jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2011. december 20. kedd, 07:39


YELLOW írta: én azért dolgoztam/dolgozom gyárban, nem egy helyen.
minőségi követelmény van. olyan nincs ha valami nem felel meg, akkor azt ugyanúgy eladják, csak noname-ként. olyan van, hogy rosta. a termékeket tesztelik. terméktől függően többféle teszt van.


Confirmed!
Nálunk is úgy van, hogy ha kivül esik a tizedes tűrésen egy szerlap attól még jó az, csak mondjuk nem robot általi bevezetékezésre a külföldi partnernek, hanem nekünk beépíteni kézzel. Exportra vagy gyártói beszállításhoz nagyobb a (legtöbbször túlzó) minőségi követelmény. Mindezt a világítástechnika lakatos részére értem például, mert ebbe van belelátásom.

Egyszóval a jel azért kerül kiköszörülésre, mert Hans-Jürgen von Wupperthal úgy találta a Qualitätsprüfenanglageval végzett hihetetlen pontos és precíz, übermensch módszerével, hogy kívül esik azon az ezredes tartományon amit ők még elfogadnak.
Ezért visszadobják a beszállítónak, hogy ez egy sz*r. Mivel nyilván nem így van, ezért szépen köszörülnek egyet és úrjaértékesítik, de most úgy, hogy el is tudják adni.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. december 20. kedd, 07:00


én azért dolgoztam/dolgozom gyárban, nem egy helyen.
minőségi követelmény van. olyan nincs ha valami nem felel meg, akkor azt ugyanúgy eladják, csak noname-ként. olyan van, hogy rosta. a termékeket tesztelik. terméktől függően többféle teszt van. ha mindent az adott gyárban állítanak elő, akkor max, ami közel határértéken van, de tűrésen belül, azokat akár csomagolhatják pl nem gyári jellel. ez azért van, hogy pl a BMW veszi a terméket, valószínű drágábban és ha onnan jön vissza selejt, vagy hibás/garis termék az a gyártónak nagyobb veszteség, mert több bevétele van utána. maga az előállítás költsége nem drágul. a haszon kevesebb. így a korábban említett "noname" termékeket kisebb haszonnal, de értékesítik. kivéve akkor ha egy bérgyártóról beszélünk és az adott terméket nem a bérlő (jelen esetben a BMW) határozza meg. ez olyan alkatrészeknél van, amit maga a BMW sosem gyártana, és nem is dolgozik rajta fejlesztő csapat. (pl egy motornál nem a motorhoz fognak gyertyát gyártatni, hanem a gyertya adott és a motort igazítják hozzá).
a másik eset, amikor tegyük fel egy alkatrészen van valami borítás. ezt pl fröccsentik, olyan jellel amilyennel akarják. festék gyárban ugyanaz a festék van a dobozban, csak a cimke más, vagy a festett doboz felülete. mág akár a márka is.
trafóhíd az opelunkba. GM jeles Delphi 80-100ezer, GM jel nélküli Delphi 45ezer, egy jel nélküli 25-30ezer. egyértelmű az első kettő ugyanaz, csak az egyiken nagyobb a haszon, a harmadikat, meg valószínű nem is a Delphi gyártja, hanem egy másik cég kopija.
ha valami ugyanazon a gyártósoron jön le, akkor olyan is lesz mint a "gyári". ami nem az pech. hosszútávú teszt nincs minden darabra.

szerk.: ja és a gyári GM jeles delphi 15ezret bírt, gyári új autóban.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 20. kedd, 07:27

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 23:31


BarG írta:
anubisz írta:
hil írta:
anubisz írta:

Ezt nem tudom elhinni,ha nem zár a termosztát a teszten,és eladják tonnaszámra. Mikor úgy is garanciás,és egyből kiderül ha berakják,és már viszik is vissza,plusz a hitelromlás,stb.. én ezzel nem értek egyet,főleg ha valakinek megfől miatta a 15 millás kocsija.


