kecsu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kecsu

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2011. augusztus 25. csütörtök, 13:49


Haliho!
Most akarok venni egy multikormányt:

és kicsit kevesellem is mert 140euro..légzsákkal együtt, remélem nem lesz vele gubanc.Nah szoval azt akarom kérdezni ha az autoban nem volt eddig multikormány és tempomat akkor mibe kerül egy tempomatot beszerelni ha lehetséges ez persze.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17575

Elküldve: 2011. augusztus 25. csütörtök, 13:01


csatis1 írta: Egy kis segítség kellene: a multikormány világítására szeretném rákötni az M-es kormány M-logójának világítását. Melyik vezeték(ek)re kellene csatlakozni??? Két sör megelőlegezve:
Előre is köszi!


miután nekem is fel lett rakva a kormány, pont ez jutott eszembe. ezt gyárilag is megcsinálhatták volna. gondolom kell lyukat fúrni a matrica alá, vagy neki hely? nem is emlékszem...



státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. augusztus 25. csütörtök, 12:49


csatis1 írta: Egy kis segítség kellene: a multikormány világítására szeretném rákötni az M-es kormány M-logójának világítását. Melyik vezeték(ek)re kellene csatlakozni??? Két sör megelőlegezve:
Előre is köszi!


Keresd Tiba kollegát.

Ide is benéz még néha, de az 5-ös fórumon biztos ott van.


csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2011. augusztus 25. csütörtök, 10:02


Egy kis segítség kellene: a multikormány világítására szeretném rákötni az M-es kormány M-logójának világítását. Melyik vezeték(ek)re kellene csatlakozni??? Két sör megelőlegezve:
Előre is köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz spongya

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2011. augusztus 01. hétfő, 20:48


üdv.első fényszoro plexi polirozásába fogtam ,ami elég jol sikerült,ami viszont balul sült el az az,hogy a viz be folyt a plexi mögé és most ott párolog ,vizkövesedik.az volna a kérdésem hogyan tudom leszedni,hogy megszüntessem...felül le tudom csatolni de alul már nem egyértelmű.előre is köszönöm

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. július 21. csütörtök, 19:06


anubisz írta:
jegember írta:
anubisz írta:
Azért nem így mennek a dolgok.Nem gondolod oda visz valaki egy 20 millás kocsit egy elektromos hibával,és kicseréltetnek vele 2 millióért alkatrészt,hogy majd biztos köztük van a hibás. he nem mondták a szervizben a grund modult,akkor biztos nem azzal van a baj. Nekem is cserélni kellett,Márkaszervizben csinálták,és egyből mondták,hogy az a hibás.Azt hiszem a gép is kimutatta. Azt mondtad mikor biztit cseréltek akkor ment egy darabig. Utána mi volt,jó még a bizti,vagy megint elszállt? ha biztosítékot cseréltek akkor biztos el volt szállva a bizti.
Annak meg nézz utána,vagy megkellet volna kérdezned hol van az a panel. Lehet csak meg kel rajta mozgatni egy kicsit a csatlakozót,vagy átfújni kontakt sprével. Nekem is volt már alkatrész amire azt mondták rossz,aztán otthon kiszereltem,megtisztítottam,aztán már vagy másfél éve,semmi gond vele. Aztán lett volna vagy 20 ezer.
Itt van valami világítás modul,valami ilyesmi szállhatott el? mármint a szerelő szerint.
http://bontottbmwalkatreszek.com/posts/index/810


Szia! A biztosíték nem volt rossz, kivették-visszatették, ez történt kétszer. És azt mondták, hogy _valószínűleg_ a világítás modul vagy mi a szösz a rossz. Még egy olyan szót is hallottam, hogy "szoftverfrissítés". A grund modul így sosem hangzott el. A kocsi a napokban ismét megy szervizbe emiatt, de nem tudom, hogy most mit csinálnak vele.


Ha cserélnek valamit a rosszat hozd el. Nehogy csak mondják,hogy cserélték,és közbe meg nem.Amúgy meg csak úgy fizess,ha megtudják javítani,nemám kicserélnek vagy 5 alkatrészt,aztán valamelyik majd beválik,veled meg kifizettetik sorba mindet. Azért kapják a fizetést,hogy megtalálják a hibát,nem azért,hogy kicseréljék a fél kocsit,egy elektromos hiba miatt,te meg fizess. Vigyázz velük.Már az elején mond nekik,csak egy alkatrészt fizetsz,ami a hibát okozza.


