valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. május 15. szerda, 21:38


zoli900 írta:
valter320d írta:
zoli900 írta:
BarG írta:
zoli900 írta: Szevasztok!
Most volt turbócsere az autóban és most nagyon megy mert fel is van emelve a nyomás 1.4-1.5-re,csak hidegen jól megy,de ahogy bemelegszik az autó,akkor vége,nincs erő,mintha letiltana a turbó,mert nincs turbónyomás.
Az előző turbónál az volt a gond (2 éves volt),hogy egyáltalán soha nem volt turbónyomás fél évig.
Most nagyon jól megy,de csak egy ideig,sajnos.


Akkor most próbáld meg a nymst visszavetetni a normál értékre, hátha az kitart melegen is!


Nekem azt mondták,hogy lehet,hogy a computert kéne átállítani,mert lehet,hogy ezért tiltja le,mert túl nagy nyomást észlel,először elmegyek hibakiolvasásra.


Most olvasgatok,nem sok az az 1,4-1,5 csőnél mérve órával!
amúgy max 2,2 bar!"abszolút nyomás"


BMW szaki mondta,hogy ez magas,meg itteni fórum tagok is,az nem tudom,hogy hol mérték!
Most olvasgatok az OBD témában,mert szoftverem már van csak kábel kell,majd azzal megnézzük,de ha nem mi,akkor majd a szerel,ezt biztos kidobja már!




Idézetek:
bmw320d4 Elküldve: 2011-12-02 00:09 Turbo
hancurozo írta:
bmw320d4 írta:
csavargo írta:
Sziasztok! kérdés: 320d 99 es évjárat 136 lovas gépsárkányom van szeretném tudni hogy a turbonyomás mérésnél hány bar-nak kell lennie és azt milyen menetkörülmények között kell mérni hálás lennék a segitségért mert meg akarom mérni de azt ugye nem alapjáraton mérjük meg nem állohelyben de data-ban nem találtam elöre is köszi!!


2,4 a max (abszolút nyomás) és diaggal lehet mérni eredményesen. 2000rpm-nél padlógáz esetén biztos, hogy eléri a 2,2-t.


Ez (2,2-2,4) a légköri nyomással értendő. Csak azért, hogy ne keresse a hibát ha esetleg a szívócsonkon mér külső órával nyomást, és csak 1,2-1,4 bar-t fog mérni.


Azért írtam oda, hogy "abszolút".

zoli900
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz zoli900

Törzsvendég

Elismertség: 3% (5 pont) | Hozzászólások: 132

Elküldve: 2013. május 15. szerda, 21:26


valter320d írta:
zoli900 írta:
BarG írta:
zoli900 írta: Szevasztok!
Most volt turbócsere az autóban és most nagyon megy mert fel is van emelve a nyomás 1.4-1.5-re,csak hidegen jól megy,de ahogy bemelegszik az autó,akkor vége,nincs erő,mintha letiltana a turbó,mert nincs turbónyomás.
Az előző turbónál az volt a gond (2 éves volt),hogy egyáltalán soha nem volt turbónyomás fél évig.
Most nagyon jól megy,de csak egy ideig,sajnos.


Akkor most próbáld meg a nymst visszavetetni a normál értékre, hátha az kitart melegen is!


Nekem azt mondták,hogy lehet,hogy a computert kéne átállítani,mert lehet,hogy ezért tiltja le,mert túl nagy nyomást észlel,először elmegyek hibakiolvasásra.


Most olvasgatok,nem sok az az 1,4-1,5 csőnél mérve órával!
amúgy max 2,2 bar!"abszolút nyomás"


BMW szaki mondta,hogy ez magas,meg itteni fórum tagok is,az nem tudom,hogy hol mérték!
Most olvasgatok az OBD témában,mert szoftverem már van csak kábel kell,majd azzal megnézzük,de ha nem mi,akkor majd a szerel,ezt biztos kidobja már!




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. május 15. szerda, 21:27

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. május 15. szerda, 20:38


zoli900 írta:
BarG írta:
zoli900 írta: Szevasztok!
Most volt turbócsere az autóban és most nagyon megy mert fel is van emelve a nyomás 1.4-1.5-re,csak hidegen jól megy,de ahogy bemelegszik az autó,akkor vége,nincs erő,mintha letiltana a turbó,mert nincs turbónyomás.
Az előző turbónál az volt a gond (2 éves volt),hogy egyáltalán soha nem volt turbónyomás fél évig.
Most nagyon jól megy,de csak egy ideig,sajnos.


