- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320d
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2011. augusztus 25. csütörtök, 13:49
Elküldve: 2011. augusztus 25. csütörtök, 13:49
Elküldve: 2011. augusztus 25. csütörtök, 13:01
csatis1 írta: Egy kis segítség kellene: a multikormány világítására szeretném rákötni az M-es kormány M-logójának világítását. Melyik vezeték(ek)re kellene csatlakozni??? Két sör megelőlegezve:
Előre is köszi!
Elküldve: 2011. augusztus 25. csütörtök, 12:49
csatis1 írta: Egy kis segítség kellene: a multikormány világítására szeretném rákötni az M-es kormány M-logójának világítását. Melyik vezeték(ek)re kellene csatlakozni??? Két sör megelőlegezve:
Előre is köszi!
Elküldve: 2011. augusztus 25. csütörtök, 10:02
Elküldve: 2011. augusztus 01. hétfő, 20:48
Elküldve: 2011. július 21. csütörtök, 19:06
anubisz írta:jegember írta:anubisz írta:
Azért nem így mennek a dolgok.Nem gondolod oda visz valaki egy 20 millás kocsit egy elektromos hibával,és kicseréltetnek vele 2 millióért alkatrészt,hogy majd biztos köztük van a hibás. he nem mondták a szervizben a grund modult,akkor biztos nem azzal van a baj. Nekem is cserélni kellett,Márkaszervizben csinálták,és egyből mondták,hogy az a hibás.Azt hiszem a gép is kimutatta. Azt mondtad mikor biztit cseréltek akkor ment egy darabig. Utána mi volt,jó még a bizti,vagy megint elszállt? ha biztosítékot cseréltek akkor biztos el volt szállva a bizti.
Annak meg nézz utána,vagy megkellet volna kérdezned hol van az a panel. Lehet csak meg kel rajta mozgatni egy kicsit a csatlakozót,vagy átfújni kontakt sprével. Nekem is volt már alkatrész amire azt mondták rossz,aztán otthon kiszereltem,megtisztítottam,aztán már vagy másfél éve,semmi gond vele. Aztán lett volna vagy 20 ezer.
Itt van valami világítás modul,valami ilyesmi szállhatott el? mármint a szerelő szerint.
http://bontottbmwalkatreszek.com/posts/index/810
Szia! A biztosíték nem volt rossz, kivették-visszatették, ez történt kétszer. És azt mondták, hogy _valószínűleg_ a világítás modul vagy mi a szösz a rossz. Még egy olyan szót is hallottam, hogy "szoftverfrissítés". A grund modul így sosem hangzott el. A kocsi a napokban ismét megy szervizbe emiatt, de nem tudom, hogy most mit csinálnak vele.
Ha cserélnek valamit a rosszat hozd el. Nehogy csak mondják,hogy cserélték,és közbe meg nem.Amúgy meg csak úgy fizess,ha megtudják javítani,nemám kicserélnek vagy 5 alkatrészt,aztán valamelyik majd beválik,veled meg kifizettetik sorba mindet. Azért kapják a fizetést,hogy megtalálják a hibát,nem azért,hogy kicseréljék a fél kocsit,egy elektromos hiba miatt,te meg fizess. Vigyázz velük.Már az elején mond nekik,csak egy alkatrészt fizetsz,ami a hibát okozza.
Elküldve: 2011. július 21. csütörtök, 18:55
jegember írta:anubisz írta:
Azért nem így mennek a dolgok.Nem gondolod oda visz valaki egy 20 millás kocsit egy elektromos hibával,és kicseréltetnek vele 2 millióért alkatrészt,hogy majd biztos köztük van a hibás. he nem mondták a szervizben a grund modult,akkor biztos nem azzal van a baj. Nekem is cserélni kellett,Márkaszervizben csinálták,és egyből mondták,hogy az a hibás.Azt hiszem a gép is kimutatta. Azt mondtad mikor biztit cseréltek akkor ment egy darabig. Utána mi volt,jó még a bizti,vagy megint elszállt? ha biztosítékot cseréltek akkor biztos el volt szállva a bizti.
Annak meg nézz utána,vagy megkellet volna kérdezned hol van az a panel. Lehet csak meg kel rajta mozgatni egy kicsit a csatlakozót,vagy átfújni kontakt sprével. Nekem is volt már alkatrész amire azt mondták rossz,aztán otthon kiszereltem,megtisztítottam,aztán már vagy másfél éve,semmi gond vele. Aztán lett volna vagy 20 ezer.
