blueman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz blueman

Újonc

Elismertség: 5% (3 pont) | Hozzászólások: 58

Elküldve: 2017. február 05. vasárnap, 18:58


Az autot télen letettem, 2 honapra pihenni, ahogy kell le is merult az akkumlator.
Feltoltottem az aksit, visszapattintottam most penteken a kocsiba, ahogy indult mentem vele egy kort a varosba, orultem, hogy vegre megint a bmwzhetek! ))
2 oraval kesobb megint dolgom akadt a varosba, irany az auto, kinyitom, gyujtast adok, amint eltekerem inditasba azonnal elmegy az aram az egesz autobol.
Megint maszhattam hatra a hatso uleseken keresztul a csomagtartoba az akkumlatorhoz, szerelni. Elkezdtem ujra lebontani a dolgokat, mikor az aksihoz ertem nyomtam egy tesztet a taviranyitoval, es mar nyitotta is az ajtokat, de ha mar ott voltam gondoltam meghuzok minden csavart az akusarukon, bar nem lotyogott, minden a helyen volt, mondtam magamban ez gyors szerviz volt, bar nem tudtam meg mindig mi a problema, aggodtam.
Masnap, szombaton 100 kilometeres tav allt elottem, reggel ezert idoben mar mentem inditani, nehogy meglepjen, de szerencsere nem lepett meg, indult, es mentem is azonnal.
Viszont tapasztaltam valami olyat ami most felunt, gazadasra a digitalis kijelzok a muszerfalon erosebben vilagitanak, ertsd: fogyasztasti mutato es a tobbi sor, ha elengedtem a gazt akkor halvanyabban, ez alapbol ilyen volt, vagy ez is mar a hiba jele? de lehet ez alapbol ilyen, csak most feltunt off auto utan ahol folyamatosan stabil a fenyero a kijelzokon.
A celallomast elerve az auto pihent vagy 9 orat, a jelenseg megint ugyanaz, central zart nyitom, gyujtast adok, inditani probalok es megszunik a vilag, minden elektromossag elmegy, ma is probaltam nyitni az autot sikerltelenul, de mar sotet van, nem kezdtem neki a csomagtartoba maszasnak... mi lehet ez? illetve a csomagarto ajtot belulrol nem lehet kinyit, tenyleg ez a megoldas, hogy a hatso ulesekrol bemaszva kell szerelni?

koszi elore is aki tud mondani valami tippet!

borbelyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz borbelyi

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. február 05. vasárnap, 16:33


YELLOW írta:
borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


Nem vagyok én krőzus! Természetesen megcseréltem a kettőt!


Már majdnem elhittem, hogy jó lett. Tegnap esti (inkább éjszakai) szokásos Sopron menet torpanás nélkül ment! Ma délelőtt ua. és Sopronból visszafelé 2x torpant meg, töltés hiba jelzéssel a műszerfalon, de az ECU-ban nincs hibajelzés.


nem lehet, hogy a generátorod szorul meg, aztán az fogja vissza az autót és emiatt jelez töltés hibát is?
le kellene venni a hosszbordásszíjat és átforgatni a generátort. mondjuk lehet csak akkor érezni, amikor olyan pontig melegszik benne a csapágy, amikor megszorul.


Mivel így vettem az autót, az első dolog ami felújításra került a generátor volt (szénkefék és kuplung csere - mondta a villamossági szerelő), persze ez nem jelenti, hogy alaposan csinálták meg - erre is figyelve. Miután jeleztem neki, hogy maradt a probléma, mondta, hogy vigyem vissza. Lehet erre is hívjam fel a figyelmét? Akkor miért ő a szerelő?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2017. február 05. vasárnap, 15:53


borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


Nem vagyok én krőzus! Természetesen megcseréltem a kettőt!


Már majdnem elhittem, hogy jó lett. Tegnap esti (inkább éjszakai) szokásos Sopron menet torpanás nélkül ment! Ma délelőtt ua. és Sopronból visszafelé 2x torpant meg, töltés hiba jelzéssel a műszerfalon, de az ECU-ban nincs hibajelzés.


nem lehet, hogy a generátorod szorul meg, aztán az fogja vissza az autót és emiatt jelez töltés hibát is?
le kellene venni a hosszbordásszíjat és átforgatni a generátort. mondjuk lehet csak akkor érezni, amikor olyan pontig melegszik benne a csapágy, amikor megszorul.

borbelyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz borbelyi

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. február 05. vasárnap, 15:13


borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


Nem vagyok én krőzus! Természetesen megcseréltem a kettőt!


