
- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2010. május 08. szombat, 09:00
BarG írta:
Nekem gyanús, hogy egyedi olajat írtak elő. Nehogy legyen a váltóban valami idióta alkatrész, ami igényel valami különlegeset, ami az általános olajokban nincs.
Ha gond van a váltással, akkor szerintem ne várj, hanem cserélj! Mert ha valami akad, akkor ott valami kopik, és ami lekopott, az nem fog visszaépülni.
Más: MTF LT2 már nincs, de az utódja, az MTF LT3 felülről kompatibilis és általánosan használható. Volt szerencsém mindkét olajhoz és még csak nem is hasonlítanak egymáshoz. A "2"-es egy pirosra színezett valami volt, a "3"-as meg egy halványsárga hígfolyós olaj. Mivel néhány éve kénytelen voltam megvenni egy teljes 5 literes kannát, a váltóba meg kell 1,5 liter, ezért cserélgetem sűrűn. Épp ma volt az alkalom, amikor általánosan cserélődtek az olajok. Direkt úgy lett leeresztve, hogy lássuk, milyen lett kb 50000 km után. Hát, bizony jó alaposan megbarnult mind a váltó, mind a diffi töltete. A szerelőm szerint a váltóban át kellene térni a Fuchs Sintopoid-ra, a diffiben viszont a Castrol SAF XJ helyett nem nagyon van más, az LS miatt. Vagyishát a Fuchs olajajánló szerint van, de Mo-on mégsem kapható - a fene tudja, miért.
nekem a váltóból sárgás olaj jött le, olyan 75ezer km-nél már pontosan nem tudom, de kristály tiszta volt, bánom, hogy nem öntöttem vissza

esetleg ha maradt olyan 1,1 liter olajad üzletelhetünk?
diffiben is jó lenne, de nekem nem van leeresztő csavar

meg amúgy miben különlegesebb ez a váltó olaj? MTF LT3, meg egyáltalán ki gyárthatja?
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. május 08. szombat, 09:03