Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 21:40
Sziasztok!
Én is leírnám kicsiny történetem pár mondatban,hátha segít valakinek. Cirka 3,5 km alatt a mutató /320D 150LE Euro4/ még a kék mezőből sem jött ki és sok km alatt sem melegedett fel teljesen! A mutató mindig kb. 1 mm-rel visszafelé dőlt,sőt előfordult,hogy menet közben vissza hült. Olvasgattam itt a topikot,így arra a döntésre jutottam,hogy cserélni kell a termosztátot. Na igen,de melyiket? Én az EGR termosztáttal kezdtem,amit a START AUTÓ-nál vettem meg BEHR gyártmányban 5263ft-ért. Megjegyzem ez a gyári beszállító és maga az alkatrész is gyári volt,csak kiköszörülve a BMW embléma és a gyári szám. Na jó,még annyi a különbség,hogy nincs rajta az a sárga tömítő "O" gyűrű. Én feketét találtam,remélem nem keményedik ki a meleg miatt,de ha mégis,akkor majd cserélem. Csere után a jelenség,hogy sokkal hamarabb melegszik,de még mindig visszafelé dőlt a vízhőfokmérő mutatója. Ergo csere a másik is,amiből viszont már ekte gyárit vettem,mert minimális volt az ár különbség és BEHR-ben nem is találtam. A gyári nagy termosztát 11604ft volt. Ennek a cseréje után már cirka 2 perc alapjáraton járatás és olyan 5 km után már teljesen függőlegesen áll a mutató. Digitálisan ez olyan 75 fok,majd további használat során fel megy 89-90 fokra és ott marad! Hosszú távon még nem próbáltam,de szerintem tuti nagy tempónál is.
A kivett termosztátokat megvizsgáltam. Az EGR termosztáton simán átfújok és szemmel láthatóan nem zár alaphelyzetben,viszont a nagy termosztát teljesen zár állapotban van. Természetesen nyomás alatt nem tudom kipróbálni,csak viszonyításképpen írtam le. Az érdekes az,hogy az új EGR termosztáton is minimálisan át lehet fújni,de a nagyon ugyanúgy nem!
Ui.: "Köszönöm a segítséget" az egyik fórumtársnak,akitől privátban kértem volna segítséget még a csere előtt,de semminemű válasz nem jött felőle,pedig direktben írogat a topikokban...