hil írta:
bricktopm írta:
hil írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.
pedig elmúlhat restart-ra. nekem anno indításnál eljátszotta hogy enm indult el az egyik henger. eleinte azt hittem nem indítózok eleget. aztán újraindítás és ok.
ezt 2x eljátszotta fél év különbséggel. majd harmadik alkalommal indítás után kb 700m után megállt megint a henger. onnantól vége volt a trafónak.
bár nekem igaz elektromos a pedál, de nem lett érzékenyebb, sőt lomha lett az autó, alig akart menni, bár a hangja kifejezetten tetszett olyan bu-bu-bu subaru-s volt. meg kegyetlen büdös a kipuff gáz. na meg rázott mint a fene, a motortartó bak is akkor durrant el.
hibakód olvasással kiderülne emlyik hengerrel volt a gond. 6 hengeresnél jellemzően az 5-6-os henger szokott. ez is fura, hogy miért pont azok.
szóval ha a tünetek a fentiek, akkor trafó lesz nagy valószínűséggel.
jut eszembe, nekem mikor végleg megadta magát, előtte kb 150km-rel volt gyertya cserélve, valószínű az új gyertya fingatta ki, gyenge volt hozzá a trafó.
Így van, nagyon vagány hangja van, de még a váltókart is rázza. Én is néztem egyből a motortartó bakot, mert ha átszakad az is tud ilyen gyuktásszög hibát okozni ugyebár, de jónak tűnik.
Féligmeddig temettem a motort, mindig a legrosszabb villan be(pillangószelep törés, fojtószelep hiba..)
A kipufogógázt néztem is se nem színes, se nem büdös. érdekes.
Másik:
ABS jeladóból mitől tud többet\mitől jobb egy bosch(56ezer ft \db) mint egy mondjuk febi 17ezer\db vagy egy akármi 9ezer forintos?
Végülis egy passzív induktív szenzor az egész az asc-s rendszereknél.
Érdemes annyit kiadni érte, vagy vegyem inkább az olcsót, úgyis ki lesz cserélve ~3év múlva, mert szétrohad mind.
Illetve ha lezárom egy 1.1kOhmos ellenállással a keréknél a szenzort, akkor elvileg HA NEM ABS kocka a ludas meg kéne nyugodjon a hibalámpa, csak nem fog menni a km óra(mert ugyebár áll az autó) nem?
Holnap hibakódolvasás is lesz elvileg, már nagyon kíváncsi vagyok rá, illetve kinztem én is egy obd 1.4.0-s olvasót meg egy 20pines átalakítót, ebayen.
NEM!
Kifejtenéd miért nem?
Persze: az az áramkör nem ellenállást mér, hanem a jeladó által generált impulzus (négyszögjel) frekvenciáját. A vez.egység ezeket a jeleket hasonlítja össze egymással és számolja ki azt, hogy melyik kerék forog, vagy áll.
Mindez nagyon egyszerűen fogalmazva, mert lehetne tudományosan is....
Oda aztán tehetsz ellenállást, de semmi értelme.
bye: hil
Az oké, de ha áll az autó, nem forog a kerék, nincs ami indukálja az impulzust, mivel a mágneses teret nem fogja módosítani a fogaskerék teteje, amit ugye figyel a szenzor.
Ebből gondolom én, ha lezárom ellenállással, olyan mintha állna a kerék.
Mondjuk a dolog időközben annyit ment előrébb, hogy voltam diagoltatni.
Jobb és bal hátsó abs szenzort hozza hibára... Illetve gyakorlatilag kb minden hibába állt, mivel 2 akkulemerülésem volt, plusz utána egy akkucsere, így minden beálltt.
Most ki lett nullázva, mikor eljöttem az egyik oldali (leszedett) abs szenzor állt hibában és ennyi.
Volt a hibalapon ilyen, hogy első és második sor henger üzemanyagellátás hiba. Kérdés ezt okozhatja-e az akku lemerülés, vagy sem. Illetve alapjárati mechanika hiba illetve alapjárati üzemanyagellátás hiba(?), ami reális is lehet, mert az alapjáratom ingadozott időnként, ahogy írtam is itt ezügyben a fórumon már, pl tolatás közben volt hogy leengedte 500-ra, majd felhúzta 1200-ra automatán, majd le 600-ra ismét fel 1200-ra és így tovább, vagy megállt a normál alapjáraotn, vagy lefulladt ennek eredményeképpen. Illetve volt hogy tolatás közben is eljátszotta és begyorsult. A hibatörlés után gyakorlatilag 2-3perccel el is kezdte az alapjárati hülyéskedést, egyszer le is fulladt csak úgy üresben állva. Nem is tartja szépen egyenletesen mint eddig a fordulatát, van hogy megáll, de látom, hogy nem az igazi. EML lámpa azóta nem jött(ma egyáltalán) és a rázás sem jelentkezett.
Van erre így valakinek ötlete? Amit nem zárok ki, hogy lehet tényleg beszart a gyujtótrafó, lehet kettő is, ennek eredménye volt az EML lámpa, viszont ahogy Yellow kollégának is elmúlt, majd ismét előjött alapon nekem is ez fog történni. Vagy lehet a fojtószelep ragad meg? Az ki tud utána szabadulni önmagától mondjuk ujraindításra?
Ha gyujtást adok a fojtó búg, elvileg annak kell is, gázadásra hallani, ahogy levegőt vesz, nem is kicsit. Az üzemanyagszivattyút tesztelte külön a műszer, hallottam, hogy megy és szívja fel a benzint. Viszont az alapjárati motor tesztnél nem jött ki belőle hang, szerintem ott is kéne(?) elvégre elektromechanikus rendszer része, és fontos benne a mechanika.
A fő kérdés, alapjárati motor hiba okozhat üzemanyag befecskendezési hibakódot 1-es 2-es hengersoron? Vagy az ettől teljesen független?
Voltam vele 5000-es fordulat környékén is utána, meghajtottam kicsit 80-90-el, de nem jelentkezett ismét. LAssú tempóval is kocsikáztam, akkor se. Alulváltottam, hátha túlterhelésre jön, de semmi. Holnap-holnapután megyek hosszabb távot a kocsival 100+km-t, aztán vissza diagra, hogy mit mutat.