autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1996

státusz Sans

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2013. december 12. csütörtök, 17:47


YELLOW írta:
Sans írta: Sziasztok!

A napokban vásároltam egy '96 os 316 Compact BMW-t,sajnos észrevettem egy hibát, de egyszerűen nem tudom mitől csinálhatja, kérlek segítsetek: 1-esbe az autó nagyon rángat alacsony fordulaton, a kuplungot csúsztatni kell, hogy nagyjából normálisan eltudjak vele indulni. A többi sebességfokozatban nem tapasztalom az említett hibát.(hibakód nincs)
Mivel láttam, hogy többet is szenvedtek vagy szenvednek ezzel a hibával, gondolom típushiba, de a végeredményt sehol sem találtam, hogy mi okozza?!

Üdv,
Sans



hát normális esetben így kell elindulni csúsztatva, nem ráengedni a kuplungot
esetleg a diffizatzó gumibakot érdemes megnézni. szerintem más gondod nincs. vagy finomabban kell enegdni a kuplungot... érzéssel, de alapjératom akarj már elindulni vele, mégis csak 102lovacska volt benne valamikor, azért kell erő megmozdítani a kasztnit.



a kuplung felengedéssel nincs probléma, biztos nem azzal van a baj. ha alapjáraton megyek vele 1-esbe, és adom neki a gázt, akkor is rángat, nagyon.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pot

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 82

Elküldve: 2013. december 12. csütörtök, 17:39


Sziasztok olyan problémám lenne ,hogy nem mutatja a külső hőmérsékletet hilyába nyomkodom a gombokat csak az órát váltogatja???

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. december 12. csütörtök, 17:14


Sans írta: Sziasztok!

A napokban vásároltam egy '96 os 316 Compact BMW-t,sajnos észrevettem egy hibát, de egyszerűen nem tudom mitől csinálhatja, kérlek segítsetek: 1-esbe az autó nagyon rángat alacsony fordulaton, a kuplungot csúsztatni kell, hogy nagyjából normálisan eltudjak vele indulni. A többi sebességfokozatban nem tapasztalom az említett hibát.(hibakód nincs)
Mivel láttam, hogy többet is szenvedtek vagy szenvednek ezzel a hibával, gondolom típushiba, de a végeredményt sehol sem találtam, hogy mi okozza?!

Üdv,
Sans



hát normális esetben így kell elindulni csúsztatva, nem ráengedni a kuplungot
esetleg a diffizatzó gumibakot érdemes megnézni. szerintem más gondod nincs. vagy finomabban kell enegdni a kuplungot... érzéssel, de alapjératom akarj már elindulni vele, mégis csak 102lovacska volt benne valamikor, azért kell erő megmozdítani a kasztnit.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1996

státusz Sans

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2013. december 12. csütörtök, 17:07


Sziasztok!

A napokban vásároltam egy '96 os 316 Compact BMW-t,sajnos észrevettem egy hibát, de egyszerűen nem tudom mitől csinálhatja, kérlek segítsetek: 1-esbe az autó nagyon rángat alacsony fordulaton, a kuplungot csúsztatni kell, hogy nagyjából normálisan eltudjak vele indulni. A többi sebességfokozatban nem tapasztalom az említett hibát.(hibakód nincs)
Mivel láttam, hogy többet is szenvedtek vagy szenvednek ezzel a hibával, gondolom típushiba, de a végeredményt sehol sem találtam, hogy mi okozza?!

Üdv,
Sans





hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2013. december 12. csütörtök, 16:10


Darius írta:
hancurozo írta:
Hammon írta:
Darius írta: Sziasztok!Az autó egy 2002es E46 318d sedan még az adagolós 204D1 motorkodú.Az alábbi problémával szembesültem,hidegen reggel első indításnál miután beindult a motor erősen rázza a kasztnit,és bele bele-ránt,egyenetlen az alapjárat,eléggé füstöl.Miután bemelegedett megszűnik a probléma.Az auton most lett adagolo cserélve,még az előző tulaj,illetve külföldi volt az auto és 6-7 hónapig állt pont adagoló probléma miatt.Most megy majd szerelőhöz diag kiolvasásra,de addig is a kérdésem annyi lenne hogy mi lehet a problémája?


