- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320i
- Évjárat: 1999
Elküldve: 2017. november 13. hétfő, 18:00
MattM325 írta:Insigma írta: Sziasztok,
Most hétvégén mentünk egy kicsit többet az autóval, és nem fogjátok elhinni mi történt.
Szépen feltöltöttem az olajat a maximális szintig, lenulláztam a kilométer számlálót és figyeltem, mikor fog kigyulladni az olajszintjelző lámpa. Kereken 390 km után menet közben el kezdett világítani. Utána meg is mértem és minimum szinten volt megint. Azt nem tudom hogy hova tűnik el az olaj, de kék füstöt nem látok, néha egy kicsit pamacsol. Olajszűrőház, szelepfedél tömítések rendben, az autó alatt nincs olaj. A hűtő radiátorral szemben van egy vastagabb cső, annak a tetején látok egy kis sűrű fekete olajsár szerűséget kiszivárogni. Ha szelepszár szimeringes akkor mit kellene tapasztaljak és mit akkor ha mondjuk kartergáz szűrő probléma. Valakinek esetleg ötlet hogy merre induljak el?
Nekem is az olajszűrőház tömítése volt a ludas, viszont mikor már sehol sem szivárgott, akkor is kellett 1,5-2 liter olaj 10e-ként, előtte 3l.
De az igazi oka a gyűrűk, és a 2003.0x hónap előtt gyártottaknál a szelepszárszimmering.
De itt egy cikk, tökéletesen leírja a lényeget:>
Olajfogyasztás M54
Milyen olajjal hazsnálod\tad?
Nekem 5w40 et csipegeti, 10-et kb egyáltalán nem. De télire mindig 5öst teszek bele.