bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. november 13. hétfő, 18:00


MattM325 írta:
Insigma írta: Sziasztok,

Most hétvégén mentünk egy kicsit többet az autóval, és nem fogjátok elhinni mi történt.
Szépen feltöltöttem az olajat a maximális szintig, lenulláztam a kilométer számlálót és figyeltem, mikor fog kigyulladni az olajszintjelző lámpa. Kereken 390 km után menet közben el kezdett világítani. Utána meg is mértem és minimum szinten volt megint. Azt nem tudom hogy hova tűnik el az olaj, de kék füstöt nem látok, néha egy kicsit pamacsol. Olajszűrőház, szelepfedél tömítések rendben, az autó alatt nincs olaj. A hűtő radiátorral szemben van egy vastagabb cső, annak a tetején látok egy kis sűrű fekete olajsár szerűséget kiszivárogni. Ha szelepszár szimeringes akkor mit kellene tapasztaljak és mit akkor ha mondjuk kartergáz szűrő probléma. Valakinek esetleg ötlet hogy merre induljak el?


Nekem is az olajszűrőház tömítése volt a ludas, viszont mikor már sehol sem szivárgott, akkor is kellett 1,5-2 liter olaj 10e-ként, előtte 3l.
De az igazi oka a gyűrűk, és a 2003.0x hónap előtt gyártottaknál a szelepszárszimmering.
De itt egy cikk, tökéletesen leírja a lényeget:>

Olajfogyasztás M54


Milyen olajjal hazsnálod\tad?
Nekem 5w40 et csipegeti, 10-et kb egyáltalán nem. De télire mindig 5öst teszek bele.

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2017. november 13. hétfő, 17:53


Insigma írta: Sziasztok,

Most hétvégén mentünk egy kicsit többet az autóval, és nem fogjátok elhinni mi történt.
Szépen feltöltöttem az olajat a maximális szintig, lenulláztam a kilométer számlálót és figyeltem, mikor fog kigyulladni az olajszintjelző lámpa. Kereken 390 km után menet közben el kezdett világítani. Utána meg is mértem és minimum szinten volt megint. Azt nem tudom hogy hova tűnik el az olaj, de kék füstöt nem látok, néha egy kicsit pamacsol. Olajszűrőház, szelepfedél tömítések rendben, az autó alatt nincs olaj. A hűtő radiátorral szemben van egy vastagabb cső, annak a tetején látok egy kis sűrű fekete olajsár szerűséget kiszivárogni. Ha szelepszár szimeringes akkor mit kellene tapasztaljak és mit akkor ha mondjuk kartergáz szűrő probléma. Valakinek esetleg ötlet hogy merre induljak el?


Nekem is az olajszűrőház tömítése volt a ludas, viszont mikor már sehol sem szivárgott, akkor is kellett 1,5-2 liter olaj 10e-ként, előtte 3l.
De az igazi oka a gyűrűk, és a 2003.0x hónap előtt gyártottaknál a szelepszárszimmering.
De itt egy cikk, tökéletesen leírja a lényeget:>

Olajfogyasztás M54

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. november 13. hétfő, 17:31


Insigma írta: Sziasztok,

Most hétvégén mentünk egy kicsit többet az autóval, és nem fogjátok elhinni mi történt.
Szépen feltöltöttem az olajat a maximális szintig, lenulláztam a kilométer számlálót és figyeltem, mikor fog kigyulladni az olajszintjelző lámpa. Kereken 390 km után menet közben el kezdett világítani. Utána meg is mértem és minimum szinten volt megint. Azt nem tudom hogy hova tűnik el az olaj, de kék füstöt nem látok, néha egy kicsit pamacsol. Olajszűrőház, szelepfedél tömítések rendben, az autó alatt nincs olaj. A hűtő radiátorral szemben van egy vastagabb cső, annak a tetején látok egy kis sűrű fekete olajsár szerűséget kiszivárogni. Ha szelepszár szimeringes akkor mit kellene tapasztaljak és mit akkor ha mondjuk kartergáz szűrő probléma. Valakinek esetleg ötlet hogy merre induljak el?


