Prof
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Prof

BMWfanatic

Elismertség: 7% (31 pont) | Hozzászólások: 426

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 21:04


Tano írta:
Prof írta: na probléma a következö

néhány napja a jo idöre tekintettel elövettem a 20d t városi használatban a höfök mutato stabilan középen áll de ma mentem az M5 ösön étlag 120 km/h sebességgel és kb 30 km megtétele után elkezdett a mutato a piros irányba dölni és ha sebességet csökentettem 90-100 km /h ra akkor ismét stabilan középen álta a mutató

kérdésem az lenne hogy lehete e ez termosztát hibára utalo jelenség ?


Termosztát hiba akkor lehetne ilyen jelenséggel ha zárt helyzetben beragadt volna, aminek szerintem kicsi a valószínûsége. A termosztát általában nyitott helyzetben marad ha rossz, mert rugó ellenében dolgozik. És ebben az esetben nem túlmelegedni, hanem inkább túlhûlni szokott a motor.
Szerintem más lesz nálad a probléma...



esetleg valami tipp vagy ötlet ?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 20:53


Prof írta: na probléma a következö

néhány napja a jo idöre tekintettel elövettem a 20d t városi használatban a höfök mutato stabilan középen áll de ma mentem az M5 ösön étlag 120 km/h sebességgel és kb 30 km megtétele után elkezdett a mutato a piros irányba dölni és ha sebességet csökentettem 90-100 km /h ra akkor ismét stabilan középen álta a mutató

kérdésem az lenne hogy lehete e ez termosztát hibára utalo jelenség ?


Termosztát hiba akkor lehetne ilyen jelenséggel ha zárt helyzetben beragadt volna, aminek szerintem kicsi a valószínûsége. A termosztát általában nyitott helyzetben marad ha rossz, mert rugó ellenében dolgozik. És ebben az esetben nem túlmelegedni, hanem inkább túlhûlni szokott a motor.
Szerintem más lesz nálad a probléma...

Prof
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Prof

BMWfanatic

Elismertség: 7% (31 pont) | Hozzászólások: 426

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 20:28


na probléma a következö

néhány napja a jo idöre tekintettel elövettem a 20d t városi használatban a höfök mutato stabilan középen áll de ma mentem az M5 ösön étlag 120 km/h sebességgel és kb 30 km megtétele után elkezdett a mutato a piros irányba dölni és ha sebességet csökentettem 90-100 km /h ra akkor ismét stabilan középen álta a mutató

kérdésem az lenne hogy lehete e ez termosztát hibára utalo jelenség ?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. január 12. kedd, 20:39


Szerintem könnyen elképzelhetõ, ez nem BMW egyediség, más gyártóknál is megvan, legfeljebb nem így hívják. Ha beraksz egy képet a motorról talán látszana rajta. Vagy magad is meg tudod keresni, ha megnézed a kipuffogó leömlõrészt, hogy van-e róla visszavezetés a beömlõ oldalra.

ember84 írta: Bocs,ha nem ide vág a kérdés,de van egy 110cdi vitom,2002-es évjárat,van rajt gázolajos kiegészítõ fûtés,ami a hûtõvizet melegíti,most cseréltem termosztátot,és kieg fûtésselmax 80 fokos a vizem,anélkül 60-70.Lehet ezen is van esetleg egr termosztát?vagy mire gondoljak?köszi,ha tud valaki válaszolni


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2010. január 11. hétfő, 23:27


Bocs,ha nem ide vág a kérdés,de van egy 110cdi vitom,2002-es évjárat,van rajt gázolajos kiegészítõ fûtés,ami a hûtõvizet melegíti,most cseréltem termosztátot,és kieg fûtésselmax 80 fokos a vizem,anélkül 60-70.Lehet ezen is van esetleg egr termosztát?vagy mire gondoljak?köszi,ha tud valaki válaszolni

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. január 10. vasárnap, 19:45


Tybee75 írta: ma megoldottam az én problémámat.Az EGR termosztatnak,ha hideg akkor zárva kell lennie,tehát ha belefujsz,akkor nem szabad átengedni a levegöt.ellenkezö esetben nem müködik jol.
Én azt csináltam hogy szétszedtem,és azokat a kis pálcikákat jol átmozgattam.nem szabad hogy azokbol a réz hengerekböl,több mint 5mm-t kilogjanak.

http://www.bmwklub.sk/download...;mode=view

kiprobáltam,1.5km után már érezni lehetett a fütést,5 km után már optimális volt a vizhömérséklete.


