Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2012. augusztus 01. szerda, 19:20


Igen minden más rendesen működik. Viszont van változás az eddigiekhez képest. Ma reggel minden rendben volt, aztán kb. 10 perc elteltével jött a jelenség, hazafele ugyanez megismétlődött.

jrtom írta: Lehet, hogy a világítás modulban van a bajság. Minden más világítás működik rendesen?

Zolee írta: Sziasztok,
Hibajelenség: a féklámpáim időszakosan nekiállnak non-stop világítani, a műszerfal jelzi a féklámpa hibát, ami viszont furcsa, hogy ezzel egy időben a multikormány gombjai nem világítanak és nem működnek. A hiba magától jön, 1-2 napig ilyen, majd magától megjavul és hónapokig minden OK. Féklámpa kapcsolót 1.5 éve cseréltem, beázás nincs. Köszi!






YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. augusztus 01. szerda, 13:22


Dbimmer írta: Sziasztok!

Van egy 6 éves 120d bimmerem és sajnos megadta magát az idrive kezelőgombja. Szakszervizben már megpiszkálták, azt mondták, ha megáll újra akkor cserélni kell. Eddig néha működött, most viszont már nem reagál csak a döntésre, a tekerésre semmi és "okézni" se tudok vele.
Van esetleg ötletetek, hogy ezt a cserét hogyan úsznám meg a legolcsóbban? A szakszervizben azt mondták 100-200k HUF. Azért ezt egy picit soknak találom, mivel csak magát "joystickot" kellene cserélni. Neten nem nagyon találtam bontóban sem ilyen alkatrészt.

Előre is köszi a tippeket.

u.i. Nem tudok fórumtémát létrehozni, ezért kénytelen voltam ide írni a kérdésem.


szerintem hasonló képpen működik, mint egy egér. szerintem a micro switch adta meg magát. szerintem szét lehet azt bontani és a kapcsolót cserélni benne. sokan ott rontanak el dolgokat, hogy azt hiszik ha erősebben nyomják, akkor jobb, aztán csak adnak a kapcsolónak. aztán az is lehet csak szét van csúszva valami.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 120d
Évjárat: 2006

státusz Dbimmer

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2012. augusztus 01. szerda, 11:27


Sziasztok!

Van egy 6 éves 120d bimmerem és sajnos megadta magát az idrive kezelőgombja. Szakszervizben már megpiszkálták, azt mondták, ha megáll újra akkor cserélni kell. Eddig néha működött, most viszont már nem reagál csak a döntésre, a tekerésre semmi és "okézni" se tudok vele.
Van esetleg ötletetek, hogy ezt a cserét hogyan úsznám meg a legolcsóbban? A szakszervizben azt mondták 100-200k HUF. Azért ezt egy picit soknak találom, mivel csak magát "joystickot" kellene cserélni. Neten nem nagyon találtam bontóban sem ilyen alkatrészt.

Előre is köszi a tippeket.

u.i. Nem tudok fórumtémát létrehozni, ezért kénytelen voltam ide írni a kérdésem.

BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. július 31. kedd, 22:23


barbrady írta:
BalaBMW írta: A következő problémával találkozott már valaki? Ha 5-ikben van a váltó és elkezdek gyorsítani anélkül, hogy visszaváltana a váltó, kb 100-tól jön egy egyre erősödő "búgó" hang. Ilyen hullámvasút szerűen. Szóval búg-nem-búg-nem... Hétvégén voltam Kempelen kollégánál (akinek ezúton is köszönök minden eddigi és további segítségét) és ő a kardánt mondta. 1-2 heten belül viszem a gépet olajcserére, akkor megemeljük és ránézünk. De rémálmomba előjött már az a gondolat is, hogy a diffivel van a gond. Olyan 120-nál már elég zavaró a hang. Viszont nem gyorsításnál hanem sima haladásnál (pl 120 tempomattal) nem jön elő. Ti mit mondotok?