Akkor most próbáld meg a nymst visszavetetni a normál értékre, hátha az kitart melegen is!


Nekem azt mondták,hogy lehet,hogy a computert kéne átállítani,mert lehet,hogy ezért tiltja le,mert túl nagy nyomást észlel,először elmegyek hibakiolvasásra.


Most olvasgatok,nem sok az az 1,4-1,5 csőnél mérve órával!
amúgy max 2,2 bar!"abszolút nyomás"

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. május 15. szerda, 20:17


YELLOW írta:
zoli900 írta: Szevasztok!
Most volt turbócsere az autóban és most nagyon megy mert fel is van emelve a nyomás 1.4-1.5-re,csak hidegen jól megy,de ahogy bemelegszik az autó,akkor vége,nincs erő,mintha letiltana a turbó,mert nincs turbónyomás.
Az előző turbónál az volt a gond (2 éves volt),hogy egyáltalán soha nem volt turbónyomás fél évig.
Most nagyon jól megy,de csak egy ideig,sajnos.


nem lehet, hogy melegedésre romlás az adagoló inkább?
mindenesetre azzal a diaggal, amit venni akarsz ezt nem fogod programozni, csak szólok. már ha azért akartad venni. legalábbis szerintem.


Ahoz nézni kéne egy előtöltést!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. május 15. szerda, 20:15


zoli900 írta: Szevasztok!
Most volt turbócsere az autóban és most nagyon megy mert fel is van emelve a nyomás 1.4-1.5-re,csak hidegen jól megy,de ahogy bemelegszik az autó,akkor vége,nincs erő,mintha letiltana a turbó,mert nincs turbónyomás.
Az előző turbónál az volt a gond (2 éves volt),hogy egyáltalán soha nem volt turbónyomás fél évig.
Most nagyon jól megy,de csak egy ideig,sajnos.


nem lehet, hogy melegedésre romlás az adagoló inkább?
mindenesetre azzal a diaggal, amit venni akarsz ezt nem fogod programozni, csak szólok. már ha azért akartad venni. legalábbis szerintem.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. május 15. szerda, 19:53


zoli900 írta:
BarG írta:
zoli900 írta: Szevasztok!
Most volt turbócsere az autóban és most nagyon megy mert fel is van emelve a nyomás 1.4-1.5-re,csak hidegen jól megy,de ahogy bemelegszik az autó,akkor vége,nincs erő,mintha letiltana a turbó,mert nincs turbónyomás.
Az előző turbónál az volt a gond (2 éves volt),hogy egyáltalán soha nem volt turbónyomás fél évig.
Most nagyon jól megy,de csak egy ideig,sajnos.


Akkor most próbáld meg a nymst visszavetetni a normál értékre, hátha az kitart melegen is!


Nekem azt mondták,hogy lehet,hogy a computert kéne átállítani,mert lehet,hogy ezért tiltja le,mert túl nagy nyomást észlel,először elmegyek hibakiolvasásra.


Túltölt a turbó!Azért nem megy,állitasd vissza a gyári értékre ha nem akarsz turbót,hengerfejet megy mi egymást cserélni,az igaz hogy túl vannak méretezve de azé nem annyira hogy kibirjanak egy esetleges tornádót

zoli900
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz zoli900

Törzsvendég

Elismertség: 3% (5 pont) | Hozzászólások: 132

Elküldve: 2013. május 15. szerda, 19:42


BarG írta:
zoli900 írta: Szevasztok!
Most volt turbócsere az autóban és most nagyon megy mert fel is van emelve a nyomás 1.4-1.5-re,csak hidegen jól megy,de ahogy bemelegszik az autó,akkor vége,nincs erő,mintha letiltana a turbó,mert nincs turbónyomás.
Az előző turbónál az volt a gond (2 éves volt),hogy egyáltalán soha nem volt turbónyomás fél évig.
Most nagyon jól megy,de csak egy ideig,sajnos.


Akkor most próbáld meg a nymst visszavetetni a normál értékre, hátha az kitart melegen is!


