YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17590

Elküldve: 2010. május 08. szombat, 09:00


BarG írta:

Nekem gyanús, hogy egyedi olajat írtak elő. Nehogy legyen a váltóban valami idióta alkatrész, ami igényel valami különlegeset, ami az általános olajokban nincs.

Ha gond van a váltással, akkor szerintem ne várj, hanem cserélj! Mert ha valami akad, akkor ott valami kopik, és ami lekopott, az nem fog visszaépülni.

Más: MTF LT2 már nincs, de az utódja, az MTF LT3 felülről kompatibilis és általánosan használható. Volt szerencsém mindkét olajhoz és még csak nem is hasonlítanak egymáshoz. A "2"-es egy pirosra színezett valami volt, a "3"-as meg egy halványsárga hígfolyós olaj. Mivel néhány éve kénytelen voltam megvenni egy teljes 5 literes kannát, a váltóba meg kell 1,5 liter, ezért cserélgetem sűrűn. Épp ma volt az alkalom, amikor általánosan cserélődtek az olajok. Direkt úgy lett leeresztve, hogy lássuk, milyen lett kb 50000 km után. Hát, bizony jó alaposan megbarnult mind a váltó, mind a diffi töltete. A szerelőm szerint a váltóban át kellene térni a Fuchs Sintopoid-ra, a diffiben viszont a Castrol SAF XJ helyett nem nagyon van más, az LS miatt. Vagyishát a Fuchs olajajánló szerint van, de Mo-on mégsem kapható - a fene tudja, miért.



nekem a váltóból sárgás olaj jött le, olyan 75ezer km-nél már pontosan nem tudom, de kristály tiszta volt, bánom, hogy nem öntöttem vissza szerintem tutti gyári lehetett még, mert semmi piszkálásnak nem volt nyoma.

esetleg ha maradt olyan 1,1 liter olajad üzletelhetünk?

diffiben is jó lenne, de nekem nem van leeresztő csavar de betöltő igen, talán kiszivatni lehetne.

meg amúgy miben különlegesebb ez a váltó olaj? MTF LT3, meg egyáltalán ki gyárthatja?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. május 08. szombat, 09:03

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. május 08. szombat, 00:55


YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta: találtam egy ilyet:



tehát 75W-80 a viszkozitás, a Castrol SMX-S pedig 75W-85, akkor elvileg ugyanolyan jó


Azért ez nem ennyire egyszerű. Az olajoknál egy dolog a viszkozitás, ezen felül van még a teljesítményszint - amiről semmi infónk sincs, aztán meg az extra követelmények, amiket szintén nem kötnek az orrunkra. Remélem, hogy egyáltalán vannak csak ezekre az autókra vonatkozó követelmények, másképp ez az egész titkolózás, egyedi olaj iránti követelmény csak egy nagy átb@szás .......


itt a követelmény:
MTF LT-2: API GL-4
SMX-S: API GL-1-4 azaz ugyanazon követelményeknek megfelel

nah jó én csak azért aggódok, mert mondom nekem bváltozott, de főleg hideg időben, én ezt arra fogom, hogy túl friss az olaj, nincs használódva. remélem csak ez az oka.


Nekem gyanús, hogy egyedi olajat írtak elő. Nehogy legyen a váltóban valami idióta alkatrész, ami igényel valami különlegeset, ami az általános olajokban nincs.

Ha gond van a váltással, akkor szerintem ne várj, hanem cserélj! Mert ha valami akad, akkor ott valami kopik, és ami lekopott, az nem fog visszaépülni.

Más: MTF LT2 már nincs, de az utódja, az MTF LT3 felülről kompatibilis és általánosan használható. Volt szerencsém mindkét olajhoz és még csak nem is hasonlítanak egymáshoz. A "2"-es egy pirosra színezett valami volt, a "3"-as meg egy halványsárga hígfolyós olaj. Mivel néhány éve kénytelen voltam megvenni egy teljes 5 literes kannát, a váltóba meg kell 1,5 liter, ezért cserélgetem sűrűn. Épp ma volt az alkalom, amikor általánosan cserélődtek az olajok. Direkt úgy lett leeresztve, hogy lássuk, milyen lett kb 50000 km után. Hát, bizony jó alaposan megbarnult mind a váltó, mind a diffi töltete. A szerelőm szerint a váltóban át kellene térni a Fuchs Sintopoid-ra, a diffiben viszont a Castrol SAF XJ helyett nem nagyon van más, az LS miatt. Vagyishát a Fuchs olajajánló szerint van, de Mo-on mégsem kapható - a fene tudja, miért.



