- autója adatai
- Széria: X3
- Típus: E83 LCI
- Kivitel: SAV
- Modell: X3 2.0d
- Évjárat: 2007
Elküldve: 2011. február 01. kedd, 00:18
Urak!
Mivel jár egy E46 M3 SMG váltó manuálisra cseréje?
Elküldve: 2011. február 01. kedd, 00:18
Elküldve: 2011. január 28. péntek, 21:31
BarG írta: Köszönöm a hozzászólást.
Ezzel gyarapodott a szöveg, csak rossz helyre került.
Elküldve: 2011. január 28. péntek, 19:49
Elküldve: 2011. január 28. péntek, 18:09
spree írta:zstransz írta: Sziasztok!
Nálam a probléma ugyanez volt! 2004 320D 6-os váltó, 190 e km( szervizkönyves), akadozó 1-2-es hidegben. A megoldás kulcsa a kéttömegü lendkerék volt. Először kuplungszettet cseréltem, majd 30 ezer km után, mivel a probléma nem szünt meg, rászántam magam a lendkerék cserére is. És lám a váltom mint a vaj! Hidegben is kapcsol, mint a kisangyal. Azért a 30 ezer kilométer alatt az új kuplungban a kinyomócsapágyat szétverte a megfáradt lendkerék! Nos ez volt az én történetem a váltásproblémámmal.
Ha segítség kell keress priviben! Van egy tag aki olcsón tud lendkereket, gyári LUK tipust. A BMW szervizeket meg se keresd, mert hanyadtvágodsz az ártól! Én 340 ezres ajánlatot kaptam
,ehhez képest 130 e-ből kijödt a mutatvány.
Köszönöm a hozzászólást.
jrtom írta: Szia!
Ez az örökös váltóolaj ez egy blabla.Az az olaj is ugyan úgy használódik, koszolódik mind a többi. Én a helyedben egy váltóolajcserével kezdeném és ha ez se hoz sikert akkor ott valami mechanikus bajság lesz, de ha az van akkor azt valszeg látni fogod sajna a leeresztő csavaron is mert az mágneses és ott lesz rajta spén amit összegyüjtött.
Röviden ennyi.
üdv.spree írta: Tisztelt márkatársak!
2 hónapja vettem az autómat, ezidáig teljesen meg vagyok elégedve egy aprócska problémát leszámítva.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon a manuális 6 gangos váltómat miért tudom csak roppant nehezen 1.-be illetve hátramenetbe kapcsolni?
Akad, olyan mintha a kuplungszerkezet nem emelne ki már rendesen.
Elviekben és az órában 132.000 km van, mely futás az állapotot és a német szervízkönyv adatait figyelembe véve is valósnak tűnik.
A szokásos vásárlást követő ellenőrzés során meg lett nézve a váltóolaj szintje is ami rendben van.
Tudtommal amúgy ezekben nem is kell olajat cserélgetni, lévén, hogy LIFE TIME olaj van benne, illetve nem is kéne, hogy az idővel elfogyogasson.
Nos, a kuplungom is szerintem jó, rendesen kiemel, nem csúszik, a megfelelő helyen fog.
A váltószoknyát, szigeteléseket felszedve rendesen megjárattam WD 40-el vastagon, de ez sem segített.
Miután a motor már némileg felmelegedett a sebességeket kicsivel mintha könnyebben venné, ám ezzel sem vagyok még kibékülve.
Szerintetek a hidegnek is betudható az akadozó váltó?
A váltóolaj dermedése okozza a gondot?
Rettentően bosszantó, hogy az 5 és 1/2 éves BMW-n ilyen gondjaim vannak, az előző autóm egy 2002-es VW Passat volt, ehhez képest annak a váltója mintha vajban járt volna, a legnagyobb hidegekben is egy újjal lehetett kapcsolgatni.
Ez meg mint egy Wartburgé.
Kérem, ha valakinek van tapasztalata hasonló témában azt ossza meg velem is, mielőtt egy vagyont költenék a problémára, mert így nem hagyom az tuti.
Előre is köszi...
Elküldve: 2011. január 28. péntek, 09:42
zstransz írta: Sziasztok!
Nálam a probléma ugyanez volt! 2004 320D 6-os váltó, 190 e km( szervizkönyves), akadozó 1-2-es hidegben. A megoldás kulcsa a kéttömegü lendkerék volt. Először kuplungszettet cseréltem, majd 30 ezer km után, mivel a probléma nem szünt meg, rászántam magam a lendkerék cserére is. És lám a váltom mint a vaj! Hidegben is kapcsol, mint a kisangyal. Azért a 30 ezer kilométer alatt az új kuplungban a kinyomócsapágyat szétverte a megfáradt lendkerék! Nos ez volt az én történetem a váltásproblémámmal.
