autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118i
Évjárat: 2007

státusz erber

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2016. június 19. vasárnap, 22:49


Kedves Válaszaadók, kedves gulyi!

Köszönöm az infókat! Az 5w30 olajjal 1300km-nél járok és nincs fogyás. Néha egy egység hiányt jelez a bc, meglátjuk. Füstköd néha, és épp csak egy rövid ideig. Jelzem ez is zavar.

Szelepszálszimeringet nézzük legközelebb, és a PVC szelep is logikus. Vezetem a szervizkönyvet, hallgatok a szakemberekre, de engem is érdekel, hogy mi ez az olajfogyás. Persze látom, olvasom, hogy ezek a motorok ilyenek.

Bitu79 írta:
gulyi írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta:
sutius írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.


Köszönöm!
Az olajjal egyetértek. Kiváncsi vagyok mit lép az új olajra.
Lehet, hogy állt az autó, ha nem is éveket (szervízkönyvből következtetek). A futás reálisnak tűnik, az autó egyébként fantasztikus állapotban van. Az olajétvágy az ilyesztő.
Szelepszál szimering csere javallott, ha jól értem. Magam is hallottam gyűrűzéses történeteket, de az már ilyesztő számomra. 20i-re is hasonló problémákat látok. Lenyűgöző.


Üdv,
az N42 és az N46 egyik betegsége a szelepszár szimering kopás.
Nekem N42b18 van, majdnem ugyanaz mint a tied, a tüneteim ugyanazok voltak: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst.
Először karter gáz szürőt és csöveket cseréltem, az nem oldotta meg aztán szelepszár szimering csere és hengerfej felujitás után az olajfogyasztás teljesen megszünt...


Köszönöm a válaszotokat!
Intézkedem. Illő mihamarabb, ilyenkor minden megtett km-el ártok?
Remélem ez egynapos, gyors típusú beavatkozás és 200e HUF alatti. Még nehezen fogadom el, hogy a 100e km-t futott autót piszkálni kell.. Lehet régimódi vagyok.


nekem N42B18, 105ezret mutat az óra, 2007-ben vettem 62ezerrel. nekem mondhatni észrevehetetlen az olajfogyasztás 12ezer periódus alatt. de a 12e is max 1x volt inkább 8-10ezer viszont nekem azért, nagyon ritkán max 2 hetet áll egy huzamban, amúgy pedig 3-5 naponta legalább megy.
remélem engem elkerülnekmajd ezek a dolgok (kopp-kopp-kopp)


Kedves Yellow! Igazán nem mész sokat, és ha eddig elkerült, talán a jövőben is így lesz. De legalább tudod mit kell tenni, ha panasz van.
A mostani olajteszt után egy szelepszár szimering cserét kipróbálok. Bízom (bíznék) azért a benzines BMW motorokban is.


Szia
N46B18A 316i az enyém is nincs benne 200 ezer és nekem is füstöl, amitől lassan megőrülök. Én 5w-40-est használok, kajálja azt is rendesen. Most tervezem a henger veszteség mérést, az talán megmutatja, hogy nem-e esetleg a gyűrűk mellett szökik-e az olaj. Ezt tudom ajánlani.



Az olajcsipegetés az lehet a PCV szelep(nyomás szabályzó szelep) miatt is.

Ez:

http://www.realoem.com/bmw/enU...series=E46

Közben látom,már írta Sutius.
Itt egy kis olvasnivaló a témáról:

http://www.injektor.hu/10-hogy...csipegetes






autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. június 17. péntek, 15:08


Zatibi írta: Üdv
Egy kis segítséget szeretnék kérni van egy 320d e46 2000 évjáratú kocsim menet közben 100 as temponál halotam egy fütyülő hangot utána a kocsi veztet az erejéből és fehér füst nem is mertem beinditani azota ha esetleg tud valaki mondani erre a betegségre valamit hogy mit nézek át ami hibás lehet azt megköszöném jelzem 1 honapja vagyok bmw tulajdonos.


Turbó,vagy hengerfej tömítés sztem.Esetleg EGR termosztát.A fehér füstöt okozhatja az olajhűtő repedése is.De lehet a tiedbe nincs EGR termosztát."A kézi váltós eur 3-asnak nincs EGR hűtője, csak egy cső vezeti vissza a kipufgázt az automatában viszont van EGR hűtő vízkörrel és hozzá tartozó termosztáttal."A tied ha jól látom a képen,akkor manuális.A fehér füst azt jelentheti,hogy víz kerül az égéstérbe...
Az autó zabálja a hűtőfolyadékot?Ha igen,akkor parázhatsz...
Nézd meg,nem e olajos a víz.Szóval lehet hengerfejes,vagy akár a motorblokk repedt...
Te is jó helyről vettél autót...