Már majdnem elhittem, hogy jó lett. Tegnap esti (inkább éjszakai) szokásos Sopron menet torpanás nélkül ment! Ma délelőtt ua. és Sopronból visszafelé 2x torpant meg, töltés hiba jelzéssel a műszerfalon, de az ECU-ban nincs hibajelzés.


borbelyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz borbelyi

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. február 05. vasárnap, 15:09


borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


Nem vagyok én krőzus! Természetesen megcseréltem a kettőt!




borbelyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz borbelyi

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. február 04. szombat, 18:10


YELLOW írta:
borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


Nem vagyok én krőzus! Természetesen megcseréltem a kettőt!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2017. február 04. szombat, 17:19


borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


borbelyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz borbelyi

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. február 04. szombat, 16:48


borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Most jutottam vissza! A generátor a probléma után felújításra került, de a torpanásos probléma (tempomat nélkül is) megmaradt. Közben gyűlnek a tapasztalatok és azt látom, hogy hideg motorral indulva Sopron felé, kb. ugyanott villan fel a töltésjelzés és veszi el a gázt, kb. ugyanazt a hőmérsékletet éri el az adott távon. Lehet valami fűtésrendszeri probléma? Tehát mégsem tempomat!


mit jelent az a táv, hol jár a vízhőfok mutató?


Még nem mértem meg pontosan, de olyan 70°C körül.


nem akkor hagyja el a kék mezőt? mert olyankor áll át a motor Valvetronic üzemmódra, az okozhat kis torpanást.


Ezt nem tudom! A következő időkben figyelni fogom (OBD interfésszel is), hogy köthető-e hőmérsékeklet értékhez. A bajom csak annyi, hogy ez néha olyan rövid, hogy csak egy apró rándulás az autón, a töltésjelző ki sem villan (vagy nem veszem észre olyan rövid időre), időnként hosszabb, s ha olyan hosszú kb. 3 mp-en túl tart, leállítja a motort. Ekkor félreállás, gyújtás le, gyújtás vissza és megy tovább, WINDOWS effekt . Ez havi 1x vagy ritkábban fordul elő. Egy ismerősöm a Skoda Oktávia kombijával 10 éve így jár, mert nem találják, hogy mi okozza. De én szeretném leküzdeni.



Azzal szeretném még kiegészíteni, hogy eddig hibaüzenet nem volt az ECU-ban, kb 3 hete a P0012 (Erőátvitel "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)) ugrott be! Lehet tényleg a Valvetronic pozícióval van gond (érzékelő v motor)?


ezt megmondani nehéz volna. magával a helyzet szenzorral szokott gond lenni. ritkább esetben a motorral, mármint az állító motorral.
lehet a torpanás attól van, hogy a Valvetronic valami hiba miatt visszavált fojtószelepes üzemre és ekkor torpan meg az autó. de lehet ez csak egy pillanatig tart.
én azt mondom, lehet meg kellene első körben cserélni a két vezérműtengely jeladót. hogy átviszi-e a hibát. ha minden igaz egyforma a kettő.
ha ugyanúgy dobja ezt a hibát, akkor lehet bontani kell már és a VT excentertengelyének jeladója nem jó, vagy ugye a motor. esetleg a VT vezérlőjéval lehet valami. vagy valami kontakt hiba.


Köszönöm, cserélem a hétvégén a két jeladót, ha a család máshogy nem rendeli . A tapasztalatokról és a továbbiakról a jövő héten! Kellemes hétvégét!




Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


borbelyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz borbelyi

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. február 03. péntek, 12:51


YELLOW írta:
borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Most jutottam vissza! A generátor a probléma után felújításra került, de a torpanásos probléma (tempomat nélkül is) megmaradt. Közben gyűlnek a tapasztalatok és azt látom, hogy hideg motorral indulva Sopron felé, kb. ugyanott villan fel a töltésjelzés és veszi el a gázt, kb. ugyanazt a hőmérsékletet éri el az adott távon. Lehet valami fűtésrendszeri probléma? Tehát mégsem tempomat!


mit jelent az a táv, hol jár a vízhőfok mutató?


