autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz akos89

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. július 23. szombat, 19:50


Helló!
Kis segítséget kérnék,,,, nekem az autóban a hűtőventillátor egy kapcsolóra van kötve mert nem működik az elektronikája, szereztem bele egy ventit de ha bekapcsolom a klímát mégse kapcsol be magától nem érzékeli pedig a venti elektronikája jó és az autóban is megmérték müszerrel a vezetéket, nem ír ki hibát..
esetleg lehet csatlakozó baja ?? mert nekem 2 vastag és egy vékony vezeték van a csatlakozón, a ventin viszont 3 vastag vezeték van...az elektromos arra gyanakszik esetleg ez lehet a baj azért nem működik...valakinek volt már ilyen gondja vagy vélemény esetleg.. akitől vettem kocsit azt mondta a csatlakozó nem jó állítólag azért van kapcsolóra kötve de kitudja...köszi

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. július 22. péntek, 19:19


hil írta:
bricktopm írta:
hil írta:
bricktopm írta:
hil írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.


pedig elmúlhat restart-ra. nekem anno indításnál eljátszotta hogy enm indult el az egyik henger. eleinte azt hittem nem indítózok eleget. aztán újraindítás és ok.
ezt 2x eljátszotta fél év különbséggel. majd harmadik alkalommal indítás után kb 700m után megállt megint a henger. onnantól vége volt a trafónak.
bár nekem igaz elektromos a pedál, de nem lett érzékenyebb, sőt lomha lett az autó, alig akart menni, bár a hangja kifejezetten tetszett olyan bu-bu-bu subaru-s volt. meg kegyetlen büdös a kipuff gáz. na meg rázott mint a fene, a motortartó bak is akkor durrant el.
hibakód olvasással kiderülne emlyik hengerrel volt a gond. 6 hengeresnél jellemzően az 5-6-os henger szokott. ez is fura, hogy miért pont azok.
szóval ha a tünetek a fentiek, akkor trafó lesz nagy valószínűséggel.
jut eszembe, nekem mikor végleg megadta magát, előtte kb 150km-rel volt gyertya cserélve, valószínű az új gyertya fingatta ki, gyenge volt hozzá a trafó.


Így van, nagyon vagány hangja van, de még a váltókart is rázza. Én is néztem egyből a motortartó bakot, mert ha átszakad az is tud ilyen gyuktásszög hibát okozni ugyebár, de jónak tűnik.
Féligmeddig temettem a motort, mindig a legrosszabb villan be(pillangószelep törés, fojtószelep hiba..)

A kipufogógázt néztem is se nem színes, se nem büdös. érdekes.

Másik:
ABS jeladóból mitől tud többet\mitől jobb egy bosch(56ezer ft \db) mint egy mondjuk febi 17ezer\db vagy egy akármi 9ezer forintos?
Végülis egy passzív induktív szenzor az egész az asc-s rendszereknél.
Érdemes annyit kiadni érte, vagy vegyem inkább az olcsót, úgyis ki lesz cserélve ~3év múlva, mert szétrohad mind.

Illetve ha lezárom egy 1.1kOhmos ellenállással a keréknél a szenzort, akkor elvileg HA NEM ABS kocka a ludas meg kéne nyugodjon a hibalámpa, csak nem fog menni a km óra(mert ugyebár áll az autó) nem?
Holnap hibakódolvasás is lesz elvileg, már nagyon kíváncsi vagyok rá, illetve kinztem én is egy obd 1.4.0-s olvasót meg egy 20pines átalakítót, ebayen.


NEM!



Kifejtenéd miért nem?

Persze: az az áramkör nem ellenállást mér, hanem a jeladó által generált impulzus (négyszögjel) frekvenciáját. A vez.egység ezeket a jeleket hasonlítja össze egymással és számolja ki azt, hogy melyik kerék forog, vagy áll.
Mindez nagyon egyszerűen fogalmazva, mert lehetne tudományosan is....
Oda aztán tehetsz ellenállást, de semmi értelme.
bye: hil



Az oké, de ha áll az autó, nem forog a kerék, nincs ami indukálja az impulzust, mivel a mágneses teret nem fogja módosítani a fogaskerék teteje, amit ugye figyel a szenzor.
Ebből gondolom én, ha lezárom ellenállással, olyan mintha állna a kerék.
Mondjuk a dolog időközben annyit ment előrébb, hogy voltam diagoltatni.

Jobb és bal hátsó abs szenzort hozza hibára... Illetve gyakorlatilag kb minden hibába állt, mivel 2 akkulemerülésem volt, plusz utána egy akkucsere, így minden beálltt.
Most ki lett nullázva, mikor eljöttem az egyik oldali (leszedett) abs szenzor állt hibában és ennyi.

