markans16
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz markans16

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2015. november 19. csütörtök, 08:06


BarG írta: Kartergáz szűrő csere megvolt?


Még nem, ott hol megy el az olaj?
Holnap veszek bele, hátha az a baj.

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2015. november 18. szerda, 19:07


markans16 írta:
sutius írta:
markans16 írta:
hil írta:
markans16 írta:



Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ

Szia!
Az olaj kérdés mér sokszor és nagyon ki volt vesézve ezen a fórumon. A 10w olaj nem Bimmerbe való! Röviden: a 10w jelölés a hideg oldali szivattyúzhatóságot jelöli. Thát, ha nagyobb számú olajat teszel bele a 0w,5w helyett, akkor azzal csak azt éred el, hogy a hideg motorban indításkor nem lesz megfelelő a kenés, mert az olaj a sűrűsége miatt nem jut el a megfelelő kenési helyekre. A motorok nem hidegen fogyasztják az olajat, hanem melegen, a meleg oldali szivattyúzhatóságot a w utáni szám jelöli. Sok autó szerelőnek mondott szaki sincs nagyon tisztában ezekkel a jelölésekkel, és vezeti félre ezzel kárt okozva a hozzá fordulót. Az irányadó mindig az, ami az autó gépkönyvébe le van írva és ez ökölszabály. Ha fogyasztja az olajat, akkor felújítás kell, nem sűrűbb olaj.
Ha hülyeséget írtam, akkor tuti javítani fognak!

Először nézd meg, nincs-e valami repedés valami csövön, nincs-e olajfolt az autó alatt, amit az alsó motorvédő miatt nehéz észrevenni. Érdemes azt leszerelni és megnézni van-e benne olaj. Ez vizsgálat a legolcsóbb, Magad is elvégezheted és ez az alap ilyen esetben, innen lehet tovább indulni.
Bocs ha hosszú voltam,
bye: hil



Értem, akkor maradok annál hogy először elviszem megnézni a kompressziót, hogy tájékozódjak az esetleges kopásról, megnézetem a turbót, ennyit tudok csinálni. Folyás nyomokat nem láttam, csont száraz minden odalent.

Szerintem a kompresszio merest felejtsd el. Mivel olaj jut az egesterbe az tomiteni is fog ergo nagyobb lesz a kompreszio. tapasztalatbol beszelek, ugyanigy jartam, a gyari ertekeknek sokkal nagyobb volt a kompreszio a hengerekben....


Akkor ilyenkor mi diagnoasztika menete? Mit nézzek meg először?
[/quote]
három helyen mehet el az olaj: kartergáz szürő, szelepszár szimerig, lehuzógyürü.
az első cseréje viszonylag egyszerü. a szimering csere megoldható a hengerfej levétele nélkül is DE ha a szelepvezetők kopottak akkor le kell szedni a hengerfejet. Ha le kell szedni a hengerfejet akkor azt sikolni kell, feszkeket ujra marni, vezetőket, szimeringeket cserélni stb.
Ha már félig szét van szedve a motor akkor már érdemes ránézni a gyürükre is, tehát olajteknő le, motor felemel, dugatyuk ki, gyürü csere és mindent öszerakni.
ez igy kb 350-400ezer forint.
De a legfontosabb, hogy találj egy hozzáértő szerelőt mert máskülönben soha nem lesz jó az autó és csak kinlódni fogsz vele...
P.S. most látom a tied dizel tehát a fentiekhez hozzá adódik a turbó is





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. november 18. szerda, 19:10

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2015. november 18. szerda, 17:06


Kartergáz szűrő csere megvolt?

markans16
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz markans16

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2015. november 18. szerda, 16:38


sutius írta:
markans16 írta:
hil írta:
markans16 írta:



Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ

Szia!
Az olaj kérdés mér sokszor és nagyon ki volt vesézve ezen a fórumon. A 10w olaj nem Bimmerbe való! Röviden: a 10w jelölés a hideg oldali szivattyúzhatóságot jelöli. Thát, ha nagyobb számú olajat teszel bele a 0w,5w helyett, akkor azzal csak azt éred el, hogy a hideg motorban indításkor nem lesz megfelelő a kenés, mert az olaj a sűrűsége miatt nem jut el a megfelelő kenési helyekre. A motorok nem hidegen fogyasztják az olajat, hanem melegen, a meleg oldali szivattyúzhatóságot a w utáni szám jelöli. Sok autó szerelőnek mondott szaki sincs nagyon tisztában ezekkel a jelölésekkel, és vezeti félre ezzel kárt okozva a hozzá fordulót. Az irányadó mindig az, ami az autó gépkönyvébe le van írva és ez ökölszabály. Ha fogyasztja az olajat, akkor felújítás kell, nem sűrűbb olaj.
Ha hülyeséget írtam, akkor tuti javítani fognak!

Először nézd meg, nincs-e valami repedés valami csövön, nincs-e olajfolt az autó alatt, amit az alsó motorvédő miatt nehéz észrevenni. Érdemes azt leszerelni és megnézni van-e benne olaj. Ez vizsgálat a legolcsóbb, Magad is elvégezheted és ez az alap ilyen esetben, innen lehet tovább indulni.
Bocs ha hosszú voltam,
bye: hil



Értem, akkor maradok annál hogy először elviszem megnézni a kompressziót, hogy tájékozódjak az esetleges kopásról, megnézetem a turbót, ennyit tudok csinálni. Folyás nyomokat nem láttam, csont száraz minden odalent.

Szerintem a kompresszio merest felejtsd el. Mivel olaj jut az egesterbe az tomiteni is fog ergo nagyobb lesz a kompreszio. tapasztalatbol beszelek, ugyanigy jartam, a gyari ertekeknek sokkal nagyobb volt a kompreszio a hengerekben....
[/quote]

Akkor ilyenkor mi diagnoasztika menete? Mit nézzek meg először?


sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2015. november 18. szerda, 07:11


markans16 írta:
hil írta:
markans16 írta:



Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ

Szia!
Az olaj kérdés mér sokszor és nagyon ki volt vesézve ezen a fórumon. A 10w olaj nem Bimmerbe való! Röviden: a 10w jelölés a hideg oldali szivattyúzhatóságot jelöli. Thát, ha nagyobb számú olajat teszel bele a 0w,5w helyett, akkor azzal csak azt éred el, hogy a hideg motorban indításkor nem lesz megfelelő a kenés, mert az olaj a sűrűsége miatt nem jut el a megfelelő kenési helyekre. A motorok nem hidegen fogyasztják az olajat, hanem melegen, a meleg oldali szivattyúzhatóságot a w utáni szám jelöli. Sok autó szerelőnek mondott szaki sincs nagyon tisztában ezekkel a jelölésekkel, és vezeti félre ezzel kárt okozva a hozzá fordulót. Az irányadó mindig az, ami az autó gépkönyvébe le van írva és ez ökölszabály. Ha fogyasztja az olajat, akkor felújítás kell, nem sűrűbb olaj.
Ha hülyeséget írtam, akkor tuti javítani fognak!

Először nézd meg, nincs-e valami repedés valami csövön, nincs-e olajfolt az autó alatt, amit az alsó motorvédő miatt nehéz észrevenni. Érdemes azt leszerelni és megnézni van-e benne olaj. Ez vizsgálat a legolcsóbb, Magad is elvégezheted és ez az alap ilyen esetben, innen lehet tovább indulni.
Bocs ha hosszú voltam,
bye: hil



Értem, akkor maradok annál hogy először elviszem megnézni a kompressziót, hogy tájékozódjak az esetleges kopásról, megnézetem a turbót, ennyit tudok csinálni. Folyás nyomokat nem láttam, csont száraz minden odalent.
[/quote]
Szerintem a kompresszio merest felejtsd el. Mivel olaj jut az egesterbe az tomiteni is fog ergo nagyobb lesz a kompreszio. tapasztalatbol beszelek, ugyanigy jartam, a gyari ertekeknek sokkal nagyobb volt a kompreszio a hengerekben....


