lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2013. december 06. péntek, 12:35


Maistro2 írta: Sziasztok nekem ha bemelegszik az auto akkor 75-83 fok kozott van a mai időben bc szerint a víz hőfok ez normális nem ?


a kérdés, hogy inkább a felsőbb tartományban van-e, ill. ha 80 alá visszahűl menet közben akkor valószínűleg rossz..



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 06. péntek, 12:35

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. december 05. csütörtök, 22:30


Tano írta:
tibee01 írta: ...
Egyébként a kiegészítő fűtést hogyan tudom leellenőrizni, hogy működik-e?
...


Legegyszerűbben úgy, hogy megfogod a két végén a vízcsöveket. Ha a kimenő melegebb mint a bemenő, akkor működik.


Nekem pl forró a kis doboz, de a bemen meg a kimenö cső egyforma meleg szerintem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Maistro2

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 45

Elküldve: 2013. december 04. szerda, 20:09


Sziasztok nekem ha bemelegszik az auto akkor 75-83 fok kozott van a mai időben bc szerint a víz hőfok ez normális nem ?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. december 04. szerda, 10:40


tibee01 írta: ...
Egyébként a kiegészítő fűtést hogyan tudom leellenőrizni, hogy működik-e?
...


Legegyszerűbben úgy, hogy megfogod a két végén a vízcsöveket. Ha a kimenő melegebb mint a bemenő, akkor működik.

tibee01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz tibee01

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. december 04. szerda, 07:53


Sziasztok!

Kicseréltem éjszaka a nagy termosztátot, így álló helyzetben 80fokra bemelegszik, tartja is menetközben, DE!!! ma reggel hideg motorral indultam és ~15km országúton knem melegedett be, úgyhogy EGR termosztátot is fogok cserélni!

A pill fogy mérő szerint még rengeteget fogyaszt mindig, 90-100km/h tempomattal 6-7l/100km körüli pill fogyasztás, hiába volt 80 fokra bemelegedve!

Egyébként a kiegészítő fűtést hogyan tudom leellenőrizni, hogy működik-e?

Előre is köszi!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 21:22


Szívesen

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 21:00


hancurozo írta:
SP_323i írta:
Tano írta:
SP_323i írta: Lehet, hogy rosszul tudom, de az EGR termosztát nem mást szabályoz, mint hogy mennyi kipufogó gáz jusson vissza a szívó oldalra. Ez főleg hideg motornál fontos, hogy tökéletesebb legyen az és stb stb...
Szóval egyáltalán nem párhuzamos vízkörökről van szó, mivel nem két hűtőkörről beszélünk! Kicsit talán hüle az elnevezése is, hogy termosztát, mert 1ből arra gondola az ember, hogy az is vmi vizkört szabályoz, pedig csak a kipuffgáz visszaáramlást szabályozza nem üzemmeleg motornál.
Emiatt van az, hogy a helytelen működése hatással van a motor melegedésére.
Amúgy érdemes lenne még egy EGR szelep tisztítás vagy megsasolás is, mert lehet, hogy jó a termosztát csak az EGR szelep úgy meg van szorulva, hogy nem engedi át a fupuff gázt.


Igazad van, rosszul tudod.
Kevered az EGR termosztátot (ami az EGR hőcserélő tetején található fekete cső) az EGR szeleppel.
Az EGR hőcserélőn vizet áramoltatnak keresztül hogy hűtsék a visszavezetett kipuffgázt. Ezt egy kis termosztát szabályozza.
Compact kolléga téved annyiban, hogy ez sosincsen zárva teljesen, tehát át tud fújni a teljesen jó állapotún is.


