YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. október 31. hétfő, 18:34


jamborj írta:
van még egy hibakód
tankszellőztető szelep szakadt vezeték
Megnéztem,csak egy szál megy oda, ma szétbontottam azt az elosztódobozt a motor oldalán, ott sem megy másik vezeték
egész a komputerig követve, sehol nincs másik vezeték nyoma
úgy néz ki hogy ki lett szedve az egész...
nem értem minek
de szerintem nincs a két hibának köze egymáshoz


ezt láttam kérdezted valamelyik csoportban.
pedig az egynetlen, akadozó motorjáráshoz lehetne köze.

jamborj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz jamborj

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2016. október 31. hétfő, 18:05


YELLOW írta:
hundamxd írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
Hát nehéz eset de leírom az ötleteimet (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert


Ahhoz képest, hogy "tanuló" vagy, egész jól átlátod a problémát
Én sem vagyok profi szerelő, főleg nem Bmw, mert csak egy éve van meg. Ráadásul nehezíti a dolgomat, hogy kint lakom Németországban és itt nem díjazzák az utcán szerelgetést, más opció pedig nincs...így próbálom a lehető leghamarabb elvégezni a szerelgetést.
A főtengely jeladóra én is gyanakodtam már...nagy meló azt cserélni? Az a helyzet, hogy nem tudom pontosan hol van.


A Főtengely jeladó a motor végében van főtengely vonalában a lendkerék (motor váltó találkozása) előtt, az önindító alatt. Mondanom se kell hogy mekkora gáz kibányászni onnan, de legalább 1 csavar tartja. Egy próbát megér, bár nem hiszem ez a baja. Mert akkor nem menne a fordulatszám mérőd és melegen nehezen vagy nem indulna. De egy próbát mindenféleképpen megér. Ha nem segít keress fel egy ottani szakít

Nincs több hibakód?? csak ez?


az előbb mégsem küldtem el amit írtam, de ha már megemlítetted, pont erről írtam.
az általad vázolt lehetséges hibák lennének, akkor kellene még más hibakód is. pl panaszkodna a lambda szonda, vagy rossz légtömegértékek lennének, kopogásérzékelőt dobhatná hibának, vagy nincs gyújtás, stb.
nyilván előfordulhat, hogy épp határon belül van. szerintem épp ezért dobja a vez. tengely jeladót. de amiatt, mert nincs szinkronban. igazából oszcilloszkóppal, vagy megfelelő eszközzel lehetne összehasonlítani a két jelet, időben mennyivel vannak el egymástól mondjuk az gyári értékhez képest.
bár ezek így mind találgatások. ha egyedül akarja megoldani, akkor valóban nincs más, el kell kezdeni valahol. ez kerülhet sokba, ha elkezd cserélgetni dolgokat. szerintem ha nincs meg a megfelelő eszköz a javításhoz, célszerű felkeresni egy jó szerelőt. tudom drága kint. de mondjuk egy hazalátogatással össze kell kötni, itthon pedig egy kölcsön autóval el lenni addig. bár gondolom hosszú távot így nem szívesen menne senki.
jeladókra dob hibát. itt arra dob, ami már cserélve lett, mégis fent áll a hiba. lehet sérült vezeték. de én (bár nem tanultam hivatalosan) továbbra is vezérlés elcsúszásra gyanakszom. nem jó időben jön meg a jel, nem akkor, amikor az ECU várná.
természetesen én sem bontanám szét rögtön, de mindenképp mérnék jeleket, egy szakosodott helyen.
mivel így vette, így kitudja előtte mit csináltak vele.


Tényleg el kell vinnem egy hozzáértőhöz, ez már meghaladja a képességeim, műszer nélkül nem fog menni
Amúgy egy éve így járok vele, több szerelő is azt mondta, hogy nem tudja mi lehet ez, hagyjam ott pár napra, aztán lesz ami lesz...nem hagytam ott.
Tudtok ajánlani olyan embert aki meg tudná oldani a hibát egy nap alatt??


jamborj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz jamborj

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2016. október 31. hétfő, 18:00


hundamxd írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




Nem elfogadható jelet ír ki ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet.



