YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2017. november 02. csütörtök, 08:12


konkolyd írta:
konkolyd írta:
duc írta:
konkolyd írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.


Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta


Még azt megpróbálom hogy kivezetem a kartergázt a szabadba és megnézem hogy úgy is füstöl-e. Ha igen akkor szelepszárszimering csere. De már érzem hogy ebből motor szétszerelés lesz, amihez semmi kedvem nincsen. LEhet egyébként hogy az előző gazdája szépen betartotta a 30 ezres olajcserét és szépen elrakódott az olajáteresztő gyűrű alatt minden. Megnéztem a kartergázt, kicsi vákuum van a motorban, az olajbeöntőhöz téve egy nejlon zacskót befelé kezdte el szívni.



Szelepszárszimmering és szelepvezető csere. Ha már ott vannak, akkor vezérműlánc+vezető és kartergázszelep csere. Ugyanez volt, azóta mentem 10k km-t, tökéletes a motor, imádom. Ha rendben van az N46, akkor szerintem nagyon jó motor.


Igen, ez lesz a megoldás mivel úgy füstöl mint valami kétütemű trabant
De ha már lent lesz a hengerfej akkor kap egy új gyűrűsort is, menjünk biztosra. Mégegyszer nem akarok ezzel a problémával foglalkozni...
Majd csinálok pár képet, hogy milyen állapotban voltak a gyűrűk a motorban...



Sziasztok! Nah szét van szedve a motor, ahogy azt sejteni lehetett az összes szelepszárszimering kuka, teljesen ki vannak keményedve. Továbba a dugattyúgyűrűk és a gyűrűhornyok úgy el vannak rakódva olajkoksszal hogy ilyet én még nem láttam. Nem is csoda hogy ette az olajat szegény motor. Mindez hála a longlife olajoknak és a 30 ezres olajcsere periódusoknak. A motorban a mozgó alkatrészek kopása hál istennek nulla, szóval nem a minőséggel van a baj.


km-et mennyit mutat? valós lehet?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2017. november 02. csütörtök, 07:56


konkolyd írta:
duc írta:
konkolyd írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.


Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta


Még azt megpróbálom hogy kivezetem a kartergázt a szabadba és megnézem hogy úgy is füstöl-e. Ha igen akkor szelepszárszimering csere. De már érzem hogy ebből motor szétszerelés lesz, amihez semmi kedvem nincsen. LEhet egyébként hogy az előző gazdája szépen betartotta a 30 ezres olajcserét és szépen elrakódott az olajáteresztő gyűrű alatt minden. Megnéztem a kartergázt, kicsi vákuum van a motorban, az olajbeöntőhöz téve egy nejlon zacskót befelé kezdte el szívni.



Szelepszárszimmering és szelepvezető csere. Ha már ott vannak, akkor vezérműlánc+vezető és kartergázszelep csere. Ugyanez volt, azóta mentem 10k km-t, tökéletes a motor, imádom. Ha rendben van az N46, akkor szerintem nagyon jó motor.


Igen, ez lesz a megoldás mivel úgy füstöl mint valami kétütemű trabant
De ha már lent lesz a hengerfej akkor kap egy új gyűrűsort is, menjünk biztosra. Mégegyszer nem akarok ezzel a problémával foglalkozni...
Majd csinálok pár képet, hogy milyen állapotban voltak a gyűrűk a motorban...



Sziasztok! Nah szét van szedve a motor, ahogy azt sejteni lehetett az összes szelepszárszimering kuka, teljesen ki vannak keményedve. Továbba a dugattyúgyűrűk és a gyűrűhornyok úgy el vannak rakódva olajkoksszal hogy ilyet én még nem láttam. Nem is csoda hogy ette az olajat szegény motor. Mindez hála a longlife olajoknak és a 30 ezres olajcsere periódusoknak. A motorban a mozgó alkatrészek kopása hál istennek nulla, szóval nem a minőséggel van a baj.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. november 02. csütörtök, 08:00

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz kgy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2017. november 01. szerda, 23:17


nagyt234 írta:
hil írta:
nagyt234 írta: N46B18A motorom rendetlenkedik. Néha nem indul azonnal, hanem sokadik (4-10) indítózásra, úgy hogy közben 10-15 mp szünetet tartok. Olyan, mintha nem kapna üzemanyagot. Aztán amikor elindul teljesen tökéletes. Nem tudok vele szervizbe menni, mert nem tudom reprodukálni a problémát. Egyébként úgy tűnik, mintha rövid, néhány perces menet után hosszabb-rövidebb (10 perc - 1 óra) állás után gyakrabban jönne elő a probléma.
Mi lehet a baj?

