is hogy mi ez.


A mágneskuplung csapágyazása kezd meghalni. Még sokáig fogja így bírni. Majd 1500 felett is elkezdni ha romlik a helyzet.

Padre323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Padre323i

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 282

Elküldve: 2013. augusztus 04. vasárnap, 18:16


lalada írta: sziasztok!
A következő jelenséget tapasztaltam: bekapcsolom a klímát, álló autónál adok gázt kb 1000-1200-es fordulatig, és gázadásra ütemesen egy hülye vinnyogós-búgós hangot hallani, de ez kb 1500-ra elmúlik. Ez mi lehet? Kompresszor hiba? Amúgy jól hűt, nincs vele gond. Köszi!


Az enyém is pont ugyanez és 1500-nál elhagyja ezt a hangot.Kíváncsi lennék Én is hogy mi ez.



autója adatai
Széria: 5
Típus: E34
Kivitel: Touring
Modell: 525tds
Évjárat: 1994

státusz Tybi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2013. augusztus 03. szombat, 10:33


Sziasztok! segítségeteket szeretném kérni!
Most vettem egy E34-est, és olyat produkál, hogy a jobb oldalon lábtérbe és a műszerfalon a hangszóró mellett csak konstans meleget fúj, mindegy, hogy a klíma akár 18 fokra van állítva. Arra gondoltam, hogy lehet terelőlap, de lehet akár a hőfokszabályzó tekerőgombja is, bár én inkább erre gyanakszok. Erősítsetek meg légyszi!
(Bocs ha már volt ilyen kérdés, de nem volt időm mindent végigolvasni)

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2013. július 29. hétfő, 13:23


sziasztok!
A következő jelenséget tapasztaltam: bekapcsolom a klímát, álló autónál adok gázt kb 1000-1200-es fordulatig, és gázadásra ütemesen egy hülye vinnyogós-búgós hangot hallani, de ez kb 1500-ra elmúlik. Ez mi lehet? Kompresszor hiba? Amúgy jól hűt, nincs vele gond. Köszi!

autója adatai
Széria: 5
Típus: E34
Kivitel: Sedan
Modell: 540i
Évjárat: 1994

státusz kalapur77

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. július 25. csütörtök, 09:36


viktor írta: Szia!

Második kérdésedre a válasz: Tönkre ment a fűtéscsapod. motortérben valahol a tűzfal környékén lesz, 3 vastag vízcső megy bele és egy elektromos csati.


Klíma és fűtés


[/quote]

Köszi mindenkinek, otthon nagyobb monitoron megnézem az ábrákat.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2013. július 25. csütörtök, 08:44


Szia!

Második kérdésedre a válasz: Tönkre ment a fűtéscsapod. motortérben valahol a tűzfal környékén lesz, 3 vastag vízcső megy bele és egy elektromos csati.


b_imi írta:
kalapur77 írta: Sziasztok, új vagyok itt és BMW-s körökben is, nem akartam új témát indítani.

Két problémám van, az egyik a klímához kapcslódik. Amikor vettem az autót (E34, 540iA, manuál kétzőnás klímával) a klímája nem működött. Pontosabban bekapcsológomb világított, ha megnyomtam, picit, mintha elindult volna a klma, de azonnal le is kapcsolt. Ez elég egyértelmű jele volt annak, hogy alacsony a gáz nyomása. elementem hát feltöltetni, és mivel elengedte a tavly szeptemberben még meglévő nyomást, tömítetlenségre gyanakodtam én is és a klímás is, ezért festett gázt használt, hogy lehessen látni a probléma helyét.
Megállapítottuk, hogy a rendszer nem tömtetlen mert 20 percen át tartotta nyomásesés nélkül a beletöltött 18bar-t.
Fújta is a hideget, ahogy kell.
A PROBLÉMA viszont az, hogy klmíahűtő ventillátora nem kapcsol be. a szerelőt idézve "sem egyes, sem kettes fokozatban" sajnos nem sikerült megtudnom, mire gondolt pontosan, de azt el tudom képzelni, hogy nem kapcsol be, amitől túlmelegszik a hőleadó radiátor, ami túlnyomáshoz, majd nyomásvesztéshez vezet.
A kérdés tehát, hogy mi vezérli a klímahűtő ventillátortát (leírás, robbantott ábra, video, könyvrészlet, bármi jól jönne) illetve mielőtt elviszem szerelőhöz szeretném kipróbálni, hogy maga aventi halt meg, vagy csak a vezérkőelektronika (mondjuk egy relé, vagy bimetál)