Ha netán hengerfejes a kocsid,akkor én a helyedben beperelném,akitől vettem...
Amúgy jól tetted,hogy azóta nem használod.Mindenképp vitesd szervízbe!
Amúgy még a porlasztó miatt is csinálhatja,akkor az elégetlen üzemanyagot nyomja ki a kipufogón keresztül!Ami szintén lehet fehér.
Valószínűleg mélyen bele kell nyúlnod a pénztárcádba!

















Utoljára szerkesztve (8 alkalommal): 2016. június 17. péntek, 16:43

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. június 16. csütörtök, 16:01


Pingui írta: Sziasztok!
Olyan problemam van, hogy a motor kb 5 perc alatt felforrosodik, es a hutoviz is oly modon, hogy a vizcso ami a motorbol a hutobe megy a tartalyon keresztul a hutobe az forro....es a cso amelyik a hutobol megy vissza a motorba az pedig szinte hideg. Ez mitol lehet? Egyebkent nem jelez forrast a vizhofok visszajelzo.
Nehany honapja voltam diagon, ott vizhofok jelado hiba volt, azon kivul semmi.
Nagyon megkoszonom a segitsegeteket mert igy hasznalhatatlan szinte az autom :/


Használd a fórum keresőjét!
Rengeteg oka lehet ennek...
Rendesen légtelenítve van a rendszer?Nem alacsony a víz szintje esetleg?
Esetleg termosztát hiba.
Itt egy videó.Kapcsolj feliratot mellé!Magyar nyelvű felirat van hozzá.

https://www.youtube.com/watch?v=InPDsnTc-cs

Mindenképpen nézesd meg szerelővel sztem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz Pingui

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. június 16. csütörtök, 14:45


Sziasztok!
Olyan problemam van, hogy a motor kb 5 perc alatt felforrosodik, es a hutoviz is oly modon, hogy a vizcso ami a motorbol a hutobe megy a tartalyon keresztul a hutobe az forro....es a cso amelyik a hutobol megy vissza a motorba az pedig szinte hideg. Ez mitol lehet? Egyebkent nem jelez forrast a vizhofok visszajelzo.
Nehany honapja voltam diagon, ott vizhofok jelado hiba volt, azon kivul semmi.
Nagyon megkoszonom a segitsegeteket mert igy hasznalhatatlan szinte az autom :/

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz cheeka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2016. június 16. csütörtök, 08:53


Pitykoo írta:
cheeka írta: Hello,
Akadt egy kis gondom, napi használat közben megadta magát a kocsim (e46, 320d, 136LE, 2000évj.). Nem önindítóz. Levettem az akkut, semmi változás. A kulcs néhány hete változóan nyitva a távközponti zárat (csak néha működik a zárás, az is csak erős, hosszas nyomásra). Van egy tartalék kulcs, de azzal sem indítóz (talán régen az indította, de nem működött a távközponti, azért nem használtam).
Valami ötlet, vagy tipp?
Másik kulcs programozása segíthet? Esetleg a kulcs szétszedése?
Jó lenne legalább 1x beindulna, hogy ne kelljen trélerezni, helyben nincs elektromos szerelő.


De mikor indítózol akkor hallasz kattogó hangot a motortérből?!


Nem, nem teker az önindító, nem változik a műszerfalon semmi, nem történik semmi. Az akku biztosan jó.
Most próbáltam, beindult a régi kulccsal!! Mi lehet a baj??



