autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2019. január 11. péntek, 12:09


Nincs rángatás. Akkor majd szerzek tisztítót, reset és próba

Bár... szoktuk mondani, hogy a jót jobbra nem kell megcsinálni.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. január 11. péntek, 12:10

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2019. január 11. péntek, 11:26


YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta: Amikor vettem az autót, haverom megnézte diaggal és azt mondta, hogy kicsit szegény a keverék. A légtömeg mérőt mivel lehet tisztítani? Kompresszor? Féktisztító?

Kicserélném a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt, de milyen gyártó javasolt? Hol találom azt?

Köszi!


szerintem külön azt nem lehet cserélni, egyben van a házzal.
egy próbát megérhet a féktisztító, de csak leszerelt állapotban, majd ki kell fújni óvatosan.


Szia!
Nekem is szegény volt a keverék, pont tegnap cseréltem ki a légtömeg mérőt és megoldódott a gond. Nekem el volt szakadva az NTC ellenállás és össze-vissza mért hőmérsékletet.

Egy nagyon jó tanács! (nem rég olvastam) A Bosch kifejezetten nem javasolja a légtömegmérőinek tisztítását semmivel! Ha az van benne neked is , de gondolom igen.
Többet ártasz vele.. Én is tisztítottam tavaly kifejezetten légtömegmérő tisztító spray-el (Liqui Moly) de nem lett jobb. Nem is lesz jobb ha esetleg szakadt. Ritka az az eset amikor csak a ráégett kosz miatt rosszalkodik. Ha már eleve cserés akkor nincs mit tisztítani rajta. Féktisztító és nagynyomású levegő használata kifejezetten tilos
Akkor biztos hogy búcsút mondhatsz a mikronos forrasztási pontokra. Úgy kibelezi mint a sz***.

KB 40 ezer a boltokban egy légtömegmérő (típus függő) én 25 -ért vettem számla nélkül. De még számlával is tudok 25 körül. Csak az berendelős. Nekem meg gyorsan kellett, már is azonnal.

Egyébként a belsejét is lehet cserélni csak ritka speckós bitfej kell hozzá (én megoldottam oldalcsípővel a kicsavarását). De úgy sem vagy előrébb mert abból csak Pieburg van és az is 30 ezer. Szóval akkor inkább már házzal együtt gyári Bosch és 25 ezer.

(Hidd el nagyon utánajártam a dologban mióta nekem is rossz.)


hát persze, hogy a Bosch nem javasolja. vegyéééé újat!
ha normálisan volt cserélve a szűrő, akkor nem kellene koszosnak lennie.


Mondtam is Adamyno-nak, hogy valószínű neki nem kell cserélnie ha jól megy az autó és nem rángat. Egyszeri hibát beírt én még attól nem cserélném egyből. Először egy adaptáció törlést csinálnék. Ha takarítani akarja akkor szerintem már adja meg a módját egy légmennyiség tisztító spray-el, de persze ő tudja mivel akarja. De a nagy levegőnyomással ami egy kompresszorban van ki is nyírhatja a forrasztási pontokat.

Egyébként nekem így néz ki az elszakadt NTC a légtömegmérőből:




Ez pedig a fűtött érzékelő szál amire ráégett a sok éves retek (szabadszemmel nem, csak mikroszkóppal látható):





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. január 11. péntek, 11:28

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2019. január 11. péntek, 11:09


adams22 írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta: Amikor vettem az autót, haverom megnézte diaggal és azt mondta, hogy kicsit szegény a keverék. A légtömeg mérőt mivel lehet tisztítani? Kompresszor? Féktisztító?

Kicserélném a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt, de milyen gyártó javasolt? Hol találom azt?

Köszi!


szerintem külön azt nem lehet cserélni, egyben van a házzal.
egy próbát megérhet a féktisztító, de csak leszerelt állapotban, majd ki kell fújni óvatosan.


Szia!
Nekem is szegény volt a keverék, pont tegnap cseréltem ki a légtömeg mérőt és megoldódott a gond. Nekem el volt szakadva az NTC ellenállás és össze-vissza mért hőmérsékletet.

