Methos írta:
csbalu írta:
Methos írta:
csbalu írta:
Methos írta:
feco7939 írta:
csbalu írta:
Methos írta:
Csak itt találtam, helyet, de érdekelne a véleményetek.
Aksira tennék, biztos ami biztos alapon egy "csepptöltő" napelemes egységet, ami folyamatosan rajta lenne.
Oka annyi, csak hogy nagyon rövid távokat teszek meg mostanában, és jó volna, ha valami azért, ha nem is feltöltené, mert ezzel nem lehet, de csepegtetne bele annyit, hogy állagmegóvás azért meglegyen.
1. Van-e reális esélye annak, hogy ez nekem segíthet?
2. Autó fóliás, vajon működik-e azon keresztül is?
segíthet, de nem eléggé nagy napelemet kéne tenned hogy jól működjön és fólián keresztül nem fog menni. Kb 40-50e Ft-os beruházásból szerintem meg lehetne jól csinálni a tetőre.
Ha garázsban áll az autód akkor sokkal olcsóbb és egyszerűbb ha hetente egy éjszakára ráraksz egy normális aksi töltőt.
Sajnos nincs garázs, pont emiatt keresek valamilyen lehetőséget, amivel támogatni tudom az aksit. töltő
Ezt néztem ki, mivel az adatai alapján, elvileg tudna annyi minimális visszatöltést biztosítani, hogy ne jelentsen gondot. A vicc az, hogy van egy jelenség amiből biztosan tudom, hogy az aksi merült-e állásban egy kicsit is vagy sem.
- A rádiómodul meghibásodott végfokok miatt analóg végfokra lett cserélve. Bitang szépen szól, minden tuti, viszont ha merült az aksi (rövid utakat tettem, nincs elég visszatöltés), akkor indítózásnál, a mélynyomóból hallatszik egy pukkanás. Ellenben hosszabb utak megtétele esetén másnap akár, nincs pukkanás (volt elég visszatöltés).
Kb ezt szeretném kibalanszírozni.
Sajnos a végfog pukkanás nem ezért van, valószínűleg állandóan megy a végfok mert az állandó 12V-ra kötötték, szedd szét és nézd meg honnét kapja a tápot a végfok a rendszercsatlakozó mely lábairól.
Üdv
Balu
JKNAVI csinálta, mivel ő is tervezte, gondolom, csak tudja mit csinál
.
Akkor nyilván jó, pixelfixesek tudnak kontár munkát végezni 25.000-ért
nem tudtam kinél csináltattad ![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
A tárgytól viszont eltértünk.... csepptöltésnek, tényleg csak kiegészítésnek elegendő lehet amit tud, vagy alapból felejtős....?
bocs, hogy bele vau, csak éppen kolléga időjárás állomása miatt, most kicsit benen vagyunk a napelem témában. ugye a panel méretétől függ. a vékony hajlékony lap drága, a másik túl vastag merev, és ugye a mérete határozza meg, hogy mennyit képes tölteni. tetőablakra a fólia lenen a jó, de ha csötétítve van, akkor sokat visszafog. eléggé érzékenyek. én megmondom neked, hogy egy akkora méretben a 12V-os nem sokat ér, mert ha már burós az idő, de nappal van, akkor is kb 35%-al tudna csak tölteni.
ahogy nézem a linken 125mA van, az molyfing. haverral a neten keresztül a mikrovezérlő küldi a folyamatos értékeket és szoktuk nézni, hogy a kb 30x50 centis panel tud napfényes időben olyan nagyon max 830mA tölteni ugye 10W-os, de ezt még nem láttuk
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_biggrin.gif)
és neki van e gy 12V-os kis akksija. ugye ha süt a nap, akkor a mikrovezérlő is a napelemről megy, aminek a legnagyobb fogyasztása, amikor GSM-en kommunikál, meg mindent mér, olyan 400mA. a lényeg, hogy jó időben képes csak ezt a kis akksit szinten tartani. amit este elfogyaszt, azt nappal képes visszatölteni, de ennyi.
szóval ez a 125mA képes lenen neked is szinten tartani, de ha sokat indítózol, és rövideket mész alacsony fordulaton, akkor nem biztos, hogy képes lesz egy iylen kör után visszatölteni, de az adott szinten tudja majd tartani. na és ugye a kérdés, hogy ami szívja le az akksit az vajon menniy áramot vesz fel...