MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. január 08. szerda, 09:40


hancurozo írta:
gdobos02 írta:
compact írta:
gdobos02 írta: Sziasztok!
Sajnos nem találtam hozzá megfelelő topikot, így itt próbálom meg begyűjteni a kellő infót, illetve tapasztalatot.

Olajcserére készülök és arra jutottam, hogy ha már lúd legyen kövér, lecserélem a többi folyadékot is az autóban.
Ebben szeretném a segítségeteket kérni.
Motorolaj 5W40 Castrol Magnatec
Váltóolaj Esso ATF LT1
Szervo olaj: ATF Dex II Multivehicle (ebben nem vagyok biztos)
Fékolaj: Brake Fluid DOT 4
Diffi olaj: Syntrax Long Life 75W-90


A kékkel jelöltekben nem vagyok biztos, ha bárkinek van tapasztalata szerint jobb szívesen venném.



Magnatec és dot4-nél azért én jobbat adnék neki!



Nyár óta van nálam az autó, elsőre is ezt kapta, mármint magnatecből.
Idézem:

A Castrol Magnatec Diesel 5W-40 B4 a korszerű dízelmotorok speciális igényei alapján fejlesztett, speciális, teljesen szintetikus alapolajokat is tartalmazó motorolaj. Kifogástalan védelmet nyújt a kopással és a lerakódásokkal szemben így a motor sokáig megőrzi kedvező hatásfokát, élettartama meghosszabbítható. A Castrol Magnatec Diesel 5W-40 B4 a turbófeltöltős, töltőlevegő hűtővel felszerelt, közvetlen befecskendezésű, közös nyomásterű, részecskeszűrős dízelmotorral felszerelt széles köréhez használható, amelyekhez a gyártó ACEA A3/B3/B4, C3 vagy API CF minősítésű SAE 5W-40-es motorolaj használatát írja elő.

Tulajdonságai és előnyei:
A A Castrol Magnatec Diesel 50W-40 B4 az egyedi alapolaj kombináció eredményeként az szinte mágnesként tapad a motor belső felületeire, így mintegy negyedére csökkenti a kritikus indítási-felmelegedési szakaszban jelentkező kopást.
Kifogástalan védelmet nyújt
Autópályán és városban
Csikorgó fagyban és a legforróbb kánikulában
Az indítókulcs elfordításának pillanatától

Minősítések és jóváhagyások:
API CF
ACEA A3/B3/B4, C3
MB 229.31
VW 502 00/505 00


A fékolajról dunsztom sincs csak találtam egy keresőben.


Kicsit hiányolom a BMW LL04 jóváhagyást. Én olyan olajat használnák, ami bele való.


Érdekes, hogy a Castrol sem ajánlja ebbe a motorba ezt az olajat, bár a legújabb dpf-s már tudja a LL04-t, de akkor sem méltó egy ilyen autóba.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. január 08. szerda, 09:27


gdobos02 írta:
compact írta:
gdobos02 írta: Sziasztok!
Sajnos nem találtam hozzá megfelelő topikot, így itt próbálom meg begyűjteni a kellő infót, illetve tapasztalatot.

Olajcserére készülök és arra jutottam, hogy ha már lúd legyen kövér, lecserélem a többi folyadékot is az autóban.
Ebben szeretném a segítségeteket kérni.
Motorolaj 5W40 Castrol Magnatec
Váltóolaj Esso ATF LT1
Szervo olaj: ATF Dex II Multivehicle (ebben nem vagyok biztos)
Fékolaj: Brake Fluid DOT 4
Diffi olaj: Syntrax Long Life 75W-90


A kékkel jelöltekben nem vagyok biztos, ha bárkinek van tapasztalata szerint jobb szívesen venném.



Magnatec és dot4-nél azért én jobbat adnék neki!



Nyár óta van nálam az autó, elsőre is ezt kapta, mármint magnatecből.
Idézem:

A Castrol Magnatec Diesel 5W-40 B4 a korszerű dízelmotorok speciális igényei alapján fejlesztett, speciális, teljesen szintetikus alapolajokat is tartalmazó motorolaj. Kifogástalan védelmet nyújt a kopással és a lerakódásokkal szemben így a motor sokáig megőrzi kedvező hatásfokát, élettartama meghosszabbítható. A Castrol Magnatec Diesel 5W-40 B4 a turbófeltöltős, töltőlevegő hűtővel felszerelt, közvetlen befecskendezésű, közös nyomásterű, részecskeszűrős dízelmotorral felszerelt széles köréhez használható, amelyekhez a gyártó ACEA A3/B3/B4, C3 vagy API CF minősítésű SAE 5W-40-es motorolaj használatát írja elő.