Nekem nagyon hasonló a hibám....szombaton viszem leszereltetni az adagolót.De közben ezt találtam:

Szia.Tuti adagoló hiba mégpedig mennyiségi mágnesszelep hiba.Ti más részét jaívtottátok előltöltés hiba ilyet nem csinál.Vezérlőt kell cserélni mágnesszeleppel együtt.

ELŐZMÉNY:
Sziasztok BMW 320 d VP44 adagolóval. Beindul megy 5-10 mp-et elkezd rángatni,dadogni alapjáraton,leáll.Ha rángatáskor finoman elkezdem adni a gázt dadogva felveszi a fordulatot, elkezd éktelen kéket füstölni.
Közlekedni nem lehet vele,rángat. Hibakód nincs benne.A turbo, adagoló felujitott.Van valakinek ötlete


Lehet porlasztó, a tankban lévő szivattyú eltömődött szűrője, üzemanyag szűrő (finomszűrő), izzítógyertya, és még rengeteg mechanikai hiba.



A motordiagnosztika remélem kideríti....



Az adagolós nincs túlbonyolítva. Nem minden a diagnosztika. (A tökéletlen égést honnan állapítaná meg?)
Amiket leírtam, azokat nem. A tankban lévő szivattyú kiszed, megnéz. Izzítógyertyák egyenként kimér (és még akkor sem biztos, hogy jók) Porlasztót sem fogja beírni. (neked csak 1 jeladós porlasztód van)
Sok olyan dolog van, amit otthon (szerszámot és pici műszaki érzéket feltételezve) meg tudsz nézni minden költség nélkül.

Darius
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525tds
Évjárat: 1999

státusz Darius

Újonc

Elismertség: 18% (17 pont) | Hozzászólások: 93

Elküldve: 2013. december 12. csütörtök, 15:55


hancurozo írta:
Hammon írta:
Darius írta: Sziasztok!Az autó egy 2002es E46 318d sedan még az adagolós 204D1 motorkodú.Az alábbi problémával szembesültem,hidegen reggel első indításnál miután beindult a motor erősen rázza a kasztnit,és bele bele-ránt,egyenetlen az alapjárat,eléggé füstöl.Miután bemelegedett megszűnik a probléma.Az auton most lett adagolo cserélve,még az előző tulaj,illetve külföldi volt az auto és 6-7 hónapig állt pont adagoló probléma miatt.Most megy majd szerelőhöz diag kiolvasásra,de addig is a kérdésem annyi lenne hogy mi lehet a problémája?


Nekem nagyon hasonló a hibám....szombaton viszem leszereltetni az adagolót.De közben ezt találtam:

Szia.Tuti adagoló hiba mégpedig mennyiségi mágnesszelep hiba.Ti más részét jaívtottátok előltöltés hiba ilyet nem csinál.Vezérlőt kell cserélni mágnesszeleppel együtt.

ELŐZMÉNY:
Sziasztok BMW 320 d VP44 adagolóval. Beindul megy 5-10 mp-et elkezd rángatni,dadogni alapjáraton,leáll.Ha rángatáskor finoman elkezdem adni a gázt dadogva felveszi a fordulatot, elkezd éktelen kéket füstölni.
Közlekedni nem lehet vele,rángat. Hibakód nincs benne.A turbo, adagoló felujitott.Van valakinek ötlete


Lehet porlasztó, a tankban lévő szivattyú eltömődött szűrője, üzemanyag szűrő (finomszűrő), izzítógyertya, és még rengeteg mechanikai hiba.



A motordiagnosztika remélem kideríti....



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2013. december 12. csütörtök, 15:48


Hammon írta:
Darius írta: Sziasztok!Az autó egy 2002es E46 318d sedan még az adagolós 204D1 motorkodú.Az alábbi problémával szembesültem,hidegen reggel első indításnál miután beindult a motor erősen rázza a kasztnit,és bele bele-ránt,egyenetlen az alapjárat,eléggé füstöl.Miután bemelegedett megszűnik a probléma.Az auton most lett adagolo cserélve,még az előző tulaj,illetve külföldi volt az auto és 6-7 hónapig állt pont adagoló probléma miatt.Most megy majd szerelőhöz diag kiolvasásra,de addig is a kérdésem annyi lenne hogy mi lehet a problémája?


Nekem nagyon hasonló a hibám....szombaton viszem leszereltetni az adagolót.De közben ezt találtam:

Szia.Tuti adagoló hiba mégpedig mennyiségi mágnesszelep hiba.Ti más részét jaívtottátok előltöltés hiba ilyet nem csinál.Vezérlőt kell cserélni mágnesszeleppel együtt.