Az ERG termosztátot nem keverem az EGR szeleppel
Viszont
"Az EGR hőcserélőn vizet áramoltatnak keresztül hogy hűtsék a visszavezetett kipuffgázt. Ezt egy kis termosztát szabályozza."
Ez kimaradt nálam...
Ezek szerint akkor van még egy temosztát
ETK ábrát tudtok róla, mert termosztátra csak 2db dob fel az ETK a nagyot, meg a fekete cumót a hőcserélő tetején:
http://www.realoem.com/bmw/par...spid=47665


De az első hozzászólásod szerint kevered.
Tano jól leírta neked.
Összesen kettő van.
Nem azt szabályozza.
De párhuzamos vízkörről van szó.
Vízkört szabályoz. Nincs köze az átengedett kipufogógáz mennyiségéhez.


Waz!
mea culpa!
Vmiért az volt bennem, hogy az a fekete termosztát vezérli az EGR szelepet.
De nem!

Tano! hancurozo!




hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 20:50


SP_323i írta:
Tano írta:
SP_323i írta: Lehet, hogy rosszul tudom, de az EGR termosztát nem mást szabályoz, mint hogy mennyi kipufogó gáz jusson vissza a szívó oldalra. Ez főleg hideg motornál fontos, hogy tökéletesebb legyen az és stb stb...
Szóval egyáltalán nem párhuzamos vízkörökről van szó, mivel nem két hűtőkörről beszélünk! Kicsit talán hüle az elnevezése is, hogy termosztát, mert 1ből arra gondola az ember, hogy az is vmi vizkört szabályoz, pedig csak a kipuffgáz visszaáramlást szabályozza nem üzemmeleg motornál.
Emiatt van az, hogy a helytelen működése hatással van a motor melegedésére.
Amúgy érdemes lenne még egy EGR szelep tisztítás vagy megsasolás is, mert lehet, hogy jó a termosztát csak az EGR szelep úgy meg van szorulva, hogy nem engedi át a fupuff gázt.


Igazad van, rosszul tudod.
Kevered az EGR termosztátot (ami az EGR hőcserélő tetején található fekete cső) az EGR szeleppel.
Az EGR hőcserélőn vizet áramoltatnak keresztül hogy hűtsék a visszavezetett kipuffgázt. Ezt egy kis termosztát szabályozza.
Compact kolléga téved annyiban, hogy ez sosincsen zárva teljesen, tehát át tud fújni a teljesen jó állapotún is.


Az ERG termosztátot nem keverem az EGR szeleppel
Viszont
"Az EGR hőcserélőn vizet áramoltatnak keresztül hogy hűtsék a visszavezetett kipuffgázt. Ezt egy kis termosztát szabályozza."
Ez kimaradt nálam...
Ezek szerint akkor van még egy temosztát
ETK ábrát tudtok róla, mert termosztátra csak 2db dob fel az ETK a nagyot, meg a fekete cumót a hőcserélő tetején:
http://www.realoem.com/bmw/par...spid=47665


De az első hozzászólásod szerint kevered.
Tano jól leírta neked.
Összesen kettő van.
Nem azt szabályozza.
De párhuzamos vízkörről van szó.
Vízkört szabályoz. Nincs köze az átengedett kipufogógáz mennyiségéhez.


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 20:30


Tano írta:
SP_323i írta: Lehet, hogy rosszul tudom, de az EGR termosztát nem mást szabályoz, mint hogy mennyi kipufogó gáz jusson vissza a szívó oldalra. Ez főleg hideg motornál fontos, hogy tökéletesebb legyen az és stb stb...
Szóval egyáltalán nem párhuzamos vízkörökről van szó, mivel nem két hűtőkörről beszélünk! Kicsit talán hüle az elnevezése is, hogy termosztát, mert 1ből arra gondola az ember, hogy az is vmi vizkört szabályoz, pedig csak a kipuffgáz visszaáramlást szabályozza nem üzemmeleg motornál.
Emiatt van az, hogy a helytelen működése hatással van a motor melegedésére.
Amúgy érdemes lenne még egy EGR szelep tisztítás vagy megsasolás is, mert lehet, hogy jó a termosztát csak az EGR szelep úgy meg van szorulva, hogy nem engedi át a fupuff gázt.