A másik nagy gondom, hogy kikapcsolt klímával, amikor a külső levegőnek kellene beáramlania, akkor hideg motornál nincs is gond, jön be az éppen aktuális hőmérsékletű levegő, ami számomra 25-27fokig nem is indokolná klíma használatát. a probléma az, hogy a motor bemelegedésével ez a levegő meleggé válik, kvázi fűteni kezd a kocsi. Ezekben a nagy melegekben nehéz eldönteni, hogy mennyire meleg a befúvott levegő, de az biztos, hogy legalább 5-6 fokkal melegebb mint a kinti hőméréklet, ami igen kellemetlen. Nem tudom, hogy ebben az autóban ez miként van megoldva, korábban astrám volt. Azokban kétféle megoldás létezett. A klmía nélküli autókban a fűtőradiátort egy csap zárta el, ha hidegre volt állítva a hőmérséklet. Az én autómban ami klímás volt, a fűtőradiátor folyamatosan "áram alatt volt", mindig forró volt, nem volt csap ami elzárta volna a beáramló vizet. Azt hogy mégse fűtsön folyamatosan az autó, úgy oldották meg, hogy egy légterelő nem vezete át a levegőt a fűtőrdiátoron, hanem mellette a klmaradiátoron keresztül áramoltatta azt. Gondolom úgy gondolták, hogy ha hideget akar az ember, úgyis bekapcsolja a klímát vagy ha nem, akkor sem a fűtőradiátoron keresztül áramlik be a levegő, hanem mellette. Ez konstrukció elég béna volt, mert egy 90 fokos radiátor, még he nem is áramlik át rajta a befjt levegő, azért elég komolny infra sugárzást ad belülre.
Lehet, hogy a BMW-nél is ilyen knstrukciót alkottak a németek? remélem nem, és van egy csap, ami elzárja a fűtőradiátorról a 90fokos hűtőközeget. Ha van ilyen, azt hol találom meg? (ábra, video, stb negyot segítene)

Segítségeteket előre is köszönöm. Az is nagy segítség lenne, ha valakihez elmehetnék, és az ujjával memutatná, hogy hol találom a két, vélhetően hibás alkatrészt.




Klíma és fűtés




b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2013. július 25. csütörtök, 07:03


kalapur77 írta: Sziasztok, új vagyok itt és BMW-s körökben is, nem akartam új témát indítani.

Két problémám van, az egyik a klímához kapcslódik. Amikor vettem az autót (E34, 540iA, manuál kétzőnás klímával) a klímája nem működött. Pontosabban bekapcsológomb világított, ha megnyomtam, picit, mintha elindult volna a klma, de azonnal le is kapcsolt. Ez elég egyértelmű jele volt annak, hogy alacsony a gáz nyomása. elementem hát feltöltetni, és mivel elengedte a tavly szeptemberben még meglévő nyomást, tömítetlenségre gyanakodtam én is és a klímás is, ezért festett gázt használt, hogy lehessen látni a probléma helyét.
Megállapítottuk, hogy a rendszer nem tömtetlen mert 20 percen át tartotta nyomásesés nélkül a beletöltött 18bar-t.
Fújta is a hideget, ahogy kell.
A PROBLÉMA viszont az, hogy klmíahűtő ventillátora nem kapcsol be. a szerelőt idézve "sem egyes, sem kettes fokozatban" sajnos nem sikerült megtudnom, mire gondolt pontosan, de azt el tudom képzelni, hogy nem kapcsol be, amitől túlmelegszik a hőleadó radiátor, ami túlnyomáshoz, majd nyomásvesztéshez vezet.
A kérdés tehát, hogy mi vezérli a klímahűtő ventillátortát (leírás, robbantott ábra, video, könyvrészlet, bármi jól jönne) illetve mielőtt elviszem szerelőhöz szeretném kipróbálni, hogy maga aventi halt meg, vagy csak a vezérkőelektronika (mondjuk egy relé, vagy bimetál)

A másik nagy gondom, hogy kikapcsolt klímával, amikor a külső levegőnek kellene beáramlania, akkor hideg motornál nincs is gond, jön be az éppen aktuális hőmérsékletű levegő, ami számomra 25-27fokig nem is indokolná klíma használatát. a probléma az, hogy a motor bemelegedésével ez a levegő meleggé válik, kvázi fűteni kezd a kocsi. Ezekben a nagy melegekben nehéz eldönteni, hogy mennyire meleg a befúvott levegő, de az biztos, hogy legalább 5-6 fokkal melegebb mint a kinti hőméréklet, ami igen kellemetlen. Nem tudom, hogy ebben az autóban ez miként van megoldva, korábban astrám volt. Azokban kétféle megoldás létezett. A klmía nélküli autókban a fűtőradiátort egy csap zárta el, ha hidegre volt állítva a hőmérséklet. Az én autómban ami klímás volt, a fűtőradiátor folyamatosan "áram alatt volt", mindig forró volt, nem volt csap ami elzárta volna a beáramló vizet. Azt hogy mégse fűtsön folyamatosan az autó, úgy oldották meg, hogy egy légterelő nem vezete át a levegőt a fűtőrdiátoron, hanem mellette a klmaradiátoron keresztül áramoltatta azt. Gondolom úgy gondolták, hogy ha hideget akar az ember, úgyis bekapcsolja a klímát vagy ha nem, akkor sem a fűtőradiátoron keresztül áramlik be a levegő, hanem mellette. Ez konstrukció elég béna volt, mert egy 90 fokos radiátor, még he nem is áramlik át rajta a befjt levegő, azért elég komolny infra sugárzást ad belülre.
Lehet, hogy a BMW-nél is ilyen knstrukciót alkottak a németek? remélem nem, és van egy csap, ami elzárja a fűtőradiátorról a 90fokos hűtőközeget. Ha van ilyen, azt hol találom meg? (ábra, video, stb negyot segítene)