Járó motornál vedd le az olajbetöltő sapkát, ha változik az alapjárat, egyenetlenebb lesz, de helyre is állítja magát, majd visszahelyezéskor megint változik és helyreáll, akkor a karterszűrőd jónak bizonyul.
Az olajház alsó tömítését nézd meg, sőt én igazából cserélném egyből. Nekem ott folyt az olaj, városban kb egy csepp se ment el, ellenben 3000es fordulattól kb priccolta kifele. 300km 1liter olaj. a kocsi alatt sosem volt tócsa, mivel a váltón meg a blokk oldalánment végig az olaj

Amúgy megtapasztaltam, hogy ha elégeti az olajat, tehát pl szelepszár szimmeringes, akkor az első lambda csoportodat túlvezérli, a másodikat nem(amennyiben még jó a katalizátorod.)


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. november 13. hétfő, 17:32

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2003

státusz Insigma

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2017. november 13. hétfő, 10:50


Sziasztok,

Most hétvégén mentünk egy kicsit többet az autóval, és nem fogjátok elhinni mi történt.
Szépen feltöltöttem az olajat a maximális szintig, lenulláztam a kilométer számlálót és figyeltem, mikor fog kigyulladni az olajszintjelző lámpa. Kereken 390 km után menet közben el kezdett világítani. Utána meg is mértem és minimum szinten volt megint. Azt nem tudom hogy hova tűnik el az olaj, de kék füstöt nem látok, néha egy kicsit pamacsol. Olajszűrőház, szelepfedél tömítések rendben, az autó alatt nincs olaj. A hűtő radiátorral szemben van egy vastagabb cső, annak a tetején látok egy kis sűrű fekete olajsár szerűséget kiszivárogni. Ha szelepszár szimeringes akkor mit kellene tapasztaljak és mit akkor ha mondjuk kartergáz szűrő probléma. Valakinek esetleg ötlet hogy merre induljak el?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2003

státusz Insigma

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2017. november 06. hétfő, 16:06


Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért .

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. november 06. hétfő, 13:36


Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért .

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2003

státusz Insigma

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2017. november 06. hétfő, 12:55


Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért .

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm



joe16
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz joe16

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2017. november 03. péntek, 12:08


hulyeur írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
csabi27 írta: Sziasztok
Van egy e46-os 318i-s csodám 2000cm3 motorral. Olajcsere után mentem vele kb 1000km amikor is elkezdett sárgán világítani a kis kanna , nívópálcán egy csepp olaj nem volt tehát megette.
Rátöltöttem ugyan abból az olajból ami castrol 5w30-as, elkezdett füstölni de 50 km után abbamaradt a füst. A motor szépen jár erő van benne de aggaszt ez az olajmennyiség, a motoron nem látszik eresztés. járt már valaki így ? mit tegyek ?


állítólag ezek a motorok is szeretik enni az olajat, persze nem ennyire. én szerencsés vagyok, az enyém nem eszi.
mióta van nálad? mennyi lehet a valós km? állt-e sokáig az autó. ezek mind-mind fontos tényezők.
kiszáradt szimmeringek, szelepszár szimmeringek, tömítések, kopott gyűrűk, henger, bármitől lehet. CV szelep hiba.


Hali!
Nekem N42B18A motorkódom van, ilyen problémával. Keresd fel Facebook-on a Garage Erste Hand nevű BMW szervizt. Állításuk szerint ezeknél a motoroknál túlnyomó részt a szelepszár szimeringek elöregedése okozza a problémát. A különböző BMW-s csoportokban nagyon jókat írnak róluk, hogy csodát tesznek ezekkel a motorokkal. Én két napja jártam nálunk vezérlés cserén és a szimeringek cseréjén. Ennek fényében azt még nem tudom állítani, hogy tuti megoldódott a probléma de az biztos, hogy ritka korrektek és szimpatikusak voltak, valamint nem dolgoztak horror áron


Helló,

Megkérdezhetem, hogy mennyi volt nagyságrendileg a szimering és mennyi a vezérlés?
Nekem is pont ilyen N42-es motorom van és 1000km alatt megeszik 1l olajat (5w-40).
Kicsit kétségbe vagyok esve, nem tudom, költsek-e rá , vagy hagyjam a fenébe...


Szia!
Olyan 200 000 Ft-al számolhatsz ha a kettőt egyben csináltatod. Azóta amúgy nem fogyott az olajamból, eddig 1500 kmet mentem vele. Régebben ennyi alatt bele ment majdnem 1 liter...
üdv


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz hulyeur

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2017. október 31. kedd, 21:00


joe16 írta:
YELLOW írta:
csabi27 írta: Sziasztok
Van egy e46-os 318i-s csodám 2000cm3 motorral. Olajcsere után mentem vele kb 1000km amikor is elkezdett sárgán világítani a kis kanna , nívópálcán egy csepp olaj nem volt tehát megette.
Rátöltöttem ugyan abból az olajból ami castrol 5w30-as, elkezdett füstölni de 50 km után abbamaradt a füst. A motor szépen jár erő van benne de aggaszt ez az olajmennyiség, a motoron nem látszik eresztés. járt már valaki így ? mit tegyek ?