Volt a hibalapon ilyen, hogy első és második sor henger üzemanyagellátás hiba. Kérdés ezt okozhatja-e az akku lemerülés, vagy sem. Illetve alapjárati mechanika hiba illetve alapjárati üzemanyagellátás hiba(?), ami reális is lehet, mert az alapjáratom ingadozott időnként, ahogy írtam is itt ezügyben a fórumon már, pl tolatás közben volt hogy leengedte 500-ra, majd felhúzta 1200-ra automatán, majd le 600-ra ismét fel 1200-ra és így tovább, vagy megállt a normál alapjáraotn, vagy lefulladt ennek eredményeképpen. Illetve volt hogy tolatás közben is eljátszotta és begyorsult. A hibatörlés után gyakorlatilag 2-3perccel el is kezdte az alapjárati hülyéskedést, egyszer le is fulladt csak úgy üresben állva. Nem is tartja szépen egyenletesen mint eddig a fordulatát, van hogy megáll, de látom, hogy nem az igazi. EML lámpa azóta nem jött(ma egyáltalán) és a rázás sem jelentkezett.

Van erre így valakinek ötlete? Amit nem zárok ki, hogy lehet tényleg beszart a gyujtótrafó, lehet kettő is, ennek eredménye volt az EML lámpa, viszont ahogy Yellow kollégának is elmúlt, majd ismét előjött alapon nekem is ez fog történni. Vagy lehet a fojtószelep ragad meg? Az ki tud utána szabadulni önmagától mondjuk ujraindításra?

Ha gyujtást adok a fojtó búg, elvileg annak kell is, gázadásra hallani, ahogy levegőt vesz, nem is kicsit. Az üzemanyagszivattyút tesztelte külön a műszer, hallottam, hogy megy és szívja fel a benzint. Viszont az alapjárati motor tesztnél nem jött ki belőle hang, szerintem ott is kéne(?) elvégre elektromechanikus rendszer része, és fontos benne a mechanika.

A fő kérdés, alapjárati motor hiba okozhat üzemanyag befecskendezési hibakódot 1-es 2-es hengersoron? Vagy az ettől teljesen független?
Voltam vele 5000-es fordulat környékén is utána, meghajtottam kicsit 80-90-el, de nem jelentkezett ismét. LAssú tempóval is kocsikáztam, akkor se. Alulváltottam, hátha túlterhelésre jön, de semmi. Holnap-holnapután megyek hosszabb távot a kocsival 100+km-t, aztán vissza diagra, hogy mit mutat.

Szia!
ABS: most komolyan így gondolod? Ha lehúzod a szenzorról a csatlakozót, beindítod a motort, semmi nem fog történni addig a pillanatig, amíg meg nem mozdul a kerék. Akkor beírja azt a szenzort hibásnak. Értsd meg végre, hogy az áramköre nem ellenállást, hanem impulzust és annak frekvenciáját figyeli.
A többire: kéne egy hibakód törlést csinálni mindenhol (a korábbiakat megjegyezve, kinyomtatva persze (javaslom az INPA-t)), majd használat után ismét megnézni azokat, úgy már el lehet indulni a keresésben. Az uni diagokat felejtsd el!
bye:hil

ui: alapjárat ingadozás: kartergáz szelep, csövek?






" amíg meg nem mozdul a kerék. Akkor beírja azt a szenzort hibásnak."

Igazad van, menet közben ellenőrzi, ezt elfelejtettem. Akkor semmi.

Nem tudom uni-e a diag, amit csináltak, vagy sem, delphi vezetéknélküli hibakódolvasó volt, ds150 talán.
Ha szerintetek ez nem minősül kielégítőnek, akkor kerítek valakit akinek van INPA kompatibilis cucca.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. július 22. péntek, 19:14


bricktopm írta:
hil írta:
bricktopm írta:
hil írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.


pedig elmúlhat restart-ra. nekem anno indításnál eljátszotta hogy enm indult el az egyik henger. eleinte azt hittem nem indítózok eleget. aztán újraindítás és ok.
ezt 2x eljátszotta fél év különbséggel. majd harmadik alkalommal indítás után kb 700m után megállt megint a henger. onnantól vége volt a trafónak.
bár nekem igaz elektromos a pedál, de nem lett érzékenyebb, sőt lomha lett az autó, alig akart menni, bár a hangja kifejezetten tetszett olyan bu-bu-bu subaru-s volt. meg kegyetlen büdös a kipuff gáz. na meg rázott mint a fene, a motortartó bak is akkor durrant el.
hibakód olvasással kiderülne emlyik hengerrel volt a gond. 6 hengeresnél jellemzően az 5-6-os henger szokott. ez is fura, hogy miért pont azok.
szóval ha a tünetek a fentiek, akkor trafó lesz nagy valószínűséggel.
jut eszembe, nekem mikor végleg megadta magát, előtte kb 150km-rel volt gyertya cserélve, valószínű az új gyertya fingatta ki, gyenge volt hozzá a trafó.