Itt van valami világítás modul,valami ilyesmi szállhatott el? mármint a szerelő szerint.
http://bontottbmwalkatreszek.com/posts/index/810
Szia! A biztosíték nem volt rossz, kivették-visszatették, ez történt kétszer. És azt mondták, hogy _valószínűleg_ a világítás modul vagy mi a szösz a rossz. Még egy olyan szót is hallottam, hogy "szoftverfrissítés". A grund modul így sosem hangzott el. A kocsi a napokban ismét megy szervizbe emiatt, de nem tudom, hogy most mit csinálnak vele.
Elküldve: 2011. július 21. csütörtök, 17:30
anubisz írta:
Azért nem így mennek a dolgok.Nem gondolod oda visz valaki egy 20 millás kocsit egy elektromos hibával,és kicseréltetnek vele 2 millióért alkatrészt,hogy majd biztos köztük van a hibás. he nem mondták a szervizben a grund modult,akkor biztos nem azzal van a baj. Nekem is cserélni kellett,Márkaszervizben csinálták,és egyből mondták,hogy az a hibás.Azt hiszem a gép is kimutatta. Azt mondtad mikor biztit cseréltek akkor ment egy darabig. Utána mi volt,jó még a bizti,vagy megint elszállt? ha biztosítékot cseréltek akkor biztos el volt szállva a bizti.
Annak meg nézz utána,vagy megkellet volna kérdezned hol van az a panel. Lehet csak meg kel rajta mozgatni egy kicsit a csatlakozót,vagy átfújni kontakt sprével. Nekem is volt már alkatrész amire azt mondták rossz,aztán otthon kiszereltem,megtisztítottam,aztán már vagy másfél éve,semmi gond vele. Aztán lett volna vagy 20 ezer.
Itt van valami világítás modul,valami ilyesmi szállhatott el? mármint a szerelő szerint.
http://bontottbmwalkatreszek.com/posts/index/810
Elküldve: 2011. július 20. szerda, 23:35
jegember írta:anubisz írta:
Hát igen.Én sem hiszem,hogy sajnálni kellene azt a 10 ezret,hogy márkaszervizben megnézzék,ugyan mi okozhatja a bajt. Utána már kicserélheted magadnak is azt az alkatrészt,mint bontogatsz ilyen aránylag új autót.
De várj. Mert az a "baj", hogy az autó már volt márkaszervizben 2x is. Ott annyit tettek, hogy biztosíték csere (2x), majd második alkalommal azt mondták, hogy lehet, hogy rossz a lámpavezértő modul, ezért ezt lehet, hogy cserélni kell.
Most itt egy kolléga a ground modul esetleges hibáját is mondta, tehát már előrébb vagyunk, mint a márkaszerviz.
A kérdés, hogy itt tényleg esélyes, hogy csere kell-e, ezt hogyan lehetne megállapítani és milyen költségűek ezek a modulok, illetve mennyire para a csere vagy legalább a hozzáférés.
Ha visszaviszem a szervizbe, gondolom rögtön rávágják, hogy "most hozzák harmadszor, csere". Aztán lehet, hogy kiderül, hogy mégsem a lámpa modul volt, hanem a grund modul és akkor meg majd jön a "jaaaa, bocsi... akkor az is csere...". Ezt és az ezzel járó számlát szeretném elkerülni.
Elküldve: 2011. július 20. szerda, 21:36
anubisz írta:
Hát igen.Én sem hiszem,hogy sajnálni kellene azt a 10 ezret,hogy márkaszervizben megnézzék,ugyan mi okozhatja a bajt. Utána már kicserélheted magadnak is azt az alkatrészt,mint bontogatsz ilyen aránylag új autót.
Elküldve: 2011. július 20. szerda, 21:04
Coyote írta:jegember írta:Bero írta:
Az 1-eshez nem értek,de ez a panel nem lehet túl bonyolult és megcsináltatni sem drága. Viszont lehet nem ez a baj! Én nekem ugyanez volt a baj,hogy nem égett a belső világítás,és nekem kiderült,hogy a ground modul romlott el! Újonnan elég húzós cserélni,ha ez a baj,de viszont a hibás reléket ki lehet cserélni a modulban és az nem is túl drága
Köszönöm! Annyi háttérinfóm még van, hogy a szerviz elmondása alapján az 1, 3, X5, stb., tehát szinte minden BMW-ben ugyan ez a modul van a lámpák vezérléséhez, csak más funkciók vannak aktiválva.
Laikus vagyok az ügyben, nem tudom ez segít-e. Igazából valami olyasmi lenne a kérdés, hogy merre érdemes indulni hibakeresés ügyében VAGY ha megveszem így, akkor mégis mire számítsak: orbitális szívásra és sok pénz elköltésére vagy pár apró forrasztásra és kész...
Mi az a ground modul, amit említesz?
Köszi!
