YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2018. január 31. szerda, 15:24


Keoma írta: Hali! Nem én raktam, hanem szerelő. A maradék olaj alapján derült ki, hogy több ment bele, de a nívó az max szintet mutat. Előfordulhat, hogy más motorba is csöppent lehet az olajból?
7 liter és egy kicsi egyébként a maradék alapján.
Ha csurig töltötte volna a motort a nívó csak mutatná.


az már sok lenne... szóval lehet ment máshova is. a több olaj nem jó, mert a karter rendszer nem szereti.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Keoma

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. január 31. szerda, 15:10


Hali! Nem én raktam, hanem szerelő. A maradék olaj alapján derült ki, hogy több ment bele, de a nívó az max szintet mutat. Előfordulhat, hogy más motorba is csöppent lehet az olajból?
7 liter és egy kicsi egyébként a maradék alapján.
Ha csurig töltötte volna a motort a nívó csak mutatná.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2018. január 31. szerda, 13:38


Keoma írta: Sziasztok!
Látom, hogy 320i 2.2 M5422b motorba 6.5 liter az ajánlott mennyiség. Az lenne a kérdésem, hogy ez a maximális mennyiség, vagy a középérték. Nekem több ment bele és maximumra töltve, gondolom az olajszűrő is sokat felvesz. Jól gondolom?


az olajszűrő pár decit vesz fel. a megadott 6,5 liter az annyi, amennyi kell bele. nem középérték.
nekem pl 4,25 (halkan nevet ), de csak 4 litert teszek bele, és úgy is Max jelzést éri el. nekem 12ezer km alatt sem csökken az érték csak 2-3 mm-t max. ezért nem evzsek még egy litert azért a negyed liter olaj miatt.
neked nem árt ha van tartalékban legalább egy fél liter, annyit simán meg fog enni. tudom nem ez volt a kérdés
de gondolom 6,5 litert tettél bele pont. akkor nem probléma, majd beáll a szint.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Keoma

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. január 31. szerda, 09:18


Sziasztok!
Látom, hogy 320i 2.2 M5422b motorba 6.5 liter az ajánlott mennyiség. Az lenne a kérdésem, hogy ez a maximális mennyiség, vagy a középérték. Nekem több ment bele és maximumra töltve, gondolom az olajszűrő is sokat felvesz. Jól gondolom?

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2018. január 14. vasárnap, 09:20

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. november 10. péntek, 19:27


TomyMU írta: Sziasztok! Találtam egy jó kis videót ami hasznos lehet!

Melegítsük az autót télen, vagy ne?

Benne van az a kép is amit Yellow mutatott egy másik témánál.


az nem az a kép

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2017. november 10. péntek, 18:54


Sziasztok! Találtam egy jó kis videót ami hasznos lehet!

Melegítsük az autót télen, vagy ne?

Benne van az a kép is amit Yellow mutatott egy másik témánál.


bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. szeptember 03. vasárnap, 11:03


BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Olajcserével kapcsolatban kérdeznék, és szeretnék minden kérdésemre választ kapni, mert elég kezdő vagyok a témában, ráadásul kb másfél hónapja vásároltam a kicsikémet.

Szóval adott egy E46 fl előtti, 320i 170LE-s, (ha jól emlékszem, akkor M54B22 motor) amibe le szeretném cserélni a motor, és váltó olajat! Mindenképp jó minőségű olajat akarok beleönteni, úgyhogy kérném a segítségeteket ezzel kapcsolatban:



- Milyen márkájú-típusút vegyek?
- 5W40, vagy 10W40 kell bele
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele?


A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek?
- Mennyit öntsek bele?
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang?

Köszi előre is a segítő hsz-eket!


FL előttiben 170 lovas M54B22? biztos, vagy csak amikor külföldről behozták ezt írták bele. persze éppen lehet benne ilyen motor, ott a váltás határán, olyan július és szeptember közötti hónapokban.