Így van, nagyon vagány hangja van, de még a váltókart is rázza. Én is néztem egyből a motortartó bakot, mert ha átszakad az is tud ilyen gyuktásszög hibát okozni ugyebár, de jónak tűnik.
Féligmeddig temettem a motort, mindig a legrosszabb villan be(pillangószelep törés, fojtószelep hiba..)

A kipufogógázt néztem is se nem színes, se nem büdös. érdekes.

Másik:
ABS jeladóból mitől tud többet\mitől jobb egy bosch(56ezer ft \db) mint egy mondjuk febi 17ezer\db vagy egy akármi 9ezer forintos?
Végülis egy passzív induktív szenzor az egész az asc-s rendszereknél.
Érdemes annyit kiadni érte, vagy vegyem inkább az olcsót, úgyis ki lesz cserélve ~3év múlva, mert szétrohad mind.

Illetve ha lezárom egy 1.1kOhmos ellenállással a keréknél a szenzort, akkor elvileg HA NEM ABS kocka a ludas meg kéne nyugodjon a hibalámpa, csak nem fog menni a km óra(mert ugyebár áll az autó) nem?
Holnap hibakódolvasás is lesz elvileg, már nagyon kíváncsi vagyok rá, illetve kinztem én is egy obd 1.4.0-s olvasót meg egy 20pines átalakítót, ebayen.


NEM!



Kifejtenéd miért nem?

Persze: az az áramkör nem ellenállást mér, hanem a jeladó által generált impulzus (négyszögjel) frekvenciáját. A vez.egység ezeket a jeleket hasonlítja össze egymással és számolja ki azt, hogy melyik kerék forog, vagy áll.
Mindez nagyon egyszerűen fogalmazva, mert lehetne tudományosan is....
Oda aztán tehetsz ellenállást, de semmi értelme.
bye: hil



Az oké, de ha áll az autó, nem forog a kerék, nincs ami indukálja az impulzust, mivel a mágneses teret nem fogja módosítani a fogaskerék teteje, amit ugye figyel a szenzor.
Ebből gondolom én, ha lezárom ellenállással, olyan mintha állna a kerék.
Mondjuk a dolog időközben annyit ment előrébb, hogy voltam diagoltatni.

Jobb és bal hátsó abs szenzort hozza hibára... Illetve gyakorlatilag kb minden hibába állt, mivel 2 akkulemerülésem volt, plusz utána egy akkucsere, így minden beálltt.
Most ki lett nullázva, mikor eljöttem az egyik oldali (leszedett) abs szenzor állt hibában és ennyi.

Volt a hibalapon ilyen, hogy első és második sor henger üzemanyagellátás hiba. Kérdés ezt okozhatja-e az akku lemerülés, vagy sem. Illetve alapjárati mechanika hiba illetve alapjárati üzemanyagellátás hiba(?), ami reális is lehet, mert az alapjáratom ingadozott időnként, ahogy írtam is itt ezügyben a fórumon már, pl tolatás közben volt hogy leengedte 500-ra, majd felhúzta 1200-ra automatán, majd le 600-ra ismét fel 1200-ra és így tovább, vagy megállt a normál alapjáraotn, vagy lefulladt ennek eredményeképpen. Illetve volt hogy tolatás közben is eljátszotta és begyorsult. A hibatörlés után gyakorlatilag 2-3perccel el is kezdte az alapjárati hülyéskedést, egyszer le is fulladt csak úgy üresben állva. Nem is tartja szépen egyenletesen mint eddig a fordulatát, van hogy megáll, de látom, hogy nem az igazi. EML lámpa azóta nem jött(ma egyáltalán) és a rázás sem jelentkezett.

Van erre így valakinek ötlete? Amit nem zárok ki, hogy lehet tényleg beszart a gyujtótrafó, lehet kettő is, ennek eredménye volt az EML lámpa, viszont ahogy Yellow kollégának is elmúlt, majd ismét előjött alapon nekem is ez fog történni. Vagy lehet a fojtószelep ragad meg? Az ki tud utána szabadulni önmagától mondjuk ujraindításra?

Ha gyujtást adok a fojtó búg, elvileg annak kell is, gázadásra hallani, ahogy levegőt vesz, nem is kicsit. Az üzemanyagszivattyút tesztelte külön a műszer, hallottam, hogy megy és szívja fel a benzint. Viszont az alapjárati motor tesztnél nem jött ki belőle hang, szerintem ott is kéne(?) elvégre elektromechanikus rendszer része, és fontos benne a mechanika.

A fő kérdés, alapjárati motor hiba okozhat üzemanyag befecskendezési hibakódot 1-es 2-es hengersoron? Vagy az ettől teljesen független?
Voltam vele 5000-es fordulat környékén is utána, meghajtottam kicsit 80-90-el, de nem jelentkezett ismét. LAssú tempóval is kocsikáztam, akkor se. Alulváltottam, hátha túlterhelésre jön, de semmi. Holnap-holnapután megyek hosszabb távot a kocsival 100+km-t, aztán vissza diagra, hogy mit mutat.

