státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. június 18. hétfő, 06:43


jons írta:
YELLOW írta:
az óra tekergetéshez nem kell szétszedni a műszert. max cserélték az egységet. inkább lehet az volt, hogy mérföldes az óra és csak beraktak egy km/h számlapot. amúgy 1 csavar azt hiszem gyárilag hiányzik belőle


m35080 chipnél nem kell szétszedni, azt olvassa, írja a bmwscanner. Ennél modernebbeket már nem ír, ahhoz vagy ki kell forrasztani a chipet vagy a lábaira forrasztani a programozó dobozt. 2000 körül volt váltás pontosan nem tudom, az én 1998-asomnál egyszerű volt gyomron rugni a rendszert.
A csavar dologban igazad van! Én is csak néztem, amikor cseréltem az óracsoportokat


2002 modellév második felétől volt váltás, azaz 2002 februártól... Teljesen más a belső és a számlap is különbözik.



státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. június 18. hétfő, 06:41


vfeca írta:
jons írta:
vfeca írta:

Köszi! Vmi képes útmutató van hozzá, hogy hogyan kell a műszerfalat barkácsolni? Amúgy még a szétszedés talán megy, de az óvatos állítgatástól és az összerakástól kicsit félek, nincs annyira finom kezem. Tudok nagy bajt csinálni?


Nem tudsz!


Na szétszedtem az autót, mint foxi a lábtörlőt!
Igazából több macera volt lekötni az akkusarut, mint kiszerelni a műszercsoportot, a fél csomagtartót szét kellett szednem hozzá.
Szinte biztos vagyok most már benne, hogy az óratekergetés miatt állnak rosszul a mutatók, ugyanis az elkövetők még a csavarokat is kispórolták a berhelés utáni összerakáskor, a 6-ból 4 volt csak benne, szóval valszeg nem igazán foglalkoztak vele, hogy igényes legyen a "munkájuk"...
Na de a lényeg, szétszedtem a műszercsoportot, ez ment, mint a karikacsapás.
A mutatókat viszont nem tudtam átállítani (vagy inkább nem mertem), két végállás között könnyen mozogtak (ez nagyjából 10 órától 8-ig tart, óramutató járásával megegyezően), de "10 órától" visszább nem tudtam forgatni, elég erősen ellenállt, erőltetni meg nem akartam. Próbáltam lehúzni a mutatót a tengelyéről, de ez sem ment. Van vmi trükkje vagy csak erősebben kellett volna húzni?


A mutatót meg kell indítani bármely irányban a végállástól, azaz nyugodtan tekerj a mutatót két teljes fordulatot is a végállástól. Ilyenkor leválik a tengelyről és forgatva le tudod húzni a mutatót úgy, hogy nem lesz baja a számlapnak, a mutatónak és a mutatót forgató motornak sem...



jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. június 17. vasárnap, 16:10


YELLOW írta:
az óra tekergetéshez nem kell szétszedni a műszert. max cserélték az egységet. inkább lehet az volt, hogy mérföldes az óra és csak beraktak egy km/h számlapot. amúgy 1 csavar azt hiszem gyárilag hiányzik belőle


m35080 chipnél nem kell szétszedni, azt olvassa, írja a bmwscanner. Ennél modernebbeket már nem ír, ahhoz vagy ki kell forrasztani a chipet vagy a lábaira forrasztani a programozó dobozt. 2000 körül volt váltás pontosan nem tudom, az én 1998-asomnál egyszerű volt gyomron rugni a rendszert.
A csavar dologban igazad van! Én is csak néztem, amikor cseréltem az óracsoportokat

vfeca
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vfeca

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2012. június 17. vasárnap, 13:43


jons írta:
vfeca írta: de "10 órától" visszább nem tudtam forgatni, elég erősen ellenállt, erőltetni meg nem akartam. Próbáltam lehúzni a mutatót a tengelyéről, de ez sem ment. Van vmi trükkje vagy csak erősebben kellett volna húzni?


ne is erőltetsd itt minden finoman jár.
röhögni fogsz, de én villával csináltam a mutató leszedést... kempelennek nagyobb gyakorlata van, lehet ő mást mondana.

Egyébként az a mutató mindig rosszul mutatott?


Simán alátolod a villát, és felhúzod? Olyan ez is, mint a rendes órákon a mutatók, kis fogazott tengelyen vannak, és le lehet húzni őket?

