státusz sturm

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2023. augusztus 01. kedd, 18:52


Sziasztok!

Hozzáértők segítségét szeretném kérni!
E46 Facelift előtti, single xenon.
A bal oldali izzó csak akkor gyújt be, ha a trafóról le van húzva a 3 pines stekker (X10106)
Ha jól tudom ez a CANbushoz tartozik.

Van ötlete valakinek?
Előre is köszönöm!

katonaza
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz katonaza

Újonc

Elismertség: 12% (10 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2023. június 17. szombat, 10:02


BMW0926 írta: Senkinek nincs ötlete a témával kapcsolatban????
BMW0926 írta: Sziasztok

Egy elég érdekes problémával kapcsolatban írok.

Az utóbbi 1-2 évben nem nagyon volt időm foglalkozni a kocsimmal, jóformán még használni se nagyon használtam. Körülbelül 1,5 éve kezdődtek az elektromos problémák, sorra hibásodott meg minden. Kezdődött a központi zárral: Nem nyitotta-zárta a kulcs az ajtókat, egyik napról a másikra(kulcs tanítást legalább 100x próbáltam), Utána ezt követte a tolatóradar hiba: Rückwertzbe kapcsolva, semmi pittyegás/sípolás, ami jelezné, hogy műküdik-e, vagy sem. Meg sem pisszen. Majd utána a duda hibásodott meg: Tök kussban van! Ezt követte a távolsági fényszóró visszejelző kék lámpa: Még teljesen sötétben is alig lehet látni, hogy kéken világít! A rádió is meghibásodott: Mikor leállítottam a motort és levettem a gyújtást, akkor is ment a rádió. Ezt kicseréltem egy ugyanilyen gyári CD-s re, idáig működik. Lámpa állító motor is legtöbbször nem működik. Belső, középkonzoli záró gomb se mindig működik. Legutoljára az ablakomosó folyadék motorjára figyeltem fel, hogy nem működik!

Rohadtul idegesítő ez a rengeteg elektromos hiba, szerintetek mi lehet a gond? A biztosíték táblán szereplő biztosítékokat átnéztem, de még vannak biztosítékok valahol a kocsiba, úgy tudom... Tudtok ezzel kapcsolatban is segíteni hol találom a többit?

Illetve, egy 2001/5-ös E46 320i magyar nyelvű biztosíték kiosztásnak is örülnék, mert nem találom a sajátot.

Köszi az ötleteket




Tehát egy 22 éves autóról van szó.
Nem a legvalószínűbb, hanem a legegyszerűbbtől kezdve:

1. Akksi leköt egy éjszakára. Másnap egy 100%-ra tökéletes akksi (semmiképp nem az, ami most benne van) ráköt és kipróbál.

2. Az autón számos testelési csatlakozás van kialakítva.

Egy részük olyan kialakítású, hogy egy gyufásdoboznyi alapterületű elembe belefut sok kábel és így van a kasztnihoz csavarozva.
Elöl, hátul, alul, felül, tényleg több helyen elő tudnak fordulni, keresd ki doksiban, hogy a te autódban merre vannak.
- Ezeket fellazítanám, ha korrodált, akkor megpucolnám, majd kontakt spray, utána visszacsavaroznám.

Másik része vastag, sodrott rézkábel.
Ezt sima villanydróttal hidald át (kizárólag ideiglenesen, a próba - kedvéért).

Harmadik magának az akksinak a testelési kábele, mind az akksi, mind a kasztni felőli végén ellenőrzendő. Időrendben kezdj ezzel.

3. Ha már elmélyültél a kábelezésben, akkor az akksitól a pozitív kábelezést is ellenőrizném (pláne ha hátul van az akksi). A szemrevételezés mellett jól meg is rángatnám, vastag kábel, bírnia kell.

4. Utána olvasnék, hogy a tapasztalt hibák nem köthetőek-e valamelyik vezérlőhöz (pl. a komfort elektronika meglepően sok mindent vezérel) és a körül mennék tovább.

Sztem ezeken különösebb áldozat nélkül végig tudsz menni, a többi sokkal macerásabb.
Hajrá.

BMW0926
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz BMW0926

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2023. június 16. péntek, 19:03


Senkinek nincs ötlete a témával kapcsolatban????
BMW0926 írta: Sziasztok

Egy elég érdekes problémával kapcsolatban írok.

