- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Coupe
- Modell: 320Cd
- Évjárat: 2004
Elküldve: 2015. november 19. csütörtök, 08:06
BarG írta: Kartergáz szűrő csere megvolt?
Még nem, ott hol megy el az olaj?
Holnap veszek bele, hátha az a baj.
Elküldve: 2015. november 19. csütörtök, 08:06
BarG írta: Kartergáz szűrő csere megvolt?
Elküldve: 2015. november 18. szerda, 19:07
markans16 írta:sutius írta:markans16 írta:hil írta:markans16 írta:
Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ
Szia!
Az olaj kérdés mér sokszor és nagyon ki volt vesézve ezen a fórumon. A 10w olaj nem Bimmerbe való! Röviden: a 10w jelölés a hideg oldali szivattyúzhatóságot jelöli. Thát, ha nagyobb számú olajat teszel bele a 0w,5w helyett, akkor azzal csak azt éred el, hogy a hideg motorban indításkor nem lesz megfelelő a kenés, mert az olaj a sűrűsége miatt nem jut el a megfelelő kenési helyekre. A motorok nem hidegen fogyasztják az olajat, hanem melegen, a meleg oldali szivattyúzhatóságot a w utáni szám jelöli. Sok autó szerelőnek mondott szaki sincs nagyon tisztában ezekkel a jelölésekkel, és vezeti félre ezzel kárt okozva a hozzá fordulót. Az irányadó mindig az, ami az autó gépkönyvébe le van írva és ez ökölszabály. Ha fogyasztja az olajat, akkor felújítás kell, nem sűrűbb olaj.
Ha hülyeséget írtam, akkor tuti javítani fognak!
Először nézd meg, nincs-e valami repedés valami csövön, nincs-e olajfolt az autó alatt, amit az alsó motorvédő miatt nehéz észrevenni. Érdemes azt leszerelni és megnézni van-e benne olaj. Ez vizsgálat a legolcsóbb, Magad is elvégezheted és ez az alap ilyen esetben, innen lehet tovább indulni.
Bocs ha hosszú voltam,
bye: hil
Értem, akkor maradok annál hogy először elviszem megnézni a kompressziót, hogy tájékozódjak az esetleges kopásról, megnézetem a turbót, ennyit tudok csinálni. Folyás nyomokat nem láttam, csont száraz minden odalent.
Szerintem a kompresszio merest felejtsd el. Mivel olaj jut az egesterbe az tomiteni is fog ergo nagyobb lesz a kompreszio. tapasztalatbol beszelek, ugyanigy jartam, a gyari ertekeknek sokkal nagyobb volt a kompreszio a hengerekben....
Elküldve: 2015. november 18. szerda, 16:38
sutius írta:markans16 írta:hil írta:markans16 írta:
Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ
Szia!
Az olaj kérdés mér sokszor és nagyon ki volt vesézve ezen a fórumon. A 10w olaj nem Bimmerbe való! Röviden: a 10w jelölés a hideg oldali szivattyúzhatóságot jelöli. Thát, ha nagyobb számú olajat teszel bele a 0w,5w helyett, akkor azzal csak azt éred el, hogy a hideg motorban indításkor nem lesz megfelelő a kenés, mert az olaj a sűrűsége miatt nem jut el a megfelelő kenési helyekre. A motorok nem hidegen fogyasztják az olajat, hanem melegen, a meleg oldali szivattyúzhatóságot a w utáni szám jelöli. Sok autó szerelőnek mondott szaki sincs nagyon tisztában ezekkel a jelölésekkel, és vezeti félre ezzel kárt okozva a hozzá fordulót. Az irányadó mindig az, ami az autó gépkönyvébe le van írva és ez ökölszabály. Ha fogyasztja az olajat, akkor felújítás kell, nem sűrűbb olaj.
Ha hülyeséget írtam, akkor tuti javítani fognak!
Először nézd meg, nincs-e valami repedés valami csövön, nincs-e olajfolt az autó alatt, amit az alsó motorvédő miatt nehéz észrevenni. Érdemes azt leszerelni és megnézni van-e benne olaj. Ez vizsgálat a legolcsóbb, Magad is elvégezheted és ez az alap ilyen esetben, innen lehet tovább indulni.
Bocs ha hosszú voltam,
bye: hil
Értem, akkor maradok annál hogy először elviszem megnézni a kompressziót, hogy tájékozódjak az esetleges kopásról, megnézetem a turbót, ennyit tudok csinálni. Folyás nyomokat nem láttam, csont száraz minden odalent.
Elküldve: 2015. november 18. szerda, 07:11
markans16 írta:hil írta:markans16 írta:
Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ
Szia!