A márkaszervízes tapasztalataim alapján: vitesd el egy átnézésre, DE SEMMIKÉPP SEM ODA, ahol már biztosítékot cseréltek benne. Más szervízben más emberek dolgoznak, lehet, hogy teljesen más problémát állapítanak meg. Addig ne mondd nekik, hogy biztosítékcsere volt, amíg ők azt nem mondják, hogy biztosítékot kellene cserélni. Ne adj nekik ötleteket - nekem bejött már párszor az új szerelő taktikám. Ahány szerelő, annyiféleképpen közelítik meg a problémát.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. július 21. csütörtök, 18:55


jegember írta:
anubisz írta:
Azért nem így mennek a dolgok.Nem gondolod oda visz valaki egy 20 millás kocsit egy elektromos hibával,és kicseréltetnek vele 2 millióért alkatrészt,hogy majd biztos köztük van a hibás. he nem mondták a szervizben a grund modult,akkor biztos nem azzal van a baj. Nekem is cserélni kellett,Márkaszervizben csinálták,és egyből mondták,hogy az a hibás.Azt hiszem a gép is kimutatta. Azt mondtad mikor biztit cseréltek akkor ment egy darabig. Utána mi volt,jó még a bizti,vagy megint elszállt? ha biztosítékot cseréltek akkor biztos el volt szállva a bizti.
Annak meg nézz utána,vagy megkellet volna kérdezned hol van az a panel. Lehet csak meg kel rajta mozgatni egy kicsit a csatlakozót,vagy átfújni kontakt sprével. Nekem is volt már alkatrész amire azt mondták rossz,aztán otthon kiszereltem,megtisztítottam,aztán már vagy másfél éve,semmi gond vele. Aztán lett volna vagy 20 ezer.
Itt van valami világítás modul,valami ilyesmi szállhatott el? mármint a szerelő szerint.
http://bontottbmwalkatreszek.com/posts/index/810


Szia! A biztosíték nem volt rossz, kivették-visszatették, ez történt kétszer. És azt mondták, hogy _valószínűleg_ a világítás modul vagy mi a szösz a rossz. Még egy olyan szót is hallottam, hogy "szoftverfrissítés". A grund modul így sosem hangzott el. A kocsi a napokban ismét megy szervizbe emiatt, de nem tudom, hogy most mit csinálnak vele.


Ha cserélnek valamit a rosszat hozd el. Nehogy csak mondják,hogy cserélték,és közbe meg nem.Amúgy meg csak úgy fizess,ha megtudják javítani,nemám kicserélnek vagy 5 alkatrészt,aztán valamelyik majd beválik,veled meg kifizettetik sorba mindet. Azért kapják a fizetést,hogy megtalálják a hibát,nem azért,hogy kicseréljék a fél kocsit,egy elektromos hiba miatt,te meg fizess. Vigyázz velük.Már az elején mond nekik,csak egy alkatrészt fizetsz,ami a hibát okozza.


státusz jegember

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2011. július 21. csütörtök, 17:30


anubisz írta:
Azért nem így mennek a dolgok.Nem gondolod oda visz valaki egy 20 millás kocsit egy elektromos hibával,és kicseréltetnek vele 2 millióért alkatrészt,hogy majd biztos köztük van a hibás. he nem mondták a szervizben a grund modult,akkor biztos nem azzal van a baj. Nekem is cserélni kellett,Márkaszervizben csinálták,és egyből mondták,hogy az a hibás.Azt hiszem a gép is kimutatta. Azt mondtad mikor biztit cseréltek akkor ment egy darabig. Utána mi volt,jó még a bizti,vagy megint elszállt? ha biztosítékot cseréltek akkor biztos el volt szállva a bizti.
Annak meg nézz utána,vagy megkellet volna kérdezned hol van az a panel. Lehet csak meg kel rajta mozgatni egy kicsit a csatlakozót,vagy átfújni kontakt sprével. Nekem is volt már alkatrész amire azt mondták rossz,aztán otthon kiszereltem,megtisztítottam,aztán már vagy másfél éve,semmi gond vele. Aztán lett volna vagy 20 ezer.
Itt van valami világítás modul,valami ilyesmi szállhatott el? mármint a szerelő szerint.
http://bontottbmwalkatreszek.com/posts/index/810


Szia! A biztosíték nem volt rossz, kivették-visszatették, ez történt kétszer. És azt mondták, hogy _valószínűleg_ a világítás modul vagy mi a szösz a rossz. Még egy olyan szót is hallottam, hogy "szoftverfrissítés". A grund modul így sosem hangzott el. A kocsi a napokban ismét megy szervizbe emiatt, de nem tudom, hogy most mit csinálnak vele.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. július 20. szerda, 23:35


jegember írta:
anubisz írta:
Hát igen.Én sem hiszem,hogy sajnálni kellene azt a 10 ezret,hogy márkaszervizben megnézzék,ugyan mi okozhatja a bajt. Utána már kicserélheted magadnak is azt az alkatrészt,mint bontogatsz ilyen aránylag új autót.