- Milyen márkájú-típusút vegyek? - Castrol, Mobil, Eneos... ki mire.
prémium gyártó legyen, és tudja a követelményeket. BMW LL-01

- 5W40, vagy 10W40 kell bele - igazából 0W-40-et is hoz, de azt javaslom télen 5W-40, 5W-30, ha mész vele annyit, hogy a következő csere tavaszra esik, akkor pedig mehet a 10W-40 bele nyárra. majd ősszel újra az 5W-s ha már eszi az olajat, a sűrűbb olajjal sokra nem mész, és nem is véd annyira. ha csak évente 1x cserélsz olajat én az 5W-40 mellett döntenék
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele? - 6,5 liter kell bele, de mivel ez olajzabálós motor, ezért vehetsz többet is

A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek? - Castrol manuális váltóhoz való,
de a legjobb lenne a gyári, kimérős. nem olcsó. bár automata váltó olaj is be válhat,
nekem most azzal megy az enyém.

- Mennyit öntsek bele? - 1,1-1,3 liter körül kell bele, szóval 2 litert érdemes
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang? - attól függ. lehet a hiba forrása más is. de javulhat. kopott váltón nem segít hosszú távon


Köszi szépen, azt hiszem akkor a Castrol márkánál döntök valószínűleg. Valami jó helyet keresek, ahol az olajon van zárjegy is(bár még ilyen helyet sehol se látta, ahol van rajta) mert állítólag hamisítják, és nem csak ezt. egyébként jól mondtad: Az autó 2001-es, és nem az M52-es, hanem M54-es, facelift előtti széria egyik darabjáról van szó.

bricktopm: Azon gondolkoztam, hogy mivan akkor, ha baromi kevés az olaj a váltóba, és emiatt adja ki azt a szörnyű hangot néha. Am ha nagyon óvatosan váltok, akkor nem hallani. Ha normál sebességgel váltok, akkor hallani általában nem recsegő ropogó hangot, hanem egyetlen fémes kattamást. Remélem nincs igazad, és nincs szétcseszve a szomkrongyűrűje... Nem tudom mennyi újonnan egy olyan, de ha 80, nagyon max 100, akkor nincs gond. Ha ettől többe kerül, akkor tényleg szívás...

(Hát lesz a kocsival szívás... Olajcsere, abs jeladó csere, gyujtótrafó + gyertya csere, jövőre hátsóhíd szilent csere, stb stb... Dehát mindent a kocsiért )



Ha függ a fordulattól akkor kb 100%, hogy szinkrongyűrűs.
Nem is tudom, valami 5 6 ezer egy gyóró, szal ha mindet cserélteted se vészesen sok az ára, de ugye rommű kell szedni a váltót. 15-30körül van minimum. Mire az összes gyűrűt megveszed még 20-30. 30ért jó koppanásentes váltót kapsz.... nem éri meg gyűrűzni.
Plusz ugye ha előtted valaki leszarta, hogy koppan és belerántotta a sebességbe a szinkronagyat is károsította, meg még kitudja mit....szóval nem is biztos, hogy a gyűrűzés önmagában elég.


BMW0926
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz BMW0926

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2017. szeptember 02. szombat, 22:24


YELLOW írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Olajcserével kapcsolatban kérdeznék, és szeretnék minden kérdésemre választ kapni, mert elég kezdő vagyok a témában, ráadásul kb másfél hónapja vásároltam a kicsikémet.

Szóval adott egy E46 fl előtti, 320i 170LE-s, (ha jól emlékszem, akkor M54B22 motor) amibe le szeretném cserélni a motor, és váltó olajat! Mindenképp jó minőségű olajat akarok beleönteni, úgyhogy kérném a segítségeteket ezzel kapcsolatban:



- Milyen márkájú-típusút vegyek?
- 5W40, vagy 10W40 kell bele
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele?


A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek?
- Mennyit öntsek bele?
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang?

Köszi előre is a segítő hsz-eket!


FL előttiben 170 lovas M54B22? biztos, vagy csak amikor külföldről behozták ezt írták bele. persze éppen lehet benne ilyen motor, ott a váltás határán, olyan július és szeptember közötti hónapokban.