Szia!
ABS: most komolyan így gondolod? Ha lehúzod a szenzorról a csatlakozót, beindítod a motort, semmi nem fog történni addig a pillanatig, amíg meg nem mozdul a kerék. Akkor beírja azt a szenzort hibásnak. Értsd meg végre, hogy az áramköre nem ellenállást, hanem impulzust és annak frekvenciáját figyeli.
A többire: kéne egy hibakód törlést csinálni mindenhol (a korábbiakat megjegyezve, kinyomtatva persze (javaslom az INPA-t)), majd használat után ismét megnézni azokat, úgy már el lehet indulni a keresésben. Az uni diagokat felejtsd el!
bye:hil

ui: alapjárat ingadozás: kartergáz szelep, csövek?
Nekem is zúgott az üza.szivattyú (és ez ne vezessen félre), mégis rossz volt, a befecskendező soron nem volt üza. nyomás







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2016. július 22. péntek, 19:18

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. július 22. péntek, 17:48


hil írta:
bricktopm írta:
hil írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.


pedig elmúlhat restart-ra. nekem anno indításnál eljátszotta hogy enm indult el az egyik henger. eleinte azt hittem nem indítózok eleget. aztán újraindítás és ok.
ezt 2x eljátszotta fél év különbséggel. majd harmadik alkalommal indítás után kb 700m után megállt megint a henger. onnantól vége volt a trafónak.
bár nekem igaz elektromos a pedál, de nem lett érzékenyebb, sőt lomha lett az autó, alig akart menni, bár a hangja kifejezetten tetszett olyan bu-bu-bu subaru-s volt. meg kegyetlen büdös a kipuff gáz. na meg rázott mint a fene, a motortartó bak is akkor durrant el.
hibakód olvasással kiderülne emlyik hengerrel volt a gond. 6 hengeresnél jellemzően az 5-6-os henger szokott. ez is fura, hogy miért pont azok.
szóval ha a tünetek a fentiek, akkor trafó lesz nagy valószínűséggel.
jut eszembe, nekem mikor végleg megadta magát, előtte kb 150km-rel volt gyertya cserélve, valószínű az új gyertya fingatta ki, gyenge volt hozzá a trafó.


Így van, nagyon vagány hangja van, de még a váltókart is rázza. Én is néztem egyből a motortartó bakot, mert ha átszakad az is tud ilyen gyuktásszög hibát okozni ugyebár, de jónak tűnik.
Féligmeddig temettem a motort, mindig a legrosszabb villan be(pillangószelep törés, fojtószelep hiba..)

A kipufogógázt néztem is se nem színes, se nem büdös. érdekes.

Másik:
ABS jeladóból mitől tud többet\mitől jobb egy bosch(56ezer ft \db) mint egy mondjuk febi 17ezer\db vagy egy akármi 9ezer forintos?
Végülis egy passzív induktív szenzor az egész az asc-s rendszereknél.
Érdemes annyit kiadni érte, vagy vegyem inkább az olcsót, úgyis ki lesz cserélve ~3év múlva, mert szétrohad mind.

Illetve ha lezárom egy 1.1kOhmos ellenállással a keréknél a szenzort, akkor elvileg HA NEM ABS kocka a ludas meg kéne nyugodjon a hibalámpa, csak nem fog menni a km óra(mert ugyebár áll az autó) nem?
Holnap hibakódolvasás is lesz elvileg, már nagyon kíváncsi vagyok rá, illetve kinztem én is egy obd 1.4.0-s olvasót meg egy 20pines átalakítót, ebayen.


NEM!



Kifejtenéd miért nem?

Persze: az az áramkör nem ellenállást mér, hanem a jeladó által generált impulzus (négyszögjel) frekvenciáját. A vez.egység ezeket a jeleket hasonlítja össze egymással és számolja ki azt, hogy melyik kerék forog, vagy áll.
Mindez nagyon egyszerűen fogalmazva, mert lehetne tudományosan is....
Oda aztán tehetsz ellenállást, de semmi értelme.
bye: hil



Az oké, de ha áll az autó, nem forog a kerék, nincs ami indukálja az impulzust, mivel a mágneses teret nem fogja módosítani a fogaskerék teteje, amit ugye figyel a szenzor.
Ebből gondolom én, ha lezárom ellenállással, olyan mintha állna a kerék.
Mondjuk a dolog időközben annyit ment előrébb, hogy voltam diagoltatni.

Jobb és bal hátsó abs szenzort hozza hibára... Illetve gyakorlatilag kb minden hibába állt, mivel 2 akkulemerülésem volt, plusz utána egy akkucsere, így minden beálltt.
Most ki lett nullázva, mikor eljöttem az egyik oldali (leszedett) abs szenzor állt hibában és ennyi.