Ha segítség kell keress priviben! Van egy tag aki olcsón tud lendkereket, gyári LUK tipust. A BMW szervizeket meg se keresd, mert hanyadtvágodsz az ártól! Én 340 ezres ajánlatot kaptam
,ehhez képest 130 e-ből kijödt a mutatvány.
Köszönöm a hozzászólást.
jrtom írta: Szia!
Ez az örökös váltóolaj ez egy blabla.Az az olaj is ugyan úgy használódik, koszolódik mind a többi. Én a helyedben egy váltóolajcserével kezdeném és ha ez se hoz sikert akkor ott valami mechanikus bajság lesz, de ha az van akkor azt valszeg látni fogod sajna a leeresztő csavaron is mert az mágneses és ott lesz rajta spén amit összegyüjtött.
Röviden ennyi.
üdv.spree írta: Tisztelt márkatársak!
2 hónapja vettem az autómat, ezidáig teljesen meg vagyok elégedve egy aprócska problémát leszámítva.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon a manuális 6 gangos váltómat miért tudom csak roppant nehezen 1.-be illetve hátramenetbe kapcsolni?
Akad, olyan mintha a kuplungszerkezet nem emelne ki már rendesen.
Elviekben és az órában 132.000 km van, mely futás az állapotot és a német szervízkönyv adatait figyelembe véve is valósnak tűnik.
A szokásos vásárlást követő ellenőrzés során meg lett nézve a váltóolaj szintje is ami rendben van.
Tudtommal amúgy ezekben nem is kell olajat cserélgetni, lévén, hogy LIFE TIME olaj van benne, illetve nem is kéne, hogy az idővel elfogyogasson.
Nos, a kuplungom is szerintem jó, rendesen kiemel, nem csúszik, a megfelelő helyen fog.
A váltószoknyát, szigeteléseket felszedve rendesen megjárattam WD 40-el vastagon, de ez sem segített.
Miután a motor már némileg felmelegedett a sebességeket kicsivel mintha könnyebben venné, ám ezzel sem vagyok még kibékülve.
Szerintetek a hidegnek is betudható az akadozó váltó?
A váltóolaj dermedése okozza a gondot?
Rettentően bosszantó, hogy az 5 és 1/2 éves BMW-n ilyen gondjaim vannak, az előző autóm egy 2002-es VW Passat volt, ehhez képest annak a váltója mintha vajban járt volna, a legnagyobb hidegekben is egy újjal lehetett kapcsolgatni.
Ez meg mint egy Wartburgé.
Kérem, ha valakinek van tapasztalata hasonló témában azt ossza meg velem is, mielőtt egy vagyont költenék a problémára, mert így nem hagyom az tuti.
Előre is köszi...
Elküldve: 2011. január 27. csütörtök, 22:20
m_attila írta: A gyári bmw lendkerék 90ezerzstransz írta: Sziasztok!
Nálam a probléma ugyanez volt! 2004 320D 6-os váltó, 190 e km( szervizkönyves), akadozó 1-2-es hidegben. A megoldás kulcsa a kéttömegü lendkerék volt. Először kuplungszettet cseréltem, majd 30 ezer km után, mivel a probléma nem szünt meg, rászántam magam a lendkerék cserére is. És lám a váltom mint a vaj! Hidegben is kapcsol, mint a kisangyal. Azért a 30 ezer kilométer alatt az új kuplungban a kinyomócsapágyat szétverte a megfáradt lendkerék! Nos ez volt az én történetem a váltásproblémámmal.
Ha segítség kell keress priviben! Van egy tag aki olcsón tud lendkereket, gyári LUK tipust. A BMW szervizeket meg se keresd, mert hanyadtvágodsz az ártól! Én 340 ezres ajánlatot kaptam
,ehhez képest 130 e-ből kijödt a mutatvány.jrtom írta: Szia!
Ez az örökös váltóolaj ez egy blabla.Az az olaj is ugyan úgy használódik, koszolódik mind a többi. Én a helyedben egy váltóolajcserével kezdeném és ha ez se hoz sikert akkor ott valami mechanikus bajság lesz, de ha az van akkor azt valszeg látni fogod sajna a leeresztő csavaron is mert az mágneses és ott lesz rajta spén amit összegyüjtött.
Röviden ennyi.
üdv.spree írta: Tisztelt márkatársak!