Lehet akár tüzelőanyag szivattyú is.
bye:hil



Kicseréltem az üzemanyagszivattyút, de sajnos a probléma megint jelentkezett.
Valami egyéb ötlet? Mit tudok egyáltalán megnézni? Hibakód, kontroll lámpa semmi.


Esetleg üzemanyag szűrő? Az is tud ilyen jelenséget produkálni szerintem.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz nagyt234

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2017. november 01. szerda, 22:25


hil írta:
nagyt234 írta: N46B18A motorom rendetlenkedik. Néha nem indul azonnal, hanem sokadik (4-10) indítózásra, úgy hogy közben 10-15 mp szünetet tartok. Olyan, mintha nem kapna üzemanyagot. Aztán amikor elindul teljesen tökéletes. Nem tudok vele szervizbe menni, mert nem tudom reprodukálni a problémát. Egyébként úgy tűnik, mintha rövid, néhány perces menet után hosszabb-rövidebb (10 perc - 1 óra) állás után gyakrabban jönne elő a probléma.
Mi lehet a baj?

Lehet akár tüzelőanyag szivattyú is.
bye:hil



Kicseréltem az üzemanyagszivattyút, de sajnos a probléma megint jelentkezett.
Valami egyéb ötlet? Mit tudok egyáltalán megnézni? Hibakód, kontroll lámpa semmi.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2017. október 30. hétfő, 20:11


Kretya írta:
Hektor írta:
Hektor írta:
Kretya írta: Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.


Fiam autója 2002-es 316ti. N42B18A. Reggeli hidegindításkor dettó, remegés, égéskimaradás, gázra torpanás, esetleg ilyenkor leállás. Kb 1-2 percig, majd a szekunderlevegő leállással egyidőben kisimul a járása, alapjárat beáll és kifejezetten gyönyörűen, halkan jár. Ilyenkor alapjárat már stabil, üzem közben hibátlan. Meleg álapotbn indításkor tünetmentes, csak egy teljes éjszakai állás,teljes kihűlés után csinálja újból. Hibák Inpa szerint gyujtás kimaradás 1,2,3 hengerben is,majd
27BB CDKANWS-canshaft control outlet- VANOS
2731 CDKENWS-canshaft control inlet- VANOS
27B8 CDKPDSS- plansibiliti diff. Pressure sensor

Solenoid szelepek ellenőrizve, kitisztítva, tömítései cserélve. Kicsit jobb lett, talán hidegen rövidebb ideig csinálja, de még mindig. Hidegindításkor olyan, mint ha túldúsulna, ezért van égéskimaradás és erős benzindús kipufogó füst.


Azért írtam, mert ugyan olyasmi a tünet. A " magnetventil " nekem a solenoid amit én ellenőriztem, tisztítottam és a tömítést is cseréltem. Ettől talán jobb lett, de még mindig van tünet. Én arra gondoltam, hogy talán a vanos felújításnak jött el az ideje, mert tipikus hogy hidegindításkor nem állít a kipuf.szelepekre, viszont a dús üzemanyagot meg megkapja. De lehet,hogy tévúton vagyok. Még nézek élő adatokat, lehet hogy okosabb leszek. Egy külföldi fórumon a vezérmű lánc feszítőjének cseréje volt a megoldás. Sajna ez csak találgatás.


Rendben, akkor ezeket a magnetventil-vanos solenoidokat megtisztítom, hátha jobb lesz. Addig is köszönöm!