Volt a hibalapon ilyen, hogy első és második sor henger üzemanyagellátás hiba. Kérdés ezt okozhatja-e az akku lemerülés, vagy sem. Illetve alapjárati mechanika hiba illetve alapjárati üzemanyagellátás hiba(?), ami reális is lehet, mert az alapjáratom ingadozott időnként, ahogy írtam is itt ezügyben a fórumon már, pl tolatás közben volt hogy leengedte 500-ra, majd felhúzta 1200-ra automatán, majd le 600-ra ismét fel 1200-ra és így tovább, vagy megállt a normál alapjáraotn, vagy lefulladt ennek eredményeképpen. Illetve volt hogy tolatás közben is eljátszotta és begyorsult. A hibatörlés után gyakorlatilag 2-3perccel el is kezdte az alapjárati hülyéskedést, egyszer le is fulladt csak úgy üresben állva. Nem is tartja szépen egyenletesen mint eddig a fordulatát, van hogy megáll, de látom, hogy nem az igazi. EML lámpa azóta nem jött(ma egyáltalán) és a rázás sem jelentkezett.

Van erre így valakinek ötlete? Amit nem zárok ki, hogy lehet tényleg beszart a gyujtótrafó, lehet kettő is, ennek eredménye volt az EML lámpa, viszont ahogy Yellow kollégának is elmúlt, majd ismét előjött alapon nekem is ez fog történni. Vagy lehet a fojtószelep ragad meg? Az ki tud utána szabadulni önmagától mondjuk ujraindításra?

Ha gyujtást adok a fojtó búg, elvileg annak kell is, gázadásra hallani, ahogy levegőt vesz, nem is kicsit. Az üzemanyagszivattyút tesztelte külön a műszer, hallottam, hogy megy és szívja fel a benzint. Viszont az alapjárati motor tesztnél nem jött ki belőle hang, szerintem ott is kéne(?) elvégre elektromechanikus rendszer része, és fontos benne a mechanika.

A fő kérdés, alapjárati motor hiba okozhat üzemanyag befecskendezési hibakódot 1-es 2-es hengersoron? Vagy az ettől teljesen független?
Voltam vele 5000-es fordulat környékén is utána, meghajtottam kicsit 80-90-el, de nem jelentkezett ismét. LAssú tempóval is kocsikáztam, akkor se. Alulváltottam, hátha túlterhelésre jön, de semmi. Holnap-holnapután megyek hosszabb távot a kocsival 100+km-t, aztán vissza diagra, hogy mit mutat.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. július 22. péntek, 17:02


bricktopm írta:
hil írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.


pedig elmúlhat restart-ra. nekem anno indításnál eljátszotta hogy enm indult el az egyik henger. eleinte azt hittem nem indítózok eleget. aztán újraindítás és ok.
ezt 2x eljátszotta fél év különbséggel. majd harmadik alkalommal indítás után kb 700m után megállt megint a henger. onnantól vége volt a trafónak.
bár nekem igaz elektromos a pedál, de nem lett érzékenyebb, sőt lomha lett az autó, alig akart menni, bár a hangja kifejezetten tetszett olyan bu-bu-bu subaru-s volt. meg kegyetlen büdös a kipuff gáz. na meg rázott mint a fene, a motortartó bak is akkor durrant el.
hibakód olvasással kiderülne emlyik hengerrel volt a gond. 6 hengeresnél jellemzően az 5-6-os henger szokott. ez is fura, hogy miért pont azok.
szóval ha a tünetek a fentiek, akkor trafó lesz nagy valószínűséggel.
jut eszembe, nekem mikor végleg megadta magát, előtte kb 150km-rel volt gyertya cserélve, valószínű az új gyertya fingatta ki, gyenge volt hozzá a trafó.


Így van, nagyon vagány hangja van, de még a váltókart is rázza. Én is néztem egyből a motortartó bakot, mert ha átszakad az is tud ilyen gyuktásszög hibát okozni ugyebár, de jónak tűnik.
Féligmeddig temettem a motort, mindig a legrosszabb villan be(pillangószelep törés, fojtószelep hiba..)

A kipufogógázt néztem is se nem színes, se nem büdös. érdekes.

Másik:
ABS jeladóból mitől tud többet\mitől jobb egy bosch(56ezer ft \db) mint egy mondjuk febi 17ezer\db vagy egy akármi 9ezer forintos?
Végülis egy passzív induktív szenzor az egész az asc-s rendszereknél.
Érdemes annyit kiadni érte, vagy vegyem inkább az olcsót, úgyis ki lesz cserélve ~3év múlva, mert szétrohad mind.