Igazad van, rosszul tudod.
Kevered az EGR termosztátot (ami az EGR hőcserélő tetején található fekete cső) az EGR szeleppel.
Az EGR hőcserélőn vizet áramoltatnak keresztül hogy hűtsék a visszavezetett kipuffgázt. Ezt egy kis termosztát szabályozza.
Compact kolléga téved annyiban, hogy ez sosincsen zárva teljesen, tehát át tud fújni a teljesen jó állapotún is.


Az ERG termosztátot nem keverem az EGR szeleppel
Viszont
"Az EGR hőcserélőn vizet áramoltatnak keresztül hogy hűtsék a visszavezetett kipuffgázt. Ezt egy kis termosztát szabályozza."
Ez kimaradt nálam...
Ezek szerint akkor van még egy temosztát
ETK ábrát tudtok róla, mert termosztátra csak 2db dob fel az ETK a nagyot, meg a fekete cumót a hőcserélő tetején:
http://www.realoem.com/bmw/par...spid=47665



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 19:32


SP_323i írta: Lehet, hogy rosszul tudom, de az EGR termosztát nem mást szabályoz, mint hogy mennyi kipufogó gáz jusson vissza a szívó oldalra. Ez főleg hideg motornál fontos, hogy tökéletesebb legyen az és stb stb...
Szóval egyáltalán nem párhuzamos vízkörökről van szó, mivel nem két hűtőkörről beszélünk! Kicsit talán hüle az elnevezése is, hogy termosztát, mert 1ből arra gondola az ember, hogy az is vmi vizkört szabályoz, pedig csak a kipuffgáz visszaáramlást szabályozza nem üzemmeleg motornál.
Emiatt van az, hogy a helytelen működése hatással van a motor melegedésére.
Amúgy érdemes lenne még egy EGR szelep tisztítás vagy megsasolás is, mert lehet, hogy jó a termosztát csak az EGR szelep úgy meg van szorulva, hogy nem engedi át a fupuff gázt.


Igazad van, rosszul tudod.
Kevered az EGR termosztátot (ami az EGR hőcserélő tetején található fekete cső) az EGR szeleppel.
Az EGR hőcserélőn vizet áramoltatnak keresztül hogy hűtsék a visszavezetett kipuffgázt. Ezt egy kis termosztát szabályozza.
Compact kolléga téved annyiban, hogy ez sosincsen zárva teljesen, tehát át tud fújni a teljesen jó állapotún is.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 19:31


SP_323i írta:
tibee01 írta: Szia!

Természetesen nem hiányzik az EGR-termosztát cseréje, szóval ha nem muszály nem cserélem!

DE! Sajnos nem tudom, hogy mely köröket kapcsol a "nagy termosztát" és mely köröket az EGR-é. Ahogy olvasgattam, az EGR-é sem csak az EGR hűtőt, vagy igen? Ha jól sejtem 2 párhuzamos ágról van szó. Ha esetleg erről valakinek van vmilyen ábrája, azt szívesen venném!

Milyen jelenséget produkál az, ha ez az EGR termosztát bajos?

Előre is köszönöm szépen!

minimal írta:
compact írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok!
Az EGR termosztátnak, ugye hideg motornál nem engedhet át, csak melegnél?

Illetve a nagy termosztát nyitási hőmérséklete csúszhat lejjebb?

Nem akar bemelegedni az autóm rendesen, és nem tudom melyik termosztát lehet a rossz!

Előre is köszönöm!


Mindkettő rossz lehet, de a fő ludas a bemelegedés problémával a nagy termosztát!


kezd el melegíteni és fogd meg közben az alsó vizcsővet, mielött még függőlegesen állna a mutató.
Ha a hideg és a normál között langyos akkor nyitva van folyton a nagy termoszod azért hűl. Az is elég ha azt cseréled, de ha nem jelent problémát mindkettő akkor egyszerre.