Az utóbbi 1-2 évben nem nagyon volt időm foglalkozni a kocsimmal, jóformán még használni se nagyon használtam. Körülbelül 1,5 éve kezdődtek az elektromos problémák, sorra hibásodott meg minden. Kezdődött a központi zárral: Nem nyitotta-zárta a kulcs az ajtókat, egyik napról a másikra(kulcs tanítást legalább 100x próbáltam), Utána ezt követte a tolatóradar hiba: Rückwertzbe kapcsolva, semmi pittyegás/sípolás, ami jelezné, hogy műküdik-e, vagy sem. Meg sem pisszen. Majd utána a duda hibásodott meg: Tök kussban van! Ezt követte a távolsági fényszóró visszejelző kék lámpa: Még teljesen sötétben is alig lehet látni, hogy kéken világít! A rádió is meghibásodott: Mikor leállítottam a motort és levettem a gyújtást, akkor is ment a rádió. Ezt kicseréltem egy ugyanilyen gyári CD-s re, idáig működik. Lámpa állító motor is legtöbbször nem működik. Belső, középkonzoli záró gomb se mindig működik. Legutoljára az ablakomosó folyadék motorjára figyeltem fel, hogy nem működik!

Rohadtul idegesítő ez a rengeteg elektromos hiba, szerintetek mi lehet a gond? A biztosíték táblán szereplő biztosítékokat átnéztem, de még vannak biztosítékok valahol a kocsiba, úgy tudom... Tudtok ezzel kapcsolatban is segíteni hol találom a többit?

Illetve, egy 2001/5-ös E46 320i magyar nyelvű biztosíték kiosztásnak is örülnék, mert nem találom a sajátot.

Köszi az ötleteket




BMW0926
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz BMW0926

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2023. április 25. kedd, 16:52


Sziasztok

Egy elég érdekes problémával kapcsolatban írok.

Az utóbbi 1-2 évben nem nagyon volt időm foglalkozni a kocsimmal, jóformán még használni se nagyon használtam. Körülbelül 1,5 éve kezdődtek az elektromos problémák, sorra hibásodott meg minden. Kezdődött a központi zárral: Nem nyitotta-zárta a kulcs az ajtókat, egyik napról a másikra(kulcs tanítást legalább 100x próbáltam), Utána ezt követte a tolatóradar hiba: Rückwertzbe kapcsolva, semmi pittyegás/sípolás, ami jelezné, hogy műküdik-e, vagy sem. Meg sem pisszen. Majd utána a duda hibásodott meg: Tök kussban van! Ezt követte a távolsági fényszóró visszejelző kék lámpa: Még teljesen sötétben is alig lehet látni, hogy kéken világít! A rádió is meghibásodott: Mikor leállítottam a motort és levettem a gyújtást, akkor is ment a rádió. Ezt kicseréltem egy ugyanilyen gyári CD-s re, idáig működik. Lámpa állító motor is legtöbbször nem működik. Belső, középkonzoli záró gomb se mindig működik. Legutoljára az ablakomosó folyadék motorjára figyeltem fel, hogy nem működik!

Rohadtul idegesítő ez a rengeteg elektromos hiba, szerintetek mi lehet a gond? A biztosíték táblán szereplő biztosítékokat átnéztem, de még vannak biztosítékok valahol a kocsiba, úgy tudom... Tudtok ezzel kapcsolatban is segíteni hol találom a többit?

Illetve, egy 2001/5-ös E46 320i magyar nyelvű biztosíték kiosztásnak is örülnék, mert nem találom a sajátot.

Köszi az ötleteket

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2023. január 26. csütörtök, 20:17


Frenki írta: Sziasztok,

A következő problémába futottam bele, és nem találjuk mi lehet a hiba. A kocsim a következőt csinálja. Előzetesen motorcserés volt, motor és vanos vezérlő az eredeti maradt. Nagyjából 700km-ert futott le minden gond nélkül. E46 318i N42B20A motorkód
A hiba jelenség a következő:
Reggeli első indításnál szépen beindúl, majd 5-10 sec járás után leáll és többet nem lehet beindítani. Ilyenkor géprerakva beirja hibakódnak a következőket:
- Összegzett gyújtáskimaradás
- 3-as henger gyújtás kimaradás
- 4-es henger gyújtás kimaradás
- 3-as gyújtótrafó hiba
A feni hibákat törölve már beindúl a kocsi és egész nap megy motor hőfoktól függetlenűl, azaz hosszább állás után is beindúl és semmi hibakódot nem dob be. A kocsi ilyenkor jól húz és szépen jár.
Azonban másnap reggel indítva megint nem indúl el és a fenti hibákat hozza, annyi eltéréssel, hogy 1-es és 2-es hengereket írja be hibának.

Motorcsere után az ECU újra lett indítva és a vanos is rátanítva.
Szerintetek mi okozhatja ezt a hibát? Üzemanyag pumpa relét és trafókat is cseréltem már, de a hiba nem oldódott meg.

Előre is köszönöm!