Egy nagyon jó tanács! (nem rég olvastam) A Bosch kifejezetten nem javasolja a légtömegmérőinek tisztítását semmivel! Ha az van benne neked is , de gondolom igen.
Többet ártasz vele.. Én is tisztítottam tavaly kifejezetten légtömegmérő tisztító spray-el (Liqui Moly) de nem lett jobb. Nem is lesz jobb ha esetleg szakadt. Ritka az az eset amikor csak a ráégett kosz miatt rosszalkodik. Ha már eleve cserés akkor nincs mit tisztítani rajta. Féktisztító és nagynyomású levegő használata kifejezetten tilos
Akkor biztos hogy búcsút mondhatsz a mikronos forrasztási pontokra. Úgy kibelezi mint a sz***.

KB 40 ezer a boltokban egy légtömegmérő (típus függő) én 25 -ért vettem számla nélkül. De még számlával is tudok 25 körül. Csak az berendelős. Nekem meg gyorsan kellett, már is azonnal.

Egyébként a belsejét is lehet cserélni csak ritka speckós bitfej kell hozzá (én megoldottam oldalcsípővel a kicsavarását). De úgy sem vagy előrébb mert abból csak Pieburg van és az is 30 ezer. Szóval akkor inkább már házzal együtt gyári Bosch és 25 ezer.

(Hidd el nagyon utánajártam a dologban mióta nekem is rossz.)


hát persze, hogy a Bosch nem javasolja. vegyéééé újat!
ha normálisan volt cserélve a szűrő, akkor nem kellene koszosnak lennie.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2019. január 11. péntek, 09:23


YELLOW írta:
Adamyno írta: Amikor vettem az autót, haverom megnézte diaggal és azt mondta, hogy kicsit szegény a keverék. A légtömeg mérőt mivel lehet tisztítani? Kompresszor? Féktisztító?

Kicserélném a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt, de milyen gyártó javasolt? Hol találom azt?

Köszi!


szerintem külön azt nem lehet cserélni, egyben van a házzal.
egy próbát megérhet a féktisztító, de csak leszerelt állapotban, majd ki kell fújni óvatosan.


Szia!
Nekem is szegény volt a keverék, pont tegnap cseréltem ki a légtömeg mérőt és megoldódott a gond. Nekem el volt szakadva az NTC ellenállás és össze-vissza mért hőmérsékletet.

Egy nagyon jó tanács! (nem rég olvastam) A Bosch kifejezetten nem javasolja a légtömegmérőinek tisztítását semmivel! Ha az van benne neked is , de gondolom igen.
Többet ártasz vele.. Én is tisztítottam tavaly kifejezetten légtömegmérő tisztító spray-el (Liqui Moly) de nem lett jobb. Nem is lesz jobb ha esetleg szakadt. Ritka az az eset amikor csak a ráégett kosz miatt rosszalkodik. Ha már eleve cserés akkor nincs mit tisztítani rajta. Féktisztító és nagynyomású levegő használata kifejezetten tilos
Akkor biztos hogy búcsút mondhatsz a mikronos forrasztási pontokra. Úgy kibelezi mint a sz***.

KB 40 ezer a boltokban egy légtömegmérő (típus függő) én 25 -ért vettem számla nélkül. De még számlával is tudok 25 körül. Csak az berendelős. Nekem meg gyorsan kellett, már is azonnal.

Egyébként a belsejét is lehet cserélni csak ritka speckós bitfej kell hozzá (én megoldottam oldalcsípővel a kicsavarását). De úgy sem vagy előrébb mert abból csak Pieburg van és az is 30 ezer. Szóval akkor inkább már házzal együtt gyári Bosch és 25 ezer.

(Hidd el nagyon utánajártam a dologban mióta nekem is rossz.)

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2019. január 11. péntek, 08:52


Adamyno írta: Amikor vettem az autót, haverom megnézte diaggal és azt mondta, hogy kicsit szegény a keverék. A légtömeg mérőt mivel lehet tisztítani? Kompresszor? Féktisztító?

Kicserélném a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt, de milyen gyártó javasolt? Hol találom azt?