- Milyen márkájú-típusút vegyek? - Castrol, Mobil, Eneos... ki mire.
prémium gyártó legyen, és tudja a követelményeket. BMW LL-01

- 5W40, vagy 10W40 kell bele - igazából 0W-40-et is hoz, de azt javaslom télen 5W-40, 5W-30, ha mész vele annyit, hogy a következő csere tavaszra esik, akkor pedig mehet a 10W-40 bele nyárra. majd ősszel újra az 5W-s ha már eszi az olajat, a sűrűbb olajjal sokra nem mész, és nem is véd annyira. ha csak évente 1x cserélsz olajat én az 5W-40 mellett döntenék
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele? - 6,5 liter kell bele, de mivel ez olajzabálós motor, ezért vehetsz többet is

A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek? - Castrol manuális váltóhoz való,
de a legjobb lenne a gyári, kimérős. nem olcsó. bár automata váltó olaj is be válhat,
nekem most azzal megy az enyém.

- Mennyit öntsek bele? - 1,1-1,3 liter körül kell bele, szóval 2 litert érdemes
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang? - attól függ. lehet a hiba forrása más is. de javulhat. kopott váltón nem segít hosszú távon


Köszi szépen, azt hiszem akkor a Castrol márkánál döntök valószínűleg. Valami jó helyet keresek, ahol az olajon van zárjegy is(bár még ilyen helyet sehol se látta, ahol van rajta) mert állítólag hamisítják, és nem csak ezt. egyébként jól mondtad: Az autó 2001-es, és nem az M52-es, hanem M54-es, facelift előtti széria egyik darabjáról van szó.

bricktopm: Azon gondolkoztam, hogy mivan akkor, ha baromi kevés az olaj a váltóba, és emiatt adja ki azt a szörnyű hangot néha. Am ha nagyon óvatosan váltok, akkor nem hallani. Ha normál sebességgel váltok, akkor hallani általában nem recsegő ropogó hangot, hanem egyetlen fémes kattamást. Remélem nincs igazad, és nincs szétcseszve a szomkrongyűrűje... Nem tudom mennyi újonnan egy olyan, de ha 80, nagyon max 100, akkor nincs gond. Ha ettől többe kerül, akkor tényleg szívás...

(Hát lesz a kocsival szívás... Olajcsere, abs jeladó csere, gyujtótrafó + gyertya csere, jövőre hátsóhíd szilent csere, stb stb... Dehát mindent a kocsiért )

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. szeptember 02. szombat, 16:01


BMW0926 írta: Sziasztok

Olajcserével kapcsolatban kérdeznék, és szeretnék minden kérdésemre választ kapni, mert elég kezdő vagyok a témában, ugyanis kb másfél hónapja vásároltam a kicsikémet. 324.000 KM van benne, de legalább nincs tekerve az óra. Legalábbis remélem nem, Na mindegy

Szóval adott egy E46 fl előtti, 320i 170LE-s, (ha jól emlékszem, akkor M54B22 motor) amibe le szeretném cserélni a motor, és váltó olajat! Mindenképp jó minőségű olajat akarok beleönteni, úgyhogy kérném a segítségeteket ezzel kapcsolatban:



- Milyen márkájú-típusút vegyek?
- 5W40, vagy 10W40 kell bele?
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele?


A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek?
- Mennyit öntsek bele?
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang?

Köszi előre is a segítő hsz-eket!





Váltásnál próbáld ki ad-e hangot ha kiveszed üresbe vársz egy fél mp-et és utána teszed a következő seességbe. Esetleg hogy adsz pici gáz üresben. Valószínáleg szét van cseszve a szinkrongyűrűd, az olaj hirtelen segít rajta, pár száz km-en max. De amúgy megmarad. Szinkrongyűrű csere elég húzós árban megy, érdemesebb venni egy bontott, de jó váltót és azt feltetetni. 30+20-30körül megvagy.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. augusztus 31. csütörtök, 22:23


BMW0926 írta: Sziasztok

Olajcserével kapcsolatban kérdeznék, és szeretnék minden kérdésemre választ kapni, mert elég kezdő vagyok a témában, ráadásul kb másfél hónapja vásároltam a kicsikémet.

Szóval adott egy E46 fl előtti, 320i 170LE-s, (ha jól emlékszem, akkor M54B22 motor) amibe le szeretném cserélni a motor, és váltó olajat! Mindenképp jó minőségű olajat akarok beleönteni, úgyhogy kérném a segítségeteket ezzel kapcsolatban:



- Milyen márkájú-típusút vegyek?
- 5W40, vagy 10W40 kell bele
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele?