2 hónapja vettem az autómat, ezidáig teljesen meg vagyok elégedve egy aprócska problémát leszámítva.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon a manuális 6 gangos váltómat miért tudom csak roppant nehezen 1.-be illetve hátramenetbe kapcsolni?
Akad, olyan mintha a kuplungszerkezet nem emelne ki már rendesen.
Elviekben és az órában 132.000 km van, mely futás az állapotot és a német szervízkönyv adatait figyelembe véve is valósnak tűnik.
A szokásos vásárlást követő ellenőrzés során meg lett nézve a váltóolaj szintje is ami rendben van.
Tudtommal amúgy ezekben nem is kell olajat cserélgetni, lévén, hogy LIFE TIME olaj van benne, illetve nem is kéne, hogy az idővel elfogyogasson.
Nos, a kuplungom is szerintem jó, rendesen kiemel, nem csúszik, a megfelelő helyen fog.
A váltószoknyát, szigeteléseket felszedve rendesen megjárattam WD 40-el vastagon, de ez sem segített.
Miután a motor már némileg felmelegedett a sebességeket kicsivel mintha könnyebben venné, ám ezzel sem vagyok még kibékülve.
Szerintetek a hidegnek is betudható az akadozó váltó?
A váltóolaj dermedése okozza a gondot?
Rettentően bosszantó, hogy az 5 és 1/2 éves BMW-n ilyen gondjaim vannak, az előző autóm egy 2002-es VW Passat volt, ehhez képest annak a váltója mintha vajban járt volna, a legnagyobb hidegekben is egy újjal lehetett kapcsolgatni.
Ez meg mint egy Wartburgé.
Kérem, ha valakinek van tapasztalata hasonló témában azt ossza meg velem is, mielőtt egy vagyont költenék a problémára, mert így nem hagyom az tuti.
Előre is köszi...
Elküldve: 2011. január 27. csütörtök, 22:10
zstransz írta: Sziasztok!
Nálam a probléma ugyanez volt! 2004 320D 6-os váltó, 190 e km( szervizkönyves), akadozó 1-2-es hidegben. A megoldás kulcsa a kéttömegü lendkerék volt. Először kuplungszettet cseréltem, majd 30 ezer km után, mivel a probléma nem szünt meg, rászántam magam a lendkerék cserére is. És lám a váltom mint a vaj! Hidegben is kapcsol, mint a kisangyal. Azért a 30 ezer kilométer alatt az új kuplungban a kinyomócsapágyat szétverte a megfáradt lendkerék! Nos ez volt az én történetem a váltásproblémámmal.
Ha segítség kell keress priviben! Van egy tag aki olcsón tud lendkereket, gyári LUK tipust. A BMW szervizeket meg se keresd, mert hanyadtvágodsz az ártól! Én 340 ezres ajánlatot kaptam
,ehhez képest 130 e-ből kijödt a mutatvány.jrtom írta: Szia!
Ez az örökös váltóolaj ez egy blabla.Az az olaj is ugyan úgy használódik, koszolódik mind a többi. Én a helyedben egy váltóolajcserével kezdeném és ha ez se hoz sikert akkor ott valami mechanikus bajság lesz, de ha az van akkor azt valszeg látni fogod sajna a leeresztő csavaron is mert az mágneses és ott lesz rajta spén amit összegyüjtött.
Röviden ennyi.
üdv.spree írta: Tisztelt márkatársak!
2 hónapja vettem az autómat, ezidáig teljesen meg vagyok elégedve egy aprócska problémát leszámítva.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon a manuális 6 gangos váltómat miért tudom csak roppant nehezen 1.-be illetve hátramenetbe kapcsolni?
Akad, olyan mintha a kuplungszerkezet nem emelne ki már rendesen.
Elviekben és az órában 132.000 km van, mely futás az állapotot és a német szervízkönyv adatait figyelembe véve is valósnak tűnik.
A szokásos vásárlást követő ellenőrzés során meg lett nézve a váltóolaj szintje is ami rendben van.
Tudtommal amúgy ezekben nem is kell olajat cserélgetni, lévén, hogy LIFE TIME olaj van benne, illetve nem is kéne, hogy az idővel elfogyogasson.
Nos, a kuplungom is szerintem jó, rendesen kiemel, nem csúszik, a megfelelő helyen fog.
A váltószoknyát, szigeteléseket felszedve rendesen megjárattam WD 40-el vastagon, de ez sem segített.
Miután a motor már némileg felmelegedett a sebességeket kicsivel mintha könnyebben venné, ám ezzel sem vagyok még kibékülve.