Még nem mértem meg pontosan, de olyan 70°C körül.


nem akkor hagyja el a kék mezőt? mert olyankor áll át a motor Valvetronic üzemmódra, az okozhat kis torpanást.


Ezt nem tudom! A következő időkben figyelni fogom (OBD interfésszel is), hogy köthető-e hőmérsékeklet értékhez. A bajom csak annyi, hogy ez néha olyan rövid, hogy csak egy apró rándulás az autón, a töltésjelző ki sem villan (vagy nem veszem észre olyan rövid időre), időnként hosszabb, s ha olyan hosszú kb. 3 mp-en túl tart, leállítja a motort. Ekkor félreállás, gyújtás le, gyújtás vissza és megy tovább, WINDOWS effekt . Ez havi 1x vagy ritkábban fordul elő. Egy ismerősöm a Skoda Oktávia kombijával 10 éve így jár, mert nem találják, hogy mi okozza. De én szeretném leküzdeni.



Azzal szeretném még kiegészíteni, hogy eddig hibaüzenet nem volt az ECU-ban, kb 3 hete a P0012 (Erőátvitel "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)) ugrott be! Lehet tényleg a Valvetronic pozícióval van gond (érzékelő v motor)?


ezt megmondani nehéz volna. magával a helyzet szenzorral szokott gond lenni. ritkább esetben a motorral, mármint az állító motorral.
lehet a torpanás attól van, hogy a Valvetronic valami hiba miatt visszavált fojtószelepes üzemre és ekkor torpan meg az autó. de lehet ez csak egy pillanatig tart.
én azt mondom, lehet meg kellene első körben cserélni a két vezérműtengely jeladót. hogy átviszi-e a hibát. ha minden igaz egyforma a kettő.
ha ugyanúgy dobja ezt a hibát, akkor lehet bontani kell már és a VT excentertengelyének jeladója nem jó, vagy ugye a motor. esetleg a VT vezérlőjéval lehet valami. vagy valami kontakt hiba.


Köszönöm, cserélem a hétvégén a két jeladót, ha a család máshogy nem rendeli . A tapasztalatokról és a továbbiakról a jövő héten! Kellemes hétvégét!





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2017. február 03. péntek, 12:52

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2017. február 03. péntek, 09:28


borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Most jutottam vissza! A generátor a probléma után felújításra került, de a torpanásos probléma (tempomat nélkül is) megmaradt. Közben gyűlnek a tapasztalatok és azt látom, hogy hideg motorral indulva Sopron felé, kb. ugyanott villan fel a töltésjelzés és veszi el a gázt, kb. ugyanazt a hőmérsékletet éri el az adott távon. Lehet valami fűtésrendszeri probléma? Tehát mégsem tempomat!


mit jelent az a táv, hol jár a vízhőfok mutató?


Még nem mértem meg pontosan, de olyan 70°C körül.


nem akkor hagyja el a kék mezőt? mert olyankor áll át a motor Valvetronic üzemmódra, az okozhat kis torpanást.


Ezt nem tudom! A következő időkben figyelni fogom (OBD interfésszel is), hogy köthető-e hőmérsékeklet értékhez. A bajom csak annyi, hogy ez néha olyan rövid, hogy csak egy apró rándulás az autón, a töltésjelző ki sem villan (vagy nem veszem észre olyan rövid időre), időnként hosszabb, s ha olyan hosszú kb. 3 mp-en túl tart, leállítja a motort. Ekkor félreállás, gyújtás le, gyújtás vissza és megy tovább, WINDOWS effekt . Ez havi 1x vagy ritkábban fordul elő. Egy ismerősöm a Skoda Oktávia kombijával 10 éve így jár, mert nem találják, hogy mi okozza. De én szeretném leküzdeni.



Azzal szeretném még kiegészíteni, hogy eddig hibaüzenet nem volt az ECU-ban, kb 3 hete a P0012 (Erőátvitel "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)) ugrott be! Lehet tényleg a Valvetronic pozícióval van gond (érzékelő v motor)?


ezt megmondani nehéz volna. magával a helyzet szenzorral szokott gond lenni. ritkább esetben a motorral, mármint az állító motorral.
lehet a torpanás attól van, hogy a Valvetronic valami hiba miatt visszavált fojtószelepes üzemre és ekkor torpan meg az autó. de lehet ez csak egy pillanatig tart.
én azt mondom, lehet meg kellene első körben cserélni a két vezérműtengely jeladót. hogy átviszi-e a hibát. ha minden igaz egyforma a kettő.
ha ugyanúgy dobja ezt a hibát, akkor lehet bontani kell már és a VT excentertengelyének jeladója nem jó, vagy ugye a motor. esetleg a VT vezérlőjéval lehet valami. vagy valami kontakt hiba.