A tapasztalatom szerint a belefújáson kívül még az is jó hogyha megrázod, akkor nem szabad "kotyognia"...

státusz Tybee75

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2010. január 10. vasárnap, 19:40


ember84 írta: kicseréltem a termosztátomat,szart se változott,nem melegszik 65 fölé,most jön az egr termosztát,remélem az lessz.lehetséges,hogy attól?


ma megoldottam az én problémámat.Az EGR termosztatnak,ha hideg akkor zárva kell lennie,tehát ha belefujsz,akkor nem szabad átengedni a levegöt.ellenkezö esetben nem müködik jol.
Én azt csináltam hogy szétszedtem,és azokat a kis pálcikákat jol átmozgattam.nem szabad hogy azokbol a réz hengerekböl,több mint 5mm-t kilogjanak.

http://www.bmwklub.sk/download...;mode=view

kiprobáltam,1.5km után már érezni lehetett a fütést,5 km után már optimális volt a vizhömérséklete.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2010. január 10. vasárnap, 18:56


mekkora vicc

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2010. január 10. vasárnap, 18:55


mekkora vicc

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. január 10. vasárnap, 18:34


ember84 írta: kicseréltem a termosztátomat,szart se változott,nem melegszik 65 fölé,most jön az egr termosztát,remélem az lessz.lehetséges,hogy attól?


Még 1 oldalt se kellett volna visszaolvasnod. Gratulálok!

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2010. január 10. vasárnap, 15:38


ember84 írta: kicseréltem a termosztátomat,szart se változott,nem melegszik 65 fölé,most jön az egr termosztát,remélem az lessz.lehetséges,hogy attól?



igen könnyen meglehet hogy akkor az a hibás

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2010. január 10. vasárnap, 15:36


kicseréltem a termosztátomat,szart se változott,nem melegszik 65 fölé,most jön az egr termosztát,remélem az lessz.lehetséges,hogy attól?

státusz Tybee75

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2010. január 09. szombat, 19:12


Szevasztok fiuk.Új vagyok,most regisztráltam.Nekem is a motor üzemihöfokra való melegedéssel van gondom.
Kérdésem az hogy az EGR termosztat hideg állapotban nyitva van,vagy zárva?Mert nekem ha hideg akkor nyitva van.

Köszi a választ.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. december 06. vasárnap, 21:40


[/quote]

Lehet hogy van különbség 16i és 18i között?! És neked mennyibe volt a gyári?[/quote]

17800 pénz, gyári, Bömbi bontó:http://www.bmwbonto.com/1.htm, másnapra megvolt.
hil

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. december 06. vasárnap, 19:18


nekem is télen 104-105 fok körül indul be a venti, tehát a termosztát hamarabb nyit egy pár fokkal, viszont nyáron hamarabb nyit a termosztát, legalábbis én úgy vettem észre... szerintem télen direkt melegebben tartja a vízhõfokot, persze a termosztátba nem nagyon szól bele a külsõ hõfok, de a venti mûködésbe szerintem igen... szerintem nincs baja a termosztátnak, de engem is érdekel egy valós adat...

gampetibor írta:
hil írta:


Én a Wallisban érdeklõdtem az adatok után és ott azt mondták 95 fokon kéne nyisson. De nekem állandóan 100 fok felett van 102-105 fokot tartja. De onnan gondolom hogy rossz mert a felsõ és az alsó hûtõcsõnek egyforma melegnek kéne lennie normál üzemben. De nekem a felsõ tûzforró az alsó meg tök hideg. Szal nem forgatja körbe a vizet a nagykörön mert nem nyit a termosztát. Szerintem. De ha nem így van javítsatok ki.

Alvázszám alapján rendeltem és 105 fok
hil[/quote]

Lehet hogy van különbség 16i és 18i között?! És neked mennyibe volt a gyári?[/quote]