A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek?
- Mennyit öntsek bele?
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang?

Köszi előre is a segítő hsz-eket!


FL előttiben 170 lovas M54B22? biztos, vagy csak amikor külföldről behozták ezt írták bele. persze éppen lehet benne ilyen motor, ott a váltás határán, olyan július és szeptember közötti hónapokban.

- Milyen márkájú-típusút vegyek? - Castrol, Mobil, Eneos... ki mire.
prémium gyártó legyen, és tudja a követelményeket. BMW LL-01

- 5W40, vagy 10W40 kell bele - igazából 0W-40-et is hoz, de azt javaslom télen 5W-40, 5W-30, ha mész vele annyit, hogy a következő csere tavaszra esik, akkor pedig mehet a 10W-40 bele nyárra. majd ősszel újra az 5W-s ha már eszi az olajat, a sűrűbb olajjal sokra nem mész, és nem is véd annyira. ha csak évente 1x cserélsz olajat én az 5W-40 mellett döntenék
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele? - 6,5 liter kell bele, de mivel ez olajzabálós motor, ezért vehetsz többet is

A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek? - Castrol manuális váltóhoz való,
de a legjobb lenne a gyári, kimérős. nem olcsó. bár automata váltó olaj is be válhat,
nekem most azzal megy az enyém.

- Mennyit öntsek bele? - 1,1-1,3 liter körül kell bele, szóval 2 litert érdemes
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang? - attól függ. lehet a hiba forrása más is. de javulhat. kopott váltón nem segít hosszú távon

BMW0926
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz BMW0926

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2017. augusztus 31. csütörtök, 22:08


Sziasztok

Olajcserével kapcsolatban kérdeznék, és szeretnék minden kérdésemre választ kapni, mert elég kezdő vagyok a témában, ugyanis kb másfél hónapja vásároltam a kicsikémet. 324.000 KM van benne, de legalább nincs tekerve az óra. Legalábbis remélem nem, Na mindegy

Szóval adott egy E46 fl előtti, 320i 170LE-s, (ha jól emlékszem, akkor M54B22 motor) amibe le szeretném cserélni a motor, és váltó olajat! Mindenképp jó minőségű olajat akarok beleönteni, úgyhogy kérném a segítségeteket ezzel kapcsolatban:



- Milyen márkájú-típusút vegyek?
- 5W40, vagy 10W40 kell bele?
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele?


A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek?
- Mennyit öntsek bele?
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang?

Köszi előre is a segítő hsz-eket!




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. augusztus 31. csütörtök, 22:25

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2017. július 22. szombat, 11:51


YELLOW írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta:
Kennymayer írta: Üdv! Kb egy hete cseréltem olajat az autóban az előző olaj liqui molly volt és nagyon jól muzsikált. Most sajnos nem tudtam beszerezni a megszokott boltban és vettem bele Castrol Magnatec 5W-40-et. Azóta azt veszem észre,hogy ha kicsit álló helyzetben túráztatom a gépet füstöl. Eddig soha nem volt ilyen. Ennyire szar lenne ez az olaj? Már kezdek azon gondolkodni h kidobom belőle ezt a szart és újra keresek valahol Liqui Molly olajat! 10000 km- ként mindig cserélem az olajat max egy fél nivonyi szokott elfogyni közben de soha nem füstölt.Mit tanácsoltok? Ja egyébként E46 316i 1.8 benzin a vas. Köszönöm előre is.


Kicsit eltulzott benzinesnel a 10es csere, persze nem art az biztos. Vegyel belole edge profot. Nekem azt tettek bele es sosem irt ki ilyen csere intervallumot meg. Kb 37e kmre irja a cseret ami rekord. Persze nekntartom be, de jonak tunik nagyon.