Youtubon is találsz róla videókat. Pl: https://m.youtube.com/watch?v=72UrqsJh4L0
A tömítéseket is cserélni kellene

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz Kretya

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2017. október 30. hétfő, 19:50


Hektor írta:
Hektor írta:
Kretya írta: Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.


Fiam autója 2002-es 316ti. N42B18A. Reggeli hidegindításkor dettó, remegés, égéskimaradás, gázra torpanás, esetleg ilyenkor leállás. Kb 1-2 percig, majd a szekunderlevegő leállással egyidőben kisimul a járása, alapjárat beáll és kifejezetten gyönyörűen, halkan jár. Ilyenkor alapjárat már stabil, üzem közben hibátlan. Meleg álapotbn indításkor tünetmentes, csak egy teljes éjszakai állás,teljes kihűlés után csinálja újból. Hibák Inpa szerint gyujtás kimaradás 1,2,3 hengerben is,majd
27BB CDKANWS-canshaft control outlet- VANOS
2731 CDKENWS-canshaft control inlet- VANOS
27B8 CDKPDSS- plansibiliti diff. Pressure sensor

Solenoid szelepek ellenőrizve, kitisztítva, tömítései cserélve. Kicsit jobb lett, talán hidegen rövidebb ideig csinálja, de még mindig. Hidegindításkor olyan, mint ha túldúsulna, ezért van égéskimaradás és erős benzindús kipufogó füst.


Azért írtam, mert ugyan olyasmi a tünet. A " magnetventil " nekem a solenoid amit én ellenőriztem, tisztítottam és a tömítést is cseréltem. Ettől talán jobb lett, de még mindig van tünet. Én arra gondoltam, hogy talán a vanos felújításnak jött el az ideje, mert tipikus hogy hidegindításkor nem állít a kipuf.szelepekre, viszont a dús üzemanyagot meg megkapja. De lehet,hogy tévúton vagyok. Még nézek élő adatokat, lehet hogy okosabb leszek. Egy külföldi fórumon a vezérmű lánc feszítőjének cseréje volt a megoldás. Sajna ez csak találgatás.


Rendben, akkor ezeket a magnetventil-vanos solenoidokat megtisztítom, hátha jobb lesz. Addig is köszönöm!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2017. október 30. hétfő, 19:02


Hektor írta:
Kretya írta: Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.


Fiam autója 2002-es 316ti. N42B18A. Reggeli hidegindításkor dettó, remegés, égéskimaradás, gázra torpanás, esetleg ilyenkor leállás. Kb 1-2 percig, majd a szekunderlevegő leállással egyidőben kisimul a járása, alapjárat beáll és kifejezetten gyönyörűen, halkan jár. Ilyenkor alapjárat már stabil, üzem közben hibátlan. Meleg álapotbn indításkor tünetmentes, csak egy teljes éjszakai állás,teljes kihűlés után csinálja újból. Hibák Inpa szerint gyujtás kimaradás 1,2,3 hengerben is,majd
27BB CDKANWS-canshaft control outlet- VANOS
2731 CDKENWS-canshaft control inlet- VANOS
27B8 CDKPDSS- plansibiliti diff. Pressure sensor

Solenoid szelepek ellenőrizve, kitisztítva, tömítései cserélve. Kicsit jobb lett, talán hidegen rövidebb ideig csinálja, de még mindig. Hidegindításkor olyan, mint ha túldúsulna, ezért van égéskimaradás és erős benzindús kipufogó füst.


Azért írtam, mert ugyan olyasmi a tünet. A " magnetventil " nekem a solenoid amit én ellenőriztem, tisztítottam és a tömítést is cseréltem. Ettől talán jobb lett, de még mindig van tünet. Én arra gondoltam, hogy talán a vanos felújításnak jött el az ideje, mert tipikus hogy hidegindításkor nem állít a kipuf.szelepekre, viszont a dús üzemanyagot meg megkapja. De lehet,hogy tévúton vagyok. Még nézek élő adatokat, lehet hogy okosabb leszek. Egy külföldi fórumon a vezérmű lánc feszítőjének cseréje volt a megoldás. Sajna ez csak találgatás.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2017. október 30. hétfő, 18:07


Kretya írta: Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.