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2015. november 17. kedd, 21:35


markans16 írta:
hil írta:
markans16 írta:


Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ

Szia!
Az olaj kérdés mér sokszor és nagyon ki volt vesézve ezen a fórumon. A 10w olaj nem Bimmerbe való! Röviden: a 10w jelölés a hideg oldali szivattyúzhatóságot jelöli. Thát, ha nagyobb számú olajat teszel bele a 0w,5w helyett, akkor azzal csak azt éred el, hogy a hideg motorban indításkor nem lesz megfelelő a kenés, mert az olaj a sűrűsége miatt nem jut el a megfelelő kenési helyekre. A motorok nem hidegen fogyasztják az olajat, hanem melegen, a meleg oldali szivattyúzhatóságot a w utáni szám jelöli. Sok autó szerelőnek mondott szaki sincs nagyon tisztában ezekkel a jelölésekkel, és vezeti félre ezzel kárt okozva a hozzá fordulót. Az irányadó mindig az, ami az autó gépkönyvébe le van írva és ez ökölszabály. Ha fogyasztja az olajat, akkor felújítás kell, nem sűrűbb olaj.
Ha hülyeséget írtam, akkor tuti javítani fognak!

Először nézd meg, nincs-e valami repedés valami csövön, nincs-e olajfolt az autó alatt, amit az alsó motorvédő miatt nehéz észrevenni. Érdemes azt leszerelni és megnézni van-e benne olaj. Ez vizsgálat a legolcsóbb, Magad is elvégezheted és ez az alap ilyen esetben, innen lehet tovább indulni.
Bocs ha hosszú voltam,
bye: hil



Értem, akkor maradok annál hogy először elviszem megnézni a kompressziót, hogy tájékozódjak az esetleges kopásról, megnézetem a turbót, ennyit tudok csinálni. Folyás nyomokat nem láttam, csont száraz minden odalent.


Naná, majd bevallja, hogy szart adott el.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. november 17. kedd, 21:37

markans16
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz markans16

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2015. november 17. kedd, 21:27


hil írta:
markans16 írta:



Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ

Szia!
Az olaj kérdés mér sokszor és nagyon ki volt vesézve ezen a fórumon. A 10w olaj nem Bimmerbe való! Röviden: a 10w jelölés a hideg oldali szivattyúzhatóságot jelöli. Thát, ha nagyobb számú olajat teszel bele a 0w,5w helyett, akkor azzal csak azt éred el, hogy a hideg motorban indításkor nem lesz megfelelő a kenés, mert az olaj a sűrűsége miatt nem jut el a megfelelő kenési helyekre. A motorok nem hidegen fogyasztják az olajat, hanem melegen, a meleg oldali szivattyúzhatóságot a w utáni szám jelöli. Sok autó szerelőnek mondott szaki sincs nagyon tisztában ezekkel a jelölésekkel, és vezeti félre ezzel kárt okozva a hozzá fordulót. Az irányadó mindig az, ami az autó gépkönyvébe le van írva és ez ökölszabály. Ha fogyasztja az olajat, akkor felújítás kell, nem sűrűbb olaj.
Ha hülyeséget írtam, akkor tuti javítani fognak!