Tulajdonságai és előnyei:
A A Castrol Magnatec Diesel 50W-40 B4 az egyedi alapolaj kombináció eredményeként az szinte mágnesként tapad a motor belső felületeire, így mintegy negyedére csökkenti a kritikus indítási-felmelegedési szakaszban jelentkező kopást.
Kifogástalan védelmet nyújt
Autópályán és városban
Csikorgó fagyban és a legforróbb kánikulában
Az indítókulcs elfordításának pillanatától

Minősítések és jóváhagyások:
API CF
ACEA A3/B3/B4, C3
MB 229.31
VW 502 00/505 00


A fékolajról dunsztom sincs csak találtam egy keresőben.


Kicsit hiányolom a BMW LL04 jóváhagyást. Én olyan olajat használnák, ami bele való.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. január 08. szerda, 07:16


gdobos02 írta: Sziasztok!
Sajnos nem találtam hozzá megfelelő topikot



nem találtál ilyet? direkt ezért nyitottam anno, hogy összegyűjtve legyen hasonló esetekben

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...k-stb.html

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz gdobos02

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 21:51


compact írta:
gdobos02 írta: Sziasztok!
Sajnos nem találtam hozzá megfelelő topikot, így itt próbálom meg begyűjteni a kellő infót, illetve tapasztalatot.

Olajcserére készülök és arra jutottam, hogy ha már lúd legyen kövér, lecserélem a többi folyadékot is az autóban.
Ebben szeretném a segítségeteket kérni.
Motorolaj 5W40 Castrol Magnatec
Váltóolaj Esso ATF LT1
Szervo olaj: ATF Dex II Multivehicle (ebben nem vagyok biztos)
Fékolaj: Brake Fluid DOT 4
Diffi olaj: Syntrax Long Life 75W-90


A kékkel jelöltekben nem vagyok biztos, ha bárkinek van tapasztalata szerint jobb szívesen venném.



Magnatec és dot4-nél azért én jobbat adnék neki!



Nyár óta van nálam az autó, elsőre is ezt kapta, mármint magnatecből.
Idézem:

A Castrol Magnatec Diesel 5W-40 B4 a korszerű dízelmotorok speciális igényei alapján fejlesztett, speciális, teljesen szintetikus alapolajokat is tartalmazó motorolaj. Kifogástalan védelmet nyújt a kopással és a lerakódásokkal szemben így a motor sokáig megőrzi kedvező hatásfokát, élettartama meghosszabbítható. A Castrol Magnatec Diesel 5W-40 B4 a turbófeltöltős, töltőlevegő hűtővel felszerelt, közvetlen befecskendezésű, közös nyomásterű, részecskeszűrős dízelmotorral felszerelt széles köréhez használható, amelyekhez a gyártó ACEA A3/B3/B4, C3 vagy API CF minősítésű SAE 5W-40-es motorolaj használatát írja elő.

Tulajdonságai és előnyei:
A A Castrol Magnatec Diesel 50W-40 B4 az egyedi alapolaj kombináció eredményeként az szinte mágnesként tapad a motor belső felületeire, így mintegy negyedére csökkenti a kritikus indítási-felmelegedési szakaszban jelentkező kopást.
Kifogástalan védelmet nyújt
Autópályán és városban
Csikorgó fagyban és a legforróbb kánikulában
Az indítókulcs elfordításának pillanatától

Minősítések és jóváhagyások:
API CF
ACEA A3/B3/B4, C3
MB 229.31
VW 502 00/505 00

A fékolajról dunsztom sincs csak találtam egy keresőben.

compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 21:37


gdobos02 írta: Sziasztok!
Sajnos nem találtam hozzá megfelelő topikot, így itt próbálom meg begyűjteni a kellő infót, illetve tapasztalatot.