Az olaj kérdés mér sokszor és nagyon ki volt vesézve ezen a fórumon. A 10w olaj nem Bimmerbe való! Röviden: a 10w jelölés a hideg oldali szivattyúzhatóságot jelöli. Thát, ha nagyobb számú olajat teszel bele a 0w,5w helyett, akkor azzal csak azt éred el, hogy a hideg motorban indításkor nem lesz megfelelő a kenés, mert az olaj a sűrűsége miatt nem jut el a megfelelő kenési helyekre. A motorok nem hidegen fogyasztják az olajat, hanem melegen, a meleg oldali szivattyúzhatóságot a w utáni szám jelöli. Sok autó szerelőnek mondott szaki sincs nagyon tisztában ezekkel a jelölésekkel, és vezeti félre ezzel kárt okozva a hozzá fordulót. Az irányadó mindig az, ami az autó gépkönyvébe le van írva és ez ökölszabály. Ha fogyasztja az olajat, akkor felújítás kell, nem sűrűbb olaj.
Ha hülyeséget írtam, akkor tuti javítani fognak!
Először nézd meg, nincs-e valami repedés valami csövön, nincs-e olajfolt az autó alatt, amit az alsó motorvédő miatt nehéz észrevenni. Érdemes azt leszerelni és megnézni van-e benne olaj. Ez vizsgálat a legolcsóbb, Magad is elvégezheted és ez az alap ilyen esetben, innen lehet tovább indulni.
Bocs ha hosszú voltam,
bye: hil
Elküldve: 2015. november 17. kedd, 21:35
markans16 írta:hil írta:markans16 írta:
Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ
Szia!
Az olaj kérdés mér sokszor és nagyon ki volt vesézve ezen a fórumon. A 10w olaj nem Bimmerbe való! Röviden: a 10w jelölés a hideg oldali szivattyúzhatóságot jelöli. Thát, ha nagyobb számú olajat teszel bele a 0w,5w helyett, akkor azzal csak azt éred el, hogy a hideg motorban indításkor nem lesz megfelelő a kenés, mert az olaj a sűrűsége miatt nem jut el a megfelelő kenési helyekre. A motorok nem hidegen fogyasztják az olajat, hanem melegen, a meleg oldali szivattyúzhatóságot a w utáni szám jelöli. Sok autó szerelőnek mondott szaki sincs nagyon tisztában ezekkel a jelölésekkel, és vezeti félre ezzel kárt okozva a hozzá fordulót. Az irányadó mindig az, ami az autó gépkönyvébe le van írva és ez ökölszabály. Ha fogyasztja az olajat, akkor felújítás kell, nem sűrűbb olaj.
Ha hülyeséget írtam, akkor tuti javítani fognak!
Először nézd meg, nincs-e valami repedés valami csövön, nincs-e olajfolt az autó alatt, amit az alsó motorvédő miatt nehéz észrevenni. Érdemes azt leszerelni és megnézni van-e benne olaj. Ez vizsgálat a legolcsóbb, Magad is elvégezheted és ez az alap ilyen esetben, innen lehet tovább indulni.
Bocs ha hosszú voltam,
bye: hil
Értem, akkor maradok annál hogy először elviszem megnézni a kompressziót, hogy tájékozódjak az esetleges kopásról, megnézetem a turbót, ennyit tudok csinálni. Folyás nyomokat nem láttam, csont száraz minden odalent.
Elküldve: 2015. november 17. kedd, 21:27
hil írta:markans16 írta:
Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ
Elküldve: 2015. november 17. kedd, 19:22
markans16 írta:
Elküldve: 2015. november 17. kedd, 19:20
markans16 írta:hil írta:markans16 írta:hil írta:markans16 írta: Üdv!
Nemrég lettem BMW tulaj, és kissé meg vagyok lőve, ezért bátorkodtam ide írni hátha itt választ kapok!
Két hónapja vettem az autót:
e46 320cd 2004, 204d4-es motorral.
193.000 KM
Szívósor ledugózva.
Elvileg chippelt.
Kicseréltem az olajat: Castrol Edge professional LL4 5W-30
6 Liter olajat vettem, bele raktam 5,3 litert.
Mentem vele pár ezer km-t míg felvillant a hosszabb utak után a sárga jelzés leállítás után. Rá öntöttem a maradék 7 dl-t és mostanra megint felvillant a lámpa. KB 4000Km-t mentem az olaj csere óta.
Egy szerelő ismerős azt mondta lehet motorkopás vagy turbó probléma.
Idei leghidegebb -5 fokban pöccre indul, ebből arra következtetek hogy nem kopott nagyon a motor.
A turbóról lehúztam a levegő szűrőtől jövő csövet, ami kicsit olajos volt, de a tengelyt megmozgatva nem éreztem kotyogást.