Laza
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz Laza

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2017. február 01. szerda, 16:00


YELLOW írta:
Norbo20 írta: Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék. E61 525d ről lenne szó.
Hibajelenség: az autó nem húz egyenletesen, kicsi és nagy tempónál is egyértelműen érezhető, hogy nem húz szépen egyenletesen. Semmi hibajelzés nincs a kijelzőn. Esetleg találkozott már valaki ilyen jelenséggel? Valami ötlet, megoldás, hogy mi lehet a probléma? Válaszokat előre köszönöm!
Szép napot mindenkinek!


BMW spec diaggra kell rakni.
nem jó a turbó geometria állítója, vagy valahol elvész a nyomász és hasonlók. bármi lehet.
erre ne várj konkrét választ interneten keresztül. ha volt 5 embernek ilyen, abból 4-nek totál másak voltak a hiba forrásai az biztos.


Nekem is ez volt, nekem a következőek oldották meg: Turbo actuator csak hidegen működött, melegen nem (ezt mondjuk könnyű észrevenni: hidegen megy, melegen nem). DPF részleges dugulás. Mindenképpen diag kell neki. Nekem ez volt, de még lehet egy millio hibalehetőség

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. február 01. szerda, 16:02

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2017. február 01. szerda, 13:41


Norbo20 írta: Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék. E61 525d ről lenne szó.
Hibajelenség: az autó nem húz egyenletesen, kicsi és nagy tempónál is egyértelműen érezhető, hogy nem húz szépen egyenletesen. Semmi hibajelzés nincs a kijelzőn. Esetleg találkozott már valaki ilyen jelenséggel? Valami ötlet, megoldás, hogy mi lehet a probléma? Válaszokat előre köszönöm!
Szép napot mindenkinek!


BMW spec diaggra kell rakni.
nem jó a turbó geometria állítója, vagy valahol elvész a nyomász és hasonlók. bármi lehet.
erre ne várj konkrét választ interneten keresztül. ha volt 5 embernek ilyen, abból 4-nek totál másak voltak a hiba forrásai az biztos.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz Norbo20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2017. február 01. szerda, 08:21


Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék. E61 525d ről lenne szó.
Hibajelenség: az autó nem húz egyenletesen, kicsi és nagy tempónál is egyértelműen érezhető, hogy nem húz szépen egyenletesen. Semmi hibajelzés nincs a kijelzőn. Esetleg találkozott már valaki ilyen jelenséggel? Valami ötlet, megoldás, hogy mi lehet a probléma? Válaszokat előre köszönöm!
Szép napot mindenkinek!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2017. január 30. hétfő, 23:06


Laza írta:
hobo28 írta: Sziasztok.segitséget szeretnék kérni.
Adott egy 2007 bmw e87(118d)
Alkalmanként lenullázza a pontos időt,a napi km állást,átlagfogyasztást stb.a dátumot nem váltja át.
A ventilátort teljes fokozaton alkalmanként nem működik.Felteszem teljesre és allig fujja a levegőt,de neha meg jó.(Digitális kétzonás)
Ha valaki tud segíten hogy mi lehet az ok,az legyenszíves segítsen.előre is köszönöm



Az akksid nézd meg, ha az jó, akkor valami szívja az akksit


Szerintem a ventilátor végfok (süni) haldoklik.

Laza
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz Laza

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2017. január 30. hétfő, 21:41


hobo28 írta: Sziasztok.segitséget szeretnék kérni.
Adott egy 2007 bmw e87(118d)
Alkalmanként lenullázza a pontos időt,a napi km állást,átlagfogyasztást stb.a dátumot nem váltja át.
A ventilátort teljes fokozaton alkalmanként nem működik.Felteszem teljesre és allig fujja a levegőt,de neha meg jó.(Digitális kétzonás)
Ha valaki tud segíten hogy mi lehet az ok,az legyenszíves segítsen.előre is köszönöm



Az akksid nézd meg, ha az jó, akkor valami szívja az akksit