Szia!
De nem is azt írtam, hogy szar mind. Valamilyen előírást nem teljesít csupán, vagy picivel kijjebb van a tűrésből. Lehet, észre sem veszed. És pont azért nem történik hitelromlás, mert nincs is márkajelzés rajta elvileg. A gyártó sem és a megrendelő sem adja hozzá a nevét. Vagy gondolod, hogy legyártanak valamiket, aztán felvesznek embereket, akiknek kezébe adják a csiszolót, hogy tessék, lehet köszörülni.

Mondom, korábban volt ez itt téma, én sem hittem, de utána jártam és ez az igazság és ez bizony nem hit kérdése.
Ha meg a 15M -es motorod megfőtt pl. ez miatt, akkor max kapsz egy új termosztátot ingyen,vahgy megkérdezik, hogy ki kért meg arra, hogy ne gyári alkatrészt tetess bele?
Hallottam több olyan esetet, hogy off autónál márkaszervaízben cserélt gyári alkatrészeknél elszakadt a vezérmű szíj, törött ott sokminden és hosszú pereskedés után a szervíz állta a vezszíj cserét, de a motor generált NEM. Olvass a megfelelő oldalakon, sok ilyen eset van.



Persze,most képletesen írtam,nem pont kiemelve a termosztátot,de nem is tudom,szerintem se csiszolnak ott,max a gyártó márkajele van benne,vagy esetleg semmi,de valaminek kel lenni benne. Lehet van ilyen,de kockázatos mutyi,főleg olyan gyártónál aki beszállító nagy gyártóhoz.Persze ez csak magánvélemény.én nem dolgoztam ilyen helyen.
Én pont ezért szereltetek rizikós elemet a gyári szervizben,gyári alkatrésszel,hogy ne szívjam meg.


Sokszor lehet hallani, hogy ilyen-olyan gyári alkatrész helyett teljesen egyenértékű az x-y gyártó terméke. Így aztán két eset lehet.
- a fenti állítás igaz - pl futómű alkatrészeknél a Lemförder cuccok pont annyit tudnak, mint a gyáriak, vagy hallomásból a Corteco szíjtárcsákról ilyen terjed
- a fenti állítás nem igaz - pl a nagyobb motoros E46-ok első féktárcsáinál a gyári az ATE, de ha nem bmw dobozost vesz a delikvens, akkor nagy az esélye, hogy hamarabb hullámosodik
Szóval, ha lehet, ne általánosítsunk, mert mindenre van példa, meg ellenpélda is. Inkább osszuk meg a tapasztalatainkat, hogyha valaki jól választ, akkor azt terjessze jó példaként, de ha valaki szív valamivel, akkor azt is tegye fel ide, hogy másnak nem kelljen.


Bizony az emberek nem szeretnek baleknak látszani. A szívást ritkán ossza meg valaki. Kivéve a gyereket itt aki hátsó spoilert vett a csomagtartóra,le is fújatta,utána odatette,és nagyobb volt, kilógott 3,3 centi a 2 oldalán Na az kemény volt,azon röhögtem egy hétig,na ő nem szégyellte,írta mehetek vissza másikért



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 19. hétfő, 23:31

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 23:08


anubisz írta:
hil írta:
anubisz írta:

Ezt nem tudom elhinni,ha nem zár a termosztát a teszten,és eladják tonnaszámra. Mikor úgy is garanciás,és egyből kiderül ha berakják,és már viszik is vissza,plusz a hitelromlás,stb.. én ezzel nem értek egyet,főleg ha valakinek megfől miatta a 15 millás kocsija.


Szia!
De nem is azt írtam, hogy szar mind. Valamilyen előírást nem teljesít csupán, vagy picivel kijjebb van a tűrésből. Lehet, észre sem veszed. És pont azért nem történik hitelromlás, mert nincs is márkajelzés rajta elvileg. A gyártó sem és a megrendelő sem adja hozzá a nevét. Vagy gondolod, hogy legyártanak valamiket, aztán felvesznek embereket, akiknek kezébe adják a csiszolót, hogy tessék, lehet köszörülni.