Köszi!


szerintem külön azt nem lehet cserélni, egyben van a házzal.
egy próbát megérhet a féktisztító, de csak leszerelt állapotban, majd ki kell fújni óvatosan.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2019. január 11. péntek, 08:42


Amikor vettem az autót, haverom megnézte diaggal és azt mondta, hogy kicsit szegény a keverék. A légtömeg mérőt mivel lehet tisztítani? Kompresszor? Féktisztító?

Kicserélném a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt, de milyen gyártó javasolt? Hol találom azt?

Köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2019. január 07. hétfő, 14:38


Pocses írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a keverék képzést (főleg hideg motornál) befolyásolhatja-e az hogy a légtömegmérő által mért beszívott levegő hőmérséklete +8 - +10 °C körül van, -3 - -4 °C -os környezeti hőmérséklet mellett?
Tehát kint -3 °C van és diagra téve a légtömegmérő +8°C-ot mér.

(Biztos hogy a légtömegmérő méri a hőmérsékletet is nem csak a kg/h-t mert ha lehúzom a csatlakozóját akkor kitér szélsőértékre -38,5 °C -ra.)

Arra gondolok, hogy így elszegényíti a keveréket nekem a még hideg motornál és ezért lehet gyújtáskimaradásom is.
Lehúzott légtömegmérő csatlakozóval nem rángat az autó,szépen megy (nyílván nincs meg a teljes ereje) de ha rádugom nagy gázra nagyon rángat és torpan.

(Adaptációt már töröltem ezerszer, tisztítottam is de a mérőt még nem cseréltem ki).

Köszi a válaszokat!


Szia!
Dettó ezek a hibajelenségek voltak anno az enyémnél is, sőt később már le is állt bekanyarodáskor vagy pl. lámpánál pont zöldre váltott és indulás helyett is leállt. Szerény volt keverék ugye a műszer jóval kevesebb levegőt mért mint amit ténylegesen beszívott a motor így kevés benyát adagolt mellé, harmat gyenge volt az autó miután lehúztam a csatlakozóját azonnal "helyreállt" a rend. A másik véglete mikor meg többet mér mint amit beszív levegőt ekkor meg dús a keverék és nagy a fogyasztása az autónak. Légmennyiség mérőcsere után (Magneti Marelli) mikor beszereltem rádugtam a stekkert még 1-2 percig nem volt egyenletes a motor járása majd ezután már rendesen működött. Egy darabig még volt "kicsi sárga tengeralattjáró" a műszerfalon majd szépen eltűnt megtanulta a comp. Azóta is szépen működik, Bosch márkát nem is ajánlott a szerelőm beépítésre!



Köszönöm a választ!
Az én N42-es motoromhoz nincs magnet marelli-s csak bosch,ngk,vdo,hella meg pár kisebb márka még. Na de az mindegy is úgy is meg tudom venni a gyárit fél áron kb. Csak abban nem voltam biztos hogy ez a baja. Nekem még nem állt le de meleg motornál mintha kicsit nehezebben indulna.
Hideg motornál meg az a tünet, hogy beindítom pár másodpercig szépen jár aztán leesik a fordulat és leáll egy henger (általában a 4-es). Fel alá ugrál a fordulat kb 600 és 1000 között. Check lámpa villog aztán úgy is marad világítva. Erőtlen az autó (nyílván).. aztán leállítom újra beindítom és tök jó minden jár a 4 henger.

Neked volt esetleg hasonló tünet?

Szerk.: Ha álló helyzetben tekerem a kormányt vagy csak kisebb gurításnál pl. parkolás akkor nekem is leesik néha a fordulat 500 környékére és majdnem lefullad. Ennek sem így kéne lennie gondolom.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. január 07. hétfő, 16:39


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2019. január 07. hétfő, 12:49


adams22 írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a keverék képzést (főleg hideg motornál) befolyásolhatja-e az hogy a légtömegmérő által mért beszívott levegő hőmérséklete +8 - +10 °C körül van, -3 - -4 °C -os környezeti hőmérséklet mellett?
Tehát kint -3 °C van és diagra téve a légtömegmérő +8°C-ot mér.