Létezik hogy az 5W-30 túl híg neki?
Mit tanálcsoltok mit próbáljak? Kihez vigyem?
Válaszokat előre is köszönöm!
Szia!
Nem lehetetlen, hogy az olajban volt valami "eladási adalék", amitől nem volt (esetleg) olajfogyasztás. Te olajat cseréltél és az adalék nélkül itt az eredmény. Én első körben visszavinném az eladónak az autót. A Chip sem igazán növeli a motor élettartamát......
A chippelt autóknál mindig el kéne gondolkozni, hogy vajon az előző tulaj ezt miért, lehet, hogy kinyomta már a lelkét (esetleg).
bye:hil
Hát az a baj már vissza vinni két hónap után nem hinném hogy kivitelezhető. Meg szeretem az autót, mondhatnám tökéletes, kivéve ezt.
Szia!
Két hónapja vetted. Meddig jártál azzal az olajjal? Azalatt volt-e ez a jelenség? Mikor olajat cseréltél azonnal jelentkezett ez? Ha igen, akkor egyértelmű lehet, állításom, ha csak ezalatt nem durrant szét valami(bár ennek kicsi az esélye ilyen hirtelen). Új használt autó vásárlásnál (szerintem) alap, hogy egyből olajcsere, aztán ha valami gáz van, vissza az eladóhoz.
bye:hil
ui: ne legyen igazam a Te érdekedben!
Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ
Elküldve: 2015. november 17. kedd, 19:09
hil írta:markans16 írta:hil írta:markans16 írta: Üdv!
Nemrég lettem BMW tulaj, és kissé meg vagyok lőve, ezért bátorkodtam ide írni hátha itt választ kapok!
Két hónapja vettem az autót:
e46 320cd 2004, 204d4-es motorral.
193.000 KM
Szívósor ledugózva.
Elvileg chippelt.
Kicseréltem az olajat: Castrol Edge professional LL4 5W-30
6 Liter olajat vettem, bele raktam 5,3 litert.
Mentem vele pár ezer km-t míg felvillant a hosszabb utak után a sárga jelzés leállítás után. Rá öntöttem a maradék 7 dl-t és mostanra megint felvillant a lámpa. KB 4000Km-t mentem az olaj csere óta.
Egy szerelő ismerős azt mondta lehet motorkopás vagy turbó probléma.
Idei leghidegebb -5 fokban pöccre indul, ebből arra következtetek hogy nem kopott nagyon a motor.
A turbóról lehúztam a levegő szűrőtől jövő csövet, ami kicsit olajos volt, de a tengelyt megmozgatva nem éreztem kotyogást.
Létezik hogy az 5W-30 túl híg neki?
Mit tanálcsoltok mit próbáljak? Kihez vigyem?
Válaszokat előre is köszönöm!
Szia!
Nem lehetetlen, hogy az olajban volt valami "eladási adalék", amitől nem volt (esetleg) olajfogyasztás. Te olajat cseréltél és az adalék nélkül itt az eredmény. Én első körben visszavinném az eladónak az autót. A Chip sem igazán növeli a motor élettartamát......
A chippelt autóknál mindig el kéne gondolkozni, hogy vajon az előző tulaj ezt miért, lehet, hogy kinyomta már a lelkét (esetleg).
bye:hil
Hát az a baj már vissza vinni két hónap után nem hinném hogy kivitelezhető. Meg szeretem az autót, mondhatnám tökéletes, kivéve ezt.
Szia!
Két hónapja vetted. Meddig jártál azzal az olajjal? Azalatt volt-e ez a jelenség? Mikor olajat cseréltél azonnal jelentkezett ez? Ha igen, akkor egyértelmű lehet, állításom, ha csak ezalatt nem durrant szét valami(bár ennek kicsi az esélye ilyen hirtelen). Új használt autó vásárlásnál (szerintem) alap, hogy egyből olajcsere, aztán ha valami gáz van, vissza az eladóhoz.
bye:hil
ui: ne legyen igazam a Te érdekedben!
Elküldve: 2015. november 17. kedd, 18:41
markans16 írta:hil írta:markans16 írta: Üdv!
Nemrég lettem BMW tulaj, és kissé meg vagyok lőve, ezért bátorkodtam ide írni hátha itt választ kapok!
Két hónapja vettem az autót:
e46 320cd 2004, 204d4-es motorral.
193.000 KM
Szívósor ledugózva.
Elvileg chippelt.
Kicseréltem az olajat: Castrol Edge professional LL4 5W-30
6 Liter olajat vettem, bele raktam 5,3 litert.
Mentem vele pár ezer km-t míg felvillant a hosszabb utak után a sárga jelzés leállítás után. Rá öntöttem a maradék 7 dl-t és mostanra megint felvillant a lámpa. KB 4000Km-t mentem az olaj csere óta.