nem eltúlzott a 10ezer. az az eltúlzott, hogy egyéb okok miatt így kitoltál az intervallumokat, csak azért, hogy könnyebben eladható legyen az autó, főleg amiket flottásnak szeretnek vásárolni. mennyivel jobb, ha 10 autót 30ezrenként kell szervizbe vinni, mint 15ezrenként. azt a 3-5 évet, 100-150ezret kibírják, amíg kint vannak flottába, ennyi a lényeg. utána meg majd aki megvette majd szívjon vele.
legyen akármilyen jó olaj (sok szép mesét lehet írni, milyen hájp meg szuper az olaj) 15ezertől nem célszerű többet futtatni. nem hiszem, hogy az olaj ára, ás a szűrő juttatna csődbe valakit. de amikor majd motort kell cserélni, vagy generálozni, akkor más lesz
én már 7600-nál is cseréltem olajat, mert lefutotta a 2 évet itt viszont az 1 éves szlogen dumát tartom hülyeségnek. nem azért mert másképp csinálom én, hanem mert én szakmailag így gondolom. a km jobban rontja az olajat, mint az állás. bár nekem nem áll az olaj sokat, csak keveset fut, egy huzamban általában 3 napot áll, utána megy.

Jo de mennyit megy, ez a kerdes. Azt irod, 8e t mentel 2 ev alatt es max 3 napot all az auto. Akkor viszont rovid tavokat teszel meg es ez rontja az olajat. A 30e teljesen normalis lehetne, ha minden nap mesz egy huzamban mondjuk 500 kmt. A hideg inditasok rombolnak, amikor sok szarul elegett gaz kerul vizzel egyutt az olajba. Kamionok elmennek 100et is egy cserevel. Persze ott sok olaj, alacsony fordulat es tobb szaz kilometer egyben.
A 15e egy hosszutavrs hasznalt dizelnel ok, benzinesbe en 20 cserelnem hasonlo feltetlek mellett.


(egyébként mindig többet megyek mint kellene, ha 3km-re van dolgom, akkor kb 10 km-t megyek kerülőkkel ).


Ez annyira gaz. De en is igy csinaltam, amikor 4kmre dolgoztam

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. július 22. szombat, 06:38


tusi_ írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta:
Kennymayer írta: Üdv! Kb egy hete cseréltem olajat az autóban az előző olaj liqui molly volt és nagyon jól muzsikált. Most sajnos nem tudtam beszerezni a megszokott boltban és vettem bele Castrol Magnatec 5W-40-et. Azóta azt veszem észre,hogy ha kicsit álló helyzetben túráztatom a gépet füstöl. Eddig soha nem volt ilyen. Ennyire szar lenne ez az olaj? Már kezdek azon gondolkodni h kidobom belőle ezt a szart és újra keresek valahol Liqui Molly olajat! 10000 km- ként mindig cserélem az olajat max egy fél nivonyi szokott elfogyni közben de soha nem füstölt.Mit tanácsoltok? Ja egyébként E46 316i 1.8 benzin a vas. Köszönöm előre is.


Kicsit eltulzott benzinesnel a 10es csere, persze nem art az biztos. Vegyel belole edge profot. Nekem azt tettek bele es sosem irt ki ilyen csere intervallumot meg. Kb 37e kmre irja a cseret ami rekord. Persze nekntartom be, de jonak tunik nagyon.


nem eltúlzott a 10ezer. az az eltúlzott, hogy egyéb okok miatt így kitoltál az intervallumokat, csak azért, hogy könnyebben eladható legyen az autó, főleg amiket flottásnak szeretnek vásárolni. mennyivel jobb, ha 10 autót 30ezrenként kell szervizbe vinni, mint 15ezrenként. azt a 3-5 évet, 100-150ezret kibírják, amíg kint vannak flottába, ennyi a lényeg. utána meg majd aki megvette majd szívjon vele.
legyen akármilyen jó olaj (sok szép mesét lehet írni, milyen hájp meg szuper az olaj) 15ezertől nem célszerű többet futtatni. nem hiszem, hogy az olaj ára, ás a szűrő juttatna csődbe valakit. de amikor majd motort kell cserélni, vagy generálozni, akkor más lesz
én már 7600-nál is cseréltem olajat, mert lefutotta a 2 évet itt viszont az 1 éves szlogen dumát tartom hülyeségnek. nem azért mert másképp csinálom én, hanem mert én szakmailag így gondolom. a km jobban rontja az olajat, mint az állás. bár nekem nem áll az olaj sokat, csak keveset fut, egy huzamban általában 3 napot áll, utána megy.

