m87z írta:
Medvedisznoman írta:
m87z írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta:
m87z írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta:
Mivel bmw-m eszegeti az olajat (1L/1000km), lehet szelepszár szimeringet kellene cserélni. Kérdés ki lehet cserélni motorkiszerelés nélkül? Hengerfej kifér a kasznitól?
e46 318i 2003 n42-es motor...
Szia. Füstöl is az autó?
igen
Hidegen is vagy csak melegen? Ugyanez a bajom ugyanezzel a motorral, azért kérdezem. Nekem csak melegen, főleg amikor nincs pörgetve pl városban vagy alapjárat után gázadásra bitang füst, de motorfékes üzem után is ugyanez.
Szóval, ha nálad is ez van akkor várd meg amig az enyém kész lesz és megmondom mi volt a baj. Kedden viszem javíttatni.
Üdv
Nekem az n46os motorral is ugyanez a gond 600km alatt megevett több mint 1 liter olajat de viszont nem füstölt, a szerelő mondta hogy a katalizátor felfogta a füstöt remélhetőleg az nem ment tönkre még emiatt. kb 2 hete szét van szedve az autó elég jól ki lett belezve de a motort nem kell kivenni hozzá. még szerencse az előző gazdáját nagyon érdekelte hogy eszi az olajat inkább csak után töltögette...
Általában akkor füstöl ha alapjáraton jár egy kicsit, és utánna gázt adok, menet közben nem vettem észre, visszapillantóból nem látok magam után füstöt.
Akkor majd figyeld meg egy hosszabb motorfékes lejtő után. Szerintem egy cipőben járunk. Neked szelepszár szimmeringet mondanak?
nekem szelepszár szimering és már ki is vannak cserélve, meg voltak már keménykedve nagyon és áteresztették az olajat, tiszta égett kokszos volt a motor belseje ráadásul a kipufogó torkot is kitakarították azt nem láttam és abban is nagyon sok volt állítólag, remélem most már tényleg jó lesz, 1 hónapja szerelőnél van, előtte is már mindenféle tömítés ki lett cserélve ami szóba jöhetett mert folyt is el olaj a motorból, remélem csak ez volt a baja és nem kell még a dugattyú gyűrűket is kicserélni mert akkor megeszem a kalapom...
Reméljük, hogy ez megoldja a dolgot.
Mennyibe fájt, ha meg szabad kérdezni?
ma hoztam el a kocsit, azt mondta a szerelő hogy hajtsam még hogy biztosra tudjuk hogy ez volt e a hiba, elvileg a gyűrűk még tökéletesek mert nincs megkarcolva a dugattyúnál a fal szóval tuti jónak kell lennie, meg még valami keringető cső ami a kipufogóhoz vezeti a levegőt teljesen ki volt lapulva és nem áramlott benne a levegő normálisan ezáltal olajat nyomott a kipufogó torokba vagy mi /azt mondta emiatt füstöl az autó gázadásnál néha/, már nem tudtam figyelni rá mert örültem hogy kész a kocsi. kipróbáltam és nagyon megy most előtte nem ment ilyen jól, összesen 200ezret füzettem érte abból 90ezer volt a tömítés készlet amibe ugye az összes tömítés benne van meg a szimeringek is, az a kis 10 centis cső pedig 10ezer ft volt, nagyjából olyan 150ezer az egész móka szerelőtől függően kinek mennyi az óradíja
Tegnap végre az enyém is elkészült. Nekem szelepszár szimeringek voltak kikeményedve, plusz a vezérlés vezetőkerete volt eltörve. Ezek, plusz egy valag tömítés, O-gyűrű, hengerfej síkolás, szelep- és szelepfészek köszörülés, önindító felújítás, ilyenek. 300+ pénz volt, de most úgy tűnik, hogy jó. Legalábbis nem füstöl és csendesebb is lett a motor. Remélem, hogy most pár évig olajcserén kívül nem nagyon kell rá költeni.