(Biztos hogy a légtömegmérő méri a hőmérsékletet is nem csak a kg/h-t mert ha lehúzom a csatlakozóját akkor kitér szélsőértékre -38,5 °C -ra.)

Arra gondolok, hogy így elszegényíti a keveréket nekem a még hideg motornál és ezért lehet gyújtáskimaradásom is.
Lehúzott légtömegmérő csatlakozóval nem rángat az autó,szépen megy (nyílván nincs meg a teljes ereje) de ha rádugom nagy gázra nagyon rángat és torpan.

(Adaptációt már töröltem ezerszer, tisztítottam is de a mérőt még nem cseréltem ki).

Köszi a válaszokat!


Szia!
Dettó ezek a hibajelenségek voltak anno az enyémnél is, sőt később már le is állt bekanyarodáskor vagy pl. lámpánál pont zöldre váltott és indulás helyett is leállt. Szerény volt keverék ugye a műszer jóval kevesebb levegőt mért mint amit ténylegesen beszívott a motor így kevés benyát adagolt mellé, harmat gyenge volt az autó miután lehúztam a csatlakozóját azonnal "helyreállt" a rend. A másik véglete mikor meg többet mér mint amit beszív levegőt ekkor meg dús a keverék és nagy a fogyasztása az autónak. Légmennyiség mérőcsere után (Magneti Marelli) mikor beszereltem rádugtam a stekkert még 1-2 percig nem volt egyenletes a motor járása majd ezután már rendesen működött. Egy darabig még volt "kicsi sárga tengeralattjáró" a műszerfalon majd szépen eltűnt megtanulta a comp. Azóta is szépen működik, Bosch márkát nem is ajánlott a szerelőm beépítésre!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. január 07. hétfő, 12:52

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2019. január 07. hétfő, 10:51


Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a keverék képzést (főleg hideg motornál) befolyásolhatja-e az hogy a légtömegmérő által mért beszívott levegő hőmérséklete +8 - +10 °C körül van, -3 - -4 °C -os környezeti hőmérséklet mellett?
Tehát kint -3 °C van és diagra téve a légtömegmérő +8°C-ot mér.

(Biztos hogy a légtömegmérő méri a hőmérsékletet is nem csak a kg/h-t mert ha lehúzom a csatlakozóját akkor kitér szélsőértékre -38,5 °C -ra.)

Arra gondolok, hogy így elszegényíti a keveréket nekem a még hideg motornál és ezért lehet gyújtáskimaradásom is.
Lehúzott légtömegmérő csatlakozóval nem rángat az autó,szépen megy (nyílván nincs meg a teljes ereje) de ha rádugom nagy gázra nagyon rángat és torpan.

(Adaptációt már töröltem ezerszer, tisztítottam is de a mérőt még nem cseréltem ki).

Köszi a válaszokat!

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2004

státusz joyt3ch

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2018. december 30. vasárnap, 11:32


Sziasztok!
Azzal a problémával állok szemben, hogy véleményem szerint sokat fogyaszt az autó.
E60 530d 218ps

Autópályán most nem volt alkalmam tesztelni, de városon kívül 10-12l, városban 13-16l

Hibakód nincs, viszont INPA-val a képen látható "eltérésre" lettem figyelmes.
Alapjáraton határértéken belül vannak az értékek, viszont gázadásra felugrik a "luftmasse sol", az "IST" pedig ki is akad, kb. 3000-res fordulatnál adta ezeket az értékeket, ha tartom a fordulatot, visszaesik nem marad így?
Mit jelenthet ez, esetleg normális?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2018. november 24. szombat, 18:45


peti9577 írta: Sziasztok milyen gyártmányú légtömegmérőt vegyek?
BMW e46 n46b18a


Csak a gyári Bosch! Cikkszám: 13627566986

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. november 24. szombat, 17:46


Sziasztok milyen gyártmányú légtömegmérőt vegyek?
BMW e46 n46b18a

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz bigben

Újonc

Elismertség: 20% (1 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. április 22. vasárnap, 21:52


