BMW0926 írta:
Senkinek nincs ötlete a témával kapcsolatban????
BMW0926 írta:
Sziasztok
Egy elég érdekes problémával kapcsolatban írok.
Az utóbbi 1-2 évben nem nagyon volt időm foglalkozni a kocsimmal, jóformán még használni se nagyon használtam. Körülbelül 1,5 éve kezdődtek az elektromos problémák, sorra hibásodott meg minden. Kezdődött a központi zárral: Nem nyitotta-zárta a kulcs az ajtókat, egyik napról a másikra(kulcs tanítást legalább 100x próbáltam), Utána ezt követte a tolatóradar hiba: Rückwertzbe kapcsolva, semmi pittyegás/sípolás, ami jelezné, hogy műküdik-e, vagy sem. Meg sem pisszen. Majd utána a duda hibásodott meg: Tök kussban van! Ezt követte a távolsági fényszóró visszejelző kék lámpa: Még teljesen sötétben is alig lehet látni, hogy kéken világít! A rádió is meghibásodott: Mikor leállítottam a motort és levettem a gyújtást, akkor is ment a rádió. Ezt kicseréltem egy ugyanilyen gyári CD-s re, idáig működik. Lámpa állító motor is legtöbbször nem működik. Belső, középkonzoli záró gomb se mindig működik. Legutoljára az ablakomosó folyadék motorjára figyeltem fel, hogy nem működik!
Rohadtul idegesítő ez a rengeteg elektromos hiba, szerintetek mi lehet a gond? A biztosíték táblán szereplő biztosítékokat átnéztem, de még vannak biztosítékok valahol a kocsiba, úgy tudom... Tudtok ezzel kapcsolatban is segíteni hol találom a többit?
Illetve, egy 2001/5-ös E46 320i magyar nyelvű biztosíték kiosztásnak is örülnék, mert nem találom a sajátot.
Köszi az ötleteket
Tehát egy 22 éves autóról van szó.
Nem a legvalószínűbb, hanem a legegyszerűbbtől kezdve:
1. Akksi leköt egy éjszakára. Másnap egy 100%-ra tökéletes akksi (semmiképp nem az, ami most benne van) ráköt és kipróbál.
2. Az autón számos testelési csatlakozás van kialakítva.
Egy részük olyan kialakítású, hogy egy gyufásdoboznyi alapterületű elembe belefut sok kábel és így van a kasztnihoz csavarozva.
Elöl, hátul, alul, felül, tényleg több helyen elő tudnak fordulni, keresd ki doksiban, hogy a te autódban merre vannak.
- Ezeket fellazítanám, ha korrodált, akkor megpucolnám, majd kontakt spray, utána visszacsavaroznám.
Másik része vastag, sodrott rézkábel.
Ezt sima villanydróttal hidald át (kizárólag ideiglenesen, a próba - kedvéért).
Harmadik magának az akksinak a testelési kábele, mind az akksi, mind a kasztni felőli végén ellenőrzendő. Időrendben kezdj ezzel.
3. Ha már elmélyültél a kábelezésben, akkor az akksitól a pozitív kábelezést is ellenőrizném (pláne ha hátul van az akksi). A szemrevételezés mellett jól meg is rángatnám, vastag kábel, bírnia kell.
4. Utána olvasnék, hogy a tapasztalt hibák nem köthetőek-e valamelyik vezérlőhöz (pl. a komfort elektronika meglepően sok mindent vezérel) és a körül mennék tovább.
Sztem ezeken különösebb áldozat nélkül végig tudsz menni, a többi sokkal macerásabb.
Hajrá.