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. május 08. szombat, 00:34


YELLOW írta: itt a követelmény:
MTF LT-2: API GL-4
SMX-S: API GL-1-4 azaz ugyanazon követelményeknek megfelel

nah jó én csak azért aggódok, mert mondom nekem bváltozott, de főleg hideg időben, én ezt arra fogom, hogy túl friss az olaj, nincs használódva. remélem csak ez az oka.


Ismét olajvita...

Ha hideg időben nem tudsz sebességet kapcsolni, akkor nem jó bele az az olaj,akármilyen márka, akárki ajánlotta és akármennyi helyen nézed meg a neten. Cseréld gyárira, aztán megérted miért más az, ami "ugyanolyan".
Ugyanez a helyzet a fékolajjal. A DSC-t a gyári folyadékkal tesztelik és paraméterezik be, mégis sokan másra cserélik, ami ráadásul semmivel nem olcsóbb mint a kiváló minőségű gyári.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17590

Elküldve: 2010. május 07. péntek, 21:26


BarG írta:
YELLOW írta: találtam egy ilyet:



tehát 75W-80 a viszkozitás, a Castrol SMX-S pedig 75W-85, akkor elvileg ugyanolyan jó


Azért ez nem ennyire egyszerű. Az olajoknál egy dolog a viszkozitás, ezen felül van még a teljesítményszint - amiről semmi infónk sincs, aztán meg az extra követelmények, amiket szintén nem kötnek az orrunkra. Remélem, hogy egyáltalán vannak csak ezekre az autókra vonatkozó követelmények, másképp ez az egész titkolózás, egyedi olaj iránti követelmény csak egy nagy átb@szás .......


itt a követelmény:
MTF LT-2: API GL-4
SMX-S: API GL-1-4 azaz ugyanazon követelményeknek megfelel

nah jó én csak azért aggódok, mert mondom nekem bváltozott, de főleg hideg időben, én ezt arra fogom, hogy túl friss az olaj, nincs használódva. remélem csak ez az oka.


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. május 07. péntek, 21:09


YELLOW írta: találtam egy ilyet:



tehát 75W-80 a viszkozitás, a Castrol SMX-S pedig 75W-85, akkor elvileg ugyanolyan jó


Azért ez nem ennyire egyszerű. Az olajoknál egy dolog a viszkozitás, ezen felül van még a teljesítményszint - amiről semmi infónk sincs, aztán meg az extra követelmények, amiket szintén nem kötnek az orrunkra. Remélem, hogy egyáltalán vannak csak ezekre az autókra vonatkozó követelmények, másképp ez az egész titkolózás, egyedi olaj iránti követelmény csak egy nagy átb@szás .......

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2010. május 07. péntek, 17:26


Én nemrég cseréltem váltó és difiolajat. Én a Castrol oldaláról néztem és választottam olajat. A váltóba az smx-s került és azóta is minden rendeben!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17590

Elküldve: 2010. május 07. péntek, 15:57


találtam egy ilyet:



tehát 75W-80 a viszkozitás, a Castrol SMX-S pedig 75W-85, akkor elvileg ugyanolyan jó


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17590

Elküldve: 2010. május 07. péntek, 15:52


hancurozo írta: Az csak arra vonatkozott, hogy ne csak a viszkozitást nézze mindenki.
Minden olajnak van teljesítmény szintje. A váltóolajnak is. Szerintem használd azt amit az autó gyártója előír.


nah jó, de éppen ezért érdekelne, hogy az MTF LT-2 olajnak milyen paraméterei vannak, mert ha nem sokban különbözik a Castrol SMX-S-től, akkor nem fogom lecserélni, ha sokban, akkor cserélem.



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. május 07. péntek, 15:14


Az csak arra vonatkozott, hogy ne csak a viszkozitást nézze mindenki.
Minden olajnak van teljesítmény szintje. A váltóolajnak is. Szerintem használd azt amit az autó gyártója előír.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17590

Elküldve: 2010. május 07. péntek, 15:07


hancurozo írta:
YELLOW írta:
Tiba írta: Na igen, én is így tudom.
Jól ki van találva...
Egy váltóba, ha jól tudom, 1.4 liter kell.
Pont 3.5 váltóba elég akkor
Arra gondoltam, hogy az 5 gangos kollégákkal vehetnénk egy 5 lityós MTF LT-2-t közösen.


