Magnus
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2005

státusz Magnus

Újonc

Elismertség: 5% (2 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2012. október 22. hétfő, 23:41


Sziasztok!

Még mindig keresgélem az E60-as ötöst és olvasgattam meg nézegettem pár dolgot velük kapcsolatban.

Az egyik dolog ami feltűnt, hogy a 2005 előttiekben a navi kisebb ( nem téglalap alakú - na ezt jól leírtam )mint a 2005 utániakban.
Szerintem ez hülyén néz ki, azon gondolkoztam, hogy lehet-e ezt upgrade-elni mondjuk egy kijelző cserével( mivel ugye 545 az faceliftig volt csak:/ ).
Másik dolog ezzel kapcsolatban, hogy olvastam valahol, hogy van sima meg professional navi, de arról nem esett szó, hogy mi a különbség a kettő között, illetve, hogy honnan lehet tudni, hogy melyik van az autóban ha az eladó nem mondja.
Hasonló a problémám a hifivel is mindenki szidja az alapot, de sehol nem esik szó róla , hogy miről lehet felismerni a prémium hifit(lehetőség szerint ilyet szeretnék, ehhez nem kéne hozzányúlni később)

Van esetleg valakinek ötlete ezekkel a dolgokkal kapcsolatban??

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2012. október 22. hétfő, 16:34


jons írta:
Zolee írta:
Úgy van ahogy Yellow írja! Mivel multis, e46-é kell legyen, e36-ban nem volt multis kormány. Annak idején én is ilyen kormányt akartam venni, de a FL-be nem jó, mert ebbe egyindítós légzsák van.


Nekem akkor akár jó is lehet, mert FL előtti. Gondolkozok rajta

Így van, a tiedbe biztos h jó.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. október 22. hétfő, 14:33


Zolee írta:
Úgy van ahogy Yellow írja! Mivel multis, e46-é kell legyen, e36-ban nem volt multis kormány. Annak idején én is ilyen kormányt akartam venni, de a FL-be nem jó, mert ebbe egyindítós légzsák van.


Nekem akkor akár jó is lehet, mert FL előtti. Gondolkozok rajta

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2012. október 22. hétfő, 12:35


jons írta:
YELLOW írta: E36-ba nem volt multis úgy rémlik. az FL előtti meg ugyanúgynéz ki, csak ugye multis az E46-é, mármint van belőle olyan. de ha jól láttam poweren E46-osnak hirdetik


óó az egy dolog, hogy mibe valónak hirdetik... láttam már e36/e46 ba való kormányt, aztán kiderült, hogy az agy/csúszógyűrű meg nem is kompatibilis... legalábbis Imi így mondta.


Úgy van ahogy Yellow írja! Mivel multis, e46-é kell legyen, e36-ban nem volt multis kormány. Annak idején én is ilyen kormányt akartam venni, de a FL-be nem jó, mert ebbe egyindítós légzsák van.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. október 22. hétfő, 11:29


jons írta:
YELLOW írta: E36-ba nem volt multis úgy rémlik. az FL előtti meg ugyanúgynéz ki, csak ugye multis az E46-é, mármint van belőle olyan. de ha jól láttam poweren E46-osnak hirdetik


óó az egy dolog, hogy mibe valónak hirdetik... láttam már e36/e46 ba való kormányt, aztán kiderült, hogy az agy/csúszógyűrű meg nem is kompatibilis... legalábbis Imi így mondta.


hát marha egyszerű. nálam bevett szokás, ezért szeretek inkább e-mailben fixálni dolgokat, mert akkor van bizonyíték. ha ő 100%-ra aszt mondja, hogy E46-ba való, akkor meg kell venni, és ha nem jó, akkor csere. persze a levélben beleírni, hogy akkor visszaveszi. ha kamuzik, akkor ennél a pontnál úgyis kiderül. ha pl valami fórumban, vagy netes adok-veszekben témázok, akkor meg nyomom a print screen-t.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. október 22. hétfő, 11:03


YELLOW írta: E36-ba nem volt multis úgy rémlik. az FL előtti meg ugyanúgynéz ki, csak ugye multis az E46-é, mármint van belőle olyan. de ha jól láttam poweren E46-osnak hirdetik


óó az egy dolog, hogy mibe valónak hirdetik... láttam már e36/e46 ba való kormányt, aztán kiderült, hogy az agy/csúszógyűrű meg nem is kompatibilis... legalábbis Imi így mondta.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. október 22. hétfő, 09:22


E36-ba nem volt multis úgy rémlik. az FL előtti meg ugyanúgynéz ki, csak ugye multis az E46-é, mármint van belőle olyan. de ha jól láttam poweren E46-osnak hirdetik

jons írta:

Jó lenne ez nekem? Nem e36-osé ez vagy ennyire csal a szemem?





jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. október 22. hétfő, 09:15




Jó lenne ez nekem? Nem e36-osé ez vagy ennyire csal a szemem?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. október 17. szerda, 21:06


YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
LAnti írta: Akkor ismerem a dolgot. Csak a "Vanos"-t nem tudtam mit is jelképez igazán.
Az M50 (azt írja a leírás) sima Vanos. Az M52 dupla Vanos.
Nekem most egy Toyota van tulajdonomban VVTi motorral. Ami a sima vanosnak felel meg, asszem. Míg a VVTLi a dupla Vanos-osnak.