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. június 16. csütörtök, 09:42

Zatibi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Zatibi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. június 15. szerda, 18:27


Üdv
Egy kis segítséget szeretnék kérni van egy 320d e46 2000 évjáratú kocsim menet közben 100 as temponál halotam egy fütyülő hangot utána a kocsi veztet az erejéből és fehér füst nem is mertem beinditani azota ha esetleg tud valaki mondani erre a betegségre valamit hogy mit nézek át ami hibás lehet azt megköszöném jelzem 1 honapja vagyok bmw tulajdonos.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 860

Elküldve: 2016. június 15. szerda, 18:08


cheeka írta: Hello,
Akadt egy kis gondom, napi használat közben megadta magát a kocsim (e46, 320d, 136LE, 2000évj.). Nem önindítóz. Levettem az akkut, semmi változás. A kulcs néhány hete változóan nyitva a távközponti zárat (csak néha működik a zárás, az is csak erős, hosszas nyomásra). Van egy tartalék kulcs, de azzal sem indítóz (talán régen az indította, de nem működött a távközponti, azért nem használtam).
Valami ötlet, vagy tipp?
Másik kulcs programozása segíthet? Esetleg a kulcs szétszedése?
Jó lenne legalább 1x beindulna, hogy ne kelljen trélerezni, helyben nincs elektromos szerelő.


De mikor indítózol akkor hallasz kattogó hangot a motortérből?!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz cheeka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2016. június 15. szerda, 10:18


Hello,
Akadt egy kis gondom, napi használat közben megadta magát a kocsim (e46, 320d, 136LE, 2000évj.). Nem önindítóz. Levettem az akkut, semmi változás. A kulcs néhány hete változóan nyitva a távközponti zárat (csak néha működik a zárás, az is csak erős, hosszas nyomásra). Van egy tartalék kulcs, de azzal sem indítóz (talán régen az indította, de nem működött a távközponti, azért nem használtam).
Valami ötlet, vagy tipp?
Másik kulcs programozása segíthet? Esetleg a kulcs szétszedése?
Jó lenne legalább 1x beindulna, hogy ne kelljen trélerezni, helyben nincs elektromos szerelő.

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. június 14. kedd, 10:23


YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
E46 óracsoport nyomógombjairól lehet tudni valamit? Esetleg valakinek van róla fotója?
Kerestem neten szétszedős videót, meg alkatrész leírást, de nem látni egyiken se miféle gomb van mögötte.
Baloldalim nem működik, cserélném.


érzed, hogy benyomja? van rugózása a gombnak? mert lehet a nyomó pöcöknek a vége tört le. szokott.



Van rugózása. Lehetséges, hogy letört. Minden esetre mostmár láttam a képen, hogy egy surface mounted kis nyomógomb van alatta, veszek párat, aztán szétlököm. Ha az a gondja kicserélem, ha meg a vége törött, akkor jön a gondolkodás.


ha ruganyozik, akkor szerintem nem tört el. tehát ha érezni a kapcsolást.
én eltöltem anno, mikor a gyűrűket raktam be, mind a kettő végét, szerencsére meglett, ragaszt és azóta is jó. pedig kb 1,5mm-es kis darabka tört le.
viszont lehet csak a gomb forrasztása engedte el. olyan sűrűn nincs nyomkodva, hogy tönkre menjen. de majd kiderül ha szétszedted.
sok sikert!


Köszi az infot, megnézem és elmondom majd mi volt a gond.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 860

Elküldve: 2016. június 13. hétfő, 15:21


YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Én azt nem tudom megnézni?!
Ha rámérek az aksinál mennyit kell mérjek hogy jó legyen és mi az ami már gyanúra adhat okot??!


járó motornál olyan 14,4V körül kell mérni az akksi sarukon. érdemes a világítást felkapcsolni és úgyis mérni, akkor is körülbelül tartania kellene a 14,2V-ot.
de szerintem nem generátor lesz.


Hali.
Kapott egy uj aksit es meregettem egy kicsit.
Alapjaraton 13,8V, es tartja ha rakapcsolom a lampat.
Ez jonakszamit vagy erdemes megnezetni!?


hát elvileg 13,6V környékéig jó, mert attól a függ a fesz.szabályzó hogy dolgozik. általában azt mondják, hogy 14V +/- 0,4V a jó érték.


Akkor lehet majd megnezetem azert..
Koszi.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17589

Elküldve: 2016. június 13. hétfő, 14:54


Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Én azt nem tudom megnézni?!
Ha rámérek az aksinál mennyit kell mérjek hogy jó legyen és mi az ami már gyanúra adhat okot??!


járó motornál olyan 14,4V körül kell mérni az akksi sarukon. érdemes a világítást felkapcsolni és úgyis mérni, akkor is körülbelül tartania kellene a 14,2V-ot.
de szerintem nem generátor lesz.