Fiam autója 2002-es 316ti. N42B18A. Reggeli hidegindításkor dettó, remegés, égéskimaradás, gázra torpanás, esetleg ilyenkor leállás. Kb 1-2 percig, majd a szekunderlevegő leállással egyidőben kisimul a járása, alapjárat beáll és kifejezetten gyönyörűen, halkan jár. Ilyenkor alapjárat már stabil, üzem közben hibátlan. Meleg álapotbn indításkor tünetmentes, csak egy teljes éjszakai állás,teljes kihűlés után csinálja újból. Hibák Inpa szerint gyujtás kimaradás 1,2,3 hengerben is,majd
27BB CDKANWS-canshaft control outlet- VANOS
2731 CDKENWS-canshaft control inlet- VANOS
27B8 CDKPDSS- plansibiliti diff. Pressure sensor

Solenoid szelepek ellenőrizve, kitisztítva, tömítései cserélve. Kicsit jobb lett, talán hidegen rövidebb ideig csinálja, de még mindig. Hidegindításkor olyan, mint ha túldúsulna, ezért van égéskimaradás és erős benzindús kipufogó füst.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz Kretya

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2017. október 30. hétfő, 12:29


Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2017. október 29. vasárnap, 05:11


MJani írta: Sziasztok!

Próbáltam eligazodni a fórumban, lehet h nem a megfelelő topic-ba írok. Az alábbi témában abban kérném véleményetek/tanácsotok: egy ideje már nézegetem az E46-os kombikat (2002-2004-es évjáratokat)316i,318i esetleg 320i motorokkal. Ezekből melyik a legracionálisabb választás? Mármint egy olyan embernek, aki nem kanyarvadász jellem, nem száguldozik, sokat közlekedik városban, nem a szomszédnak szeretne autót választani és a szempontok közt dobogós a fenntartási költségek mint szempont...Én inkább nyugisan közlekedni szeretek, én összességében szeretem az autóim, nem a teljesítmény vagy a fogyasztás ami elsődleges számomra, inkább a megbízhatóság/tartósság és persze azért a költségek sem utolsó szempont... (Évente 7-8000km-t használjuk az autót, garázsban lenne tartva az élete legnagyobb részében...)

Előre is köszönöm!


20i semmiképp, mert a 2.2-es sor6. ha nem zavar a fogyasztás, akkor persze az jó választás lehet, de szeretik enni az olajat.
kedvezőbb fogyasztás érhető el a 16i-18i-kkel. N42B18, N42B20, N46B18, N46B20 motorok lehetnek ezek. Van N40B16 is, de azt még jobban kerülném. a fenti motorkkal is a B20-asokkal több gond szokott lenni. de ha öregek a szelepszárszimmeringek tömítések, sok a km, akkor olajfogyasztás, láncugrás itt is előfordulhat. viszont ha jó a motor, akkor azért relatíve gazdaságosan is járható az autóval.
a motoron kívül a legnagyobb probléma a korrózió még ezeknél. főleg amik sokat németben voltak.
én személy szerint nagyon nehezen vennék már most E46-ot. nehéz volna jó példányt választani, ami jó lehet, azok magasabb áron vannak beárazva. persze a magas ár sem garancia arra, hogy hibátlan autót árulnak. ilyen 1-1,2 millásakra jó ha van mellé még 500e Ft tartalékba.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 120i
Évjárat: 2006

státusz MJani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2017. október 28. szombat, 22:16


Sziasztok!

Próbáltam eligazodni a fórumban, lehet h nem a megfelelő topic-ba írok. Az alábbi témában abban kérném véleményetek/tanácsotok: egy ideje már nézegetem az E46-os kombikat (2002-2004-es évjáratokat)316i,318i esetleg 320i motorokkal. Ezekből melyik a legracionálisabb választás? Mármint egy olyan embernek, aki nem kanyarvadász jellem, nem száguldozik, sokat közlekedik városban, nem a szomszédnak szeretne autót választani és a szempontok közt dobogós a fenntartási költségek mint szempont...Én inkább nyugisan közlekedni szeretek, én összességében szeretem az autóim, nem a teljesítmény vagy a fogyasztás ami elsődleges számomra, inkább a megbízhatóság/tartósság és persze azért a költségek sem utolsó szempont... (Évente 7-8000km-t használjuk az autót, garázsban lenne tartva az élete legnagyobb részében...)

