veszkoo85 írta:
YELLOW írta:
veszkoo85 írta:
oxigen írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
oxigen írta:
anubisz írta:
No akkor meglátogatok én is egy váltóst,amíg nem késő, nézze meg, hátha érez majd valami hibát, mert olajat is cserélni kéne,mert szerintem sose volt, nálam biztos nem.
Olajat 60-80ezrenkent, az sokat segit. Plusz ilyenkor legalabb kiprobalja a valtos. Egyebkent egy dizel automatat nem szabad hasonlitani a benzinessel, mas a nyomatek, mas az igenybevetel. A benzinesek tartosabbak sokkal.
A valtos emberem atcsuszott holnapra, szoval holnap fog kiderulni, hogy igazabol hogy is megy, amikor nem vonszolja magat
Valaki emlitette a gaz+fek kombinaciot "teszteles" gyanant. Ezt azert ne fogadjatok meg, mert ket fele keppen lehet kinyirni egy automata valtot. Az egyik, hogy meg R-bol ugy rakod D-be, hogy meg gurul hatra az auto (D-bol R-be), vagy pedig a "kick-off", amikor fek+gaz egyszerre, ilyenkor ugyanis a lock-up nem tud osszezarni, viszont teljes erovel es nyomatekkal kopik a turbina.
Pont ez a lényeg, hogy jó e még ,az nem jelenti azt, hogy ki kell nyírni, de ha automatást vesz az ember, így szokták ellenőrizni, nem e kula a wandler. Aki meg menet közbe kapcsol hátramenetet,az meg is érdemli.
ezt a módszert, szakember írta. nem folyamatosan próbálja az ember csak egyszer.
Nem is tudtam Yellow hogy automata váltós az autód....nem is igazán értem ezeket a dolgokat,hogy akinek nincs tapasztalata vagy maga is részese ennek a dolognak az mi a fasznak ossza az itinert,mert egyszer réges régen hallott vagy olvasott valamit valahol.
ha valamihez nem értek akkor ne szóljak már bele ez nem telefon...hát ezért tartunk ott ahol most tartunk mert mindig azok az emberek mondanak ötletet vagy tippet akinek tapasztalata semmi az adott dologban.és ha valaki megnyit egy új témát ami már van azt le kell oltani a segítség helyett gratula....
ja amúgy jövőhéten megyek váltoshoz kontrollra 5 mátyás az ára ennek.40 mátyás az olajcsere+a szürő meg ilyesmi.majd beszámolok a diagnozisról.
de most ebben mi volt a beleszólás? mi köze ennek ahhoz, hogy iylen váltóm van?
miért Te tudod, hogy lehet kiszűrni, ha egy automatának baja van? mert ezt nem írtad. én csupán megemlítettem, hogy az a tesztelős részt egy szakember írta, autóvásárlóknak, mivel pont én linkeltem be azt a cikket, amiben erről szó van. gondolom, ha ez a etszt ártana a váltónak a TC, sem adta volna hozzá a nevét. illetve más helyen is olvastam. de nyílván neked a kötekedés volt a lényeg ismét...
Kedves Yellow egyáltalán nem a kötekedés volt a célom,jó hogy nem vagyunk egyformák te szereted leírni mindenhová a véleményedet tök mindegy hogy milyen típusú az autó benzin,diesel,automata,kézi kismotoros vagy nagy.Olyan vagy mint a centrum vitamin A-Z-ig minden megtalálható benne.te is mindenhez hozzászólsz ha van tapasztalat ha nincs.
ja amúgy automata váltós a kombinóm és nem tudom kiszűrni hogy jó teszi e a dolgát a váltó vagy sem kilométer 328ezer...még a hiper szuper váltosok sem.Barátom megrőgzött Mercis az autója egy E-280cdi 2006-os évjárat ez a 7g-tronicos váltó 60-70 ezer kilométer van benne,olajcsere a váltoba valami pappasos szerelő intézte annyira sikerült kevesebb olajjal töltötték fel olaj megéget turbina csere meg ilyenek.Pest megyébe Dányon van egy idősebb ember aki automatákat csinál és 350ezerért rakták rendbe a váltót.azota hibátlan ja és 1év garancia..Ha valakinek kell van számom hozzá.
de nézd már miylen kommentemre lökted ezt a szösszenetet. ez háborít (mondjuk túlzás) fel, hogy annyit, hogy ezt egy szakember írta, ezt a tesztelős módszert, erre "betámadsz", hogy okoskodok, amihez nem értek. nem okoskodni akartam jelen esetben, nem is nagyon folytam bele, is csal alapjaiban ismerem az automatát, amiket össze szedtem infókat (hisz senki sem autószerelőként születik, aki tudja az sem, tehát mindneki tanulta tapasztalta valahonnan). hallok én elég dolgot, hogy abból esetleg következtetést tudjak levonni, lehet olykor hibásan. biztos vamnnak sokan, akik taapsztaltak hasonlót, csak épp nem értenek hozzá, így sosem írják le a saját tapasztalataikat. most csak tételezzük fel, hogy tudok valamit pontosan mondjuuk egy automata váltóról, akkor nem írhatom le, mert nekem manuális váltós autóm van? azért ne írjam le, mert emiatt betámadhatnak, annak ellenére, hogy jó a diagnózis? szerintem az ember ott segítsen ahol tud, ha valami nem kerek, majd elsz aki kijavítsa, de azt normálisan tegye. így tud tanulni egymástól az ember. nem úgy ha csak ülünk mint a kuka.
ha elmész mondjuk autót nézni, vagy rosszalkodik valami, d emondjuk maradjunk a vételnél, szerinted levétel nélkül, hogy állípatja meg valaki miylen állapotban van az adott váltó? mindenre van egyszerűbb megoldás, ami nem fog semmit gallyra vágni, hisz nem 20 pecig kínzod a wandler-t, hanem vagy 5 másodpercig. és amit az ember maga is meg tud csinálni, azért minek menjen szervízbe? jó persze a tök nem hozzáértő, semmi műszaki érzékkel nem megáldott ember az menjen.