állítólag ezek a motorok is szeretik enni az olajat, persze nem ennyire. én szerencsés vagyok, az enyém nem eszi.
mióta van nálad? mennyi lehet a valós km? állt-e sokáig az autó. ezek mind-mind fontos tényezők.
kiszáradt szimmeringek, szelepszár szimmeringek, tömítések, kopott gyűrűk, henger, bármitől lehet. CV szelep hiba.


Hali!
Nekem N42B18A motorkódom van, ilyen problémával. Keresd fel Facebook-on a Garage Erste Hand nevű BMW szervizt. Állításuk szerint ezeknél a motoroknál túlnyomó részt a szelepszár szimeringek elöregedése okozza a problémát. A különböző BMW-s csoportokban nagyon jókat írnak róluk, hogy csodát tesznek ezekkel a motorokkal. Én két napja jártam nálunk vezérlés cserén és a szimeringek cseréjén. Ennek fényében azt még nem tudom állítani, hogy tuti megoldódott a probléma de az biztos, hogy ritka korrektek és szimpatikusak voltak, valamint nem dolgoztak horror áron


Helló,

Megkérdezhetem, hogy mennyi volt nagyságrendileg a szimering és mennyi a vezérlés?
Nekem is pont ilyen N42-es motorom van és 1000km alatt megeszik 1l olajat (5w-40).
Kicsit kétségbe vagyok esve, nem tudom, költsek-e rá , vagy hagyjam a fenébe...



autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118i
Évjárat: 2007

státusz erber

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 22:59


smokie írta:
csabi27 írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
csabi27 írta: Sziasztok
Van egy e46-os 318i-s csodám 2000cm3 motorral. Olajcsere után mentem vele kb 1000km amikor is elkezdett sárgán világítani a kis kanna , nívópálcán egy csepp olaj nem volt tehát megette.
Rátöltöttem ugyan abból az olajból ami castrol 5w30-as, elkezdett füstölni de 50 km után abbamaradt a füst. A motor szépen jár erő van benne de aggaszt ez az olajmennyiség, a motoron nem látszik eresztés. járt már valaki így ? mit tegyek ?


állítólag ezek a motorok is szeretik enni az olajat, persze nem ennyire. én szerencsés vagyok, az enyém nem eszi.
mióta van nálad? mennyi lehet a valós km? állt-e sokáig az autó. ezek mind-mind fontos tényezők.
kiszáradt szimmeringek, szelepszár szimmeringek, tömítések, kopott gyűrűk, henger, bármitől lehet. CV szelep hiba.


Hali!
Nekem N42B18A motorkódom van, ilyen problémával. Keresd fel Facebook-on a Garage Erste Hand nevű BMW szervizt. Állításuk szerint ezeknél a motoroknál túlnyomó részt a szelepszár szimeringek elöregedése okozza a problémát. A különböző BMW-s csoportokban nagyon jókat írnak róluk, hogy csodát tesznek ezekkel a motorokkal. Én két napja jártam nálunk vezérlés cserén és a szimeringek cseréjén. Ennek fényében azt még nem tudom állítani, hogy tuti megoldódott a probléma de az biztos, hogy ritka korrektek és szimpatikusak voltak, valamint nem dolgoztak horror áron


kb4 hónapja használom 190 000km-er vettem azóta beletettem 2 ezret ,elméletileg garantált a km állás. Nem tudom sokat állt e. Nem hiszem hogy széthajtott motor lenne mert szépen jár és ha az olajszint is megfelelő akkor füstmentes, de amint fogyóban van onnantól jön a füst amit nem tudok leírni, de fura szagú, nem kimondotta olajosnak mondanám. köszönöm a segítséget remélem nincs nagy baja.


Hali! Ha nem kékes szinu a füst, hanem inkabb feheres es fura szagu, akkor megneznem a hutoviz kiegyenlito tartalyt, hogy nem olajos-e a hutovized.