Segítségeteket előre is köszönöm. Az is nagy segítség lenne, ha valakihez elmehetnék, és az ujjával memutatná, hogy hol találom a két, vélhetően hibás alkatrészt.




Klíma és fűtés

autója adatai
Széria: 5
Típus: E34
Kivitel: Sedan
Modell: 540i
Évjárat: 1994

státusz kalapur77

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. július 25. csütörtök, 00:31


Sziasztok, új vagyok itt és BMW-s körökben is, nem akartam új témát indítani.

Két problémám van, az egyik a klímához kapcslódik. Amikor vettem az autót (E34, 540iA, manuál kétzőnás klímával) a klímája nem működött. Pontosabban bekapcsológomb világított, ha megnyomtam, picit, mintha elindult volna a klma, de azonnal le is kapcsolt. Ez elég egyértelmű jele volt annak, hogy alacsony a gáz nyomása. elementem hát feltöltetni, és mivel elengedte a tavly szeptemberben még meglévő nyomást, tömítetlenségre gyanakodtam én is és a klímás is, ezért festett gázt használt, hogy lehessen látni a probléma helyét.
Megállapítottuk, hogy a rendszer nem tömtetlen mert 20 percen át tartotta nyomásesés nélkül a beletöltött 18bar-t.
Fújta is a hideget, ahogy kell.
A PROBLÉMA viszont az, hogy klmíahűtő ventillátora nem kapcsol be. a szerelőt idézve "sem egyes, sem kettes fokozatban" sajnos nem sikerült megtudnom, mire gondolt pontosan, de azt el tudom képzelni, hogy nem kapcsol be, amitől túlmelegszik a hőleadó radiátor, ami túlnyomáshoz, majd nyomásvesztéshez vezet.
A kérdés tehát, hogy mi vezérli a klímahűtő ventillátortát (leírás, robbantott ábra, video, könyvrészlet, bármi jól jönne) illetve mielőtt elviszem szerelőhöz szeretném kipróbálni, hogy maga aventi halt meg, vagy csak a vezérkőelektronika (mondjuk egy relé, vagy bimetál)

A másik nagy gondom, hogy kikapcsolt klímával, amikor a külső levegőnek kellene beáramlania, akkor hideg motornál nincs is gond, jön be az éppen aktuális hőmérsékletű levegő, ami számomra 25-27fokig nem is indokolná klíma használatát. a probléma az, hogy a motor bemelegedésével ez a levegő meleggé válik, kvázi fűteni kezd a kocsi. Ezekben a nagy melegekben nehéz eldönteni, hogy mennyire meleg a befúvott levegő, de az biztos, hogy legalább 5-6 fokkal melegebb mint a kinti hőméréklet, ami igen kellemetlen. Nem tudom, hogy ebben az autóban ez miként van megoldva, korábban astrám volt. Azokban kétféle megoldás létezett. A klmía nélküli autókban a fűtőradiátort egy csap zárta el, ha hidegre volt állítva a hőmérséklet. Az én autómban ami klímás volt, a fűtőradiátor folyamatosan "áram alatt volt", mindig forró volt, nem volt csap ami elzárta volna a beáramló vizet. Azt hogy mégse fűtsön folyamatosan az autó, úgy oldották meg, hogy egy légterelő nem vezete át a levegőt a fűtőrdiátoron, hanem mellette a klmaradiátoron keresztül áramoltatta azt. Gondolom úgy gondolták, hogy ha hideget akar az ember, úgyis bekapcsolja a klímát vagy ha nem, akkor sem a fűtőradiátoron keresztül áramlik be a levegő, hanem mellette. Ez konstrukció elég béna volt, mert egy 90 fokos radiátor, még he nem is áramlik át rajta a befjt levegő, azért elég komolny infra sugárzást ad belülre.
Lehet, hogy a BMW-nél is ilyen knstrukciót alkottak a németek? remélem nem, és van egy csap, ami elzárja a fűtőradiátorról a 90fokos hűtőközeget. Ha van ilyen, azt hol találom meg? (ábra, video, stb negyot segítene)

Segítségeteket előre is köszönöm. Az is nagy segítség lenne, ha valakihez elmehetnék, és az ujjával memutatná, hogy hol találom a két, vélhetően hibás alkatrészt.