De várj. Mert az a "baj", hogy az autó már volt márkaszervizben 2x is. Ott annyit tettek, hogy biztosíték csere (2x), majd második alkalommal azt mondták, hogy lehet, hogy rossz a lámpavezértő modul, ezért ezt lehet, hogy cserélni kell.
Most itt egy kolléga a ground modul esetleges hibáját is mondta, tehát már előrébb vagyunk, mint a márkaszerviz.

A kérdés, hogy itt tényleg esélyes, hogy csere kell-e, ezt hogyan lehetne megállapítani és milyen költségűek ezek a modulok, illetve mennyire para a csere vagy legalább a hozzáférés.

Ha visszaviszem a szervizbe, gondolom rögtön rávágják, hogy "most hozzák harmadszor, csere". Aztán lehet, hogy kiderül, hogy mégsem a lámpa modul volt, hanem a grund modul és akkor meg majd jön a "jaaaa, bocsi... akkor az is csere...". Ezt és az ezzel járó számlát szeretném elkerülni.



Azért nem így mennek a dolgok.Nem gondolod oda visz valaki egy 20 millás kocsit egy elektromos hibával,és kicseréltetnek vele 2 millióért alkatrészt,hogy majd biztos köztük van a hibás. he nem mondták a szervizben a grund modult,akkor biztos nem azzal van a baj. Nekem is cserélni kellett,Márkaszervizben csinálták,és egyből mondták,hogy az a hibás.Azt hiszem a gép is kimutatta. Azt mondtad mikor biztit cseréltek akkor ment egy darabig. Utána mi volt,jó még a bizti,vagy megint elszállt? ha biztosítékot cseréltek akkor biztos el volt szállva a bizti.
Annak meg nézz utána,vagy megkellet volna kérdezned hol van az a panel. Lehet csak meg kel rajta mozgatni egy kicsit a csatlakozót,vagy átfújni kontakt sprével. Nekem is volt már alkatrész amire azt mondták rossz,aztán otthon kiszereltem,megtisztítottam,aztán már vagy másfél éve,semmi gond vele. Aztán lett volna vagy 20 ezer.
Itt van valami világítás modul,valami ilyesmi szállhatott el? mármint a szerelő szerint.
http://bontottbmwalkatreszek.com/posts/index/810







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2011. július 21. csütörtök, 04:47

státusz jegember

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2011. július 20. szerda, 21:36


anubisz írta:
Hát igen.Én sem hiszem,hogy sajnálni kellene azt a 10 ezret,hogy márkaszervizben megnézzék,ugyan mi okozhatja a bajt. Utána már kicserélheted magadnak is azt az alkatrészt,mint bontogatsz ilyen aránylag új autót.

De várj. Mert az a "baj", hogy az autó már volt márkaszervizben 2x is. Ott annyit tettek, hogy biztosíték csere (2x), majd második alkalommal azt mondták, hogy lehet, hogy rossz a lámpavezértő modul, ezért ezt lehet, hogy cserélni kell.
Most itt egy kolléga a ground modul esetleges hibáját is mondta, tehát már előrébb vagyunk, mint a márkaszerviz.

A kérdés, hogy itt tényleg esélyes, hogy csere kell-e, ezt hogyan lehetne megállapítani és milyen költségűek ezek a modulok, illetve mennyire para a csere vagy legalább a hozzáférés.