Ha a difi a rossz, akkor ha belemész 120-szal egy nagyívű kanyarba, akkor a búgó hang intenzitása változik, lassul vagy gyorsul.


Köszi a tippet megpróbáltam, de úgy vettem észre, hogy nem változik hanem ugyanolyan végig. Ez akkor talán még "jót" is jelenthet?

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. július 31. kedd, 21:08


Lehet, hogy a világítás modulban van a bajság. Minden más világítás működik rendesen?

Zolee írta: Sziasztok,
Hibajelenség: a féklámpáim időszakosan nekiállnak non-stop világítani, a műszerfal jelzi a féklámpa hibát, ami viszont furcsa, hogy ezzel egy időben a multikormány gombjai nem világítanak és nem működnek. A hiba magától jön, 1-2 napig ilyen, majd magától megjavul és hónapokig minden OK. Féklámpa kapcsolót 1.5 éve cseréltem, beázás nincs. Köszi!




Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2012. július 31. kedd, 18:46


Sziasztok,
Hibajelenség: a féklámpáim időszakosan nekiállnak non-stop világítani, a műszerfal jelzi a féklámpa hibát, ami viszont furcsa, hogy ezzel egy időben a multikormány gombjai nem világítanak és nem működnek. A hiba magától jön, 1-2 napig ilyen, majd magától megjavul és hónapokig minden OK. Féklámpa kapcsolót 1.5 éve cseréltem, beázás nincs. Köszi!

barbrady
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2002

státusz barbrady

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2012. július 31. kedd, 15:56


BalaBMW írta: A következő problémával találkozott már valaki? Ha 5-ikben van a váltó és elkezdek gyorsítani anélkül, hogy visszaváltana a váltó, kb 100-tól jön egy egyre erősödő "búgó" hang. Ilyen hullámvasút szerűen. Szóval búg-nem-búg-nem... Hétvégén voltam Kempelen kollégánál (akinek ezúton is köszönök minden eddigi és további segítségét) és ő a kardánt mondta. 1-2 heten belül viszem a gépet olajcserére, akkor megemeljük és ránézünk. De rémálmomba előjött már az a gondolat is, hogy a diffivel van a gond. Olyan 120-nál már elég zavaró a hang. Viszont nem gyorsításnál hanem sima haladásnál (pl 120 tempomattal) nem jön elő. Ti mit mondotok?


Ha a difi a rossz, akkor ha belemész 120-szal egy nagyívű kanyarba, akkor a búgó hang intenzitása változik, lassul vagy gyorsul.


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. július 31. kedd, 12:54


BalaBMW írta: Gondoltam hátha más is járt már így és tud valami tippet adni, hogy merre keresgéljünk.

Ha minden igaz akkor majd jó 2 hét múlva meg tudod nézni ami érdekel a kocsin. Remélem nem találsz semmi olyat ami gond lenne...


Természetesen! Több szem többet lát, több fül többet hall és több ember több tippet tud adni...



BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. július 31. kedd, 10:26


Gondoltam hátha más is járt már így és tud valami tippet adni, hogy merre keresgéljünk.

Ha minden igaz akkor majd jó 2 hét múlva meg tudod nézni ami érdekel a kocsin. Remélem nem találsz semmi olyat ami gond lenne...

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. július 31. kedd, 10:12


BalaBMW írta: A következő problémával találkozott már valaki? Ha 5-ikben van a váltó és elkezdek gyorsítani anélkül, hogy visszaváltana a váltó, kb 100-tól jön egy egyre erősödő "búgó" hang. Ilyen hullámvasút szerűen. Szóval búg-nem-búg-nem... Hétvégén voltam Kempelen kollégánál (akinek ezúton is köszönök minden eddigi és további segítségét) és ő a kardánt mondta. 1-2 heten belül viszem a gépet olajcserére, akkor megemeljük és ránézünk. De rémálmomba előjött már az a gondolat is, hogy a diffivel van a gond. Olyan 120-nál már elég zavaró a hang. Viszont nem gyorsításnál hanem sima haladásnál (pl 120 tempomattal) nem jön elő. Ti mit mondotok?