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :


a jeladókra dob hibát, amelyik nem jó. tehát a főtengelyre is és a vez.tengelyre is. illetve az autó járása sem szép, leáll menet közben, kinyomott kuplungnál, vagy indítás után rögtön.
szerintem olyan nem lehet, hogy a másik jeladó rossz, és ezt írja be.
viszont azt el tudom képzelni (nem tudom mennyire volt bontva), hogy elment a vezérlés, el van csúszva.


Az autó nem jár simán, érezhető a bizonytalanság, a vanos pozíciója nem változik fordulaton sem, inpával követhető( szerintem ennek az oka, hogy a jeladó hiba fennáll)
Persze a jeladó 100% jó, több is volt benne, most gyári új van benne.
A vezérlést én nem bontottam meg, csak a vanos hidraulikus részét újítottam fel.
Az autót ezzel a hibával vettem meg, ezt megelőző szerelésekről nincs infóm.
Bízom benne, hogy nincs elrakva a vezérlés...


Hát nehéz eset de leírom az ötleteimet (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert


Ahhoz képest, hogy "tanuló" vagy, egész jól átlátod a problémát
Én sem vagyok profi szerelő, főleg nem Bmw, mert csak egy éve van meg. Ráadásul nehezíti a dolgomat, hogy kint lakom Németországban és itt nem díjazzák az utcán szerelgetést, más opció pedig nincs...így próbálom a lehető leghamarabb elvégezni a szerelgetést.
A főtengely jeladóra én is gyanakodtam már...nagy meló azt cserélni? Az a helyzet, hogy nem tudom pontosan hol van.


A Főtengely jeladó a motor végében van főtengely vonalában a lendkerék (motor váltó találkozása) előtt, az önindító alatt. Mondanom se kell hogy mekkora gáz kibányászni onnan, de legalább 1 csavar tartja. Egy próbát megér, bár nem hiszem ez a baja. Mert akkor nem menne a fordulatszám mérőd és melegen nehezen vagy nem indulna. De egy próbát mindenféleképpen megér. Ha nem segít keress fel egy ottani szakít

Nincs több hibakód?? csak ez?



van még egy hibakód
tankszellőztető szelep szakadt vezeték
Megnéztem,csak egy szál megy oda, ma szétbontottam azt az elosztódobozt a motor oldalán, ott sem megy másik vezeték
egész a komputerig követve, sehol nincs másik vezeték nyoma
úgy néz ki hogy ki lett szedve az egész...
nem értem minek
de szerintem nincs a két hibának köze egymáshoz

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. október 31. hétfő, 13:52


hundamxd írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
Hát nehéz eset de leírom az ötleteimet (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert


Ahhoz képest, hogy "tanuló" vagy, egész jól átlátod a problémát
Én sem vagyok profi szerelő, főleg nem Bmw, mert csak egy éve van meg. Ráadásul nehezíti a dolgomat, hogy kint lakom Németországban és itt nem díjazzák az utcán szerelgetést, más opció pedig nincs...így próbálom a lehető leghamarabb elvégezni a szerelgetést.
A főtengely jeladóra én is gyanakodtam már...nagy meló azt cserélni? Az a helyzet, hogy nem tudom pontosan hol van.