ELŐZMÉNY:
Sziasztok BMW 320 d VP44 adagolóval. Beindul megy 5-10 mp-et elkezd rángatni,dadogni alapjáraton,leáll.Ha rángatáskor finoman elkezdem adni a gázt dadogva felveszi a fordulatot, elkezd éktelen kéket füstölni.
Közlekedni nem lehet vele,rángat. Hibakód nincs benne.A turbo, adagoló felujitott.Van valakinek ötlete


Lehet porlasztó, a tankban lévő szivattyú eltömődött szűrője, üzemanyag szűrő (finomszűrő), izzítógyertya, és még rengeteg mechanikai hiba.


Darius
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525tds
Évjárat: 1999

státusz Darius

Újonc

Elismertség: 18% (17 pont) | Hozzászólások: 93

Elküldve: 2013. december 12. csütörtök, 15:44


Hammon írta:
Darius írta: Sziasztok!Az autó egy 2002es E46 318d sedan még az adagolós 204D1 motorkodú.Az alábbi problémával szembesültem,hidegen reggel első indításnál miután beindult a motor erősen rázza a kasztnit,és bele bele-ránt,egyenetlen az alapjárat,eléggé füstöl.Miután bemelegedett megszűnik a probléma.Az auton most lett adagolo cserélve,még az előző tulaj,illetve külföldi volt az auto és 6-7 hónapig állt pont adagoló probléma miatt.Most megy majd szerelőhöz diag kiolvasásra,de addig is a kérdésem annyi lenne hogy mi lehet a problémája?


Nekem nagyon hasonló a hibám....szombaton viszem leszereltetni az adagolót.De közben ezt találtam:

Szia.Tuti adagoló hiba mégpedig mennyiségi mágnesszelep hiba.Ti más részét jaívtottátok előltöltés hiba ilyet nem csinál.Vezérlőt kell cserélni mágnesszeleppel együtt.

ELŐZMÉNY:
Sziasztok BMW 320 d VP44 adagolóval. Beindul megy 5-10 mp-et elkezd rángatni,dadogni alapjáraton,leáll.Ha rángatáskor finoman elkezdem adni a gázt dadogva felveszi a fordulatot, elkezd éktelen kéket füstölni.
Közlekedni nem lehet vele,rángat. Hibakód nincs benne.A turbo, adagoló felujitott.Van valakinek ötlete



Szia!Az adagolóhibán meglepődnék,mert most lett cserélve nemrég az előző tulajnál egy garanciásra igaz állt a kocsi 6 hónapot.Izzitógyertya?Megnyúlt lánc?A sok állás miatt?



autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 528i
Évjárat: 1998

státusz Hammon

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 54

Elküldve: 2013. december 12. csütörtök, 14:58


Darius írta: Sziasztok!Az autó egy 2002es E46 318d sedan még az adagolós 204D1 motorkodú.Az alábbi problémával szembesültem,hidegen reggel első indításnál miután beindult a motor erősen rázza a kasztnit,és bele bele-ránt,egyenetlen az alapjárat,eléggé füstöl.Miután bemelegedett megszűnik a probléma.Az auton most lett adagolo cserélve,még az előző tulaj,illetve külföldi volt az auto és 6-7 hónapig állt pont adagoló probléma miatt.Most megy majd szerelőhöz diag kiolvasásra,de addig is a kérdésem annyi lenne hogy mi lehet a problémája?


Nekem nagyon hasonló a hibám....szombaton viszem leszereltetni az adagolót.De közben ezt találtam:

Szia.Tuti adagoló hiba mégpedig mennyiségi mágnesszelep hiba.Ti más részét jaívtottátok előltöltés hiba ilyet nem csinál.Vezérlőt kell cserélni mágnesszeleppel együtt.