Egy szerelő ismerős azt mondta lehet motorkopás vagy turbó probléma.
Idei leghidegebb -5 fokban pöccre indul, ebből arra következtetek hogy nem kopott nagyon a motor.
A turbóról lehúztam a levegő szűrőtől jövő csövet, ami kicsit olajos volt, de a tengelyt megmozgatva nem éreztem kotyogást.
Létezik hogy az 5W-30 túl híg neki?
Mit tanálcsoltok mit próbáljak? Kihez vigyem?
Válaszokat előre is köszönöm!
Szia!
Nem lehetetlen, hogy az olajban volt valami "eladási adalék", amitől nem volt (esetleg) olajfogyasztás. Te olajat cseréltél és az adalék nélkül itt az eredmény. Én első körben visszavinném az eladónak az autót. A Chip sem igazán növeli a motor élettartamát......
A chippelt autóknál mindig el kéne gondolkozni, hogy vajon az előző tulaj ezt miért, lehet, hogy kinyomta már a lelkét (esetleg).
bye:hil
Hát az a baj már vissza vinni két hónap után nem hinném hogy kivitelezhető. Meg szeretem az autót, mondhatnám tökéletes, kivéve ezt.
Elküldve: 2015. november 17. kedd, 18:24
hil írta:markans16 írta: Üdv!
Nemrég lettem BMW tulaj, és kissé meg vagyok lőve, ezért bátorkodtam ide írni hátha itt választ kapok!
Két hónapja vettem az autót:
e46 320cd 2004, 204d4-es motorral.
193.000 KM
Szívósor ledugózva.
Elvileg chippelt.
Kicseréltem az olajat: Castrol Edge professional LL4 5W-30
6 Liter olajat vettem, bele raktam 5,3 litert.
Mentem vele pár ezer km-t míg felvillant a hosszabb utak után a sárga jelzés leállítás után. Rá öntöttem a maradék 7 dl-t és mostanra megint felvillant a lámpa. KB 4000Km-t mentem az olaj csere óta.
Egy szerelő ismerős azt mondta lehet motorkopás vagy turbó probléma.
Idei leghidegebb -5 fokban pöccre indul, ebből arra következtetek hogy nem kopott nagyon a motor.
A turbóról lehúztam a levegő szűrőtől jövő csövet, ami kicsit olajos volt, de a tengelyt megmozgatva nem éreztem kotyogást.
Létezik hogy az 5W-30 túl híg neki?
Mit tanálcsoltok mit próbáljak? Kihez vigyem?
Válaszokat előre is köszönöm!
Szia!
Nem lehetetlen, hogy az olajban volt valami "eladási adalék", amitől nem volt (esetleg) olajfogyasztás. Te olajat cseréltél és az adalék nélkül itt az eredmény. Én első körben visszavinném az eladónak az autót. A Chip sem igazán növeli a motor élettartamát......
A chippelt autóknál mindig el kéne gondolkozni, hogy vajon az előző tulaj ezt miért, lehet, hogy kinyomta már a lelkét (esetleg).
bye:hil
Elküldve: 2015. november 17. kedd, 18:17
markans16 írta: Üdv!
Nemrég lettem BMW tulaj, és kissé meg vagyok lőve, ezért bátorkodtam ide írni hátha itt választ kapok!
Két hónapja vettem az autót:
e46 320cd 2004, 204d4-es motorral.
193.000 KM
Szívósor ledugózva.
Elvileg chippelt.
Kicseréltem az olajat: Castrol Edge professional LL4 5W-30
6 Liter olajat vettem, bele raktam 5,3 litert.
Mentem vele pár ezer km-t míg felvillant a hosszabb utak után a sárga jelzés leállítás után. Rá öntöttem a maradék 7 dl-t és mostanra megint felvillant a lámpa. KB 4000Km-t mentem az olaj csere óta.
Egy szerelő ismerős azt mondta lehet motorkopás vagy turbó probléma.
Idei leghidegebb -5 fokban pöccre indul, ebből arra következtetek hogy nem kopott nagyon a motor.
A turbóról lehúztam a levegő szűrőtől jövő csövet, ami kicsit olajos volt, de a tengelyt megmozgatva nem éreztem kotyogást.
Létezik hogy az 5W-30 túl híg neki?
Mit tanálcsoltok mit próbáljak? Kihez vigyem?
Válaszokat előre is köszönöm!
Elküldve: 2015. november 17. kedd, 18:04
Elküldve: 2015. október 27. kedd, 11:06