A Főtengely jeladó a motor végében van főtengely vonalában a lendkerék (motor váltó találkozása) előtt, az önindító alatt. Mondanom se kell hogy mekkora gáz kibányászni onnan, de legalább 1 csavar tartja. Egy próbát megér, bár nem hiszem ez a baja. Mert akkor nem menne a fordulatszám mérőd és melegen nehezen vagy nem indulna. De egy próbát mindenféleképpen megér. Ha nem segít keress fel egy ottani szakít

Nincs több hibakód?? csak ez?


az előbb mégsem küldtem el amit írtam, de ha már megemlítetted, pont erről írtam.
az általad vázolt lehetséges hibák lennének, akkor kellene még más hibakód is. pl panaszkodna a lambda szonda, vagy rossz légtömegértékek lennének, kopogásérzékelőt dobhatná hibának, vagy nincs gyújtás, stb.
nyilván előfordulhat, hogy épp határon belül van. szerintem épp ezért dobja a vez. tengely jeladót. de amiatt, mert nincs szinkronban. igazából oszcilloszkóppal, vagy megfelelő eszközzel lehetne összehasonlítani a két jelet, időben mennyivel vannak el egymástól mondjuk az gyári értékhez képest.
bár ezek így mind találgatások. ha egyedül akarja megoldani, akkor valóban nincs más, el kell kezdeni valahol. ez kerülhet sokba, ha elkezd cserélgetni dolgokat. szerintem ha nincs meg a megfelelő eszköz a javításhoz, célszerű felkeresni egy jó szerelőt. tudom drága kint. de mondjuk egy hazalátogatással össze kell kötni, itthon pedig egy kölcsön autóval el lenni addig. bár gondolom hosszú távot így nem szívesen menne senki.
jeladókra dob hibát. itt arra dob, ami már cserélve lett, mégis fent áll a hiba. lehet sérült vezeték. de én (bár nem tanultam hivatalosan) továbbra is vezérlés elcsúszásra gyanakszom. nem jó időben jön meg a jel, nem akkor, amikor az ECU várná.
természetesen én sem bontanám szét rögtön, de mindenképp mérnék jeleket, egy szakosodott helyen.
mivel így vette, így kitudja előtte mit csináltak vele.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz hundamxd

Újonc

Elismertség: 50% (4 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2016. október 31. hétfő, 13:38


jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




Nem elfogadható jelet ír ki ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet.



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :


a jeladókra dob hibát, amelyik nem jó. tehát a főtengelyre is és a vez.tengelyre is. illetve az autó járása sem szép, leáll menet közben, kinyomott kuplungnál, vagy indítás után rögtön.
szerintem olyan nem lehet, hogy a másik jeladó rossz, és ezt írja be.
viszont azt el tudom képzelni (nem tudom mennyire volt bontva), hogy elment a vezérlés, el van csúszva.


Az autó nem jár simán, érezhető a bizonytalanság, a vanos pozíciója nem változik fordulaton sem, inpával követhető( szerintem ennek az oka, hogy a jeladó hiba fennáll)
Persze a jeladó 100% jó, több is volt benne, most gyári új van benne.
A vezérlést én nem bontottam meg, csak a vanos hidraulikus részét újítottam fel.
Az autót ezzel a hibával vettem meg, ezt megelőző szerelésekről nincs infóm.
Bízom benne, hogy nincs elrakva a vezérlés...


Hát nehéz eset de leírom az ötleteimet (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert


Ahhoz képest, hogy "tanuló" vagy, egész jól átlátod a problémát
Én sem vagyok profi szerelő, főleg nem Bmw, mert csak egy éve van meg. Ráadásul nehezíti a dolgomat, hogy kint lakom Németországban és itt nem díjazzák az utcán szerelgetést, más opció pedig nincs...így próbálom a lehető leghamarabb elvégezni a szerelgetést.
A főtengely jeladóra én is gyanakodtam már...nagy meló azt cserélni? Az a helyzet, hogy nem tudom pontosan hol van.


A Főtengely jeladó a motor végében van főtengely vonalában a lendkerék (motor váltó találkozása) előtt, az önindító alatt. Mondanom se kell hogy mekkora gáz kibányászni onnan, de legalább 1 csavar tartja. Egy próbát megér, bár nem hiszem ez a baja. Mert akkor nem menne a fordulatszám mérőd és melegen nehezen vagy nem indulna. De egy próbát mindenféleképpen megér. Ha nem segít keress fel egy ottani szakít

Nincs több hibakód?? csak ez?



jamborj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz jamborj

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2016. október 31. hétfő, 11:32


hundamxd írta:
jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




Nem elfogadható jelet ír ki ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet.