Illetve ha lezárom egy 1.1kOhmos ellenállással a keréknél a szenzort, akkor elvileg HA NEM ABS kocka a ludas meg kéne nyugodjon a hibalámpa, csak nem fog menni a km óra(mert ugyebár áll az autó) nem?
Holnap hibakódolvasás is lesz elvileg, már nagyon kíváncsi vagyok rá, illetve kinztem én is egy obd 1.4.0-s olvasót meg egy 20pines átalakítót, ebayen.


NEM!



Kifejtenéd miért nem?

Persze: az az áramkör nem ellenállást mér, hanem a jeladó által generált impulzus (négyszögjel) frekvenciáját. A vez.egység ezeket a jeleket hasonlítja össze egymással és számolja ki azt, hogy melyik kerék forog, vagy áll.
Mindez nagyon egyszerűen fogalmazva, mert lehetne tudományosan is....
Oda aztán tehetsz ellenállást, de semmi értelme.
bye: hil



bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. július 22. péntek, 14:33


hil írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.


pedig elmúlhat restart-ra. nekem anno indításnál eljátszotta hogy enm indult el az egyik henger. eleinte azt hittem nem indítózok eleget. aztán újraindítás és ok.
ezt 2x eljátszotta fél év különbséggel. majd harmadik alkalommal indítás után kb 700m után megállt megint a henger. onnantól vége volt a trafónak.
bár nekem igaz elektromos a pedál, de nem lett érzékenyebb, sőt lomha lett az autó, alig akart menni, bár a hangja kifejezetten tetszett olyan bu-bu-bu subaru-s volt. meg kegyetlen büdös a kipuff gáz. na meg rázott mint a fene, a motortartó bak is akkor durrant el.
hibakód olvasással kiderülne emlyik hengerrel volt a gond. 6 hengeresnél jellemzően az 5-6-os henger szokott. ez is fura, hogy miért pont azok.
szóval ha a tünetek a fentiek, akkor trafó lesz nagy valószínűséggel.
jut eszembe, nekem mikor végleg megadta magát, előtte kb 150km-rel volt gyertya cserélve, valószínű az új gyertya fingatta ki, gyenge volt hozzá a trafó.


Így van, nagyon vagány hangja van, de még a váltókart is rázza. Én is néztem egyből a motortartó bakot, mert ha átszakad az is tud ilyen gyuktásszög hibát okozni ugyebár, de jónak tűnik.
Féligmeddig temettem a motort, mindig a legrosszabb villan be(pillangószelep törés, fojtószelep hiba..)

A kipufogógázt néztem is se nem színes, se nem büdös. érdekes.

Másik:
ABS jeladóból mitől tud többet\mitől jobb egy bosch(56ezer ft \db) mint egy mondjuk febi 17ezer\db vagy egy akármi 9ezer forintos?
Végülis egy passzív induktív szenzor az egész az asc-s rendszereknél.
Érdemes annyit kiadni érte, vagy vegyem inkább az olcsót, úgyis ki lesz cserélve ~3év múlva, mert szétrohad mind.

Illetve ha lezárom egy 1.1kOhmos ellenállással a keréknél a szenzort, akkor elvileg HA NEM ABS kocka a ludas meg kéne nyugodjon a hibalámpa, csak nem fog menni a km óra(mert ugyebár áll az autó) nem?
Holnap hibakódolvasás is lesz elvileg, már nagyon kíváncsi vagyok rá, illetve kinztem én is egy obd 1.4.0-s olvasót meg egy 20pines átalakítót, ebayen.


NEM!



Kifejtenéd miért nem?


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. július 21. csütörtök, 21:15


bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.


pedig elmúlhat restart-ra. nekem anno indításnál eljátszotta hogy enm indult el az egyik henger. eleinte azt hittem nem indítózok eleget. aztán újraindítás és ok.
ezt 2x eljátszotta fél év különbséggel. majd harmadik alkalommal indítás után kb 700m után megállt megint a henger. onnantól vége volt a trafónak.
bár nekem igaz elektromos a pedál, de nem lett érzékenyebb, sőt lomha lett az autó, alig akart menni, bár a hangja kifejezetten tetszett olyan bu-bu-bu subaru-s volt. meg kegyetlen büdös a kipuff gáz. na meg rázott mint a fene, a motortartó bak is akkor durrant el.
hibakód olvasással kiderülne emlyik hengerrel volt a gond. 6 hengeresnél jellemzően az 5-6-os henger szokott. ez is fura, hogy miért pont azok.
szóval ha a tünetek a fentiek, akkor trafó lesz nagy valószínűséggel.
jut eszembe, nekem mikor végleg megadta magát, előtte kb 150km-rel volt gyertya cserélve, valószínű az új gyertya fingatta ki, gyenge volt hozzá a trafó.