Először nézd meg, nincs-e valami repedés valami csövön, nincs-e olajfolt az autó alatt, amit az alsó motorvédő miatt nehéz észrevenni. Érdemes azt leszerelni és megnézni van-e benne olaj. Ez vizsgálat a legolcsóbb, Magad is elvégezheted és ez az alap ilyen esetben, innen lehet tovább indulni.
Bocs ha hosszú voltam,
bye: hil

[/quote]

Értem, akkor maradok annál hogy először elviszem megnézni a kompressziót, hogy tájékozódjak az esetleges kopásról, megnézetem a turbót, ennyit tudok csinálni. Folyás nyomokat nem láttam, csont száraz minden odalent.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2015. november 17. kedd, 19:22


markans16 írta:



Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ [/quote]
Szia!
Az olaj kérdés mér sokszor és nagyon ki volt vesézve ezen a fórumon. A 10w olaj nem Bimmerbe való! Röviden: a 10w jelölés a hideg oldali szivattyúzhatóságot jelöli. Thát, ha nagyobb számú olajat teszel bele a 0w,5w helyett, akkor azzal csak azt éred el, hogy a hideg motorban indításkor nem lesz megfelelő a kenés, mert az olaj a sűrűsége miatt nem jut el a megfelelő kenési helyekre. A motorok nem hidegen fogyasztják az olajat, hanem melegen, a meleg oldali szivattyúzhatóságot a w utáni szám jelöli. Sok autó szerelőnek mondott szaki sincs nagyon tisztában ezekkel a jelölésekkel, és vezeti félre ezzel kárt okozva a hozzá fordulót. Az irányadó mindig az, ami az autó gépkönyvébe le van írva és ez ökölszabály. Ha fogyasztja az olajat, akkor felújítás kell, nem sűrűbb olaj.
Ha hülyeséget írtam, akkor tuti javítani fognak!

Először nézd meg, nincs-e valami repedés valami csövön, nincs-e olajfolt az autó alatt, amit az alsó motorvédő miatt nehéz észrevenni. Érdemes azt leszerelni és megnézni van-e benne olaj. Ez vizsgálat a legolcsóbb, Magad is elvégezheted és ez az alap ilyen esetben, innen lehet tovább indulni.
Bocs ha hosszú voltam,
bye: hil



szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. november 17. kedd, 19:20


markans16 írta:
hil írta:
markans16 írta:
hil írta:
markans16 írta: Üdv!
Nemrég lettem BMW tulaj, és kissé meg vagyok lőve, ezért bátorkodtam ide írni hátha itt választ kapok!

Két hónapja vettem az autót:
e46 320cd 2004, 204d4-es motorral.
193.000 KM
Szívósor ledugózva.
Elvileg chippelt.
Kicseréltem az olajat: Castrol Edge professional LL4 5W-30

6 Liter olajat vettem, bele raktam 5,3 litert.
Mentem vele pár ezer km-t míg felvillant a hosszabb utak után a sárga jelzés leállítás után. Rá öntöttem a maradék 7 dl-t és mostanra megint felvillant a lámpa. KB 4000Km-t mentem az olaj csere óta.

Egy szerelő ismerős azt mondta lehet motorkopás vagy turbó probléma.
Idei leghidegebb -5 fokban pöccre indul, ebből arra következtetek hogy nem kopott nagyon a motor.
A turbóról lehúztam a levegő szűrőtől jövő csövet, ami kicsit olajos volt, de a tengelyt megmozgatva nem éreztem kotyogást.

Létezik hogy az 5W-30 túl híg neki?

Mit tanálcsoltok mit próbáljak? Kihez vigyem?

Válaszokat előre is köszönöm!



Szia!
Nem lehetetlen, hogy az olajban volt valami "eladási adalék", amitől nem volt (esetleg) olajfogyasztás. Te olajat cseréltél és az adalék nélkül itt az eredmény. Én első körben visszavinném az eladónak az autót. A Chip sem igazán növeli a motor élettartamát......
A chippelt autóknál mindig el kéne gondolkozni, hogy vajon az előző tulaj ezt miért, lehet, hogy kinyomta már a lelkét (esetleg).
bye:hil


Hát az a baj már vissza vinni két hónap után nem hinném hogy kivitelezhető. Meg szeretem az autót, mondhatnám tökéletes, kivéve ezt.

