blueman írta:
Hasznaltam mar Eneos-t, Mobil1-et, Castrolt az automban, de megmondom oszinten szerintem csak placebo az egesz, hogy mikor melyiket ereztem jobbnak.
/most Mobil van benne/
Ezert most gondoltam egy batrat, berendelek mannol olajat: energy combi II 5w30-at ennek olyan 1600 FT/L az ara, de az olcsobb testvere a mannol diesel TDI 5w30 is teljesiti a bmw ll-04-es szabanyt 900-1000 forintos liter aron.
Az energy combi egy nemet autos ujsag teszten is gyozott, egy szinten volt a referencianak megadott castrol olajjal, csak hat ugye olcsobb nem kicsit.
Kicsit korbeolvastam a nemzetkozi bmw forumokon, de sehol nem talaltam irast, ahol emlitettek volna, hogy barki is locsolt volna mar ilyet a bmw jarmuveben, esetleg valaki kozuletek? Ha nem irtok semmi rosszat rola, akkor berendelem, es beszamolok a tapasztalaimrol, en amugyis betartom a 10000km-enkenti olajcseret, nem hinnnem, hogy nagyon mellelonek ezzel az olajjal, ha rendelkezik bmw minositessel, az ara meg olyan olcso, hogy ezt meg hamisitani sem eri meg.
velemeny?
van benne valami abban, amit mondasz.
nem feltétlen placebo dolgok ezek.
mondom én és a fater a H Astrában is Eneos-t használunk, faternak már második alkalommal. mert olcsóbb, mint a Castrol, de szerintem jobb. kollégám Skodájában 1.9TDI 90 lovas (2004-es) is az az Eneos van, mint nekem. Ő hidegen kopogásról számolt be, mi nem tapasztalunk ilyet, pedig az enyémmel a viszkozitás is megegyezik. előtte Aral-lal ment, mint én is, és azzal senkinél nem volt gond. Eneos-nak hiába van VW minősítése, szinte az összesre, neki mégsem jött be. pedig egy rendelés az enyémmel.
szóval attól, hogy van minősítése valaminek, még lehet épp érzékenyebb rá a motor. én pont, hogy picit csendesebbnek találom a motort.
puding próbája az evés. a motort nem fogja tönkre rakni, de az olaj árában az alapolajon kívül, az egyéb összetevők dobják meg az árat.
lehet azért olcsóbb, mert mondjuk jobban habzik, vagy kevésbé lebegteti a szennyeződéseket, kevesebb tisztító adalék van benne, stb, stb. lehet pl egy eredeti Castrol-lal nyugodtan le lehet menni 20ezret, míg ezzel 10ezret. szintén kollégám Mobil 1-el járt úgy, hogy kb 8ezer km után összeesett az olaj, mint ami elfáradt. pedig korábban ugyanazt használta pár egyéb olajjal előtte. lehet épp hamisat fogott ki, is abban is egy olcsóbb olaj volt. amit 10ezerre terveztek.
szóval nem egyszerű ez, ha elkezd rajta agyalni az ember. én azt mondom próbáld meg, mást nem legközelebb nem raksz bele. viszont az is lehet, hogy mondjuk a 3. 10ezres cserénél ugyanezzel az olajjal, már mondjuk olajsár lesz az alján. de lehet, hogy nem.