Noh mindegy. Akkor köszönöm ismét



NEM!!!

szándékosan nem akarod megérteni amit leírtam?
az M50 VANOS nélküli, M50TU sima VANOS
az M52 sima VANOS, az M52TU dupla VANOS
az M54 dupla VANOS

ettől érthetőbben én már nem tudom

nem a VVT az változó szelepvezérlés, az majdnem oylan, mint a BMW-nél a Valvetronic, tilajdonképpen a VVT - Variable Valve Tronic itt a szelep nyitás málységét állítják, a VANOS meg időzít ha úgy vesszük


M50 vanos nélküli? Mióta? Itt írja hogy Vanoszos.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50
Azt írja 92- től a Vanost vezették be.



ki nem szarja le mit írnak? a wiki egy fos, mint a powerfanatics-os szar is. aki azok után megy az emgérdemli. a wikit is emberek töltik ki. amúgy a poweres kivételesen jól hozza.
leírtam fent nem fogom ismételni magam. leírtam miért nem simán kell venni a motorkódokat, hanem azt is nézni van-e utána egy TU jelölés.


Igen, mert 92 gyártottak új szériát, ami szintén M50 csak a TU jelöléssel lehet megkülönböztetni, de amúgy logikus, hogy látszik a motoron is.
http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m50.htm


ezt makogom


Igen, csak csalóka. Jól írja a Wiki, mert ki van emelve, hogy 92 Vanos van, csak hát aki nem néz igazán utána, ott a 89 kiadott M50 ami nem vanoszos. Talán annyi, hogy a jelölést nem írták ki, vagy nem láttam, de gondolom ha 92,93 vesz az ember akkor meg minek, hisz úgy is vanoszos. Már ha valakinek ez a heppje. Amúgy is kinyitja a motorházat és látja.
Ott is írja, csak lejjebb.
M50TUB25
The M50B25 was updated with variable valve timing (called VANOS by BMW) on the intake camshaft in 1992. Peak torque became available 500 rpm lower, at 4200 rpm.[2]




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. október 17. szerda, 21:09

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. október 17. szerda, 20:59


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
LAnti írta: Akkor ismerem a dolgot. Csak a "Vanos"-t nem tudtam mit is jelképez igazán.
Az M50 (azt írja a leírás) sima Vanos. Az M52 dupla Vanos.
Nekem most egy Toyota van tulajdonomban VVTi motorral. Ami a sima vanosnak felel meg, asszem. Míg a VVTLi a dupla Vanos-osnak.

Noh mindegy. Akkor köszönöm ismét



NEM!!!

szándékosan nem akarod megérteni amit leírtam?
az M50 VANOS nélküli, M50TU sima VANOS
az M52 sima VANOS, az M52TU dupla VANOS
az M54 dupla VANOS

ettől érthetőbben én már nem tudom

nem a VVT az változó szelepvezérlés, az majdnem oylan, mint a BMW-nél a Valvetronic, tilajdonképpen a VVT - Variable Valve Tronic itt a szelep nyitás málységét állítják, a VANOS meg időzít ha úgy vesszük


M50 vanos nélküli? Mióta? Itt írja hogy Vanoszos.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50
Azt írja 92- től a Vanost vezették be.



ki nem szarja le mit írnak? a wiki egy fos, mint a powerfanatics-os szar is. aki azok után megy az emgérdemli. a wikit is emberek töltik ki. amúgy a poweres kivételesen jól hozza.
leírtam fent nem fogom ismételni magam. leírtam miért nem simán kell venni a motorkódokat, hanem azt is nézni van-e utána egy TU jelölés.


Igen, mert 92 gyártottak új szériát, ami szintén M50 csak a TU jelöléssel lehet megkülönböztetni, de amúgy logikus, hogy látszik a motoron is.
http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m50.htm


ezt makogom

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. október 17. szerda, 20:54


YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
LAnti írta: Akkor ismerem a dolgot. Csak a "Vanos"-t nem tudtam mit is jelképez igazán.
Az M50 (azt írja a leírás) sima Vanos. Az M52 dupla Vanos.
Nekem most egy Toyota van tulajdonomban VVTi motorral. Ami a sima vanosnak felel meg, asszem. Míg a VVTLi a dupla Vanos-osnak.

Noh mindegy. Akkor köszönöm ismét



NEM!!!

szándékosan nem akarod megérteni amit leírtam?
az M50 VANOS nélküli, M50TU sima VANOS
az M52 sima VANOS, az M52TU dupla VANOS
az M54 dupla VANOS

ettől érthetőbben én már nem tudom

nem a VVT az változó szelepvezérlés, az majdnem oylan, mint a BMW-nél a Valvetronic, tilajdonképpen a VVT - Variable Valve Tronic itt a szelep nyitás málységét állítják, a VANOS meg időzít ha úgy vesszük


M50 vanos nélküli? Mióta? Itt írja hogy Vanoszos.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50
Azt írja 92- től a Vanost vezették be.



ki nem szarja le mit írnak? a wiki egy fos, mint a powerfanatics-os szar is. aki azok után megy az emgérdemli. a wikit is emberek töltik ki. amúgy a poweres kivételesen jól hozza.
leírtam fent nem fogom ismételni magam. leírtam miért nem simán kell venni a motorkódokat, hanem azt is nézni van-e utána egy TU jelölés.