Nekem azt mondták,hogy lehet,hogy a computert kéne átállítani,mert lehet,hogy ezért tiltja le,mert túl nagy nyomást észlel,először elmegyek hibakiolvasásra.


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. május 15. szerda, 18:50


zoli900 írta: Szevasztok!
Most volt turbócsere az autóban és most nagyon megy mert fel is van emelve a nyomás 1.4-1.5-re,csak hidegen jól megy,de ahogy bemelegszik az autó,akkor vége,nincs erő,mintha letiltana a turbó,mert nincs turbónyomás.
Az előző turbónál az volt a gond (2 éves volt),hogy egyáltalán soha nem volt turbónyomás fél évig.
Most nagyon jól megy,de csak egy ideig,sajnos.


Akkor most próbáld meg a nymst visszavetetni a normál értékre, hátha az kitart melegen is!

zoli900
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz zoli900

Törzsvendég

Elismertség: 3% (5 pont) | Hozzászólások: 132

Elküldve: 2013. május 15. szerda, 17:50


Szevasztok!
Most volt turbócsere az autóban és most nagyon megy mert fel is van emelve a nyomás 1.4-1.5-re,csak hidegen jól megy,de ahogy bemelegszik az autó,akkor vége,nincs erő,mintha letiltana a turbó,mert nincs turbónyomás.
Az előző turbónál az volt a gond (2 éves volt),hogy egyáltalán soha nem volt turbónyomás fél évig.
Most nagyon jól megy,de csak egy ideig,sajnos.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz jejo80

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 50

Elküldve: 2013. május 14. kedd, 22:07


jejo80 írta:
YELLOW írta:
jejo80 írta:

Ha ez segít, a BMW TIS javítási utmutatóból szettem ki. Egyébként a motortérben a bal oldali toronynál van.


az oké, hogy dízelben van, az világos... a képen a dízel motor szerepel, de neked 20i van az adatlapod szerint... nekem nem rémlik ilyen szerkezet....

közben megnéztem nekem is van, és a fűtő radiátorra megy rá, de ahogy nézem ennek az a szerepe, hogy az utastér, talán hamarabb melegedjen (5,6-os alkatrész)



A 6-os ról van szó. Ezek szerint az csak a fűtést segiti elő? vagy a motor hűtésébe is besegít a vízpumpának?


Igen 20i-m van, de a 6-os pumpa benne van, csak azt nem tudom, hogy csak a fűtéshez van köze, vagy a motor hűtésébe is besegít a vízpumpának?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. május 14. kedd, 22:06


jejo80 írta:
YELLOW írta:
jejo80 írta:

Ha ez segít, a BMW TIS javítási utmutatóból szettem ki. Egyébként a motortérben a bal oldali toronynál van.


az oké, hogy dízelben van, az világos... a képen a dízel motor szerepel, de neked 20i van az adatlapod szerint... nekem nem rémlik ilyen szerkezet....

közben megnéztem nekem is van, és a fűtő radiátorra megy rá, de ahogy nézem ennek az a szerepe, hogy az utastér, talán hamarabb melegedjen (5,6-os alkatrész)



A 6-os ról van szó. Ezek szerint az csak a fűtést segiti elő? vagy a motor hűtésébe is besegít a vízpumpának?


igazából kisegítő a neve, szóval... bár azzal a motor hűtésben is közre játszik, de minimálisan, hisz nem nagy felületről van szó. persze ezt csak következtetem most.
hibát nekem is donja, amit neked, nekem mondjuk nincs semmilyen hiba, amire gyanakodnék. mármint télen jó a fűtés, vizem nem melegszik túl, 6-10 km alatt általában eléri az üzemi hőfokot, attől függ, hogy megyek vele, vagy rányitom-e rögtön a fűtést. szerintem pont azért melegszik lassabban, mert ebbe a radiátorba is nyomja a vizet, ha az elejétől megy, így nehezebben melegszik. gondolom.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz jejo80

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 50

Elküldve: 2013. május 14. kedd, 22:00


YELLOW írta:
jejo80 írta:

Ha ez segít, a BMW TIS javítási utmutatóból szettem ki. Egyébként a motortérben a bal oldali toronynál van.