Így van, nagyon vagány hangja van, de még a váltókart is rázza. Én is néztem egyből a motortartó bakot, mert ha átszakad az is tud ilyen gyuktásszög hibát okozni ugyebár, de jónak tűnik.
Féligmeddig temettem a motort, mindig a legrosszabb villan be(pillangószelep törés, fojtószelep hiba..)

A kipufogógázt néztem is se nem színes, se nem büdös. érdekes.

Másik:
ABS jeladóból mitől tud többet\mitől jobb egy bosch(56ezer ft \db) mint egy mondjuk febi 17ezer\db vagy egy akármi 9ezer forintos?
Végülis egy passzív induktív szenzor az egész az asc-s rendszereknél.
Érdemes annyit kiadni érte, vagy vegyem inkább az olcsót, úgyis ki lesz cserélve ~3év múlva, mert szétrohad mind.

Illetve ha lezárom egy 1.1kOhmos ellenállással a keréknél a szenzort, akkor elvileg HA NEM ABS kocka a ludas meg kéne nyugodjon a hibalámpa, csak nem fog menni a km óra(mert ugyebár áll az autó) nem?
Holnap hibakódolvasás is lesz elvileg, már nagyon kíváncsi vagyok rá, illetve kinztem én is egy obd 1.4.0-s olvasót meg egy 20pines átalakítót, ebayen.


NEM!




bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. július 21. csütörtök, 21:04


YELLOW írta:
bricktopm írta:
Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.


pedig elmúlhat restart-ra. nekem anno indításnál eljátszotta hogy enm indult el az egyik henger. eleinte azt hittem nem indítózok eleget. aztán újraindítás és ok.
ezt 2x eljátszotta fél év különbséggel. majd harmadik alkalommal indítás után kb 700m után megállt megint a henger. onnantól vége volt a trafónak.
bár nekem igaz elektromos a pedál, de nem lett érzékenyebb, sőt lomha lett az autó, alig akart menni, bár a hangja kifejezetten tetszett olyan bu-bu-bu subaru-s volt. meg kegyetlen büdös a kipuff gáz. na meg rázott mint a fene, a motortartó bak is akkor durrant el.
hibakód olvasással kiderülne emlyik hengerrel volt a gond. 6 hengeresnél jellemzően az 5-6-os henger szokott. ez is fura, hogy miért pont azok.
szóval ha a tünetek a fentiek, akkor trafó lesz nagy valószínűséggel.
jut eszembe, nekem mikor végleg megadta magát, előtte kb 150km-rel volt gyertya cserélve, valószínű az új gyertya fingatta ki, gyenge volt hozzá a trafó.


Így van, nagyon vagány hangja van, de még a váltókart is rázza. Én is néztem egyből a motortartó bakot, mert ha átszakad az is tud ilyen gyuktásszög hibát okozni ugyebár, de jónak tűnik.
Féligmeddig temettem a motort, mindig a legrosszabb villan be(pillangószelep törés, fojtószelep hiba..)

A kipufogógázt néztem is se nem színes, se nem büdös. érdekes.

Másik:
ABS jeladóból mitől tud többet\mitől jobb egy bosch(56ezer ft \db) mint egy mondjuk febi 17ezer\db vagy egy akármi 9ezer forintos?
Végülis egy passzív induktív szenzor az egész az asc-s rendszereknél.
Érdemes annyit kiadni érte, vagy vegyem inkább az olcsót, úgyis ki lesz cserélve ~3év múlva, mert szétrohad mind.

Illetve ha lezárom egy 1.1kOhmos ellenállással a keréknél a szenzort, akkor elvileg HA NEM ABS kocka a ludas meg kéne nyugodjon a hibalámpa, csak nem fog menni a km óra(mert ugyebár áll az autó) nem?
Holnap hibakódolvasás is lesz elvileg, már nagyon kíváncsi vagyok rá, illetve kinztem én is egy obd 1.4.0-s olvasót meg egy 20pines átalakítót, ebayen.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. július 21. csütörtök, 21:05

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. július 21. csütörtök, 20:14


bricktopm írta:
Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.


pedig elmúlhat restart-ra. nekem anno indításnál eljátszotta hogy enm indult el az egyik henger. eleinte azt hittem nem indítózok eleget. aztán újraindítás és ok.
ezt 2x eljátszotta fél év különbséggel. majd harmadik alkalommal indítás után kb 700m után megállt megint a henger. onnantól vége volt a trafónak.
bár nekem igaz elektromos a pedál, de nem lett érzékenyebb, sőt lomha lett az autó, alig akart menni, bár a hangja kifejezetten tetszett olyan bu-bu-bu subaru-s volt. meg kegyetlen büdös a kipuff gáz. na meg rázott mint a fene, a motortartó bak is akkor durrant el.
hibakód olvasással kiderülne emlyik hengerrel volt a gond. 6 hengeresnél jellemzően az 5-6-os henger szokott. ez is fura, hogy miért pont azok.
szóval ha a tünetek a fentiek, akkor trafó lesz nagy valószínűséggel.
jut eszembe, nekem mikor végleg megadta magát, előtte kb 150km-rel volt gyertya cserélve, valószínű az új gyertya fingatta ki, gyenge volt hozzá a trafó.