Lehet, hogy rosszul tudom, de az EGR termosztát nem mást szabályoz, mint hogy mennyi kipufogó gáz jusson vissza a szívó oldalra. Ez főleg hideg motornál fontos, hogy tökéletesebb legyen az és stb stb...
Szóval egyáltalán nem párhuzamos vízkörökről van szó, mivel nem két hűtőkörről beszélünk! Kicsit talán hüle az elnevezése is, hogy termosztát, mert 1ből arra gondola az ember, hogy az is vmi vizkört szabályoz, pedig csak a kipuffgáz visszaáramlást szabályozza nem üzemmeleg motornál.
Emiatt van az, hogy a helytelen működése hatással van a motor melegedésére.
Amúgy érdemes lenne még egy EGR szelep tisztítás vagy megsasolás is, mert lehet, hogy jó a termosztát csak az EGR szelep úgy meg van szorulva, hogy nem engedi át a fupuff gázt.




A termosztát a egr szelephez vezetett kipufogógáz hűtésénél van. A hűtőfolyadék útját szabályozza. Igen 2 párhuzamos lehetősége van a víznek. Ezért 2db termosztát van benne.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 19:22


tibee01 írta: Szia!

Természetesen nem hiányzik az EGR-termosztát cseréje, szóval ha nem muszály nem cserélem!

DE! Sajnos nem tudom, hogy mely köröket kapcsol a "nagy termosztát" és mely köröket az EGR-é. Ahogy olvasgattam, az EGR-é sem csak az EGR hűtőt, vagy igen? Ha jól sejtem 2 párhuzamos ágról van szó. Ha esetleg erről valakinek van vmilyen ábrája, azt szívesen venném!

Milyen jelenséget produkál az, ha ez az EGR termosztát bajos?

Előre is köszönöm szépen!

minimal írta:
compact írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok!
Az EGR termosztátnak, ugye hideg motornál nem engedhet át, csak melegnél?

Illetve a nagy termosztát nyitási hőmérséklete csúszhat lejjebb?

Nem akar bemelegedni az autóm rendesen, és nem tudom melyik termosztát lehet a rossz!

Előre is köszönöm!


Mindkettő rossz lehet, de a fő ludas a bemelegedés problémával a nagy termosztát!


kezd el melegíteni és fogd meg közben az alsó vizcsővet, mielött még függőlegesen állna a mutató.
Ha a hideg és a normál között langyos akkor nyitva van folyton a nagy termoszod azért hűl. Az is elég ha azt cseréled, de ha nem jelent problémát mindkettő akkor egyszerre.





Lehet, hogy rosszul tudom, de az EGR termosztát nem mást szabályoz, mint hogy mennyi kipufogó gáz jusson vissza a szívó oldalra. Ez főleg hideg motornál fontos, hogy tökéletesebb legyen az és stb stb...
Szóval egyáltalán nem párhuzamos vízkörökről van szó, mivel nem két hűtőkörről beszélünk! Kicsit talán hüle az elnevezése is, hogy termosztát, mert 1ből arra gondola az ember, hogy az is vmi vizkört szabályoz, pedig csak a kipuffgáz visszaáramlást szabályozza nem üzemmeleg motornál.
Emiatt van az, hogy a helytelen működése hatással van a motor melegedésére.
Amúgy érdemes lenne még egy EGR szelep tisztítás vagy megsasolás is, mert lehet, hogy jó a termosztát csak az EGR szelep úgy meg van szorulva, hogy nem engedi át a fupuff gázt.




compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 17:37


tibee01 írta: Szia!

Természetesen nem hiányzik az EGR-termosztát cseréje, szóval ha nem muszály nem cserélem!

DE! Sajnos nem tudom, hogy mely köröket kapcsol a "nagy termosztát" és mely köröket az EGR-é. Ahogy olvasgattam, az EGR-é sem csak az EGR hűtőt, vagy igen? Ha jól sejtem 2 párhuzamos ágról van szó. Ha esetleg erről valakinek van vmilyen ábrája, azt szívesen venném!