Egyébként azóta rosszul állnak, amióta nálam van az autó. Szerda óta.
Miután megvettem, teletankoltam, és több mint 60 liter ment bele, pedig a mutató még az üres és a negyed között állt. Utána pedig mentem majdnem 200 km-t, és akkor volt a tele vonalnál. Szóval sztem kellene rajta állítani lefelé olyan "6-8 liternyit"...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2012. június 17. vasárnap, 13:42


vfeca írta:
jons írta:
vfeca írta:

Köszi! Vmi képes útmutató van hozzá, hogy hogyan kell a műszerfalat barkácsolni? Amúgy még a szétszedés talán megy, de az óvatos állítgatástól és az összerakástól kicsit félek, nincs annyira finom kezem. Tudok nagy bajt csinálni?


Nem tudsz!


Na szétszedtem az autót, mint foxi a lábtörlőt!
Igazából több macera volt lekötni az akkusarut, mint kiszerelni a műszercsoportot, a fél csomagtartót szét kellett szednem hozzá.
Szinte biztos vagyok most már benne, hogy az óratekergetés miatt állnak rosszul a mutatók, ugyanis az elkövetők még a csavarokat is kispórolták a berhelés utáni összerakáskor, a 6-ból 4 volt csak benne, szóval valszeg nem igazán foglalkoztak vele, hogy igényes legyen a "munkájuk"...
Na de a lényeg, szétszedtem a műszercsoportot, ez ment, mint a karikacsapás.
A mutatókat viszont nem tudtam átállítani (vagy inkább nem mertem), két végállás között könnyen mozogtak (ez nagyjából 10 órától 8-ig tart, óramutató járásával megegyezően), de "10 órától" visszább nem tudtam forgatni, elég erősen ellenállt, erőltetni meg nem akartam. Próbáltam lehúzni a mutatót a tengelyéről, de ez sem ment. Van vmi trükkje vagy csak erősebben kellett volna húzni?


az óra tekergetéshez nem kell szétszedni a műszert. max cserélték az egységet. inkább lehet az volt, hogy mérföldes az óra és csak beraktak egy km/h számlapot. amúgy 1 csavar azt hiszem gyárilag hiányzik belőle

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. június 17. vasárnap, 13:26


vfeca írta: de "10 órától" visszább nem tudtam forgatni, elég erősen ellenállt, erőltetni meg nem akartam. Próbáltam lehúzni a mutatót a tengelyéről, de ez sem ment. Van vmi trükkje vagy csak erősebben kellett volna húzni?


ne is erőltetsd itt minden finoman jár.
röhögni fogsz, de én villával csináltam a mutató leszedést... kempelennek nagyobb gyakorlata van, lehet ő mást mondana.

Egyébként az a mutató mindig rosszul mutatott?


vfeca
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vfeca

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2012. június 17. vasárnap, 13:16


jons írta:
vfeca írta:

Köszi! Vmi képes útmutató van hozzá, hogy hogyan kell a műszerfalat barkácsolni? Amúgy még a szétszedés talán megy, de az óvatos állítgatástól és az összerakástól kicsit félek, nincs annyira finom kezem. Tudok nagy bajt csinálni?


Nem tudsz!


Na szétszedtem az autót, mint foxi a lábtörlőt!
Igazából több macera volt lekötni az akkusarut, mint kiszerelni a műszercsoportot, a fél csomagtartót szét kellett szednem hozzá.
Szinte biztos vagyok most már benne, hogy az óratekergetés miatt állnak rosszul a mutatók, ugyanis az elkövetők még a csavarokat is kispórolták a berhelés utáni összerakáskor, a 6-ból 4 volt csak benne, szóval valszeg nem igazán foglalkoztak vele, hogy igényes legyen a "munkájuk"...
Na de a lényeg, szétszedtem a műszercsoportot, ez ment, mint a karikacsapás.
A mutatókat viszont nem tudtam átállítani (vagy inkább nem mertem), két végállás között könnyen mozogtak (ez nagyjából 10 órától 8-ig tart, óramutató járásával megegyezően), de "10 órától" visszább nem tudtam forgatni, elég erősen ellenállt, erőltetni meg nem akartam. Próbáltam lehúzni a mutatót a tengelyéről, de ez sem ment. Van vmi trükkje vagy csak erősebben kellett volna húzni?


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. június 17. vasárnap, 08:43


vfeca írta:

Köszi! Vmi képes útmutató van hozzá, hogy hogyan kell a műszerfalat barkácsolni? Amúgy még a szétszedés talán megy, de az óvatos állítgatástól és az összerakástól kicsit félek, nincs annyira finom kezem. Tudok nagy bajt csinálni?


