BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 15:44


RePTaiL írta:
BarG írta: Látom, itt sem dívik az értve olvasás: HA DELET MUTAT A VÍZHŐFOKMÉRŐ, AZ MÉG CSAK HETVENVALAHÁNY FOK!!! Aztán szépen középen áll vagy 120 °C-ig.

Tiszta glikollal is lehet menni, de egyrészt nincs értelme, másrészt meg káros is, mert a víznek sokkal jobb a hőkapacitása, sokkal jobban elvonja a motorhőt. Sokkal fontosabb, hogy a korróziógátló adalékcsomag milyen minőségi szintű van benne, meg melyik fajta, mert igazán az határozza meg az alkalmasságát.

Ha megvan a titkos menüből a valós hőfok, akkor kérünk egy visszajelzést!

És tuti, hogy a kisebb motor gyorsabban melegszik.


Egy szóval nem mondtam, hogy az már egyből xy fokos! Azt mondtam, hogy kb. 5 km. után nekem már delet mutat a vízhőfokjelző!
Viszont ezt a 120 C fokot fejtsd ki légy szíves, mert nem 89 v 86 foknál nyit a termo attól függ h milyen?


A 120°C saját tapasztalat. Tavaly nyáron (vagy tavalyelőtt?) kezdtem nézegetni a titkos menüben a hőfokokat, menet közben. Aztán azt láttam, hogy nyáron klímázva 115°fölé ment a vízhőfokom - ennek ellenére a mutatóm szépen állt középen, mint a cövek, pont mint 73°C-nál!!!. Elmentem szerelőhöz, hogy bontsunk. Ki lett véve a hűtő és olyan volt a klímahűtő és a vízhűtő között, mintha bevakolták volna a vízhűtőt. Porral, bogárörleménnyel, meg mit tudom én még, hogy mivel. Vízsugárral, féköblítővel ki lett mosva, emlékeim szerint több, mint egy fél órát mosogattuk. Előlről a vízhűtőt nem tudod elérni a nagynyomású mosóval, mert a klímahűtő megtöri a vízsugarat, ezért jól nem lehet takarítani. Hátulról is a burkolat, meg a ventilátor korlátoz.

Ezért írtam, hogy a titkos menü az ász, az önt tiszta vizet a pohárba, a mutató elég csalóka valami, az úgy van hangolva, hogy ne zavarja meg a júzer nyugalmát.



RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 15:19


BarG írta: Látom, itt sem dívik az értve olvasás: HA DELET MUTAT A VÍZHŐFOKMÉRŐ, AZ MÉG CSAK HETVENVALAHÁNY FOK!!! Aztán szépen középen áll vagy 120 °C-ig.

Tiszta glikollal is lehet menni, de egyrészt nincs értelme, másrészt meg káros is, mert a víznek sokkal jobb a hőkapacitása, sokkal jobban elvonja a motorhőt. Sokkal fontosabb, hogy a korróziógátló adalékcsomag milyen minőségi szintű van benne, meg melyik fajta, mert igazán az határozza meg az alkalmasságát.

Ha megvan a titkos menüből a valós hőfok, akkor kérünk egy visszajelzést!

És tuti, hogy a kisebb motor gyorsabban melegszik.


Egy szóval nem mondtam, hogy az már egyből xy fokos! Azt mondtam, hogy kb. 5 km. után nekem már delet mutat a vízhőfokjelző!
Viszont ezt a 120 C fokot fejtsd ki légy szíves, mert nem 89 v 86 foknál nyit a termo attól függ h milyen?


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. január 22. vasárnap, 15:21

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 15:11


Látom, itt sem dívik az értve olvasás: HA DELET MUTAT A VÍZHŐFOKMÉRŐ, AZ MÉG CSAK HETVENVALAHÁNY FOK!!! Aztán szépen középen áll vagy 120 °C-ig.

Tiszta glikollal is lehet menni, de egyrészt nincs értelme, másrészt meg káros is, mert a víznek sokkal jobb a hőkapacitása, sokkal jobban elvonja a motorhőt. Sokkal fontosabb, hogy a korróziógátló adalékcsomag milyen minőségi szintű van benne, meg melyik fajta, mert igazán az határozza meg az alkalmasságát.

Ha megvan a titkos menüből a valós hőfok, akkor kérünk egy visszajelzést!