Szia!
Két hónapja vetted. Meddig jártál azzal az olajjal? Azalatt volt-e ez a jelenség? Mikor olajat cseréltél azonnal jelentkezett ez? Ha igen, akkor egyértelmű lehet, állításom, ha csak ezalatt nem durrant szét valami(bár ennek kicsi az esélye ilyen hirtelen). Új használt autó vásárlásnál (szerintem) alap, hogy egyből olajcsere, aztán ha valami gáz van, vissza az eladóhoz.
bye:hil
ui: ne legyen igazam a Te érdekedben!



Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ


5w 30 való bele,próbáld meg a gyári bmw olajat elsőnek. 10w-40-et ne rakj bele és felejtsétek el ezt a 200.000 km-nél már vastagabb olaj kell..

Turbó hátsó lapátja is lóghat...

markans16
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz markans16

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2015. november 17. kedd, 19:09


hil írta:
markans16 írta:
hil írta:
markans16 írta: Üdv!
Nemrég lettem BMW tulaj, és kissé meg vagyok lőve, ezért bátorkodtam ide írni hátha itt választ kapok!

Két hónapja vettem az autót:
e46 320cd 2004, 204d4-es motorral.
193.000 KM
Szívósor ledugózva.
Elvileg chippelt.
Kicseréltem az olajat: Castrol Edge professional LL4 5W-30

6 Liter olajat vettem, bele raktam 5,3 litert.
Mentem vele pár ezer km-t míg felvillant a hosszabb utak után a sárga jelzés leállítás után. Rá öntöttem a maradék 7 dl-t és mostanra megint felvillant a lámpa. KB 4000Km-t mentem az olaj csere óta.

Egy szerelő ismerős azt mondta lehet motorkopás vagy turbó probléma.
Idei leghidegebb -5 fokban pöccre indul, ebből arra következtetek hogy nem kopott nagyon a motor.
A turbóról lehúztam a levegő szűrőtől jövő csövet, ami kicsit olajos volt, de a tengelyt megmozgatva nem éreztem kotyogást.

Létezik hogy az 5W-30 túl híg neki?

Mit tanálcsoltok mit próbáljak? Kihez vigyem?

Válaszokat előre is köszönöm!



Szia!
Nem lehetetlen, hogy az olajban volt valami "eladási adalék", amitől nem volt (esetleg) olajfogyasztás. Te olajat cseréltél és az adalék nélkül itt az eredmény. Én első körben visszavinném az eladónak az autót. A Chip sem igazán növeli a motor élettartamát......
A chippelt autóknál mindig el kéne gondolkozni, hogy vajon az előző tulaj ezt miért, lehet, hogy kinyomta már a lelkét (esetleg).
bye:hil


Hát az a baj már vissza vinni két hónap után nem hinném hogy kivitelezhető. Meg szeretem az autót, mondhatnám tökéletes, kivéve ezt.

Szia!
Két hónapja vetted. Meddig jártál azzal az olajjal? Azalatt volt-e ez a jelenség? Mikor olajat cseréltél azonnal jelentkezett ez? Ha igen, akkor egyértelmű lehet, állításom, ha csak ezalatt nem durrant szét valami(bár ennek kicsi az esélye ilyen hirtelen). Új használt autó vásárlásnál (szerintem) alap, hogy egyből olajcsere, aztán ha valami gáz van, vissza az eladóhoz.
bye:hil
ui: ne legyen igazam a Te érdekedben!



Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2015. november 17. kedd, 18:41


markans16 írta:
hil írta:
markans16 írta: Üdv!
Nemrég lettem BMW tulaj, és kissé meg vagyok lőve, ezért bátorkodtam ide írni hátha itt választ kapok!