Milyen jelenséget produkál az, ha ez az EGR termosztát bajos?

Előre is köszönöm szépen!

minimal írta:
compact írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok!
Az EGR termosztátnak, ugye hideg motornál nem engedhet át, csak melegnél?

Illetve a nagy termosztát nyitási hőmérséklete csúszhat lejjebb?

Nem akar bemelegedni az autóm rendesen, és nem tudom melyik termosztát lehet a rossz!

Előre is köszönöm!


Mindkettő rossz lehet, de a fő ludas a bemelegedés problémával a nagy termosztát!


kezd el melegíteni és fogd meg közben az alsó vizcsővet, mielött még függőlegesen állna a mutató.
Ha a hideg és a normál között langyos akkor nyitva van folyton a nagy termoszod azért hűl. Az is elég ha azt cseréled, de ha nem jelent problémát mindkettő akkor egyszerre.





Mint írtam a fő körért a nagy termosztát a felelős, tehát 99%, hogy azt cserélned kell és így már lesz fűtésed és hamar felmelegszik a motor!
A kis termosztát sem véletlenül van benne, de nincs olyan nagy szerepe a motor bemelegedésében, de ha a gyári van benne akkor 100% hogy már nem jó!
Ha kis pénzből akarod megoldani a dolgot akkor nagy termosztát csere, ha normális munkát akarsz végezni nem sokkal több pénzért akkor mindkettőt!
Amúgy a kis termosztát működőképességét úgy tudod a legegyszerűbben ellenőrizni, hogy leveszed, belefújsz vmelyik oldalról és ha átengedi a levegőt akkor rossz, ha nem akkor jó.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 03. kedd, 17:40

tibee01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz tibee01

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 16:17


Szia!

Természetesen nem hiányzik az EGR-termosztát cseréje, szóval ha nem muszály nem cserélem!

DE! Sajnos nem tudom, hogy mely köröket kapcsol a "nagy termosztát" és mely köröket az EGR-é. Ahogy olvasgattam, az EGR-é sem csak az EGR hűtőt, vagy igen? Ha jól sejtem 2 párhuzamos ágról van szó. Ha esetleg erről valakinek van vmilyen ábrája, azt szívesen venném!

Milyen jelenséget produkál az, ha ez az EGR termosztát bajos?

Előre is köszönöm szépen!

minimal írta:
compact írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok!
Az EGR termosztátnak, ugye hideg motornál nem engedhet át, csak melegnél?

Illetve a nagy termosztát nyitási hőmérséklete csúszhat lejjebb?

Nem akar bemelegedni az autóm rendesen, és nem tudom melyik termosztát lehet a rossz!

Előre is köszönöm!


Mindkettő rossz lehet, de a fő ludas a bemelegedés problémával a nagy termosztát!


kezd el melegíteni és fogd meg közben az alsó vizcsővet, mielött még függőlegesen állna a mutató.
Ha a hideg és a normál között langyos akkor nyitva van folyton a nagy termoszod azért hűl. Az is elég ha azt cseréled, de ha nem jelent problémát mindkettő akkor egyszerre.





minimal

státusz minimal

Törzsvendég

Elismertség: 11% (15 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 15:48


compact írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok!
Az EGR termosztátnak, ugye hideg motornál nem engedhet át, csak melegnél?

Illetve a nagy termosztát nyitási hőmérséklete csúszhat lejjebb?

Nem akar bemelegedni az autóm rendesen, és nem tudom melyik termosztát lehet a rossz!

Előre is köszönöm!


Mindkettő rossz lehet, de a fő ludas a bemelegedés problémával a nagy termosztát!


kezd el melegíteni és fogd meg közben az alsó vizcsővet, mielött még függőlegesen állna a mutató.
Ha a hideg és a normál között langyos akkor nyitva van folyton a nagy termoszod azért hűl. Az is elég ha azt cseréled, de ha nem jelent problémát mindkettő akkor egyszerre.