Szerintetek a hidegnek is betudható az akadozó váltó?
A váltóolaj dermedése okozza a gondot?
Rettentően bosszantó, hogy az 5 és 1/2 éves BMW-n ilyen gondjaim vannak, az előző autóm egy 2002-es VW Passat volt, ehhez képest annak a váltója mintha vajban járt volna, a legnagyobb hidegekben is egy újjal lehetett kapcsolgatni.
Ez meg mint egy Wartburgé.
Kérem, ha valakinek van tapasztalata hasonló témában azt ossza meg velem is, mielőtt egy vagyont költenék a problémára, mert így nem hagyom az tuti.
Előre is köszi...
Elküldve: 2011. január 27. csütörtök, 22:08
jrtom írta: Szia!
Ez az örökös váltóolaj ez egy blabla.Az az olaj is ugyan úgy használódik, koszolódik mind a többi. Én a helyedben egy váltóolajcserével kezdeném és ha ez se hoz sikert akkor ott valami mechanikus bajság lesz, de ha az van akkor azt valszeg látni fogod sajna a leeresztő csavaron is mert az mágneses és ott lesz rajta spén amit összegyüjtött.
Röviden ennyi.
üdv.spree írta: Tisztelt márkatársak!
2 hónapja vettem az autómat, ezidáig teljesen meg vagyok elégedve egy aprócska problémát leszámítva.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon a manuális 6 gangos váltómat miért tudom csak roppant nehezen 1.-be illetve hátramenetbe kapcsolni?
Akad, olyan mintha a kuplungszerkezet nem emelne ki már rendesen.
Elviekben és az órában 132.000 km van, mely futás az állapotot és a német szervízkönyv adatait figyelembe véve is valósnak tűnik.
A szokásos vásárlást követő ellenőrzés során meg lett nézve a váltóolaj szintje is ami rendben van.
Tudtommal amúgy ezekben nem is kell olajat cserélgetni, lévén, hogy LIFE TIME olaj van benne, illetve nem is kéne, hogy az idővel elfogyogasson.
Nos, a kuplungom is szerintem jó, rendesen kiemel, nem csúszik, a megfelelő helyen fog.
A váltószoknyát, szigeteléseket felszedve rendesen megjárattam WD 40-el vastagon, de ez sem segített.
Miután a motor már némileg felmelegedett a sebességeket kicsivel mintha könnyebben venné, ám ezzel sem vagyok még kibékülve.
Szerintetek a hidegnek is betudható az akadozó váltó?
A váltóolaj dermedése okozza a gondot?
Rettentően bosszantó, hogy az 5 és 1/2 éves BMW-n ilyen gondjaim vannak, az előző autóm egy 2002-es VW Passat volt, ehhez képest annak a váltója mintha vajban járt volna, a legnagyobb hidegekben is egy újjal lehetett kapcsolgatni.
Ez meg mint egy Wartburgé.
Kérem, ha valakinek van tapasztalata hasonló témában azt ossza meg velem is, mielőtt egy vagyont költenék a problémára, mert így nem hagyom az tuti.
Előre is köszi...
Elküldve: 2011. január 23. vasárnap, 21:53
hil írta: Manuális váltóolaj csere: sokmindent olvastam erről a dologról.. pl. a gyári olajat le kell cserélni, meg aki cserélte, annak hogyan nézett ki. Én is cseréltem egy 94-es e36-ban. A leengedés előtt meg lett járatva az autó, majd leengedtem. Szörnyű trutymákot láttam a vödörben. Aztán egy flakonba bele töltöttem és elraktam, hogy majd kidobom. Másnap belenéztem és azt láttam, hogy az az olaj olyan tiszta és szép volt, mint új korában, 16 éve!!!!! Attól volt a leengedéskor olyan borzasztó, mert a fogaskerekek felkeverték, némi levegőt kevertek bele. Láttam mástól is ilyen képeket, tényleg csúf volt, de gondolom senki nem nézte meg mondjuk 2 óra pihenés után. Nekem ezekből az jött le, hogy én nem fogok többé szarakodni a váltó és diff olaj cserével, bele a gyárit, aztán kész, gond letudva. Nem gondolnám, hogy a gyárakban annyira hülyék és hozzá nem értők a tervezők, hogy le mernék írni: élettartamra betöltve. Sok váltón egyébként nincs is betöltő nyílás.
Nem vitának szántam, de döntse el ki-ki, hogy cseréli vagy nem, én nem fogom.