Mondom, korábban volt ez itt téma, én sem hittem, de utána jártam és ez az igazság és ez bizony nem hit kérdése.
Ha meg a 15M -es motorod megfőtt pl. ez miatt, akkor max kapsz egy új termosztátot ingyen,vahgy megkérdezik, hogy ki kért meg arra, hogy ne gyári alkatrészt tetess bele?
Hallottam több olyan esetet, hogy off autónál márkaszervaízben cserélt gyári alkatrészeknél elszakadt a vezérmű szíj, törött ott sokminden és hosszú pereskedés után a szervíz állta a vezszíj cserét, de a motor generált NEM. Olvass a megfelelő oldalakon, sok ilyen eset van.



Persze,most képletesen írtam,nem pont kiemelve a termosztátot,de nem is tudom,szerintem se csiszolnak ott,max a gyártó márkajele van benne,vagy esetleg semmi,de valaminek kel lenni benne. Lehet van ilyen,de kockázatos mutyi,főleg olyan gyártónál aki beszállító nagy gyártóhoz.Persze ez csak magánvélemény.én nem dolgoztam ilyen helyen.
Én pont ezért szereltetek rizikós elemet a gyári szervizben,gyári alkatrésszel,hogy ne szívjam meg.


Sokszor lehet hallani, hogy ilyen-olyan gyári alkatrész helyett teljesen egyenértékű az x-y gyártó terméke. Így aztán két eset lehet.
- a fenti állítás igaz - pl futómű alkatrészeknél a Lemförder cuccok pont annyit tudnak, mint a gyáriak, vagy hallomásból a Corteco szíjtárcsákról ilyen terjed
- a fenti állítás nem igaz - pl a nagyobb motoros E46-ok első féktárcsáinál a gyári az ATE, de ha nem bmw dobozost vesz a delikvens, akkor nagy az esélye, hogy hamarabb hullámosodik
Szóval, ha lehet, ne általánosítsunk, mert mindenre van példa, meg ellenpélda is. Inkább osszuk meg a tapasztalatainkat, hogyha valaki jól választ, akkor azt terjessze jó példaként, de ha valaki szív valamivel, akkor azt is tegye fel ide, hogy másnak nem kelljen.


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 22:55


Kicsit OFF

Ez az EGR egy kártékony valami, és abban is kezdek kételkedni, hogy jó valamire. Mivelhogy ugye csak alapjárat környékén működik, terhelésen zár, vagyis inkább nem nyit ki. Alapjáraton meg ugye alig képződik kipufogógáz, ennek kezelésére fenntartani egy ilyen motorromboló rendszert szerintem inkább divat, mint szükségszerűség. Le kellene irtani hűtőstől, termosztátostul az egészet - csak ne figyelné az elektronika. Mert ahhoz már csipes kell - csinált már valaki ilyet?

Érvek az EGR mellett:
- égéshőmérséklet emelkedik - alapjáraton (nulla terhelésnél) kit érdekel?
- bemelegedés lassul - megintcsak alapjárat környékén alig van kipufgáz hő, abból ugyan motormelegedés nem lesz, hameg elindulunk a géppel, akkor az EGR zár, nem melegít

ON

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 22:49


hil írta:
anubisz írta:

Ezt nem tudom elhinni,ha nem zár a termosztát a teszten,és eladják tonnaszámra. Mikor úgy is garanciás,és egyből kiderül ha berakják,és már viszik is vissza,plusz a hitelromlás,stb.. én ezzel nem értek egyet,főleg ha valakinek megfől miatta a 15 millás kocsija.