És tuti, hogy a kisebb motor gyorsabban melegszik.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. január 22. vasárnap, 15:12

szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 14:46


Nincs ebben semmi meglepő.Még a teszkóban is kapni ilyet.
semmi baja nem lesz tőle.állagra ugyanolyan mint a -35-ös.

tomy1228 írta:
hil írta:
tomy1228 írta:

Ezt a titkos menüt majd kipróbálom,most lehet nagy baromságot mondok de nem lehet hogy kisebb motor gyorsabban felmelegszik?Másik amin még gondolkodtam hogy full fagyálló van a kocsiban -55 fokos,ez nem lehet még a lassabb melegedés oka?


Szia! Az nem hiszem, hogy jó gondolat, mert annak rösszab a hőelvezető képessége, már ha egyre gondolunk: hígítás nélkül töltötted be a fagyálló koncentrátumot


Lehet hülyeséget irtam nem tudom hogy pontosan full fagyálló van e benne,azt tudom hogy megmértettem és kb -50/55 fokos,termosztát cserénél meg vissza lett öntve a régi mivel nem volt koszos,de a szerelőm is csodálkozott hogy ilyen hömérsékletű a fagyálló benne!







tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 14:00


hil írta:
tomy1228 írta:

Ezt a titkos menüt majd kipróbálom,most lehet nagy baromságot mondok de nem lehet hogy kisebb motor gyorsabban felmelegszik?Másik amin még gondolkodtam hogy full fagyálló van a kocsiban -55 fokos,ez nem lehet még a lassabb melegedés oka?


Szia! Az nem hiszem, hogy jó gondolat, mert annak rösszab a hőelvezető képessége, már ha egyre gondolunk: hígítás nélkül töltötted be a fagyálló koncentrátumot


Lehet hülyeséget irtam nem tudom hogy pontosan full fagyálló van e benne,azt tudom hogy megmértettem és kb -50/55 fokos,termosztát cserénél meg vissza lett öntve a régi mivel nem volt koszos,de a szerelőm is csodálkozott hogy ilyen hömérsékletű a fagyálló benne!





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. január 22. vasárnap, 14:03

tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 13:55


InsectKiller írta:
tomy1228 írta:
RePTaiL írta:
BarG írta:
tomy1228 írta: szevasztok!
e46 30cd mennyi idő/km alatt illik bemelegednie teljesen?mert nekem pályán kell egy 25 km olyan 100-110 temponál,városban meg egy 15-18km(fűtés automatára van téve 32 fokra)
Egy hónapja lett kicserélve a viztermosztát,gyárira,mer akkor egyáltalán nem melegedett fel csak olyan 60 fokig,most viszont ha egyszer bemelegszik onnantól már meg sem mozdul a mutató akármit csinálok?


Üdv sorstárs!

Titkos menüben nézd a hőfokot.
A nagy termosztátom decemberi, a kicsi is tavaly lett cserélve, de még az előző télen.
Az első fehér vonal valóban 60°C, oda kell 5-6 km, amíg középre beáll, az olyan 9-10 km, de akkor a hőfok még csak 73-74°C. És kell még 10km, mire felmegy 90°C környékére, ami ugye a cél hőfok. Ezek országúti és autópályás adatok, nem túl nyomulósan.


10 km?????? hát lehet az én autóm melegszik túl gyorsan, ősszel lett mindkét termo kicserélve, de csillaggarázsból indulva otthonomból a szomszéd városba se kell beérnem, ami kb. 5km nekem már delet mutat a vízhőfok!


Ezt a titkos menüt majd kipróbálom,most lehet nagy baromságot mondok de nem lehet hogy kisebb motor gyorsabban felmelegszik?Másik amin még gondolkodtam hogy full fagyálló van a kocsiban -55 fokos,ez nem lehet még a lassabb melegedés oka?


Én nem hinném, h az túl jó neki! Az enyém 20-25-re szokott beállítva lenni. A melegedése nagy hidegbe is 4-5km. Bár benzines. Dieselekről nem tudok nyilatkozni.

Igazábol ez volt benne és eddig osztrákoknál bmw szervizben volt szervizelve,aki szerzi nekem az alkatrészeket stb ő is azt mondta hogy tiszta fagyálló kell bele,mert nem csipázza a vizet!Erről is mindenkinek más a véleménye,termosztát cserénél meg az lett visszatéve ami benne volt!


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 13:53


tomy1228 írta:

Ezt a titkos menüt majd kipróbálom,most lehet nagy baromságot mondok de nem lehet hogy kisebb motor gyorsabban felmelegszik?Másik amin még gondolkodtam hogy full fagyálló van a kocsiban -55 fokos,ez nem lehet még a lassabb melegedés oka?