Olajcserére készülök és arra jutottam, hogy ha már lúd legyen kövér, lecserélem a többi folyadékot is az autóban.
Ebben szeretném a segítségeteket kérni.
Motorolaj 5W40 Castrol Magnatec
Váltóolaj Esso ATF LT1
Szervo olaj: ATF Dex II Multivehicle (ebben nem vagyok biztos)
Fékolaj: Brake Fluid DOT 4
Diffi olaj: Syntrax Long Life 75W-90


A kékkel jelöltekben nem vagyok biztos, ha bárkinek van tapasztalata szerint jobb szívesen venném.



Magnatec és dot4-nél azért én jobbat adnék neki!



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz gdobos02

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 21:22


Sziasztok!
Sajnos nem találtam hozzá megfelelő topikot, így itt próbálom meg begyűjteni a kellő infót, illetve tapasztalatot.

Olajcserére készülök és arra jutottam, hogy ha már lúd legyen kövér, lecserélem a többi folyadékot is az autóban.
Ebben szeretném a segítségeteket kérni.
Motorolaj 5W40 Castrol Magnatec
Váltóolaj Esso ATF LT1
Szervo olaj: ATF Dex II Multivehicle (ebben nem vagyok biztos)
Fékolaj: Brake Fluid DOT 4
Diffi olaj: Syntrax Long Life 75W-90


A kékkel jelöltekben nem vagyok biztos, ha bárkinek van tapasztalata szerint jobb szívesen venném.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. január 07. kedd, 21:22

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 18:41


bmw320d4 írta:
MattM325 írta:
devility írta: sziasztok,

egy olyan kérdésem lenne, hogy aki benzines e46ot használ, az milyen olajat szokott a kocsiba tenni? 2001es 320as couperól van szó.

Előre is köszönöm!

üdv,

Norbi


Nekem a 0w40 vált be, de tehetsz bele 5w30, 5w40-t is, lényeg tudja a LL01-t, de azt jegyezd meg, ha valamelyik szerelő azt mondja 10w40 vagy vastagabb, akkor menekülj onnan!


Már megint ez a OW-5W-10W dilemma. Miért is a hidegoldali viszkozitás szerint kell olajat választani???


Én nagyon sokat törpöltem már az olajválasztás kérdésén. Arra jutottam, hogy iszonyatosan keveset tudunk ahhoz, hogy jól válasszunk. Akik a csapágyakat tervezték, majd remélhetőleg leelenőrizték a célként kiválasztott olajokkal, ők lehetnek azok, akik igazán tudják, mit lehet beletenni és mit nem.
Na és akkor mi marad nekünk, földi halandóknak? Van egy lista, amin rajta vannak azok az olajok, amiket a bmw engedélyez betenni az autónkba. Hát ebből kell választanunk. De mi alapján? Nézzük először, hogy miben különböznek a különféle amúgy engedélyezett oljok. Pl a viszkozitásukban. És itt látom a folyamatosan visszatérő kérdést, hogy milyen olajat töltsek be az autómba, 0W-30-at? Vagy 10W-40-et? És ez így rossz kérdés, vagyis nem rossz, csak első kérdésként rossz . Az első kérdésnek annak kellene lennie, hogy milyen minősítésű olajat töltsek be? De az egyszerű felhasználó hozzáértés hiányában azt kérdezi, ami nagyobb betűvel van kiírva az olaj dobozára és hát az a viszkozitás.
Szóval első a bmw minősítés, ezt szerintem akik ezzel foglalkoznak, sokkal jobban tudják nálam. LL98, LL01, LL04, amikről én tudok, de biztos van még pár. Amikor én az autómat vettem, lekértem a LL01-es listát, amin az engedélyezett olajok voltak összegyűjtve.
Na most a viszkozitás - az engedélyezett olajok - LL01-re - 0W-30, 5W-30, 0W-40 és 5W-40 viszkozitási osztályokba estek. Ezt jól megnézve kitűnik, hogy 10W olaj egy szál sincs köztük! Tehát 2001 után gyártott bmw-be ilyet önteni TILOS! Aki ilyesmit ajánl, az vagy nem ért hozzá, vagy "tüzet olt", vagyis már elcsesződött autón akarja eltolni a felújítást. Ami persze további elcsesződéseket okoz. Akkor melyik olajat is válasszuk? (az amúgy megfelelő olajokból) Erre szokták azt mondani az okosok, hogy válasszunk a használathoz illeszkedőt. Ha sokat használjuk a gépet hidegen indítgatva rövidebb távokon, akkor inkább a 0W hidegoldali viszkozitásút válasszuk, ha meg hajtjuk az autót, akkor a 40-es melegoldali olajat vegyük. Amúgy meg majdnem mindegy a dolog már ezen a szinten.
Az olajkiválasztás azon részével, hogy melyi olajcéget válasszuk, nem foglalkoznék, mert még annyi mániás hitet, néha parannoid gondolatokat, félelmet a hamisítástól, amit ezen a téren eddig láttam, nem szeretném felbolygatni.
Lehetne még foglalkozni azzal, hogy melyik olaj full szintetikus, azon belül is melyik PAO, melyik poliészter, résszintetikus, hidrokrakk, ásványi, de erről sincs sok infónk, a dobozokon sincs általában hiteles leírás, erre nem kötelezi a gyártót senki. Lehetne azt mondani, hogy válasszunk full szintetikus olajat, mert az jobban, tovább bírja a gyűrődést, de nehéz kideríteni a valóságot.
uff...



MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 12:47


bmw320d4 írta:
MattM325 írta:
devility írta: sziasztok,

egy olyan kérdésem lenne, hogy aki benzines e46ot használ, az milyen olajat szokott a kocsiba tenni? 2001es 320as couperól van szó.

Előre is köszönöm!

üdv,

Norbi


Nekem a 0w40 vált be, de tehetsz bele 5w30, 5w40-t is, lényeg tudja a LL01-t, de azt jegyezd meg, ha valamelyik szerelő azt mondja 10w40 vagy vastagabb, akkor menekülj onnan!


Már megint ez a OW-5W-10W dilemma. Miért is a hidegoldali viszkozitás szerint kell olajat választani???


Az én véleményem az, hogy melegoldali viszkozitás majdnem, hogy mindegy, mert itt úgy sincsenek olyan melegek, a hidegoldali része meg azért fontos, mert hidegen kopik legjobban a motor, ilyenkor több másodpercen keresztül nem épül fel a teljes olajnyomás. Ez az én véleményem, nem vagyok szakértő, de így látom.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 11:49


MattM325 írta:
devility írta: sziasztok,

egy olyan kérdésem lenne, hogy aki benzines e46ot használ, az milyen olajat szokott a kocsiba tenni? 2001es 320as couperól van szó.

Előre is köszönöm!

üdv,

Norbi


Nekem a 0w40 vált be, de tehetsz bele 5w30, 5w40-t is, lényeg tudja a LL01-t, de azt jegyezd meg, ha valamelyik szerelő azt mondja 10w40 vagy vastagabb, akkor menekülj onnan!


Már megint ez a OW-5W-10W dilemma. Miért is a hidegoldali viszkozitás szerint kell olajat választani???

gerencsert
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 325i
Évjárat: 2002

státusz gerencsert

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 11:25


MattM325 írta:
devility írta: sziasztok,

egy olyan kérdésem lenne, hogy aki benzines e46ot használ, az milyen olajat szokott a kocsiba tenni? 2001es 320as couperól van szó.

Előre is köszönöm!

üdv,

Norbi


Nekem a 0w40 vált be, de tehetsz bele 5w30, 5w40-t is, lényeg tudja a LL01-t, de azt jegyezd meg, ha valamelyik szerelő azt mondja 10w40 vagy vastagabb, akkor menekülj onnan!


Én Castrol Edge FST 5W-40 motorolajat raktam bele! Ment is a nagy észosztás, hogy miért pont Castrol Semmi más oka nincs neki, csupán annyi, hogy a Castrol a gyári olaja is!

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 10:59


devility írta: sziasztok,

egy olyan kérdésem lenne, hogy aki benzines e46ot használ, az milyen olajat szokott a kocsiba tenni? 2001es 320as couperól van szó.

Előre is köszönöm!

üdv,

Norbi


Nekem a 0w40 vált be, de tehetsz bele 5w30, 5w40-t is, lényeg tudja a LL01-t, de azt jegyezd meg, ha valamelyik szerelő azt mondja 10w40 vagy vastagabb, akkor menekülj onnan!


devility
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz devility

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 09:13


sziasztok,

egy olyan kérdésem lenne, hogy aki benzines e46ot használ, az milyen olajat szokott a kocsiba tenni? 2001es 320as couperól van szó.

