anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. október 17. szerda, 20:29


LAnti írta:
anubisz írta:
LAnti írta: És mennyire jók ezek a motorok? Mind a Vanos nélküli, a Vanos-os és a Dupla Vanos-os? Élettartam, megbízhatóság? Melyik ajánlott?


6 hengeres sorosak nagyon jók. Ha mindig kaptak rendesen olajat. Enyémbe már van vagy 350000 óra szerint, ( meg amennyit bele csaltak ) Minden hengerbe 12 felett van a kompresszió, és egyenletesen, szinte egyformán.


És Neked milyen fajta a moci?

Engem az érdekel igazán, hogy kell-e zavartatnom magam azon, ha olyan autót sikerül találnom, amely M50 motorral van szerelve vagy ha olyat ami M52 motorral van szerelve?!

Rendben, valaki a duplát választaná. De nem olyan egyszerű ez minden esetben.


Enyém 3000 benzines, de amúgy logikus, minél bonyolultabb rendszert használsz, annál húzósabb a javítás, és a lehetséges hibalehetőségek, főleg használtan vett Magyarországon többnyire legyilkolt, sufniba szerelgetett autóknál.
Ha itthon veszel BMW nehogy fizess egy vasat is, amíg át nem nézeted alaposan. Különben a segged alatt fog szétesni, és fizetheted a 100 ezreket.
Itthon még a 500Ft rögzítő kapcsokat, kárpit rögzítő bütyköket is megragasztgatják, nehogy ki keljen adni pénzt egy ujjra. Mikor meg leszeded hullik szét a fél kocsi, mert minden forrasztgatva, ragasztgatva van.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz LAnti

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2012. október 17. szerda, 20:23


anubisz írta:
LAnti írta: És mennyire jók ezek a motorok? Mind a Vanos nélküli, a Vanos-os és a Dupla Vanos-os? Élettartam, megbízhatóság? Melyik ajánlott?


6 hengeres sorosak nagyon jók. Ha mindig kaptak rendesen olajat. Enyémbe már van vagy 350000 óra szerint, ( meg amennyit bele csaltak ) Minden hengerbe 12 felett van a kompresszió, és egyenletesen, szinte egyformán.


És Neked milyen fajta a moci?

Engem az érdekel igazán, hogy kell-e zavartatnom magam azon, ha olyan autót sikerül találnom, amely M50 motorral van szerelve vagy ha olyat ami M52 motorral van szerelve?!

Rendben, valaki a duplát választaná. De nem olyan egyszerű ez minden esetben.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. október 17. szerda, 20:17


LAnti írta: És mennyire jók ezek a motorok? Mind a Vanos nélküli, a Vanos-os és a Dupla Vanos-os? Élettartam, megbízhatóság? Melyik ajánlott?


6 hengeres sorosak nagyon jók. Ha mindig kaptak rendesen olajat. Enyémbe már van vagy 350000 óra szerint, ( meg amennyit bele csaltak ) Minden hengerbe 12 felett van a kompresszió, és egyenletesen, szinte egyformán.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz LAnti

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2012. október 17. szerda, 20:14


És mennyire jók ezek a motorok? Mind a Vanos nélküli, a Vanos-os és a Dupla Vanos-os? Élettartam, megbízhatóság? Melyik ajánlott?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz LAnti

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2012. október 17. szerda, 20:02


Akkor ismerem a dolgot. Csak a "Vanos"-t nem tudtam mit is jelképez igazán.
Az M50 (azt írja a leírás) sima Vanos. Az M52 dupla Vanos.
Nekem most egy Toyota van tulajdonomban VVTi motorral. Ami a sima vanosnak felel meg, asszem. Míg a VVTLi a dupla Vanos-osnak.

Noh mindegy. Akkor köszönöm ismét



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. október 17. szerda, 20:03

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. október 17. szerda, 20:00


YELLOW írta:
LAnti írta:
YELLOW írta:
LAnti írta: Viszont akkor hogyan is vannak ezek a motorok?


máá eccer leírtam, de akkor még1x

hengerenkénti a befecskendezés. a dupla Vanos a kipuff oldali szelepeket is vezérli. én a duplát választanám.

nekem mintha úgy rémlene, hogy az M50 az Vanos nélküli, az M52 a sima Vanos, és az M54 a dupla Vanos.
az M50TU volt sima Vanos, az M52TU dupla Vanos. talán így helyesebb. M54-et E36-ba úgy tudom nem szereltek, csak E39, E46-ba és felfelé


Ez rendben van. Kérdezem úgy, hogy a Vanos nélküli és a sima Vanos közt mi a különbség? MEnnyire befolyásol és mit, hogy van-e benne Vanos?!