Nem tudsz!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2012. június 16. szombat, 22:11


vfeca írta:
jons írta:
Valószínű a tiedben a km állás tároló chip miatt szét kellett szedni az óracsoportot hogy kiforrasszák vagy hozzáforrasszák a tekerő gépet, és az összerakásnál elrontották a mutatók visszarakását vagy ha nem vették le, akkor csak simán elállítódott a "szakszerű" hozzányúlástól. Szedd szét és állítsd be a null pontokat a mutatók elforgatásával. Óvatosan és kicsiket állíts.


Köszi! Vmi képes útmutató van hozzá, hogy hogyan kell a műszerfalat barkácsolni? Amúgy még a szétszedés talán megy, de az óvatos állítgatástól és az összerakástól kicsit félek, nincs annyira finom kezem. Tudok nagy bajt csinálni?


ez segíthet:

YouTube videó

vfeca
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vfeca

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2012. június 16. szombat, 21:22


jons írta:
Valószínű a tiedben a km állás tároló chip miatt szét kellett szedni az óracsoportot hogy kiforrasszák vagy hozzáforrasszák a tekerő gépet, és az összerakásnál elrontották a mutatók visszarakását vagy ha nem vették le, akkor csak simán elállítódott a "szakszerű" hozzányúlástól. Szedd szét és állítsd be a null pontokat a mutatók elforgatásával. Óvatosan és kicsiket állíts.


Köszi! Vmi képes útmutató van hozzá, hogy hogyan kell a műszerfalat barkácsolni? Amúgy még a szétszedés talán megy, de az óvatos állítgatástól és az összerakástól kicsit félek, nincs annyira finom kezem. Tudok nagy bajt csinálni?

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. június 16. szombat, 12:24


vfeca írta: Sziasztok!

Valszeg a korábbi km-óra tekergetés miatt el lettek állítva a műszerfalon a vízhőfok és üzemanyag szintjelzők, és nem nulláról indulnak, ill. nagyon sokat csalnak felfelé.
Milyen lehetőségeim vannak a pontos beállításukra?
Lehet házilag, vagy csak szervizben?


Valószínű a tiedben a km állás tároló chip miatt szét kellett szedni az óracsoportot hogy kiforrasszák vagy hozzáforrasszák a tekerő gépet, és az összerakásnál elrontották a mutatók visszarakását vagy ha nem vették le, akkor csak simán elállítódott a "szakszerű" hozzányúlástól. Szedd szét és állítsd be a null pontokat a mutatók elforgatásával. Óvatosan és kicsiket állíts.


Simonek
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Simonek

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2012. június 16. szombat, 09:33


vfeca írta: Sziasztok!

Valszeg a korábbi km-óra tekergetés miatt el lettek állítva a műszerfalon a vízhőfok és üzemanyag szintjelzők, és nem nulláról indulnak, ill. nagyon sokat csalnak felfelé.
Milyen lehetőségeim vannak a pontos beállításukra?
Lehet házilag, vagy csak szervizben?


Szeva !
Lehet hülyeség de szerintem nincs köze a km-óra tekeréséhez,és a visszajelzőket nem lehet állítani "szerintem",de ha tudok valamit írok..

vfeca
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vfeca

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2012. június 16. szombat, 09:02


Sziasztok!

Valszeg a korábbi km-óra tekergetés miatt el lettek állítva a műszerfalon a vízhőfok és üzemanyag szintjelzők, és nem nulláról indulnak, ill. nagyon sokat csalnak felfelé.
Milyen lehetőségeim vannak a pontos beállításukra?
Lehet házilag, vagy csak szervizben?

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. március 26. hétfő, 20:25


funez írta:

csk nincs kedvem kipengetni egy 10-est amiért megnézik



Ja értem. Akkor marad a próbálgatás.



funez
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz funez

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 36

Elküldve: 2012. március 26. hétfő, 19:52


jons írta:
Helioport írta:
funez írta: Sziasztok
E91-en inditáskor az izzó kiégés szimbólum jelenik meg de átnéztem mindgyik működik.
Lehet ezt a hibakódot házilag törölni??? Köszi


Ez a hiba elvileg meg kell, hogy szűnjön az izzó cseréjével... C-bus. Pont ezért van elvileg.


Annak idején amikor e34-et hajtottam, volt egy olyan idegesítő szokása a check kontrollnak, hogy osram izzón kívül minden másra hibát jelzett. Ezt nem csak én mondom indexes e34 topicban sokáig téma volt. Ha nem tapasztalom nem hiszem el.

Szerk: diag megmondja melyikkel van baja.

csk nincs kedvem kipengetni egy 10-est amiért megnézik