Előre is köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz nagyt234

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2017. október 26. csütörtök, 15:40


hil írta:
nagyt234 írta: N46B18A motorom rendetlenkedik. Néha nem indul azonnal, hanem sokadik (4-10) indítózásra, úgy hogy közben 10-15 mp szünetet tartok. Olyan, mintha nem kapna üzemanyagot. Aztán amikor elindul teljesen tökéletes. Nem tudok vele szervizbe menni, mert nem tudom reprodukálni a problémát. Egyébként úgy tűnik, mintha rövid, néhány perces menet után hosszabb-rövidebb (10 perc - 1 óra) állás után gyakrabban jönne elő a probléma.
Mi lehet a baj?

Lehet akár tüzelőanyag szivattyú is.
bye:hil



Én is erre gondoltam, csak azt nem értem, mitől indul azután el, ha egyszer nem megy. Mindenesetre kicseréltem az üzemanyagszivattyút, mielőtt végleg az út szélén maradok. Egy 13 éves autónál amúgy sem árt, ha kicseréljük. Remélem megszűnik a probléma. Ezt akkor mondhatom, ha néhány hét alatt sem jön elő újból.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2017. október 24. kedd, 19:38


nagyt234 írta: N46B18A motorom rendetlenkedik. Néha nem indul azonnal, hanem sokadik (4-10) indítózásra, úgy hogy közben 10-15 mp szünetet tartok. Olyan, mintha nem kapna üzemanyagot. Aztán amikor elindul teljesen tökéletes. Nem tudok vele szervizbe menni, mert nem tudom reprodukálni a problémát. Egyébként úgy tűnik, mintha rövid, néhány perces menet után hosszabb-rövidebb (10 perc - 1 óra) állás után gyakrabban jönne elő a probléma.
Mi lehet a baj?

Lehet akár tüzelőanyag szivattyú is.
bye:hil



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz nagyt234

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2017. október 24. kedd, 17:43


N46B18A motorom rendetlenkedik. Néha nem indul azonnal, hanem sokadik (4-10) indítózásra, úgy hogy közben 10-15 mp szünetet tartok. Olyan, mintha nem kapna üzemanyagot. Aztán amikor elindul teljesen tökéletes. Nem tudok vele szervizbe menni, mert nem tudom reprodukálni a problémát. Egyébként úgy tűnik, mintha rövid, néhány perces menet után hosszabb-rövidebb (10 perc - 1 óra) állás után gyakrabban jönne elő a probléma.
Mi lehet a baj?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2017. október 24. kedd, 07:27


duc írta:
konkolyd írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.


Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta


Még azt megpróbálom hogy kivezetem a kartergázt a szabadba és megnézem hogy úgy is füstöl-e. Ha igen akkor szelepszárszimering csere. De már érzem hogy ebből motor szétszerelés lesz, amihez semmi kedvem nincsen. LEhet egyébként hogy az előző gazdája szépen betartotta a 30 ezres olajcserét és szépen elrakódott az olajáteresztő gyűrű alatt minden. Megnéztem a kartergázt, kicsi vákuum van a motorban, az olajbeöntőhöz téve egy nejlon zacskót befelé kezdte el szívni.



Szelepszárszimmering és szelepvezető csere. Ha már ott vannak, akkor vezérműlánc+vezető és kartergázszelep csere. Ugyanez volt, azóta mentem 10k km-t, tökéletes a motor, imádom. Ha rendben van az N46, akkor szerintem nagyon jó motor.


Igen, ez lesz a megoldás mivel úgy füstöl mint valami kétütemű trabant
De ha már lent lesz a hengerfej akkor kap egy új gyűrűsort is, menjünk biztosra. Mégegyszer nem akarok ezzel a problémával foglalkozni...
Majd csinálok pár képet, hogy milyen állapotban voltak a gyűrűk a motorban...