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :


a jeladókra dob hibát, amelyik nem jó. tehát a főtengelyre is és a vez.tengelyre is. illetve az autó járása sem szép, leáll menet közben, kinyomott kuplungnál, vagy indítás után rögtön.
szerintem olyan nem lehet, hogy a másik jeladó rossz, és ezt írja be.
viszont azt el tudom képzelni (nem tudom mennyire volt bontva), hogy elment a vezérlés, el van csúszva.


Az autó nem jár simán, érezhető a bizonytalanság, a vanos pozíciója nem változik fordulaton sem, inpával követhető( szerintem ennek az oka, hogy a jeladó hiba fennáll)
Persze a jeladó 100% jó, több is volt benne, most gyári új van benne.
A vezérlést én nem bontottam meg, csak a vanos hidraulikus részét újítottam fel.
Az autót ezzel a hibával vettem meg, ezt megelőző szerelésekről nincs infóm.
Bízom benne, hogy nincs elrakva a vezérlés...


Hát nehéz eset de leírom az ötleteimet (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert


Ahhoz képest, hogy "tanuló" vagy, egész jól átlátod a problémát
Én sem vagyok profi szerelő, főleg nem Bmw, mert csak egy éve van meg. Ráadásul nehezíti a dolgomat, hogy kint lakom Németországban és itt nem díjazzák az utcán szerelgetést, más opció pedig nincs...így próbálom a lehető leghamarabb elvégezni a szerelgetést.
A főtengely jeladóra én is gyanakodtam már...nagy meló azt cserélni? Az a helyzet, hogy nem tudom pontosan hol van.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz hundamxd

Újonc

Elismertség: 50% (4 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2016. október 31. hétfő, 10:18


jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




Nem elfogadható jelet ír ki ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet.



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :


a jeladókra dob hibát, amelyik nem jó. tehát a főtengelyre is és a vez.tengelyre is. illetve az autó járása sem szép, leáll menet közben, kinyomott kuplungnál, vagy indítás után rögtön.
szerintem olyan nem lehet, hogy a másik jeladó rossz, és ezt írja be.
viszont azt el tudom képzelni (nem tudom mennyire volt bontva), hogy elment a vezérlés, el van csúszva.


Az autó nem jár simán, érezhető a bizonytalanság, a vanos pozíciója nem változik fordulaton sem, inpával követhető( szerintem ennek az oka, hogy a jeladó hiba fennáll)
Persze a jeladó 100% jó, több is volt benne, most gyári új van benne.
A vezérlést én nem bontottam meg, csak a vanos hidraulikus részét újítottam fel.
Az autót ezzel a hibával vettem meg, ezt megelőző szerelésekről nincs infóm.
Bízom benne, hogy nincs elrakva a vezérlés...


Hát nehéz eset de leírom az ötleteimet (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert




jamborj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz jamborj

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2016. október 29. szombat, 09:46


YELLOW írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




Nem elfogadható jelet ír ki ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet.



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :


a jeladókra dob hibát, amelyik nem jó. tehát a főtengelyre is és a vez.tengelyre is. illetve az autó járása sem szép, leáll menet közben, kinyomott kuplungnál, vagy indítás után rögtön.
szerintem olyan nem lehet, hogy a másik jeladó rossz, és ezt írja be.
viszont azt el tudom képzelni (nem tudom mennyire volt bontva), hogy elment a vezérlés, el van csúszva.