Igen, mert 92 gyártottak új szériát, ami szintén M50 csak a TU jelöléssel lehet megkülönböztetni, de amúgy logikus, hogy látszik a motoron is.
http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m50.htm

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. október 17. szerda, 20:44


anubisz írta:
YELLOW írta:
LAnti írta: Akkor ismerem a dolgot. Csak a "Vanos"-t nem tudtam mit is jelképez igazán.
Az M50 (azt írja a leírás) sima Vanos. Az M52 dupla Vanos.
Nekem most egy Toyota van tulajdonomban VVTi motorral. Ami a sima vanosnak felel meg, asszem. Míg a VVTLi a dupla Vanos-osnak.

Noh mindegy. Akkor köszönöm ismét



NEM!!!

szándékosan nem akarod megérteni amit leírtam?
az M50 VANOS nélküli, M50TU sima VANOS
az M52 sima VANOS, az M52TU dupla VANOS
az M54 dupla VANOS

ettől érthetőbben én már nem tudom

nem a VVT az változó szelepvezérlés, az majdnem oylan, mint a BMW-nél a Valvetronic, tilajdonképpen a VVT - Variable Valve Tronic itt a szelep nyitás málységét állítják, a VANOS meg időzít ha úgy vesszük


M50 vanos nélküli? Mióta? Itt írja hogy Vanoszos.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50
Azt írja 92- től a Vanost vezették be.



ki nem szarja le mit írnak? a wiki egy fos, mint a powerfanatics-os szar is. aki azok után megy az emgérdemli. a wikit is emberek töltik ki. amúgy a poweres kivételesen jól hozza.
leírtam fent nem fogom ismételni magam. leírtam miért nem simán kell venni a motorkódokat, hanem azt is nézni van-e utána egy TU jelölés.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. október 17. szerda, 20:38


YELLOW írta:
LAnti írta: Akkor ismerem a dolgot. Csak a "Vanos"-t nem tudtam mit is jelképez igazán.
Az M50 (azt írja a leírás) sima Vanos. Az M52 dupla Vanos.
Nekem most egy Toyota van tulajdonomban VVTi motorral. Ami a sima vanosnak felel meg, asszem. Míg a VVTLi a dupla Vanos-osnak.

Noh mindegy. Akkor köszönöm ismét



NEM!!!

szándékosan nem akarod megérteni amit leírtam?
az M50 VANOS nélküli, M50TU sima VANOS
az M52 sima VANOS, az M52TU dupla VANOS
az M54 dupla VANOS

ettől érthetőbben én már nem tudom

nem a VVT az változó szelepvezérlés, az majdnem oylan, mint a BMW-nél a Valvetronic, tilajdonképpen a VVT - Variable Valve Tronic itt a szelep nyitás málységét állítják, a VANOS meg időzít ha úgy vesszük


M50 vanos nélküli? Mióta? Itt írja hogy Vanoszos.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50
Azt írja 92- től a Vanost vezették be.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. október 17. szerda, 20:42

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. október 17. szerda, 20:35


YELLOW írta:
az M50 VANOS nélküli, M50TU sima VANOS
az M52 sima VANOS, az M52TU dupla VANOS
az M54 dupla VANOS




még annyit, hogy a TU jelölés a motorkód uán kb annyit tesz, hogy a blokk az a régi, csak a vezérlés az új, magyarán hengerfejtől felfelé.

és ez számít. lehet a forgalmiban nincs benne, akkor jól meg kell nézni. az hogy dupla, vagy sima VANOS arról árulkodnak jelek.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. október 17. szerda, 20:29


LAnti írta: Akkor ismerem a dolgot. Csak a "Vanos"-t nem tudtam mit is jelképez igazán.
Az M50 (azt írja a leírás) sima Vanos. Az M52 dupla Vanos.
Nekem most egy Toyota van tulajdonomban VVTi motorral. Ami a sima vanosnak felel meg, asszem. Míg a VVTLi a dupla Vanos-osnak.

Noh mindegy. Akkor köszönöm ismét



NEM!!!

szándékosan nem akarod megérteni amit leírtam?
az M50 VANOS nélküli, M50TU sima VANOS
az M52 sima VANOS, az M52TU dupla VANOS
az M54 dupla VANOS

ettől érthetőbben én már nem tudom

nem a VVT az változó szelepvezérlés, az majdnem oylan, mint a BMW-nél a Valvetronic, tilajdonképpen a VVT - Variable Valve Tronic itt a szelep nyitás málységét állítják, a VANOS meg időzít ha úgy vesszük