Szia!
De nem is azt írtam, hogy szar mind. Valamilyen előírást nem teljesít csupán, vagy picivel kijjebb van a tűrésből. Lehet, észre sem veszed. És pont azért nem történik hitelromlás, mert nincs is márkajelzés rajta elvileg. A gyártó sem és a megrendelő sem adja hozzá a nevét. Vagy gondolod, hogy legyártanak valamiket, aztán felvesznek embereket, akiknek kezébe adják a csiszolót, hogy tessék, lehet köszörülni.

Mondom, korábban volt ez itt téma, én sem hittem, de utána jártam és ez az igazság és ez bizony nem hit kérdése.
Ha meg a 15M -es motorod megfőtt pl. ez miatt, akkor max kapsz egy új termosztátot ingyen,vahgy megkérdezik, hogy ki kért meg arra, hogy ne gyári alkatrészt tetess bele?
Hallottam több olyan esetet, hogy off autónál márkaszervaízben cserélt gyári alkatrészeknél elszakadt a vezérmű szíj, törött ott sokminden és hosszú pereskedés után a szervíz állta a vezszíj cserét, de a motor generált NEM. Olvass a megfelelő oldalakon, sok ilyen eset van.



Persze,most képletesen írtam,nem pont kiemelve a termosztátot,de nem is tudom,szerintem se csiszolnak ott,max a gyártó márkajele van benne,vagy esetleg semmi,de valaminek kel lenni benne. Lehet van ilyen,de kockázatos mutyi,főleg olyan gyártónál aki beszállító nagy gyártóhoz.Persze ez csak magánvélemény.én nem dolgoztam ilyen helyen.
Én pont ezért szereltetek rizikós elemet a gyári szervizben,gyári alkatrésszel,hogy ne szívjam meg.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 22:44


anubisz írta:

Ezt nem tudom elhinni,ha nem zár a termosztát a teszten,és eladják tonnaszámra. Mikor úgy is garanciás,és egyből kiderül ha berakják,és már viszik is vissza,plusz a hitelromlás,stb.. én ezzel nem értek egyet,főleg ha valakinek megfől miatta a 15 millás kocsija.


Szia!
De nem is azt írtam, hogy szar mind. Valamilyen előírást nem teljesít csupán, vagy picivel kijjebb van a tűrésből. Lehet, észre sem veszed. És pont azért nem történik hitelromlás, mert nincs is márkajelzés rajta elvileg. A gyártó sem és a megrendelő sem adja hozzá a nevét. Vagy gondolod, hogy legyártanak valamiket, aztán felvesznek embereket, akiknek kezébe adják a csiszolót, hogy tessék, lehet köszörülni.

Mondom, korábban volt ez itt téma, én sem hittem, de utána jártam és ez az igazság és ez bizony nem hit kérdése.
Ha meg a 15M -es motorod megfőtt pl. ez miatt, akkor max kapsz egy új termosztátot ingyen,vahgy megkérdezik, hogy ki kért meg arra, hogy ne gyári alkatrészt tetess bele?
Hallottam több olyan esetet, hogy off autónál márkaszervaízben cserélt gyári alkatrészeknél elszakadt a vezérmű szíj, törött ott sokminden és hosszú pereskedés után a szervíz állta a vezszíj cserét, de a motor generált NEM. Olvass a megfelelő oldalakon, sok ilyen eset van.

Megnéztem a privát üzeneteimet, nem nekem lett feltéve az a kérdés!!!





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 19. hétfő, 22:49


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 22:37


anubisz írta:
hil írta:
kisg325 írta: Sziasztok!
Megjegyzem ez a gyári beszállító és maga az alkatrész is gyári volt,csak kiköszörülve a BMW embléma és a gyári szám. Na jó,még annyi a különbség,hogy nincs rajta az a sárga tömítő "O" gyűrű. Én feketét találtam,remélem nem keményedik ki a meleg miatt,de ha mégis,akkor majd cserélem.