Hali.
Kapott egy uj aksit es meregettem egy kicsit.
Alapjaraton 13,8V, es tartja ha rakapcsolom a lampat.
Ez jonakszamit vagy erdemes megnezetni!?


hát elvileg 13,6V környékéig jó, mert attól a függ a fesz.szabályzó hogy dolgozik. általában azt mondják, hogy 14V +/- 0,4V a jó érték.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 860

Elküldve: 2016. június 13. hétfő, 14:04


YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Én azt nem tudom megnézni?!
Ha rámérek az aksinál mennyit kell mérjek hogy jó legyen és mi az ami már gyanúra adhat okot??!


járó motornál olyan 14,4V körül kell mérni az akksi sarukon. érdemes a világítást felkapcsolni és úgyis mérni, akkor is körülbelül tartania kellene a 14,2V-ot.
de szerintem nem generátor lesz.


Hali.
Kapott egy uj aksit es meregettem egy kicsit.
Alapjaraton 13,8V, es tartja ha rakapcsolom a lampat.
Ez jonakszamit vagy erdemes megnezetni!?

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2016. június 13. hétfő, 13:54


YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
E46 óracsoport nyomógombjairól lehet tudni valamit? Esetleg valakinek van róla fotója?
Kerestem neten szétszedős videót, meg alkatrész leírást, de nem látni egyiken se miféle gomb van mögötte.
Baloldalim nem működik, cserélném.


érzed, hogy benyomja? van rugózása a gombnak? mert lehet a nyomó pöcöknek a vége tört le. szokott.



Van rugózása. Lehetséges, hogy letört. Minden esetre mostmár láttam a képen, hogy egy surface mounted kis nyomógomb van alatta, veszek párat, aztán szétlököm. Ha az a gondja kicserélem, ha meg a vége törött, akkor jön a gondolkodás.


ha ruganyozik, akkor szerintem nem tört el. tehát ha érezni a kapcsolást.
én eltöltem anno, mikor a gyűrűket raktam be, mind a kettő végét, szerencsére meglett, ragaszt és azóta is jó. pedig kb 1,5mm-es kis darabka tört le.
viszont lehet csak a gomb forrasztása engedte el. olyan sűrűn nincs nyomkodva, hogy tönkre menjen. de majd kiderül ha szétszedted.
sok sikert!


Jó tudni! Nem kerestem igazából választ még, de jó hogy ráakadtam erre. Pont a hétvégén törtem el a jobb oldali pöckön valamit. Benyomni és jobbra tudom állítani, tehát 12-24 óra váltást és az óraállítást + irányban tudom állíani. Ezek szerint a bal oldali kis pöcök tört le nálam (ha jól logikázom).

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17589

Elküldve: 2016. június 13. hétfő, 13:04


bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
E46 óracsoport nyomógombjairól lehet tudni valamit? Esetleg valakinek van róla fotója?
Kerestem neten szétszedős videót, meg alkatrész leírást, de nem látni egyiken se miféle gomb van mögötte.
Baloldalim nem működik, cserélném.


érzed, hogy benyomja? van rugózása a gombnak? mert lehet a nyomó pöcöknek a vége tört le. szokott.



Van rugózása. Lehetséges, hogy letört. Minden esetre mostmár láttam a képen, hogy egy surface mounted kis nyomógomb van alatta, veszek párat, aztán szétlököm. Ha az a gondja kicserélem, ha meg a vége törött, akkor jön a gondolkodás.


ha ruganyozik, akkor szerintem nem tört el. tehát ha érezni a kapcsolást.
én eltöltem anno, mikor a gyűrűket raktam be, mind a kettő végét, szerencsére meglett, ragaszt és azóta is jó. pedig kb 1,5mm-es kis darabka tört le.
viszont lehet csak a gomb forrasztása engedte el. olyan sűrűn nincs nyomkodva, hogy tönkre menjen. de majd kiderül ha szétszedted.
sok sikert!

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. június 13. hétfő, 12:58


YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
E46 óracsoport nyomógombjairól lehet tudni valamit? Esetleg valakinek van róla fotója?
Kerestem neten szétszedős videót, meg alkatrész leírást, de nem látni egyiken se miféle gomb van mögötte.
Baloldalim nem működik, cserélném.


érzed, hogy benyomja? van rugózása a gombnak? mert lehet a nyomó pöcöknek a vége tört le. szokott.



Van rugózása. Lehetséges, hogy letört. Minden esetre mostmár láttam a képen, hogy egy surface mounted kis nyomógomb van alatta, veszek párat, aztán szétlököm. Ha az a gondja kicserélem, ha meg a vége törött, akkor jön a gondolkodás.