A VANOS változó szelepvezéslés. Ezt a fordulat függvényében állítja úgy, hogy a vezérműtengelyt elforgatja vagy nem is tudom, hogy írjam. Tulajdonképpen olyan lesz a motor, mintha menet közben kicserélték volna más fokos vez. tengelyekre, amiken a bütykök máshol vannak. Magyarán a rendszer menet közben változtat a tengelyek fokolásán ezáltal egyenletesebb a nyomaték leadás. Tulajdonképpen olyan ez mint a húzottszeműeknél a VTEC, csak a BMW-nél minden fordulaton működik, nem csak 6500 felett
Elvileg a fogyasztás is kedvezőbben alakul.



szerk.: jah nyugodtan ki lehet javítani....


Itt le van írva.
http://www.injektor.hu/index.j...&akt=2



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. október 17. szerda, 19:52


http://www.powerfanatics.com/lexikon.php
LAnti írta: Viszont akkor hogyan is vannak ezek a motorok?





YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. október 17. szerda, 19:46


LAnti írta:
YELLOW írta:
LAnti írta: Viszont akkor hogyan is vannak ezek a motorok?


máá eccer leírtam, de akkor még1x

hengerenkénti a befecskendezés. a dupla Vanos a kipuff oldali szelepeket is vezérli. én a duplát választanám.

nekem mintha úgy rémlene, hogy az M50 az Vanos nélküli, az M52 a sima Vanos, és az M54 a dupla Vanos.
az M50TU volt sima Vanos, az M52TU dupla Vanos. talán így helyesebb. M54-et E36-ba úgy tudom nem szereltek, csak E39, E46-ba és felfelé


Ez rendben van. Kérdezem úgy, hogy a Vanos nélküli és a sima Vanos közt mi a különbség? MEnnyire befolyásol és mit, hogy van-e benne Vanos?!


A VANOS változó szelepvezéslés. Ezt a fordulat függvényében állítja úgy, hogy a vezérműtengelyt elforgatja vagy nem is tudom, hogy írjam. Tulajdonképpen olyan lesz a motor, mintha menet közben kicserélték volna más fokos vez. tengelyekre, amiken a bütykök máshol vannak. Magyarán a rendszer menet közben változtat a tengelyek fokolásán ezáltal egyenletesebb a nyomaték leadás. Tulajdonképpen olyan ez mint a húzottszeműeknél a VTEC, csak a BMW-nél minden fordulaton működik, nem csak 6500 felett
Elvileg a fogyasztás is kedvezőbben alakul.



szerk.: jah nyugodtan ki lehet javítani....

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. október 17. szerda, 19:48

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz LAnti

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2012. október 17. szerda, 19:38


YELLOW írta:
LAnti írta: Viszont akkor hogyan is vannak ezek a motorok?


máá eccer leírtam, de akkor még1x

hengerenkénti a befecskendezés. a dupla Vanos a kipuff oldali szelepeket is vezérli. én a duplát választanám.

nekem mintha úgy rémlene, hogy az M50 az Vanos nélküli, az M52 a sima Vanos, és az M54 a dupla Vanos.
az M50TU volt sima Vanos, az M52TU dupla Vanos. talán így helyesebb. M54-et E36-ba úgy tudom nem szereltek, csak E39, E46-ba és felfelé


Ez rendben van. Kérdezem úgy, hogy a Vanos nélküli és a sima Vanos közt mi a különbség? MEnnyire befolyásol és mit, hogy van-e benne Vanos?!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. október 16. kedd, 20:38


LAnti írta: Viszont akkor hogyan is vannak ezek a motorok?


máá eccer leírtam, de akkor még1x

hengerenkénti a befecskendezés. a dupla Vanos a kipuff oldali szelepeket is vezérli. én a duplát választanám.

nekem mintha úgy rémlene, hogy az M50 az Vanos nélküli, az M52 a sima Vanos, és az M54 a dupla Vanos.
az M50TU volt sima Vanos, az M52TU dupla Vanos. talán így helyesebb. M54-et E36-ba úgy tudom nem szereltek, csak E39, E46-ba és felfelé

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz LAnti

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2012. október 16. kedd, 20:20


Viszont akkor hogyan is vannak ezek a motorok?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz LAnti

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2012. október 15. hétfő, 20:30


Köszönöm szépen a kommenteket és segítséget

státusz bd93

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2012. október 12. péntek, 17:45


hil írta:
czinege írta:

M50B20:
Soros 6 hengeres DOHC 24V/Straight 6 DOHC 24V sima VANOS.
1989-1998. 136kg 299lbs
Építették: E36 320i/325i, E34/39 520i/525i, egyes variációit USA E36 M3
Típusai: 2.0 (150bhp), 2.5 (192bhp), 3.0 (240bhp) Sometimes referred to as S50US. Engine shares more common parts with M50 than Euro S50, but is a motorsport engine.