Jo de mennyit megy, ez a kerdes. Azt irod, 8e t mentel 2 ev alatt es max 3 napot all az auto. Akkor viszont rovid tavokat teszel meg es ez rontja az olajat. A 30e teljesen normalis lehetne, ha minden nap mesz egy huzamban mondjuk 500 kmt. A hideg inditasok rombolnak, amikor sok szarul elegett gaz kerul vizzel egyutt az olajba. Kamionok elmennek 100et is egy cserevel. Persze ott sok olaj, alacsony fordulat es tobb szaz kilometer egyben.
A 15e egy hosszutavrs hasznalt dizelnel ok, benzinesbe en 20 cserelnem hasonlo feltetlek mellett.


attól függetlenül, hogy rövideket megyek (egyébként mindig többet megyek mint kellene, ha 3km-re van dolgom, akkor kb 10 km-t megyek kerülőkkel ), én tudom jól használni az autót, semmivel nem terelem jobban az olajat, mintha pályáznék. de ha pályáznék 90%-ban, akkor is cserélném 10-12ezrenként.

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2017. július 21. péntek, 17:45


YELLOW írta:
tusi_ írta:
Kennymayer írta: Üdv! Kb egy hete cseréltem olajat az autóban az előző olaj liqui molly volt és nagyon jól muzsikált. Most sajnos nem tudtam beszerezni a megszokott boltban és vettem bele Castrol Magnatec 5W-40-et. Azóta azt veszem észre,hogy ha kicsit álló helyzetben túráztatom a gépet füstöl. Eddig soha nem volt ilyen. Ennyire szar lenne ez az olaj? Már kezdek azon gondolkodni h kidobom belőle ezt a szart és újra keresek valahol Liqui Molly olajat! 10000 km- ként mindig cserélem az olajat max egy fél nivonyi szokott elfogyni közben de soha nem füstölt.Mit tanácsoltok? Ja egyébként E46 316i 1.8 benzin a vas. Köszönöm előre is.


Kicsit eltulzott benzinesnel a 10es csere, persze nem art az biztos. Vegyel belole edge profot. Nekem azt tettek bele es sosem irt ki ilyen csere intervallumot meg. Kb 37e kmre irja a cseret ami rekord. Persze nekntartom be, de jonak tunik nagyon.


nem eltúlzott a 10ezer. az az eltúlzott, hogy egyéb okok miatt így kitoltál az intervallumokat, csak azért, hogy könnyebben eladható legyen az autó, főleg amiket flottásnak szeretnek vásárolni. mennyivel jobb, ha 10 autót 30ezrenként kell szervizbe vinni, mint 15ezrenként. azt a 3-5 évet, 100-150ezret kibírják, amíg kint vannak flottába, ennyi a lényeg. utána meg majd aki megvette majd szívjon vele.
legyen akármilyen jó olaj (sok szép mesét lehet írni, milyen hájp meg szuper az olaj) 15ezertől nem célszerű többet futtatni. nem hiszem, hogy az olaj ára, ás a szűrő juttatna csődbe valakit. de amikor majd motort kell cserélni, vagy generálozni, akkor más lesz
én már 7600-nál is cseréltem olajat, mert lefutotta a 2 évet itt viszont az 1 éves szlogen dumát tartom hülyeségnek. nem azért mert másképp csinálom én, hanem mert én szakmailag így gondolom. a km jobban rontja az olajat, mint az állás. bár nekem nem áll az olaj sokat, csak keveset fut, egy huzamban általában 3 napot áll, utána megy.

Jo de mennyit megy, ez a kerdes. Azt irod, 8e t mentel 2 ev alatt es max 3 napot all az auto. Akkor viszont rovid tavokat teszel meg es ez rontja az olajat. A 30e teljesen normalis lehetne, ha minden nap mesz egy huzamban mondjuk 500 kmt. A hideg inditasok rombolnak, amikor sok szarul elegett gaz kerul vizzel egyutt az olajba. Kamionok elmennek 100et is egy cserevel. Persze ott sok olaj, alacsony fordulat es tobb szaz kilometer egyben.
A 15e egy hosszutavrs hasznalt dizelnel ok, benzinesbe en 20 cserelnem hasonlo feltetlek mellett.