Ha visszaviszem a szervizbe, gondolom rögtön rávágják, hogy "most hozzák harmadszor, csere". Aztán lehet, hogy kiderül, hogy mégsem a lámpa modul volt, hanem a grund modul és akkor meg majd jön a "jaaaa, bocsi... akkor az is csere...". Ezt és az ezzel járó számlát szeretném elkerülni.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. július 20. szerda, 21:04


Coyote írta:
jegember írta:
Bero írta:

Az 1-eshez nem értek,de ez a panel nem lehet túl bonyolult és megcsináltatni sem drága. Viszont lehet nem ez a baj! Én nekem ugyanez volt a baj,hogy nem égett a belső világítás,és nekem kiderült,hogy a ground modul romlott el! Újonnan elég húzós cserélni,ha ez a baj,de viszont a hibás reléket ki lehet cserélni a modulban és az nem is túl drága


Köszönöm! Annyi háttérinfóm még van, hogy a szerviz elmondása alapján az 1, 3, X5, stb., tehát szinte minden BMW-ben ugyan ez a modul van a lámpák vezérléséhez, csak más funkciók vannak aktiválva.
Laikus vagyok az ügyben, nem tudom ez segít-e. Igazából valami olyasmi lenne a kérdés, hogy merre érdemes indulni hibakeresés ügyében VAGY ha megveszem így, akkor mégis mire számítsak: orbitális szívásra és sok pénz elköltésére vagy pár apró forrasztásra és kész...

Mi az a ground modul, amit említesz?

Köszi!


A ground modul az, ami pl. a központi zárat is vezérli - mivel nyitáskor felkapcsolja a lámpákát, záráskor meg le, ez lehet gond (pl. folyamatosan abban az állásban van a relé, mintha az autó zárva lenne.) Kérdés, hogy kézzel miért nem lehet akkor felkapcsolni a lámpákat - a kézzel felkapcsolt lámpák ajtózárásra kialszanak? Ha igen, akkor tuti hogy a ground modul a probléma.

Amúgy, a friss BMW-s ismereteim alapján azt mondhatom, hogy orbitálisat nem fogsz szívni, mert a BMW-re különösen igaz, hogy olyan mint a Lego: aránylag könnyen szerelhető, és jól meg lehet bontani ahhoz, hogy minimalizáld a kiadásokat.

Azt mondom, ha van pénzed 2006-os 1-es BMW-re, akkor ez a probléma ne legyen akadály


Hát igen.Én sem hiszem,hogy sajnálni kellene azt a 10 ezret,hogy márkaszervizben megnézzék,ugyan mi okozhatja a bajt. Utána már kicserélheted magadnak is azt az alkatrészt,mint bontogatsz ilyen aránylag új autót.

státusz jegember

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2011. július 20. szerda, 19:43


Coyote írta:

A ground modul az, ami pl. a központi zárat is vezérli - mivel nyitáskor felkapcsolja a lámpákát, záráskor meg le, ez lehet gond (pl. folyamatosan abban az állásban van a relé, mintha az autó zárva lenne.) Kérdés, hogy kézzel miért nem lehet akkor felkapcsolni a lámpákat - a kézzel felkapcsolt lámpák ajtózárásra kialszanak? Ha igen, akkor tuti hogy a ground modul a probléma.

Amúgy, a friss BMW-s ismereteim alapján azt mondhatom, hogy orbitálisat nem fogsz szívni, mert a BMW-re különösen igaz, hogy olyan mint a Lego: aránylag könnyen szerelhető, és jól meg lehet bontani ahhoz, hogy minimalizáld a kiadásokat.

Azt mondom, ha van pénzed 2006-os 1-es BMW-re, akkor ez a probléma ne legyen akadály


Hát nem tudok nyilatkozni a lámpa "kapcsolódásáról", mert nem működik sehogy, hiába nyomkodtuk vagy csináltunk bármit is. "Néztem" is egy darabig, hogy felvillan-e, de semmi. Azt mondta az ember is, hogy először még villan párszor, aztán már azt sem.

Akkor most ha jól értem vagy a Ground Modul a rossz, vagy a lámpavezérlő. Ezek hol találhatók? Valami egyszerű módszer a hibakeresésre? Vagy csak az a járható út, hogy az ember lebontja odáig és megnézi, rossz-e a relé? Az ember valami szoftverfrissítést is említett...