A ground modul az, ami pl. a központi zárat is vezérli - mivel nyitáskor felkapcsolja a lámpákát, záráskor meg le, ez lehet gond (pl. folyamatosan abban az állásban van a relé, mintha az autó zárva lenne.) Kérdés, hogy kézzel miért nem lehet akkor felkapcsolni a lámpákat - a kézzel felkapcsolt lámpák ajtózárásra kialszanak? Ha igen, akkor tuti hogy a ground modul a probléma.
Amúgy, a friss BMW-s ismereteim alapján azt mondhatom, hogy orbitálisat nem fogsz szívni, mert a BMW-re különösen igaz, hogy olyan mint a Lego: aránylag könnyen szerelhető, és jól meg lehet bontani ahhoz, hogy minimalizáld a kiadásokat.
Azt mondom, ha van pénzed 2006-os 1-es BMW-re, akkor ez a probléma ne legyen akadály
Elküldve: 2011. július 20. szerda, 19:43
Coyote írta:
A ground modul az, ami pl. a központi zárat is vezérli - mivel nyitáskor felkapcsolja a lámpákát, záráskor meg le, ez lehet gond (pl. folyamatosan abban az állásban van a relé, mintha az autó zárva lenne.) Kérdés, hogy kézzel miért nem lehet akkor felkapcsolni a lámpákat - a kézzel felkapcsolt lámpák ajtózárásra kialszanak? Ha igen, akkor tuti hogy a ground modul a probléma.
Amúgy, a friss BMW-s ismereteim alapján azt mondhatom, hogy orbitálisat nem fogsz szívni, mert a BMW-re különösen igaz, hogy olyan mint a Lego: aránylag könnyen szerelhető, és jól meg lehet bontani ahhoz, hogy minimalizáld a kiadásokat.
Azt mondom, ha van pénzed 2006-os 1-es BMW-re, akkor ez a probléma ne legyen akadály
Elküldve: 2011. július 20. szerda, 19:31
jegember írta:Bero írta:
Az 1-eshez nem értek,de ez a panel nem lehet túl bonyolult és megcsináltatni sem drága. Viszont lehet nem ez a baj! Én nekem ugyanez volt a baj,hogy nem égett a belső világítás,és nekem kiderült,hogy a ground modul romlott el! Újonnan elég húzós cserélni,ha ez a baj,de viszont a hibás reléket ki lehet cserélni a modulban és az nem is túl drága
Köszönöm! Annyi háttérinfóm még van, hogy a szerviz elmondása alapján az 1, 3, X5, stb., tehát szinte minden BMW-ben ugyan ez a modul van a lámpák vezérléséhez, csak más funkciók vannak aktiválva.
Laikus vagyok az ügyben, nem tudom ez segít-e. Igazából valami olyasmi lenne a kérdés, hogy merre érdemes indulni hibakeresés ügyében VAGY ha megveszem így, akkor mégis mire számítsak: orbitális szívásra és sok pénz elköltésére vagy pár apró forrasztásra és kész...
Mi az a ground modul, amit említesz?
Köszi!
Elküldve: 2011. július 20. szerda, 18:55
Bero írta:
Az 1-eshez nem értek,de ez a panel nem lehet túl bonyolult és megcsináltatni sem drága. Viszont lehet nem ez a baj! Én nekem ugyanez volt a baj,hogy nem égett a belső világítás,és nekem kiderült,hogy a ground modul romlott el! Újonnan elég húzós cserélni,ha ez a baj,de viszont a hibás reléket ki lehet cserélni a modulban és az nem is túl drága
Elküldve: 2011. július 20. szerda, 18:51
jegember írta: Sziasztok!
Új vagyok itt, egyelőre nincs is autóm, de tervbe van véve. Megnéztem egy használt, 2006-os 1-est és minden szép, minden jó, egy dolgot kivéve: a belső világítás teljesen halott.
Az eladó elmondása szerint egyszercsak elaludt, majd utána már csak néha-néha pislákolt, aztán teljesen meghalt. "Ütésre-rúgásra" nem reagál.
A szervizben kivették a biztosítékot, majd vissza és akkor jó lett pár hétre. Újabb kör a szervizben, ekkor azt mondták, hogy a belső világítás panelja lehet, hogy rossz.
Beleolvastam a fórumba, de nem találtam ilyen topicot, ezért gondoltam bedobom
A kérdésem, hogy ilyenkor mi van? Mit lehet/kell csinálni a panellal? Ha megveszem így a kocsit, javítható-e a panel vagy el kell dobni és mennyibe kerül/mennyire bonyolult ez a móka? Egyáltalán hol ez a panel, esetleg bontottan van-e és én, mint földi halandó ki tudom-e cserélni, vagy ez trilliós nagyságrendű összeg a márkaszervizben? És amúgy biztos, hogy a panel a rossz és nem csak "lehúzás"?
Előre is köszönöm a segítséget a "leendő márkatársaknak"