Szia és bocs, hogy belepofázok: írtad, gyári alkatrész, csak ki van belőle köszörülve a BMW embléma és katalógus szám. Erre Mindenki azt gondolja, hogy minőségi gyári alkatrészt vett olcsón. Sajnos az igazság az, hogy a beszállító legyárt pl. itt rengeteg termosztátot a BMW megrendelésére, logóval, számmal. Az megérkezik a BMW-hez és ők minőség ellenőrzést végeznek, lehet szúrópróba szerűen, vagy más alapokon. De lehet, hogy ezt még a gyártó végzi el. A nem megfelelő darabok sorozatok természetesen nem kerülhetnek a megrendelőhöz. Azért, hogy a gyártónak kissebb legyen a vesztesége, kiköszörülik a logót és az azonosító számot és piacra dobja azokat. Talán valamikor volt már erről szó a fórumon.
Gondolom, hihető és korrekt az írás, hogy vajon miért is köszörülik ki belőle a logót.
Csak azért, hogy ne örülj ennek a "gyári" alkatrésznek annyira, és majd ha idő előtt elhalálozik, akkor majd emlékezz a fentiekre és ne mondd azt, hogy szarok ezek a BMW alkatrészek.





Ezt nem tudom elhinni,ha nem zár a termosztát a teszten,és eladják tonnaszámra. Mikor úgy is garanciás,és egyből kiderül ha berakják,és már viszik is vissza,plusz a hitelromlás,stb.. én ezzel nem értek egyet,főleg ha valakinek megfől miatta a 15 millás kocsija.


Nah hogy én is írjak valamit. Annak idején közel voltam a szélvédős tűzhöz, igaz én nem csináltam soha az ilyet. A pilkington magyarországi képviseletével volt kapcsolat. Mint tudva lévő a pilkington egy üveggyár, ami számtalan autógyárnak szállít üvegeket, szélvédőket. Nos mint beszállító az üvegek egy részét gyári emblémával is ellátja és amit ő maga forgalmaz azon a pilkington felirat díszeleg/díszelgett.

Mivel üvegről van/volt szó ott nincs köszörülgetés, csiszolgatás és megesett az a dolog, hogy aki a pilkingtonnál rendelt szélvédőt (OEM alkatrészként) az biza' volt amikor gyári emblémás szélvédőt kapott a gyári ár töredékéért. Nem volt minőséghibás, csak az üvegbe nem karcolgatunk, csiszolgatunk...

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 22:35


Némi tájékoztatás jelleggel: ha megvizsgáljátok az EGR termot ne vezessen félre, az sosem zár le teljesen. Kb 1,2 mm nyitása megmarad a legzártabb állapotban is, és 70 fok felett kezd el jobban nyitni.

kisg325
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz kisg325

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 22:33


kempelen írta:
Csak és kizárólag azért, mert a beszállító nem hozhat forgalomba gyári cikszámmal és logóval alkatrészt.


Ennyi!


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 22:28


kempelen írta:
hil írta: [
Gondolom, hihető és korrekt az írás, hogy vajon miért is köszörülik ki belőle a logot.



Csak és kizárólag azért, mert a beszállító nem hozhat forgalomba gyári cikszámmal és logóval alkatrészt.


Húúú de gyorsan olvasol, épphogy elküldtem





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 19. hétfő, 22:28

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 22:27


hil írta:
kisg325 írta: Sziasztok!
Megjegyzem ez a gyári beszállító és maga az alkatrész is gyári volt,csak kiköszörülve a BMW embléma és a gyári szám. Na jó,még annyi a különbség,hogy nincs rajta az a sárga tömítő "O" gyűrű. Én feketét találtam,remélem nem keményedik ki a meleg miatt,de ha mégis,akkor majd cserélem.