Az autó nem jár simán, érezhető a bizonytalanság, a vanos pozíciója nem változik fordulaton sem, inpával követhető( szerintem ennek az oka, hogy a jeladó hiba fennáll)
Persze a jeladó 100% jó, több is volt benne, most gyári új van benne.
A vezérlést én nem bontottam meg, csak a vanos hidraulikus részét újítottam fel.
Az autót ezzel a hibával vettem meg, ezt megelőző szerelésekről nincs infóm.
Bízom benne, hogy nincs elrakva a vezérlés...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. október 29. szombat, 09:37


jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




Nem elfogadható jelet ír ki ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet.



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :


a jeladókra dob hibát, amelyik nem jó. tehát a főtengelyre is és a vez.tengelyre is. illetve az autó járása sem szép, leáll menet közben, kinyomott kuplungnál, vagy indítás után rögtön.
szerintem olyan nem lehet, hogy a másik jeladó rossz, és ezt írja be.
viszont azt el tudom képzelni (nem tudom mennyire volt bontva), hogy elment a vezérlés, el van csúszva.

jamborj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz jamborj

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2016. október 29. szombat, 09:23


hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




Nem elfogadható jelet ír ki ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet.



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :

ChrisRas
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 1999

státusz ChrisRas

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 32

Elküldve: 2016. október 28. péntek, 16:02


multifilter85 írta: Sziasztok!Kb.1 hete vettem a BMW met es kicsit furcs hogy amikor a valtot tennem D be akkor megakad a valtokar es kicsit nehez betenni sebessegbe.Rossz lenne a valtogomb?De minden hova tok konnyu berakni csak D be nehez.Vagy esetleg van valami technikaja?

Néha nekem is nehezen sikerül. Nálam a megoldás : Indításkor fék lenyom(nyilván másképp nem is menne) kapcsol fokozatba, kézifék ki. Leallitasnál fék nyom, kézifék, P. Ha így csinálom akkor nincs gond.
Valaki egyszer csak írta hogy a rudazatot kell megnézni mi valton, alul ugye.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz hundamxd

Újonc

Elismertség: 50% (4 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2016. október 26. szerda, 19:24


jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




Nem elfogadható jelet ír ki ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet.



jamborj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz jamborj

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2016. október 25. kedd, 18:35


Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




státusz nagyiii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2016. október 15. szombat, 20:32


Sziasztok!
E91 2006 320d-ben hol találom a motorvezérlőt?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2016. október 15. szombat, 19:59


gueszka írta:
tusi_ írta:
gueszka írta:
tusi_ írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta:
Sziasztok,

Idén vásároltam egy E90 LCI 100kw N47D20C, manuál váltós bmw-t. 200Ekm-vel.
Van egy parajelenség, amit az autó produkál, emiatt nemsokára viszem is szerelőhöz, mert úgyis esedékes már az olajcsere... De érdekelne a véleményetek, hogy mi lehet az, mi okozhatja.

A probléma: az autó, időnként, részterhelésen (tehát nem padlógáznál) kb 1800-as fordulattól rángat/torpan piciket egészen 2400-ig utána teljesen megszűnik, de pont 2400-tól és mindíg. Ilyenkor a fordulatszámmérő és a fogyasztásmérő piciket ugrál...
Az adott rpm-em sávon kívül semmi, alapjárat nem ingadozik. Nagyon ritkán előfordul hogy mielőtt meglódúlna ránt, de nagyon ritkán. Van, hogy nem jön elő ez a probléma, nem csinálja, az esetek 30%-ban.

Vásárlás után a kötelező olajcserén kívül volt:
- kettőstömegű és kuplung csere,
- vezérlés teljes cseréje (márkaszervízben)
- Illetve, a szívóoldal takarítása (nem emlékszem, hogy EGR is...)
Diag:
- Befecskendezők be lettek mérve, nincs velük gond.
- Egyedül a részecskeszűrőt dobta hibának a comp, de nem a fedélzeti, ezt most szeretném majd orvosoltatni.
- Az autó amúgy nem füstöl, nekem érzésre húz rendesen... (Már amennyire egy 18dezső húzhat)...
- olajat egy centit sem eszik


video a jelenségről, hallani lehet inkább (nem forgalmas helyen vettem fel): https://www.youtube.com/watch?v=nHLrTP328KY


Elnézést a hosszadalmas leírásért.
Köszönöm ha elolvastátok,
G


EGR-t akartam mondani. nekünk off autó, igaz benyás, hasonlatos a dolog és ot is az EGR a ludas már nagyon úgyfest.
nem nagy cucc szerintem esetedben leszedni, és újra takarítani.
ez az én tippem csak.

szerk.: mondjuk a videón semmi furcsát nem látok, akárhogy nézem. lehet nem jól nézem.