Áhááá Szia Bala,

Kempelen csak sejt és gondol egyenlőre valamit, mert sok mindentől búghat/rezonálhat a váltótól a difiig. Motor, váltó függvényében helyeznek el rezgéscsillapítókat is a hátsó futóműkereten és a difin is, így ha meg lesz emelve akkor látszik majd mi lehet.

Egyébként kiváncsi is vagyok a tiédre alulról, mert évjárat, motor, váltó egyezik az enyémmel és tudni szeretném vajon neked milyen csillapítást tettek (ha tettek) a futóműkeretre vagy a difire hátul.

Ettől függetlenül jöhetnek az ötletek hátha más már járt így és tudja a tutit.



BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. július 31. kedd, 09:36


A következő problémával találkozott már valaki? Ha 5-ikben van a váltó és elkezdek gyorsítani anélkül, hogy visszaváltana a váltó, kb 100-tól jön egy egyre erősödő "búgó" hang. Ilyen hullámvasút szerűen. Szóval búg-nem-búg-nem... Hétvégén voltam Kempelen kollégánál (akinek ezúton is köszönök minden eddigi és további segítségét) és ő a kardánt mondta. 1-2 heten belül viszem a gépet olajcserére, akkor megemeljük és ránézünk. De rémálmomba előjött már az a gondolat is, hogy a diffivel van a gond. Olyan 120-nál már elég zavaró a hang. Viszont nem gyorsításnál hanem sima haladásnál (pl 120 tempomattal) nem jön elő. Ti mit mondotok?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. július 31. kedd, 06:36


Morzsi87 írta: Üdv Mindenki

Egy 2003/11-es BMW E46 330D Automatam van. A problémám a következő: 1 hónapja kezdte el, hogy 100 km/h-ás kigyorsításról alul, középen furcsa "rángató, vagy inkább rúgó" érzés volt tapasztalható. Idő közben rájöttem hogy 2000 és 2500as fordulat között jön elő a hiba, ugyanis nagyobb gázadásnál ez nem jelentkezik. Sajnos a dolog tovább súlyosbodott, mert szerintem összefüggésben van a következő hibával. Ma menet közben a műszerfelon a "D" betű mellett kigyulladt egy fogaskerék ikon a közepén egy felkiáltó jellel, és miután megálltam az autóval először nagyon nehezen, azután pedig egyáltalán nem lett hajtás. 10-15 mp-es pihentetés(Autó leállít) után egy 50 méter megtételére képes a jármű, utána pedig ismét pihenő. Ön szerintetek milyen jellegű hibával állok szemben?

Köszi előre is!


egy ismerős E39 525da-jabn ugyanez volt. neki kint 900ojróba került a művelet, a kihajtásnál valami szimering. a váltó alatt olaj folt volt.
miután ezt megcsinálták, alig ment 5ezer km-t majd jött az általad leírt jelenség. 320ojró ismét valami elektromos kütyü állandóan hibajelet küldött, ezért állt meg, ugyanúgy nem volt kihajtás. sajnos többet nem tudtam belőle kiszedni, mert mondhatni laikus az egészhez.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 20:55


Morzsi87 írta:
valter320d írta:
Morzsi87 írta: Üdv Mindenki

Egy 2003/11-es BMW E46 330D Automatam van. A problémám a következő: 1 hónapja kezdte el, hogy 100 km/h-ás kigyorsításról alul, középen furcsa "rángató, vagy inkább rúgó" érzés volt tapasztalható. Idő közben rájöttem hogy 2000 és 2500as fordulat között jön elő a hiba, ugyanis nagyobb gázadásnál ez nem jelentkezik. Sajnos a dolog tovább súlyosbodott, mert szerintem összefüggésben van a következő hibával. Ma menet közben a műszerfelon a "D" betű mellett kigyulladt egy fogaskerék ikon a közepén egy felkiáltó jellel, és miután megálltam az autóval először nagyon nehezen, azután pedig egyáltalán nem lett hajtás. 10-15 mp-es pihentetés(Autó leállít) után egy 50 méter megtételére képes a jármű, utána pedig ismét pihenő. Ön szerintetek milyen jellegű hibával állok szemben?