Szia és bocs, hogy belepofázok: írtad, gyári alkatrész, csak ki van belőle köszörülve a BMW embléma és katalógus szám. Erre Mindenki azt gondolja, hogy minőségi gyári alkatrészt vett olcsón. Sajnos az igazság az, hogy a beszállító legyárt pl. itt rengeteg termosztátot a BMW megrendelésére, logóval, számmal. Az megérkezik a BMW-hez és ők minőség ellenőrzést végeznek, lehet szúrópróba szerűen, vagy más alapokon. De lehet, hogy ezt még a gyártó végzi el. A nem megfelelő darabok sorozatok természetesen nem kerülhetnek a megrendelőhöz. Azért, hogy a gyártónak kissebb legyen a vesztesége, kiköszörülik a logót és az azonosító számot és piacra dobja azokat. Talán valamikor volt már erről szó a fórumon.
Gondolom, hihető és korrekt az írás, hogy vajon miért is köszörülik ki belőle a logót.
Csak azért, hogy ne örülj ennek a "gyári" alkatrésznek annyira, és majd ha idő előtt elhalálozik, akkor majd emlékezz a fentiekre és ne mondd azt, hogy szarok ezek a BMW alkatrészek.





Ezt nem tudom elhinni,ha nem zár a termosztát a teszten,és eladják tonnaszámra. Mikor úgy is garanciás,és egyből kiderül ha berakják,és már viszik is vissza,plusz a hitelromlás,stb.. én ezzel nem értek egyet,főleg ha valakinek megfől miatta a 15 millás kocsija.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 22:26


hil írta: [
Gondolom, hihető és korrekt az írás, hogy vajon miért is köszörülik ki belőle a logot.



Csak és kizárólag azért, mert a beszállító nem hozhat forgalomba gyári cikszámmal és logóval alkatrészt.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 22:24


kisg325 írta: Sziasztok!
Megjegyzem ez a gyári beszállító és maga az alkatrész is gyári volt,csak kiköszörülve a BMW embléma és a gyári szám. Na jó,még annyi a különbség,hogy nincs rajta az a sárga tömítő "O" gyűrű. Én feketét találtam,remélem nem keményedik ki a meleg miatt,de ha mégis,akkor majd cserélem.


Szia és bocs, hogy belepofázok: írtad, gyári alkatrész, csak ki van belőle köszörülve a BMW embléma és katalógus szám. Erre Mindenki azt gondolja, hogy minőségi gyári alkatrészt vett olcsón. Sajnos az igazság az, hogy a beszállító legyárt pl. itt rengeteg termosztátot a BMW megrendelésére, logóval, számmal. Az megérkezik a BMW-hez és ők minőség ellenőrzést végeznek, lehet szúrópróba szerűen, vagy más alapokon. De lehet, hogy ezt még a gyártó végzi el. A nem megfelelő darabok sorozatok természetesen nem kerülhetnek a megrendelőhöz. Azért, hogy a gyártónak kissebb legyen a vesztesége, kiköszörülik a logót és az azonosító számot és piacra dobja azokat. Talán valamikor volt már erről szó a fórumon.
Gondolom, hihető és korrekt az írás, hogy vajon miért is köszörülik ki belőle a logót.
Csak azért, hogy ne örülj ennek a "gyári" alkatrésznek annyira, és majd ha idő előtt elhalálozik, akkor majd emlékezz a fentiekre és ne mondd azt, hogy szarok ezek a BMW alkatrészek.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 19. hétfő, 22:25

kisg325
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz kisg325

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 22:18


Coyote írta: Sztem full alap, hogy ha egyik termosztátot cseréli az ember, akkor a másikat is.


Valóban vannak olyan dolgok,amiket párban illik cserélni,de ezzel a mondatoddal nem értek egyet. Bárkivel beszélgettem eddig,mindenki azt mondta,hogy az EGR termosztát hamarabb megdöglik a nagyhoz képest,ergo lehet 2x cserélsz kicsit,míg egyszer nagyot.
Az EGR termosztát cseréje hamar meg van,vagyis az sem ok,hogy 2x kell szétszedni. Példaként egy vezérlésnél egyértelmű,hogy mindent cserélünk egyszerre,ezt nem kell magyarázni senkinek,hogy miért,de termosztát esetén max. a tudat jó,hogy az egyszeri cserével le tudtad mindkét hibaforrást.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 19. hétfő, 22:21