ELŐZMÉNY:
Sziasztok BMW 320 d VP44 adagolóval. Beindul megy 5-10 mp-et elkezd rángatni,dadogni alapjáraton,leáll.Ha rángatáskor finoman elkezdem adni a gázt dadogva felveszi a fordulatot, elkezd éktelen kéket füstölni.
Közlekedni nem lehet vele,rángat. Hibakód nincs benne.A turbo, adagoló felujitott.Van valakinek ötlete

Darius
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525tds
Évjárat: 1999

státusz Darius

Újonc

Elismertség: 18% (17 pont) | Hozzászólások: 93

Elküldve: 2013. december 12. csütörtök, 14:55


Sziasztok!Az autó egy 2002es E46 318d sedan még az adagolós 204D1 motorkodú.Az alábbi problémával szembesültem,hidegen reggel első indításnál miután beindult a motor erősen rázza a kasztnit,és bele bele-ránt,egyenetlen az alapjárat,eléggé füstöl.Miután bemelegedett megszűnik a probléma.Az auton most lett adagolo cserélve,még az előző tulaj,illetve külföldi volt az auto és 6-7 hónapig állt pont adagoló probléma miatt.Most megy majd szerelőhöz diag kiolvasásra,de addig is a kérdésem annyi lenne hogy mi lehet a problémája?

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 20:15


YELLOW írta:
dbpeti írta: Sziasztok!

Valamelyikőtök el tudja nekem magyarázni hogy ez a benzinnyomás dolog hogy működik az m52 motornál?

Leegyszerűsítve a következőképpen gondolom:
AC pumpa kiszipkázza a benzint, ami egy szűrőn keresztül eljut a befecskendezőszelepekig. Maga az AC pumpa építi fel a nyomást? És ezt a nyomást szabályozza a nyomásszabályzó szelep? Vagy a pumpa és a nyomásszabályzó közt van még egy külön befecskendezőszivattyú ami a nyomást felépíti? Hogy megy ez?

Köszi előre is!


benzinesnél ha jól tudom, csak a tankban lévő AC állítja elő a kellő nyomást. ugye ha dugult a szűrő, akkor kevés lesz a befecskendezőknek. illetve az AC-ban van egy szelep, ami tartja a nyomást, magyraán nem engedi vissza az anyagot a tankba. ezt szokták nézni, hogy leállítás után csökken-e a csőben a nyomás, vissza enged-e az AC.
Ha nincs külön csatlakozási pont, akkor talán az ülés alatti szűrő után érdemes mérni a nyomást, csimán egy csővel rácsatlakozol a szűrő elejére, mármint ahonnan az injektorokig menne, tulajdonképpen a szűrő után, attúl függ merről nézzük. ha ott nincs meg a nyomás, azaz most már tudjuk, hogy a 3,5bar, akkor a szűrő előtt kihagyva a szűrőt is rá kell mérni (persze gyújtás kell majd, ha rajta a mérő). ha ott megvan az érték, akkor szűrő, ha nincs ott sem, akkor AC. én így gondolom el a dolgot.



Sziasztok!

Nem lehet, hogy a tankszellőzése a ludas? Lehet, vákuum van benne és ezért nem tudja a megfelelő nyomást?

Ez csak egy ötlet.

Üdv.:Neo



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 10:34


dbpeti írta: Sziasztok!

Valamelyikőtök el tudja nekem magyarázni hogy ez a benzinnyomás dolog hogy működik az m52 motornál?

Leegyszerűsítve a következőképpen gondolom:
AC pumpa kiszipkázza a benzint, ami egy szűrőn keresztül eljut a befecskendezőszelepekig. Maga az AC pumpa építi fel a nyomást? És ezt a nyomást szabályozza a nyomásszabályzó szelep? Vagy a pumpa és a nyomásszabályzó közt van még egy külön befecskendezőszivattyú ami a nyomást felépíti? Hogy megy ez?

Köszi előre is!


benzinesnél ha jól tudom, csak a tankban lévő AC állítja elő a kellő nyomást. ugye ha dugult a szűrő, akkor kevés lesz a befecskendezőknek. illetve az AC-ban van egy szelep, ami tartja a nyomást, magyraán nem engedi vissza az anyagot a tankba. ezt szokták nézni, hogy leállítás után csökken-e a csőben a nyomás, vissza enged-e az AC.
Ha nincs külön csatlakozási pont, akkor talán az ülés alatti szűrő után érdemes mérni a nyomást, csimán egy csővel rácsatlakozol a szűrő elejére, mármint ahonnan az injektorokig menne, tulajdonképpen a szűrő után, attúl függ merről nézzük. ha ott nincs meg a nyomás, azaz most már tudjuk, hogy a 3,5bar, akkor a szűrő előtt kihagyva a szűrőt is rá kell mérni (persze gyújtás kell majd, ha rajta a mérő). ha ott megvan az érték, akkor szűrő, ha nincs ott sem, akkor AC. én így gondolom el a dolgot.

dbpeti
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz dbpeti

Újonc

Elismertség: 17% (3 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 10:26


Sziasztok!