az oké, hogy dízelben van, az világos... a képen a dízel motor szerepel, de neked 20i van az adatlapod szerint... nekem nem rémlik ilyen szerkezet....

közben megnéztem nekem is van, és a fűtő radiátorra megy rá, de ahogy nézem ennek az a szerepe, hogy az utastér, talán hamarabb melegedjen (5,6-os alkatrész)



A 6-os ról van szó. Ezek szerint az csak a fűtést segiti elő? vagy a motor hűtésébe is besegít a vízpumpának?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. május 14. kedd, 21:44


jejo80 írta:

Ha ez segít, a BMW TIS javítási utmutatóból szettem ki. Egyébként a motortérben a bal oldali toronynál van.


az oké, hogy dízelben van, az világos... a képen a dízel motor szerepel, de neked 20i van az adatlapod szerint... nekem nem rémlik ilyen szerkezet....

közben megnéztem nekem is van, és a fűtő radiátorra megy rá, de ahogy nézem ennek az a szerepe, hogy az utastér, talán hamarabb melegedjen (5,6-os alkatrész)



autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz jejo80

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 50

Elküldve: 2013. május 14. kedd, 21:17


YELLOW írta:
jejo80 írta:
YELLOW írta:
jejo80 írta:
YELLOW írta:
jejo80 írta: Sziasztok !

Az normális dolog, hogy a titkos menüben menet közben nézem a hütővíz hőfokát, és normál tempónál 105 fokon áll, viszont a városban lassú tempónál felmegy 108-109-ig. A kiegészitő elektromos vízpumpa hibát jelzett a diag során. Nem sok ez a 108-109 fok, illetve a 105.


azt nekem is jelzi, pedig nincs benne ilyen úgy tudom... kb nekem is ilyen a hőfok, 108 körül kapcsol a venti ha jól emlékszem, anno nézegettem.


Az elektomos kiegészítő vízpumpa működése nem arra szolgál, hogy a városi üzemben segít a vízpumpának megfordítani a vizet amikor nincs nagy forulatszám?


hát lehet, nem tudom, megmondom őszintén. amikor egyik kollégával elemeztük a hibát, arra jutottunk, hogy lehet valahol van egy zárlat, ami esetleg okozhat ilyen hibahelzést, ha mondjuk olyan lábra kábelre zár össze, amin amúgy a kiegészítő cucc lenne.
de most, hogy így mondod, elkezdett érdekelni a dolog engem is.


Lehúztam a csatlakozót és a metoeon ellenállást mértem, és a motor rossz, állítólag az elektromos motor javítható, a kefe szokott elkopni. nem tudom nem szettem még le.


de hol van ez?


Ha ez segít, a BMW TIS javítási utmutatóból szettem ki. Egyébként a motortérben a bal oldali toronynál van.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. május 14. kedd, 21:01


jejo80 írta:
YELLOW írta:
jejo80 írta:
YELLOW írta:
jejo80 írta: Sziasztok !

Az normális dolog, hogy a titkos menüben menet közben nézem a hütővíz hőfokát, és normál tempónál 105 fokon áll, viszont a városban lassú tempónál felmegy 108-109-ig. A kiegészitő elektromos vízpumpa hibát jelzett a diag során. Nem sok ez a 108-109 fok, illetve a 105.


azt nekem is jelzi, pedig nincs benne ilyen úgy tudom... kb nekem is ilyen a hőfok, 108 körül kapcsol a venti ha jól emlékszem, anno nézegettem.


Az elektomos kiegészítő vízpumpa működése nem arra szolgál, hogy a városi üzemben segít a vízpumpának megfordítani a vizet amikor nincs nagy forulatszám?


hát lehet, nem tudom, megmondom őszintén. amikor egyik kollégával elemeztük a hibát, arra jutottunk, hogy lehet valahol van egy zárlat, ami esetleg okozhat ilyen hibahelzést, ha mondjuk olyan lábra kábelre zár össze, amin amúgy a kiegészítő cucc lenne.
de most, hogy így mondod, elkezdett érdekelni a dolog engem is.


Lehúztam a csatlakozót és a metoeon ellenállást mértem, és a motor rossz, állítólag az elektromos motor javítható, a kefe szokott elkopni. nem tudom nem szettem még le.


de hol van ez?