Köszi a választ! Igazából hallani lehet, de amikor vezeti az ember érezni is, ott a videón nagyon enyhén csinálta... 1700-tól elkezd rángatni és 2400-ig folyamatosan csinálja, a felett meg nem. A videón a hangból lehet hallani, hogy ott meg már egyenletes... Már szerelőnél van, nagyon kiváncsi vagyok már hogy mi lesz... Remélem sikerül feltárni a hiba okát...


Nekem volt AGR hibam 320d nel, enyem lement veszprogramba. Lehet inkabb a nyomasszenzor a turbonal, vagy csak valami csö, ami szakadt, lecsuszott. Illetve nemet forumokon olvastam, hogy akik vittek a BMW-hez lanccserere a kocsit, jartak ugy, hogy a szervizben nem raktak vissza rendesen a nyomascsovet a turbora. Mivel LCI-d van n47-tel, ezert a motor kiugrik vezerles cserenel, talan valaki slampos volt.


Igazzából már vezérlés csere előtt is csinálta, bár ettől függetlenül slamposak voltak, mert a kiegyenlítő tartályom szintjelzője eltörött és furcsa mód a leömlő is... tudom, hogy az elszokott pukkanni, de minden pont utána megy tönkre? Az is érdekes, hogy néha nem csinálja... Viszont azt vettem észre, hogy amikor igen, akkor olyan mintha a turbó nyomás sem lenne olyan mint szokott illettve padlógáznál nem rángat semmi... csak részterhelés...


Hat akkor az lehet, hogy AGR, az padlonal bezar teljesen, hogy csak friss levegot kapjon. DPF is csinalhat ilyet, akkor viszont ovatosan, mert az viheti a turbot is magaval. Remelem kiderul, hogy mi a baja. Ne felejtds el megosztani



Írok majd, hogy mi volt... Mivel a leömlő csere miatt lekerül a turbó és dpf, mind a kettő kap karbantartást...


Na csáó! Ígértem, hogy majd írok, vissza jött a kocsi a szerelőtől, volt turbó geo tisztítás és részecskeszűrő tisztítás is, meg a kötelezők... Illetve a drágalátos márkaszervízben még egy korábbi szerelésnél rosszúl rakták vissza a leömlőt is kifújt az illesztéseknél, ezért a tömítés is cserés volt. Vettem még ebayről egy leömlőt korábban, mert sanszos volt hogy reped valahol és az is kifúj, de az nem lett végül felrakva, azt hittük csak az illesztés volt rosszul és látszólag nem is volt rakta repedés.

A nyomatéka a kocsinak sokkal kiegyenlítettebb és finoabb lett... Viszint egy pici használat után megint éreztem, hogy valami nem ok, a levegőztetőn keresztül megint bejött kipufogó szag... visszavittem a szervízbe és a leömlő ott ahol a turbó-val találkozik repedt, vagy deformált lehet és kifúj... ezzel együtt finomabban előjött megint a parajelenség...

Viszem vissza cserére, de az lehetséges, hogy ahol kifúj, ott kezd fellazulni a csatlakozás és emiatt erősödik fel az apró rángatások részterhelésnél?
Ennek a kocsinak amúgy elektronikus EGR szelepe van, látszólag nem volt elkoszolódva...
Mi a véleményetek?

Jelzek majd a továbbiakról, hogy mi volt végül...