Kedves Csabi27!
Ismerős a tünet. Én 100e km-nél (forumos javaslatokra is) szelepszálszimeringet cseréltettem 118i-ben. Azóta tökéletes a gép. Nekem az olajfogyás mellett az volt a tünet, hogy egy-két perces alapjárat után az indulásnál fehér füst. Döbbenet volt 100e km-nél, de orvosolható. Üdv: B.


autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 523i
Évjárat: 2009

státusz smokie

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 21:43


csabi27 írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
csabi27 írta: Sziasztok
Van egy e46-os 318i-s csodám 2000cm3 motorral. Olajcsere után mentem vele kb 1000km amikor is elkezdett sárgán világítani a kis kanna , nívópálcán egy csepp olaj nem volt tehát megette.
Rátöltöttem ugyan abból az olajból ami castrol 5w30-as, elkezdett füstölni de 50 km után abbamaradt a füst. A motor szépen jár erő van benne de aggaszt ez az olajmennyiség, a motoron nem látszik eresztés. járt már valaki így ? mit tegyek ?


állítólag ezek a motorok is szeretik enni az olajat, persze nem ennyire. én szerencsés vagyok, az enyém nem eszi.
mióta van nálad? mennyi lehet a valós km? állt-e sokáig az autó. ezek mind-mind fontos tényezők.
kiszáradt szimmeringek, szelepszár szimmeringek, tömítések, kopott gyűrűk, henger, bármitől lehet. CV szelep hiba.


Hali!
Nekem N42B18A motorkódom van, ilyen problémával. Keresd fel Facebook-on a Garage Erste Hand nevű BMW szervizt. Állításuk szerint ezeknél a motoroknál túlnyomó részt a szelepszár szimeringek elöregedése okozza a problémát. A különböző BMW-s csoportokban nagyon jókat írnak róluk, hogy csodát tesznek ezekkel a motorokkal. Én két napja jártam nálunk vezérlés cserén és a szimeringek cseréjén. Ennek fényében azt még nem tudom állítani, hogy tuti megoldódott a probléma de az biztos, hogy ritka korrektek és szimpatikusak voltak, valamint nem dolgoztak horror áron


kb4 hónapja használom 190 000km-er vettem azóta beletettem 2 ezret ,elméletileg garantált a km állás. Nem tudom sokat állt e. Nem hiszem hogy széthajtott motor lenne mert szépen jár és ha az olajszint is megfelelő akkor füstmentes, de amint fogyóban van onnantól jön a füst amit nem tudok leírni, de fura szagú, nem kimondotta olajosnak mondanám. köszönöm a segítséget remélem nincs nagy baja.


Hali! Ha nem kékes szinu a füst, hanem inkabb feheres es fura szagu, akkor megneznem a hutoviz kiegyenlito tartalyt, hogy nem olajos-e a hutovized.


autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 523i
Évjárat: 2009

státusz smokie

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 21:35


YELLOW írta:
amigo57 írta:
YELLOW írta:
amigo57 írta: N43B20A motorkodú autóm eszi az olajat, a szerelő szerint az inejktor/ok rosszul zár(nak), ezért az benzin a motorolajba kerül és felhigítja, majd távozik a kipufogón keresztül. Volt valakinek esetleg hasonló tapasztalata?


szokott baj lenni az injektorokkal, de mást produkálnak. mármint az olajfogyasztáshoz szerintem nem annak van köze. azzal lehet csak le akar húzni.
hengerfej, szelepfedél tömítéseket kellene átnézni, kartergázszelepet. a motor valós kopásától függően lehet épp gyűrűsor is, vagy szelepszár szimmering kopás.


Az autóban csak 120.000km van, leinformált, nem hinném, hogy a motor annyira el lenne kopva. A szerelő több ilyen motorkódú autót is látott és egyanez volt a hibája. Esetleg akinek hasonló kocsija van, hátha találkozott ezzel a hibával. N43-N54es motorkodú kocsik


arra dobna valami hibát, ha az injektor rossz, élő adatokból is lehetne rá valamit, ami utal a hibára. nem mellesleg a motor járása, teljesítménye sem lenne az igazi.
de ha ezt mondta a szerelő, akkor legyen úgy.
hátha jelentkezik valaki...