Köszi előre is!


Hát nemtom volt mostanában váltóolaj cserélve,vagy van e egyáltalán benne?



Bevallom nem. Egyébként milyen időközönként illik? De gondolod hogy esetleg ezért?


Azért én előtte megemelném a kocsit és alánéznék az autónak nincs e valami gond a hajtás körül. Kardántengely vagy kardánkereszt. Ha ezek rendben vannak akkor a váltó, de sajnos ha eddig eljutott a váltó, akkor nagyon minimális az esély hogy egy olajcsere javítani fog, bár az igaz hogy megpróbálható és olcsóbb, mint egy bontott vagy új váltó.

Amit viszont fontosnak tartanék megjegyezni, hogy az olajcsere semmit nem ér önmagában.
Minden az évek alatt felhalmozott olajsár, szennyeződés felgyülemlik az olajszűrőben. Ha megtelik, akkor egyrészt nem látja el a feladatát, másrészt csökken a váltóban az előírt olajnyomás és ez gondot okozhat a működésben. Tehát bárminemű olajcserét meg kell hogy előzzön egy szűrőcsere.



bbubbuka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz bbubbuka

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 20:16


Olyan kérdésem, lenne.
Ha a termosztátom, rossz akkor az okozhat ilyet, hogy a 4. hengeren gyújtáskimaradás?
Most kiderült, hogy elvileg rossz.. A víz 105fok felett van folyamatosan,és a hűtőventilátorom egyáltalán nem kapcsol be.
A másik kérdésem, hogy most kiderült hogy a befecskendező szelepeimet még a sok kísérletezés közepette cseszték felcserélni mondjuk az elsőt a negyedikkel. Csak úgy lett megnézve, hogy ki lett kapva a panel ég felé fordítva és spriccel-e mindegyik címszóval..
Vélemények?


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 19:47


Morzsi87 írta:
valter320d írta:
Morzsi87 írta: Üdv Mindenki

Egy 2003/11-es BMW E46 330D Automatam van. A problémám a következő: 1 hónapja kezdte el, hogy 100 km/h-ás kigyorsításról alul, középen furcsa "rángató, vagy inkább rúgó" érzés volt tapasztalható. Idő közben rájöttem hogy 2000 és 2500as fordulat között jön elő a hiba, ugyanis nagyobb gázadásnál ez nem jelentkezik. Sajnos a dolog tovább súlyosbodott, mert szerintem összefüggésben van a következő hibával. Ma menet közben a műszerfelon a "D" betű mellett kigyulladt egy fogaskerék ikon a közepén egy felkiáltó jellel, és miután megálltam az autóval először nagyon nehezen, azután pedig egyáltalán nem lett hajtás. 10-15 mp-es pihentetés(Autó leállít) után egy 50 méter megtételére képes a jármű, utána pedig ismét pihenő. Ön szerintetek milyen jellegű hibával állok szemben?

Köszi előre is!


Hát nemtom volt mostanában váltóolaj cserélve,vagy van e egyáltalán benne?



Bevallom nem. Egyébként milyen időközönként illik? De gondolod hogy esetleg ezért?


Lehet köze hozzá,megmondom öszintén nemtudom az intervallumot mert manuális váltom van
de itt egy kis érdekesség neked váljon hasznodra: http://tis.spaghetticoder.org/e46/330d_(M57)_SAL/Maintenance_and_general_data/Oil/