én úgy tudom 1,1 liter kell a váltónkba, a diffibe meg 0,9 liter.

egyébként ez (MTF LT-2) milyen gyártmányű olaj lenne? lehet tudni valamit a viszkozitásáról?



off. soha ne /csak/ a viszkozitást nézd, hanem a teljesítmény szintet is.
itt 1 viszkozitási táblázat, hogy mi mit jelent: http://www.freeweb.hu/hondainfo/menu29-00.html


ez egy elég régi leírás, legalább 4 éves, sőt több mert SJ telj. szintet nevezi a legjobbnak, és már 4 éve van SM jelölés.
a kérdésem nem a motorolajra irányult, hanem a gyári váltóolaj információira.



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. május 07. péntek, 14:58


YELLOW írta:
Tiba írta: Na igen, én is így tudom.
Jól ki van találva...
Egy váltóba, ha jól tudom, 1.4 liter kell.
Pont 3.5 váltóba elég akkor
Arra gondoltam, hogy az 5 gangos kollégákkal vehetnénk egy 5 lityós MTF LT-2-t közösen.


én úgy tudom 1,1 liter kell a váltónkba, a diffibe meg 0,9 liter.

egyébként ez (MTF LT-2) milyen gyártmányű olaj lenne? lehet tudni valamit a viszkozitásáról?





off. soha ne /csak/ a viszkozitást nézd, hanem a teljesítmény szintet is.
itt 1 viszkozitási táblázat, hogy mi mit jelent: http://www.freeweb.hu/hondainfo/menu29-00.html





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. május 07. péntek, 14:59

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17590

Elküldve: 2010. május 07. péntek, 09:33


Tiba írta: Na igen, én is így tudom.
Jól ki van találva...
Egy váltóba, ha jól tudom, 1.4 liter kell.
Pont 3.5 váltóba elég akkor
Arra gondoltam, hogy az 5 gangos kollégákkal vehetnénk egy 5 lityós MTF LT-2-t közösen.


én úgy tudom 1,1 liter kell a váltónkba, a diffibe meg 0,9 liter.

egyébként ez (MTF LT-2) milyen gyártmányű olaj lenne? lehet tudni valamit a viszkozitásáról?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. május 07. péntek, 09:51

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2010. május 07. péntek, 08:59


Tiba írta: Na igen, én is így tudom.
Jól ki van találva...
Egy váltóba, ha jól tudom, 1.4 liter kell.
Pont 3.5 váltóba elég akkor
Arra gondoltam, hogy az 5 gangos kollégákkal vehetnénk egy 5 lityós MTF LT-2-t közösen.






...az nem jutott eszedbe , hogy a Ricsi, Balazs stb megveszi a valtoolajat es ha csereltetsz nala akkor 1,4l kerul csak vagyis nem kell megvenned az 5litert ?

ha te cserelsz olajat az mas.

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2010. május 06. csütörtök, 23:46


Na igen, én is így tudom.
Jól ki van találva...
Egy váltóba, ha jól tudom, 1.4 liter kell.
Pont 3.5 váltóba elég akkor
Arra gondoltam, hogy az 5 gangos kollégákkal vehetnénk egy 5 lityós MTF LT-2-t közösen.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2010. május 06. csütörtök, 23:47

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. május 06. csütörtök, 23:18


YELLOW írta:
Tiba írta:
YELLOW írta:
Tiba írta: Azt az ajánlást hol nézted ki? Szerintem nem olyan olaj kell bele.



én itt néztem, az oldalt is itt ajánlották

http://www.olyslager-lubricant...S4MYyl0%3d


Ez az oldal szerintem nem pontos.
Pl a difibe is, a sperdifis olajat írja csak...



amikor néztem régebben a külföldi oldalon, ott írta a simát is tehát nem a 140w-et hanem a kisebbet talán 90w-t


A 6 gangosba MTF LT-2,LT-3, az 5 gangosba MTF LT-2 kell. Mindkettő 5literes kiszerelésben létezik és 30 körül van az ára.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. május 08. szombat, 00:35