Előre is köszönöm!

üdv,

Norbi


haka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2003

státusz haka

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 222

Elküldve: 2014. január 05. vasárnap, 16:45


Pocses írta:
Na most aki ezt olvassa és már gyereke is van jót röhög pláne ha még unokája is mint nekem. Ezek csak használati tárgyak amik Nekünk fanoknak tetszenek.
Akinek pedig még nincs gyereke, majd ha lesz, Ő-Ők is tudni fogják ennyi.
Ettől függetlenül a véleményem: "Vannak az autók és a BMW."


Egyébként csak arra gondoltam, hogy úgy látom sokan nem azért veszik az autót, hogy járjanak vele, hanem hogy édesgessék vagy nem tudom De valahol megértem persze, csak néha furcsa.
Nyilván én is most vettem egy bmw-t munkába járósnak, nem véletlen vettem ezt, ki akartam próbálni mi is van benne, mögötte, körülötte.
De nincs ezzel baj, csak annyit akartam mondani, nekem bőven megteszi és teljesen kielégíti az ez irányú igényemet, ha elviszem egy jó megbízható szerelőhöz, aki megcsinálja azt ami rossz és kész.
Mondjuk nekem is egyébként azért kellett valami ilyesmi autó, hogy ne mászkáljak már egy nyomi 106-ossal. Mert tényleg gáz tárgyaláson megjelenni vele

Nekem is vannak panamérás barátaim ismerőseim. Nekem az a tapasztalatom velük és talán én is így állok hozzá részben, hogy őket pont nem érdekli azok a dolgok, amik itt a legtöbb embert (részben engem is), hogy mikor mi hogyan romlik el, hogyan kell megjavítani. Egyszerűen elviszik a szervizbe, elhozzák a csere autót és ha kész érte mennek.
Amit látok, hogy nem itt veszik az autókat. Mondjuk nem is Németországban Legtöbb svájcban inkább.
Aki meg ugye gond nélkül veszi a 17 millás új autót, annak aztán marhára mindegy, hogy milyen olajat raknak bele (nyilván értelmes keretek között, de gondolom, hogy azért az megvan a szalonokban) és kétlem, hogy a többség kijárna ez miatt Németországba, de lehet El fogja adni 3 évesen és venni fog másikat. Mi is ugyanezt csináljuk általában, csak kicsiben ugye

A gumikról meg én is azt gondolom, hogy az egyik legfontosabb része a kocsinak. Ha már mentette meg az életedet akkor te is fogod tudni Neo Ezeken az utakon könnyű 120-al kátyúba rohanni és akkor marhára nem lesz mindegy milyen gumi van rajta. Én is marhára sajnálom rá a pénzt, pedig csak 15 és 16 colosokra kell venni, de ez van.

Sorry a hosszú írásért

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. január 05. vasárnap, 15:51


BarG írta:
Neo954 írta:
Részemről a gumi nem tartozik az autó alkatrészei közé, és nálam nem a banán kategóriába sorolható.
Mennyivel jobb egy Michelin papucsos csörgő zörgő, elhanyagolt retkes motorterű BMW?
Szerintem az hogy ki milyen gumit koptat az nem jellemzi a sofőrt.
Ez az én véleményem.
Üdv.:Neo

Ui.: Igen Wanli gumi van az autómon!


Pedig a legfontosabb alkatrésze .... a fék és a kormány mellett.


Ezen nem veszünk össze!
Nekem megfelel a Wanli is, tudok vele biztonságosan közlekedni.
A fék és a kormány pedig gyári.

Üdv.:Neo

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. január 05. vasárnap, 15:21


Neo954 írta:
Részemről a gumi nem tartozik az autó alkatrészei közé, és nálam nem a banán kategóriába sorolható.
Mennyivel jobb egy Michelin papucsos csörgő zörgő, elhanyagolt retkes motorterű BMW?
Szerintem az hogy ki milyen gumit koptat az nem jellemzi a sofőrt.
Ez az én véleményem.
Üdv.:Neo

Ui.: Igen Wanli gumi van az autómon!


Pedig a legfontosabb alkatrésze .... a fék és a kormány mellett.