tibee01 írta:
Szia!
Természetesen nem hiányzik az EGR-termosztát cseréje, szóval ha nem muszály nem cserélem!
DE! Sajnos nem tudom, hogy mely köröket kapcsol a "nagy termosztát" és mely köröket az EGR-é. Ahogy olvasgattam, az EGR-é sem csak az EGR hűtőt, vagy igen? Ha jól sejtem 2 párhuzamos ágról van szó. Ha esetleg erről valakinek van vmilyen ábrája, azt szívesen venném!
Milyen jelenséget produkál az, ha ez az EGR termosztát bajos?
Előre is köszönöm szépen!
minimal írta:
compact írta:
tibee01 írta:
Sziasztok!
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok!
Az EGR termosztátnak, ugye hideg motornál nem engedhet át, csak melegnél?
Illetve a nagy termosztát nyitási hőmérséklete csúszhat lejjebb?
Nem akar bemelegedni az autóm rendesen, és nem tudom melyik termosztát lehet a rossz!
Előre is köszönöm!
Mindkettő rossz lehet, de a fő ludas a bemelegedés problémával a nagy termosztát!
kezd el melegíteni és fogd meg közben az alsó vizcsővet, mielött még függőlegesen állna a mutató.
Ha a hideg és a normál között langyos akkor nyitva van folyton a nagy termoszod azért hűl. Az is elég ha azt cseréled, de ha nem jelent problémát mindkettő akkor egyszerre.
Lehet, hogy rosszul tudom, de az EGR termosztát nem mást szabályoz, mint hogy mennyi kipufogó gáz jusson vissza a szívó oldalra. Ez főleg hideg motornál fontos, hogy tökéletesebb legyen az és stb stb...
Szóval egyáltalán nem párhuzamos vízkörökről van szó, mivel nem két hűtőkörről beszélünk! Kicsit talán hüle az elnevezése is, hogy termosztát, mert 1ből arra gondola az ember, hogy az is vmi vizkört szabályoz, pedig csak a kipuffgáz visszaáramlást szabályozza nem üzemmeleg motornál.
Emiatt van az, hogy a helytelen működése hatással van a motor melegedésére.
Amúgy érdemes lenne még egy EGR szelep tisztítás vagy megsasolás is, mert lehet, hogy jó a termosztát csak az EGR szelep úgy meg van szorulva, hogy nem engedi át a fupuff gázt.