Elküldve: 2011. január 23. vasárnap, 21:33
Elküldve: 2011. január 23. vasárnap, 21:26
jrtom írta: Megnézted a flakon alját is?????
Elküldve: 2011. január 23. vasárnap, 20:46
hil írta: Manuális váltóolaj csere: sokmindent olvastam erről a dologról.. pl. a gyári olajat le kell cserélni, meg aki cserélte, annak hogyan nézett ki. Én is cseréltem egy 94-es e36-ban. A leengedés előtt meg lett járatva az autó, majd leengedtem. Szörnyű trutymákot láttam a vödörben. Aztán egy flakonba bele töltöttem és elraktam, hogy majd kidobom. Másnap belenéztem és azt láttam, hogy az az olaj olyan tiszta és szép volt, mint új korában, 16 éve!!!!! Attól volt a leengedéskor olyan borzasztó, mert a fogaskerekek felkeverték, némi levegőt kevertek bele. Láttam mástól is ilyen képeket, tényleg csúf volt, de gondolom senki nem nézte meg mondjuk 2 óra pihenés után. Nekem ezekből az jött le, hogy én nem fogok többé szarakodni a váltó és diff olaj cserével, bele a gyárit, aztán kész, gond letudva. Nem gondolnám, hogy a gyárakban annyira hülyék és hozzá nem értők a tervezők, hogy le mernék írni: élettartamra betöltve. Sok váltón egyébként nincs is betöltő nyílás.
Nem vitának szántam, de döntse el ki-ki, hogy cseréli vagy nem, én nem fogom.
Elküldve: 2011. január 23. vasárnap, 20:42
Elküldve: 2011. január 23. vasárnap, 08:52
jrtom írta: Manuális váltóban nincsen semilyen olajszürő, az csak az autómatában van.
Egy ismerősömnek is hasonló baja volt, hogy egyesbe kettesbe meg rükibe akadt. Ő is kuplungra gondolt, és lecserélték elöbb a váltóolajat. Na akkor látták, hogy baj van és nem a kuplunggal. Aztán a vége az lett, hogy vett 30 ezerért egy bontott váltót.spree írta: Hát igen, én sem bízom ebben a cuccban, hiszen mitől is ne használódna, koszolódna?!
Vas a vason, fogaskerekek meg mittomén forognak ott bent nem keveset ugyebár.
Nemtom mondjuk , hogy pl. ennek szűrője van-e?
Mikor a szerelőnek említettem, hogy ezt nézzük már meg ugyan, úgy nézett rám mint a kisbirka az anyjára.
Ha nincs szűrője akkor ez tényleg egy f...ság, hiszen nyilván nem öntisztulós, soha el nem fáradós "űrolajat" raktak bele.
Bár nem vagyok gépészmérnök de jómagam sem hiszek a 30.000-es olajcserékben sem, max. 15.000-ként mindíg cserélek motorolajat is.
Mindenesetre szerintem nem ezzel lesz a gond, ez inkább valami egyéb mechanikus gond lehet.
(rudazat, az az alumínium valami amiben a váltókar alján lévő gömb jár)
Fene tudja?!
Akad, de olajgondnál miért nem akad a többi sebességben is?
Várok még valami egyéb okosságra, hátha itt valakinek volt pont ilyen gondja netán már és kapásból vágja mi a bibi, elvégre nem egy ritka fajta ez a BMW-k között, sok db r-go sok tapasztalat.
Köszi a hozzászólásod...
Elküldve: 2011. január 22. szombat, 22:24
jrtom írta: Figyi nekem egy e46 320i-m volt és az is hidegen amikor kint aludt -5-ben akkor kicsit nehezebben vette a fokozatokat de ez kb 2-3 km-ig aztán tuti volt minden, de ez normális mert megvan dermedve az olaj. De a kormányal semmi baj nem volt az ugyan olyan könnyű volt mint melegen. Sajnos vannak olyan autók amibe belenyúl a gazdája és csak szívás van vele.spree írta: Ajaj, nem túl megnyugtató!
Azért én szeretném ezt elkerülni, pont ezért is idegesít a dolog.
A szerelőmnek is BMW-je van, E60 530ix, azt mondta hidegben neki is genyózik 1-2-ben.
Nade basszus, az a kocsi 3 éves és 13 mikulás volt.
Ez így normális ezek szerint?
Az O.K, hogy relatíve nehezebb a váltó a szokásosnál, ja meg olvastam a fórumon, hogy a kormány tekerése is emberesebb az átlagnál, de akkor miben is rejlik a "vezetés élménye" ha csak sz..pok vele?
Ajaj..., apa kezdődik.