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. július 21. csütörtök, 17:54


Bitu79 írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
Ma megjelent az EML lámpa a gépemben, és olyan érzést keltett a motor mintha kihagyna egy henger. Újraindítás után egyből jó, majd idővel megint előjön a dolog. Meghúzattam 5000-es fordulaton is, akkor pl nem csinálta, 100fölé is ment, így nem gyanakszom rá, hogy hatalmas baja lenne a motornak. Ami érdekes még a gázedál is nagyon nagyon érzékeny lesz ilyenkor. De tényleg ránt a motor, a hangja is öblösebb búgósabb lesz. Visszaolvasgattam aztán gázpedál jeladót, meg a fojtószelepet emlegetik legtöbbet, én utóbbira gyanakszom kicsit, az lenne a kérdésem, annak a tisztítása nagyon nagy manőver? illetve a leszedése? Nem akarom megbontani ha oda kell figyelni több dologra, akkor inkább elmegyek egy szerelőhöz és előbb megnézem hogy kell.


gyertyákat nézd át,esetleg gyujtótrafókat.



Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. július 21. csütörtök, 17:52


bricktopm írta: Sziasztok!
Ma megjelent az EML lámpa a gépemben, és olyan érzést keltett a motor mintha kihagyna egy henger. Újraindítás után egyből jó, majd idővel megint előjön a dolog. Meghúzattam 5000-es fordulaton is, akkor pl nem csinálta, 100fölé is ment, így nem gyanakszom rá, hogy hatalmas baja lenne a motornak. Ami érdekes még a gázedál is nagyon nagyon érzékeny lesz ilyenkor. De tényleg ránt a motor, a hangja is öblösebb búgósabb lesz. Visszaolvasgattam aztán gázpedál jeladót, meg a fojtószelepet emlegetik legtöbbet, én utóbbira gyanakszom kicsit, az lenne a kérdésem, annak a tisztítása nagyon nagy manőver? illetve a leszedése? Nem akarom megbontani ha oda kell figyelni több dologra, akkor inkább elmegyek egy szerelőhöz és előbb megnézem hogy kell.


gyertyákat nézd át,esetleg gyujtótrafókat.

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. július 21. csütörtök, 17:09


Sziasztok!
Ma megjelent az EML lámpa a gépemben, és olyan érzést keltett a motor mintha kihagyna egy henger. Újraindítás után egyből jó, majd idővel megint előjön a dolog. Meghúzattam 5000-es fordulaton is, akkor pl nem csinálta, 100fölé is ment, így nem gyanakszom rá, hogy hatalmas baja lenne a motornak. Ami érdekes még a gázedál is nagyon nagyon érzékeny lesz ilyenkor. De tényleg ránt a motor, a hangja is öblösebb búgósabb lesz. Visszaolvasgattam aztán gázpedál jeladót, meg a fojtószelepet emlegetik legtöbbet, én utóbbira gyanakszom kicsit, az lenne a kérdésem, annak a tisztítása nagyon nagy manőver? illetve a leszedése? Nem akarom megbontani ha oda kell figyelni több dologra, akkor inkább elmegyek egy szerelőhöz és előbb megnézem hogy kell.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz kissbaumacht

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. július 20. szerda, 14:52


Sziasztok szeretnék segítséget kérni.leált a töltésem föl lett újítva a generatorom és azóta a viz hőfok mérő kiakad nincs alapjarat és mostmar be se indul csak teker az önindító de nem indul mi lehet az ok?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. július 20. szerda, 16:52

Mike83
autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i
Évjárat: 2007

státusz Mike83

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2016. július 18. hétfő, 09:06


Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy néha elinduláskor kuplung felengedésekor remegni, rángatni kezdett az autó egy picit, csak random néha 1 esbe csinálja. Valakinek volt már hasonló?

Köszi

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 2000

státusz tbadzs

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2016. július 17. vasárnap, 22:01


Madar írta: Sziasztok

Abban szeretnék segítséget kérni egy szakértőtől, hogy E36 320i, 328i autókhoz hogyan tudnám csatlakoztatni az MS 509 típusú diagnosztikai műszert.Ugyanis nem ismeri fel a műszer az autót.Szükségem lenne a műszercsatlakozó /J1962M/-BMW 20pin lábainak bekötési rajzára.Ha valaki tudna ebben segíteni, nagyon megköszönném


Én a következőképen kötöttem össze a 16-ost a 20-assal (igaz az enyém E46):



20 pin-16 pin
16-1 gyújtás
19-4 föld
14-16 áram
17-7 k-line1
20-8 k-line2



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. július 17. vasárnap, 22:02