Hali mindenkinek Nekem N53B30A motor van 270.000 km-el. 160000 ota van nalam. Mikor megvettem is ette az olajat: kb. 1 l/5000 km. Most kb. 1 l/4000 km. Szerintem sincsen köze az injektorhoz. En 220.000 km-nel csereltettem 6 db injektort, mert gond volt veluk (egyenetlen jaras, injektorra mutato hibakodok tomege). Az olajfogyas azutan sem valtozott semmit. A karterhez inkabb van koze, de ha szelepfedeltömités lenne, akkor az latszana (olajpára a tömitas körül, stb.). Ha kartergazszelep elromlik, akkor annak 2 tünete van: elöször csak annyit veszel eszre, hogy jaro motornal alig tudod levenni az olajbetöltö fedelet, akkora vakuum van a szelephazban. Kesöbb mar fütyülni is fog, amit hallni lehet. Nalam kb. 200.000 km-nel kellett komplett szelephazfedelet cserelni emiatt (N53B30A-nal egybe van epitve a kartergazszelloztetovel)... brrrr... nem kis piiizz A szelephazfedel csereje utan is kerte 4-5000-enkent az 1 litert. Amit meg erdemes megnezni, az az olajhöfok: ha koszos vagy nem kello hatasfoku a hūtõ, akkor akar 130 fokos is lehet az olaj muködés kozben. Ekkor jobban parolog, a szelepfedel alatt sürübb lesz az olajfüst, ami a kartergaz visszavezetessel bekerul a szivosorba, es egyszeuen elég a robbanaskor. Mellesleg jo kis kokszosodast is csinal a szivosorban es a szivoszelepeken.
En arra szavazok inkabb, aki azt mondta, hogy gyurukopas, vagy szelepszar szimmering. Meg lehet a fotengelyszimmering is, de az lathato lenne, ha felemeled a kocsit. .....
Bocsi, ha sok voltam DDD



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. október 25. szerda, 21:38

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. október 23. hétfő, 19:22


amigo57 írta:
YELLOW írta:
amigo57 írta: N43B20A motorkodú autóm eszi az olajat, a szerelő szerint az inejktor/ok rosszul zár(nak), ezért az benzin a motorolajba kerül és felhigítja, majd távozik a kipufogón keresztül. Volt valakinek esetleg hasonló tapasztalata?


szokott baj lenni az injektorokkal, de mást produkálnak. mármint az olajfogyasztáshoz szerintem nem annak van köze. azzal lehet csak le akar húzni.
hengerfej, szelepfedél tömítéseket kellene átnézni, kartergázszelepet. a motor valós kopásától függően lehet épp gyűrűsor is, vagy szelepszár szimmering kopás.


Az autóban csak 120.000km van, leinformált, nem hinném, hogy a motor annyira el lenne kopva. A szerelő több ilyen motorkódú autót is látott és egyanez volt a hibája. Esetleg akinek hasonló kocsija van, hátha találkozott ezzel a hibával. N43-N54es motorkodú kocsik


arra dobna valami hibát, ha az injektor rossz, élő adatokból is lehetne rá valamit, ami utal a hibára. nem mellesleg a motor járása, teljesítménye sem lenne az igazi.
de ha ezt mondta a szerelő, akkor legyen úgy.
hátha jelentkezik valaki...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2008

státusz amigo57

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2017. október 23. hétfő, 19:05


YELLOW írta:
amigo57 írta: N43B20A motorkodú autóm eszi az olajat, a szerelő szerint az inejktor/ok rosszul zár(nak), ezért az benzin a motorolajba kerül és felhigítja, majd távozik a kipufogón keresztül. Volt valakinek esetleg hasonló tapasztalata?


szokott baj lenni az injektorokkal, de mást produkálnak. mármint az olajfogyasztáshoz szerintem nem annak van köze. azzal lehet csak le akar húzni.
hengerfej, szelepfedél tömítéseket kellene átnézni, kartergázszelepet. a motor valós kopásától függően lehet épp gyűrűsor is, vagy szelepszár szimmering kopás.


Az autóban csak 120.000km van, leinformált, nem hinném, hogy a motor annyira el lenne kopva. A szerelő több ilyen motorkódú autót is látott és egyanez volt a hibája. Esetleg akinek hasonló kocsija van, hátha találkozott ezzel a hibával. N43-N54es motorkodú kocsik

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. október 23. hétfő, 18:26


amigo57 írta: N43B20A motorkodú autóm eszi az olajat, a szerelő szerint az inejktor/ok rosszul zár(nak), ezért az benzin a motorolajba kerül és felhigítja, majd távozik a kipufogón keresztül. Volt valakinek esetleg hasonló tapasztalata?


szokott baj lenni az injektorokkal, de mást produkálnak. mármint az olajfogyasztáshoz szerintem nem annak van köze. azzal lehet csak le akar húzni.
hengerfej, szelepfedél tömítéseket kellene átnézni, kartergázszelepet. a motor valós kopásától függően lehet épp gyűrűsor is, vagy szelepszár szimmering kopás.