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. július 20. szerda, 19:31


jegember írta:
Bero írta:

Az 1-eshez nem értek,de ez a panel nem lehet túl bonyolult és megcsináltatni sem drága. Viszont lehet nem ez a baj! Én nekem ugyanez volt a baj,hogy nem égett a belső világítás,és nekem kiderült,hogy a ground modul romlott el! Újonnan elég húzós cserélni,ha ez a baj,de viszont a hibás reléket ki lehet cserélni a modulban és az nem is túl drága


Köszönöm! Annyi háttérinfóm még van, hogy a szerviz elmondása alapján az 1, 3, X5, stb., tehát szinte minden BMW-ben ugyan ez a modul van a lámpák vezérléséhez, csak más funkciók vannak aktiválva.
Laikus vagyok az ügyben, nem tudom ez segít-e. Igazából valami olyasmi lenne a kérdés, hogy merre érdemes indulni hibakeresés ügyében VAGY ha megveszem így, akkor mégis mire számítsak: orbitális szívásra és sok pénz elköltésére vagy pár apró forrasztásra és kész...

Mi az a ground modul, amit említesz?

Köszi!


A ground modul az, ami pl. a központi zárat is vezérli - mivel nyitáskor felkapcsolja a lámpákát, záráskor meg le, ez lehet gond (pl. folyamatosan abban az állásban van a relé, mintha az autó zárva lenne.) Kérdés, hogy kézzel miért nem lehet akkor felkapcsolni a lámpákat - a kézzel felkapcsolt lámpák ajtózárásra kialszanak? Ha igen, akkor tuti hogy a ground modul a probléma.

Amúgy, a friss BMW-s ismereteim alapján azt mondhatom, hogy orbitálisat nem fogsz szívni, mert a BMW-re különösen igaz, hogy olyan mint a Lego: aránylag könnyen szerelhető, és jól meg lehet bontani ahhoz, hogy minimalizáld a kiadásokat.

Azt mondom, ha van pénzed 2006-os 1-es BMW-re, akkor ez a probléma ne legyen akadály

státusz jegember

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2011. július 20. szerda, 18:55


Bero írta:

Az 1-eshez nem értek,de ez a panel nem lehet túl bonyolult és megcsináltatni sem drága. Viszont lehet nem ez a baj! Én nekem ugyanez volt a baj,hogy nem égett a belső világítás,és nekem kiderült,hogy a ground modul romlott el! Újonnan elég húzós cserélni,ha ez a baj,de viszont a hibás reléket ki lehet cserélni a modulban és az nem is túl drága


Köszönöm! Annyi háttérinfóm még van, hogy a szerviz elmondása alapján az 1, 3, X5, stb., tehát szinte minden BMW-ben ugyan ez a modul van a lámpák vezérléséhez, csak más funkciók vannak aktiválva.
Laikus vagyok az ügyben, nem tudom ez segít-e. Igazából valami olyasmi lenne a kérdés, hogy merre érdemes indulni hibakeresés ügyében VAGY ha megveszem így, akkor mégis mire számítsak: orbitális szívásra és sok pénz elköltésére vagy pár apró forrasztásra és kész...

Mi az a ground modul, amit említesz?

Köszi!

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2011. július 20. szerda, 18:51


jegember írta: Sziasztok!
Új vagyok itt, egyelőre nincs is autóm, de tervbe van véve. Megnéztem egy használt, 2006-os 1-est és minden szép, minden jó, egy dolgot kivéve: a belső világítás teljesen halott.
Az eladó elmondása szerint egyszercsak elaludt, majd utána már csak néha-néha pislákolt, aztán teljesen meghalt. "Ütésre-rúgásra" nem reagál.
A szervizben kivették a biztosítékot, majd vissza és akkor jó lett pár hétre. Újabb kör a szervizben, ekkor azt mondták, hogy a belső világítás panelja lehet, hogy rossz.

Beleolvastam a fórumba, de nem találtam ilyen topicot, ezért gondoltam bedobom
A kérdésem, hogy ilyenkor mi van? Mit lehet/kell csinálni a panellal? Ha megveszem így a kocsit, javítható-e a panel vagy el kell dobni és mennyibe kerül/mennyire bonyolult ez a móka? Egyáltalán hol ez a panel, esetleg bontottan van-e és én, mint földi halandó ki tudom-e cserélni, vagy ez trilliós nagyságrendű összeg a márkaszervizben? És amúgy biztos, hogy a panel a rossz és nem csak "lehúzás"?

Előre is köszönöm a segítséget a "leendő márkatársaknak"


Az 1-eshez nem értek,de ez a panel nem lehet túl bonyolult és megcsináltatni sem drága. Viszont lehet nem ez a baj! Én nekem ugyanez volt a baj,hogy nem égett a belső világítás,és nekem kiderült,hogy a ground modul romlott el! Újonnan elég húzós cserélni,ha ez a baj,de viszont a hibás reléket ki lehet cserélni a modulban és az nem is túl drága