Két hónapja vettem az autót:
e46 320cd 2004, 204d4-es motorral.
193.000 KM
Szívósor ledugózva.
Elvileg chippelt.
Kicseréltem az olajat: Castrol Edge professional LL4 5W-30

6 Liter olajat vettem, bele raktam 5,3 litert.
Mentem vele pár ezer km-t míg felvillant a hosszabb utak után a sárga jelzés leállítás után. Rá öntöttem a maradék 7 dl-t és mostanra megint felvillant a lámpa. KB 4000Km-t mentem az olaj csere óta.

Egy szerelő ismerős azt mondta lehet motorkopás vagy turbó probléma.
Idei leghidegebb -5 fokban pöccre indul, ebből arra következtetek hogy nem kopott nagyon a motor.
A turbóról lehúztam a levegő szűrőtől jövő csövet, ami kicsit olajos volt, de a tengelyt megmozgatva nem éreztem kotyogást.

Létezik hogy az 5W-30 túl híg neki?

Mit tanálcsoltok mit próbáljak? Kihez vigyem?

Válaszokat előre is köszönöm!



Szia!
Nem lehetetlen, hogy az olajban volt valami "eladási adalék", amitől nem volt (esetleg) olajfogyasztás. Te olajat cseréltél és az adalék nélkül itt az eredmény. Én első körben visszavinném az eladónak az autót. A Chip sem igazán növeli a motor élettartamát......
A chippelt autóknál mindig el kéne gondolkozni, hogy vajon az előző tulaj ezt miért, lehet, hogy kinyomta már a lelkét (esetleg).
bye:hil


Hát az a baj már vissza vinni két hónap után nem hinném hogy kivitelezhető. Meg szeretem az autót, mondhatnám tökéletes, kivéve ezt.

Szia!
Két hónapja vetted. Meddig jártál azzal az olajjal? Azalatt volt-e ez a jelenség? Mikor olajat cseréltél azonnal jelentkezett ez? Ha igen, akkor egyértelmű lehet, állításom, ha csak ezalatt nem durrant szét valami(bár ennek kicsi az esélye ilyen hirtelen). Új használt autó vásárlásnál (szerintem) alap, hogy egyből olajcsere, aztán ha valami gáz van, vissza az eladóhoz.
bye:hil
ui: ne legyen igazam a Te érdekedben!



markans16
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz markans16

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2015. november 17. kedd, 18:24


hil írta:
markans16 írta: Üdv!
Nemrég lettem BMW tulaj, és kissé meg vagyok lőve, ezért bátorkodtam ide írni hátha itt választ kapok!

Két hónapja vettem az autót:
e46 320cd 2004, 204d4-es motorral.
193.000 KM
Szívósor ledugózva.
Elvileg chippelt.
Kicseréltem az olajat: Castrol Edge professional LL4 5W-30

6 Liter olajat vettem, bele raktam 5,3 litert.
Mentem vele pár ezer km-t míg felvillant a hosszabb utak után a sárga jelzés leállítás után. Rá öntöttem a maradék 7 dl-t és mostanra megint felvillant a lámpa. KB 4000Km-t mentem az olaj csere óta.

Egy szerelő ismerős azt mondta lehet motorkopás vagy turbó probléma.
Idei leghidegebb -5 fokban pöccre indul, ebből arra következtetek hogy nem kopott nagyon a motor.
A turbóról lehúztam a levegő szűrőtől jövő csövet, ami kicsit olajos volt, de a tengelyt megmozgatva nem éreztem kotyogást.

Létezik hogy az 5W-30 túl híg neki?

Mit tanálcsoltok mit próbáljak? Kihez vigyem?

Válaszokat előre is köszönöm!



Szia!
Nem lehetetlen, hogy az olajban volt valami "eladási adalék", amitől nem volt (esetleg) olajfogyasztás. Te olajat cseréltél és az adalék nélkül itt az eredmény. Én első körben visszavinném az eladónak az autót. A Chip sem igazán növeli a motor élettartamát......
A chippelt autóknál mindig el kéne gondolkozni, hogy vajon az előző tulaj ezt miért, lehet, hogy kinyomta már a lelkét (esetleg).
bye:hil


Hát az a baj már vissza vinni két hónap után nem hinném hogy kivitelezhető. Meg szeretem az autót, mondhatnám tökéletes, kivéve ezt.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2015. november 17. kedd, 18:17


markans16 írta: Üdv!
Nemrég lettem BMW tulaj, és kissé meg vagyok lőve, ezért bátorkodtam ide írni hátha itt választ kapok!