M52b20:
Soros 6 hengeres DOHC 24V / Soros 6 hengeres DOHC 24V dupla VANOS.
1996-1999. (US ver. Vas blokk, EU ver. aluminium.) 118kg 260lbs ( aluminium) 140kg 308lbs
Építették: E39 520i/523i/528i, E36 323i/328i, E38 728i, egyes variációit későbbi USA E36 M3.
Típusai: 2.0 (150bhp), 2.5 (170bhp), 2.8 (193bhp), 3.2 (240bhp) Sometimes referred to as S52US. Engine shares more common parts with M52 than Euro S52, but is a motorsport engine.


Szia!
Lehet,hogy rosszul tudom, de valami olyasmi dereng előttem, hogy 1993-ig a vezérlés nem láncos volt. Mégegyszer: biztos nem vagyok benne!

helló az enyém láncos 92 és ez biztos h láncos az viszont nem h nem volt motorcsere de szerintem nem volt. szedtem szét 96-ost ugyanúgy e36 320i annak kicsit máshogy néz ki a szelepfedél ezért is gondolom h az enyémbe 92 es moci van


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. október 13. szombat, 11:53

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. október 12. péntek, 16:34


czinege írta:

M50B20:
Soros 6 hengeres DOHC 24V/Straight 6 DOHC 24V sima VANOS.
1989-1998. 136kg 299lbs
Építették: E36 320i/325i, E34/39 520i/525i, egyes variációit USA E36 M3
Típusai: 2.0 (150bhp), 2.5 (192bhp), 3.0 (240bhp) Sometimes referred to as S50US. Engine shares more common parts with M50 than Euro S50, but is a motorsport engine.

M52b20:
Soros 6 hengeres DOHC 24V / Soros 6 hengeres DOHC 24V dupla VANOS.
1996-1999. (US ver. Vas blokk, EU ver. aluminium.) 118kg 260lbs ( aluminium) 140kg 308lbs
Építették: E39 520i/523i/528i, E36 323i/328i, E38 728i, egyes variációit későbbi USA E36 M3.
Típusai: 2.0 (150bhp), 2.5 (170bhp), 2.8 (193bhp), 3.2 (240bhp) Sometimes referred to as S52US. Engine shares more common parts with M52 than Euro S52, but is a motorsport engine.


Szia!
Lehet,hogy rosszul tudom, de valami olyasmi dereng előttem, hogy 1993-ig a vezérlés nem láncos volt. Mégegyszer: biztos nem vagyok benne!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. október 12. péntek, 13:23


bd93 írta:
LAnti írta: Sziasztok!

Szeretnék csatlakozni a büszke BMW tulajdonosok körébe
320i E36-ra vágyom.
Érdeklődnék, hogy az 1991-1994-ig gyártottba rakott M50B20 és az 1994-1998-ig gyártottba rakott M52B20 között mi a különbség? Melyiket ajánljátok?

Válaszotok előre is köszönöm



helló én csak ajánlani tudom szerintem az egyik ha nem a legszebb BMW az e36 (persze mindenkinek a sajátja a legszebb ) csak jól körül kell nézni főleg ha itthon veszed magyar tulajtól sajna elég sok ramaty állapotban van én jó párat megnéztem mire vettem és ahoz képest hogy 92- es egész megbízható de szerintem elég nagy szerencsém van
sok szerencsét


én tudok neki kontaktot, ha kell. külföldről hoz be, minden papírmunkát elintéz, és a forgalmiba csak motorkód lesz, mármint annyi, hogy M52, vagy M50, magyarán könnyebb lehet benne motortcserélni. eddig 2 munkatársam vett kombit igaz csak 1.6-osokat, de patika állapotúak sérülésmentesek. mindkettőt saját szememmel láttam, mondhatni full extrásak 99-es legeslegutolsó kiadások. ha E36-ban gondolkozol, de szerintem bármilyet tud, akkor szólj és elkérem az elérhetőségét. semmi közöm nincs hozzá, nem is ismerem, de amilyen autókat behozott, az alapján szívesen ajánlom.