Sziasztok!
Gondoltam hátha érdekel valakit a fejlemény. Légtömegmérőt kicseréltem, adaptáció törlés nélkül ment gond nélkül, viszont a hibakódtörlés után a lambda visszadobta a hibát. Már azt is kicseréltem, és azóta hibakódmentes az autó.
Szép hetet mindenkinek!

bigben írta: Sziasztok!
Október óta vagyok tulajdonosa egy e46 kombinak (N42B20). Az egyetlen hibakód az autóban légtömegmérő hiba volt eddig (jan. közepén voltam vele diagon). Mivel semmilyen tünetet nem produkált, nem foglalkoztam vele. Nemrég viszont kigyulladt a check engine, és az alapjárat is finoman imbolyog azóta. Ezen kívül semmi más tünet nincsen. Így lehet a légtömegmérőtől a check engine? Ha igen, akkor van még néhány további kérdésem.
Jelenleg egy Bosch 0 280 218 075 (7 566 986) MAF sensor van benne, és van egy Bosch 0 280 218 075 (1 438 687) bontottan szabadon. Ez utóbbi ránézésre rendben van, legalábbis a katódok egyben vannak, egészen tiszták, sérülés nem látszik rajta. Kérdésem az, hogy ha kicserélem (ha jól tudom, akkor az újabbat a régebbire), szükséges-e az adaptációk törlése? Illetve ha valóban a MAF miatt ég a check engine, akkor a csere után az kialszik, vagy amíg a tárolóban benne van a hiba, addig ég? Le tudom valahogyan tesztelni, hogy a bontott légtömegmérő valóban jó-e?
Köszönöm a segítséget!

UPDATE: Ma volt diagon a kocsi, és a légtömegmérő mellett a lambdaszonda hiba van benne. A szerelő, aki a diagot csinálta, elsőre csak a légtömegmérőt cserélné ki. Így már csak az a kérdésem, hogy szükséges-e az adaptációk törlése a cserekor? Ha igen, tudom BMW Scanner 1.4-gyel törölni?





autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2018. március 23. péntek, 11:25


YELLOW írta:
Pocses írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Nem húzom az időtöket, gyors leszek. Légtömegmérőt kell cserélnem. Meg is vettem egy Bosch gyártmányút. Szeretném megkérdezni, hogy az új légtömegmérőt tényleg fel kell programozni? És ezt a programozást valóban csak szakszervízben tudják megcsinálni? A kocsi E46 320d 150Hp 2004.03-ik havi.
Előre is köszönöm a segítséget.

Atesz


Szevasz!
Anno mikor cserélnem kellett nekem is légmennyiség mérőt (szerény keverék miatt) Magneti Marelli márkájú lett berakva szépen megtanulta a board egy darabig még volt kicsi "sárga tengeralattjáró" majd kialudt és többé nem jelzett, azóta sem. Majd mikor elkerült a gép szerelőhöz, mondta látta a hibabejegyzést amit aztán törölt ezután meg mondta szépen megtanulta a gép az új mérőt. Azóta is teszi a dolgát!


csak neked teljesen más a légtömegmérőd


Így van! A lényeg teszi a dolgát városban 10 lityi országúton 6.5-7 lityi/100 km.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2018. március 23. péntek, 09:06


Pocses írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Nem húzom az időtöket, gyors leszek. Légtömegmérőt kell cserélnem. Meg is vettem egy Bosch gyártmányút. Szeretném megkérdezni, hogy az új légtömegmérőt tényleg fel kell programozni? És ezt a programozást valóban csak szakszervízben tudják megcsinálni? A kocsi E46 320d 150Hp 2004.03-ik havi.
Előre is köszönöm a segítséget.

Atesz


Szevasz!
Anno mikor cserélnem kellett nekem is légmennyiség mérőt (szerény keverék miatt) Magneti Marelli márkájú lett berakva szépen megtanulta a board egy darabig még volt kicsi "sárga tengeralattjáró" majd kialudt és többé nem jelzett, azóta sem. Majd mikor elkerült a gép szerelőhöz, mondta látta a hibabejegyzést amit aztán törölt ezután meg mondta szépen megtanulta a gép az új mérőt. Azóta is teszi a dolgát!


csak neked teljesen más a légtömegmérőd