Két hónapja vettem az autót:
e46 320cd 2004, 204d4-es motorral.
193.000 KM
Szívósor ledugózva.
Elvileg chippelt.
Kicseréltem az olajat: Castrol Edge professional LL4 5W-30

6 Liter olajat vettem, bele raktam 5,3 litert.
Mentem vele pár ezer km-t míg felvillant a hosszabb utak után a sárga jelzés leállítás után. Rá öntöttem a maradék 7 dl-t és mostanra megint felvillant a lámpa. KB 4000Km-t mentem az olaj csere óta.

Egy szerelő ismerős azt mondta lehet motorkopás vagy turbó probléma.
Idei leghidegebb -5 fokban pöccre indul, ebből arra következtetek hogy nem kopott nagyon a motor.
A turbóról lehúztam a levegő szűrőtől jövő csövet, ami kicsit olajos volt, de a tengelyt megmozgatva nem éreztem kotyogást.

Létezik hogy az 5W-30 túl híg neki?

Mit tanálcsoltok mit próbáljak? Kihez vigyem?

Válaszokat előre is köszönöm!



Szia!
Nem lehetetlen, hogy az olajban volt valami "eladási adalék", amitől nem volt (esetleg) olajfogyasztás. Te olajat cseréltél és az adalék nélkül itt az eredmény. Én első körben visszavinném az eladónak az autót. A Chip sem igazán növeli a motor élettartamát......
A chippelt autóknál mindig el kéne gondolkozni, hogy vajon az előző tulaj ezt miért, lehet, hogy kinyomta már a lelkét (esetleg).
bye:hil



markans16
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz markans16

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2015. november 17. kedd, 18:04


Üdv!
Nemrég lettem BMW tulaj, és kissé meg vagyok lőve, ezért bátorkodtam ide írni hátha itt választ kapok!

Két hónapja vettem az autót:
e46 320cd 2004, 204d4-es motorral.
193.000 KM
Szívósor ledugózva.
Elvileg chippelt.
Kicseréltem az olajat: Castrol Edge professional LL4 5W-30

6 Liter olajat vettem, bele raktam 5,3 litert.
Mentem vele pár ezer km-t míg felvillant a hosszabb utak után a sárga jelzés leállítás után. Rá öntöttem a maradék 7 dl-t és mostanra megint felvillant a lámpa. KB 4000Km-t mentem az olaj csere óta.

Egy szerelő ismerős azt mondta lehet motorkopás vagy turbó probléma.
Idei leghidegebb -5 fokban pöccre indul, ebből arra következtetek hogy nem kopott nagyon a motor.
A turbóról lehúztam a levegő szűrőtől jövő csövet, ami kicsit olajos volt, de a tengelyt megmozgatva nem éreztem kotyogást.

Létezik hogy az 5W-30 túl híg neki?

Mit tanálcsoltok mit próbáljak? Kihez vigyem?

Válaszokat előre is köszönöm!




Robee86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Robee86

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2015. október 27. kedd, 11:06


Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne, hogy a 2006-os E91 320d-m (M47-es motor) baromira eszi az olajat (2L/4000km). A turbó 20.000 km-el ezelőtt lett cserélve, az autó szépen megy,teljesítménycsökkenés nincs, füst nincs, olajfolt sincs, tehát abszolút semmi. Ahogy olvasgattam ezekre a motorokra nem igazán jellemző a magas olajfogyasztás, mint pl. az N52-es benzinesekre... Okozhatja a problémát a kartergázszűrő?
Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv.
Robee86