Valamelyikőtök el tudja nekem magyarázni hogy ez a benzinnyomás dolog hogy működik az m52 motornál?

Leegyszerűsítve a következőképpen gondolom:
AC pumpa kiszipkázza a benzint, ami egy szűrőn keresztül eljut a befecskendezőszelepekig. Maga az AC pumpa építi fel a nyomást? És ezt a nyomást szabályozza a nyomásszabályzó szelep? Vagy a pumpa és a nyomásszabályzó közt van még egy külön befecskendezőszivattyú ami a nyomást felépíti? Hogy megy ez?

Köszi előre is!

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 10:20


YELLOW írta:
dbpeti írta:

Ejha
Hát, köszi a vitát, remélem azért nem mentek ölre Szóval akkor ha jól értem, meg kell keressem a hiba okát, amiért alacsonyabb a nyomásom a kelleténél. Miken menjek végig? AC pumpa, benzinszűrő, befecskendező szivattyú?

Ja, és bebizonyosodott, hogy a viták tudásnövekedéshez vezetnek


Nem hiszem, hogy ölre mennénk
az utolsó mondtatod meg igaz! csak ezt nem mindenki lássa így.
hát előbb mindenképp a szűrőkkel kezdd, főleg ha nem tudod mikor volt cserélve, meg az a legolcsóbb megoldás.


Dehogy megyünk ölre, ez egy fórum, csak beszélgetünk!
Első körben nézd végig a csöveket, motornál és a szűrőnél. Ellenőrizd a túlnyomás szeleped, ez Neked a motortérben van még.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 09:39


dbpeti írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
teletanknál is ah csinálja, akkor nem hiszem, hogy AC.
szerintem a 3Bar még talán elfogadható, pontosan nem tudom. én a videón nem sok mindent hallok, hogy őszinte legyek, pedig maxra tekertem mindent...


Hagyjátok már ezt a teletank / nem teletank AC hibaszűrést!
Tök mindegy mi van, 3.5Bar kell állandóan, alapjárat, leállítás után, folyamatosan!!!


pedig számít. oké 3,5barnak kell lenni, de ha végét járja a szivattyú és nem segít rá a nafta, akkor miért ne lehetne alacsonyabb? (menet közben teszem hozzá)


Csak ugye kiszűrted a teletankal az ac-t, mint hibaforrást.
Pl .dízelnél, ahol van külső ac is, ott számít valóban, de itt egyértelmű a hiba. Nem tartja meg a nyomást, ami lehet üzemanyagszűrő, üzemanyagcső, túlnyomás szelep, vagy ugye a pumpa.




nyílván ezért kérdeztem rá, hogy teletanknál csinálja-e. mert talán ez a legegyszerűbb, hogy megtankolni, mint rögtön szűrőt cserélni. bár ha teletanknál nem csinálta volna, sem mondtam volna azt, hogy rögtön cseréljen AC-t, hanem szűrőket először. talán érdemes amúgyis, főleg ha új autót vesz az ember. szégyen én nem így tettem, nekem 85ezer környékén lett lecserélve a gyári benzinszűrőm, de semmi problémám nem volt vele, de már gáznak tartottam


De azt nem érted, hogy 3Bar az nem jó, 1 literrel is tudnia kell a 3.5Bart, de ha elvan tömődve a szűrő, akkor hiába tud 10Bart akár a pumpa, akkor sem lesz a rendszerben elegendő nyomás. Ugye ez nem ejtőtankos mint a trabant...
Én 218e-nél cseréltem a gyári benzinszűrőt (Kayser), de még hibátlan volt.


Ejha
Hát, köszi a vitát, remélem azért nem mentek ölre Szóval akkor ha jól értem, meg kell keressem a hiba okát, amiért alacsonyabb a nyomásom a kelleténél. Miken menjek végig? AC pumpa, benzinszűrő, befecskendező szivattyú?

Ja, és bebizonyosodott, hogy a viták tudásnövekedéshez vezetnek


Nem hiszem, hogy ölre mennénk
az utolsó mondtatod meg igaz! csak ezt nem mindenki lássa így.
hát előbb mindenképp a szűrőkkel kezdd, főleg ha nem tudod mikor volt cserélve, meg az a legolcsóbb megoldás.