Maga az üzemanyag pumpa lesz rossz már. Elejti az üzemanyagnyomást. Mikor így reggel van, mikor nem szokott beindítani, többször add rá a gyújtást. Mondjuk úgy 3x, de csak a 3. után indíts. Addig ráad, vársz 5 másodpercet, leveszed a gyújtást, majd újra ráad, megint vár. Majd a 3. gyújtás után indíts.
Ha ez után nincs hiba, akkor üzemanyagpumpa, vagyis annak visszacsapó szelepe, de ha jól emlékszem egyben van.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz Frenki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2023. január 26. csütörtök, 13:38


Sziasztok,

A következő problémába futottam bele, és nem találjuk mi lehet a hiba. A kocsim a következőt csinálja. Előzetesen motorcserés volt, motor és vanos vezérlő az eredeti maradt. Nagyjából 700km-ert futott le minden gond nélkül. E46 318i N42B20A motorkód
A hiba jelenség a következő:
Reggeli első indításnál szépen beindúl, majd 5-10 sec járás után leáll és többet nem lehet beindítani. Ilyenkor géprerakva beirja hibakódnak a következőket:
- Összegzett gyújtáskimaradás
- 3-as henger gyújtás kimaradás
- 4-es henger gyújtás kimaradás
- 3-as gyújtótrafó hiba
A feni hibákat törölve már beindúl a kocsi és egész nap megy motor hőfoktól függetlenűl, azaz hosszább állás után is beindúl és semmi hibakódot nem dob be. A kocsi ilyenkor jól húz és szépen jár.
Azonban másnap reggel indítva megint nem indúl el és a fenti hibákat hozza, annyi eltéréssel, hogy 1-es és 2-es hengereket írja be hibának.

Motorcsere után az ECU újra lett indítva és a vanos is rátanítva.
Szerintetek mi okozhatja ezt a hibát? Üzemanyag pumpa relét és trafókat is cseréltem már, de a hiba nem oldódott meg.

Előre is köszönöm!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2023. január 13. péntek, 18:25


lacek71 írta:
kecsurobi írta:
kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.


Ígen nem volt teljesen kilègetelnítve,mert cserèltek.bene hütött.
Köszönöm a segítsèget


Amugy mi a normális keménységű,teljesen össze lehet nyomni a gumit?


Minden motornak üzem meleg állapotában van nyomás a hűtő rendszerében,ezért nem szabad meleg motornál hirtelen levenni a hűtősapkát,vagy nagyon óvatosan.Ha jól tudom a hűtősapka biztonsági szelepe több mint 1bár fölött nyit ki,itt már igen kemény a vízcső.


ez nem teljesen igaz. oké, hogy túlnyomás van a rendszerben, de nem lesz kemény a cső. keményebb, mint hidegen, vagy nem járó motornál.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz lacek71

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2023. január 13. péntek, 16:12


kecsurobi írta:
kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.


Ígen nem volt teljesen kilègetelnítve,mert cserèltek.bene hütött.
Köszönöm a segítsèget


Amugy mi a normális keménységű,teljesen össze lehet nyomni a gumit?


Minden motornak üzem meleg állapotában van nyomás a hűtő rendszerében,ezért nem szabad meleg motornál hirtelen levenni a hűtősapkát,vagy nagyon óvatosan.Ha jól tudom a hűtősapka biztonsági szelepe több mint 1bár fölött nyit ki,itt már igen kemény a vízcső.

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2023. január 13. péntek, 10:26


kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.


Ígen nem volt teljesen kilègetelnítve,mert cserèltek.bene hütött.
Köszönöm a segítsèget


Amugy mi a normális keménységű,teljesen össze lehet nyomni a gumit?


kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2023. január 12. csütörtök, 09:53


YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.


Ígen nem volt teljesen kilègetelnítve,mert cserèltek.bene hütött.
Köszönöm a segítsèget

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2023. január 11. szerda, 20:45


kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2023. január 11. szerda, 19:00


Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 1999

státusz vargerasz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2022. december 02. péntek, 22:36


Adriano98 írta:
vargerasz írta: üdv! e39-ben kormányt cseréltem,mert elszakadt a légzsák szalag. A másik beszerelése után továbbra is világít a légzsák lámpa. elkéne igy is tűnnie? vagy hiba kódot törölni és ugy tűnik el?


Csak úgy nem tűnik el, diaggal törölni kell. És ha minden rendben nem jön elő.


köszi!




autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2022. december 02. péntek, 20:47


vargerasz írta: üdv! e39-ben kormányt cseréltem,mert elszakadt a légzsák szalag. A másik beszerelése után továbbra is világít a légzsák lámpa. elkéne igy is tűnnie? vagy hiba kódot törölni és ugy tűnik el?


Csak úgy nem tűnik el, diaggal törölni kell. És ha minden rendben nem jön elő.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 1999

státusz vargerasz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2022. december 02. péntek, 20:09


üdv! e39-ben kormányt cseréltem,mert elszakadt a légzsák szalag. A másik beszerelése után továbbra is világít a légzsák lámpa. elkéne igy is tűnnie? vagy hiba kódot törölni és ugy tűnik el?