Szia! Az nem hiszem, hogy jó gondolat, mert annak rösszab a hőelvezető képessége, már ha egyre gondolunk: hígítás nélkül töltötted be a fagyálló koncentrátumot




InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 13:49


tomy1228 írta:
RePTaiL írta:
BarG írta:
tomy1228 írta: szevasztok!
e46 30cd mennyi idő/km alatt illik bemelegednie teljesen?mert nekem pályán kell egy 25 km olyan 100-110 temponál,városban meg egy 15-18km(fűtés automatára van téve 32 fokra)
Egy hónapja lett kicserélve a viztermosztát,gyárira,mer akkor egyáltalán nem melegedett fel csak olyan 60 fokig,most viszont ha egyszer bemelegszik onnantól már meg sem mozdul a mutató akármit csinálok?


Üdv sorstárs!

Titkos menüben nézd a hőfokot.
A nagy termosztátom decemberi, a kicsi is tavaly lett cserélve, de még az előző télen.
Az első fehér vonal valóban 60°C, oda kell 5-6 km, amíg középre beáll, az olyan 9-10 km, de akkor a hőfok még csak 73-74°C. És kell még 10km, mire felmegy 90°C környékére, ami ugye a cél hőfok. Ezek országúti és autópályás adatok, nem túl nyomulósan.


10 km?????? hát lehet az én autóm melegszik túl gyorsan, ősszel lett mindkét termo kicserélve, de csillaggarázsból indulva otthonomból a szomszéd városba se kell beérnem, ami kb. 5km nekem már delet mutat a vízhőfok!


Ezt a titkos menüt majd kipróbálom,most lehet nagy baromságot mondok de nem lehet hogy kisebb motor gyorsabban felmelegszik?Másik amin még gondolkodtam hogy full fagyálló van a kocsiban -55 fokos,ez nem lehet még a lassabb melegedés oka?


Én nem hinném, h az túl jó neki! Az enyém 20-25-re szokott beállítva lenni. A melegedése nagy hidegbe is 4-5km. Bár benzines. Dieselekről nem tudok nyilatkozni.

tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 13:42


RePTaiL írta:
BarG írta:
tomy1228 írta: szevasztok!
e46 30cd mennyi idő/km alatt illik bemelegednie teljesen?mert nekem pályán kell egy 25 km olyan 100-110 temponál,városban meg egy 15-18km(fűtés automatára van téve 32 fokra)
Egy hónapja lett kicserélve a viztermosztát,gyárira,mer akkor egyáltalán nem melegedett fel csak olyan 60 fokig,most viszont ha egyszer bemelegszik onnantól már meg sem mozdul a mutató akármit csinálok?


Üdv sorstárs!

Titkos menüben nézd a hőfokot.
A nagy termosztátom decemberi, a kicsi is tavaly lett cserélve, de még az előző télen.
Az első fehér vonal valóban 60°C, oda kell 5-6 km, amíg középre beáll, az olyan 9-10 km, de akkor a hőfok még csak 73-74°C. És kell még 10km, mire felmegy 90°C környékére, ami ugye a cél hőfok. Ezek országúti és autópályás adatok, nem túl nyomulósan.


10 km?????? hát lehet az én autóm melegszik túl gyorsan, ősszel lett mindkét termo kicserélve, de csillaggarázsból indulva otthonomból a szomszéd városba se kell beérnem, ami kb. 5km nekem már delet mutat a vízhőfok!


Ezt a titkos menüt majd kipróbálom,most lehet nagy baromságot mondok de nem lehet hogy kisebb motor gyorsabban felmelegszik?Másik amin még gondolkodtam hogy full fagyálló van a kocsiban -55 fokos,ez nem lehet még a lassabb melegedés oka?

RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 13:32


BarG írta:
tomy1228 írta: szevasztok!
e46 30cd mennyi idő/km alatt illik bemelegednie teljesen?mert nekem pályán kell egy 25 km olyan 100-110 temponál,városban meg egy 15-18km(fűtés automatára van téve 32 fokra)
Egy hónapja lett kicserélve a viztermosztát,gyárira,mer akkor egyáltalán nem melegedett fel csak olyan 60 fokig,most viszont ha egyszer bemelegszik onnantól már meg sem mozdul a mutató akármit csinálok?


Üdv sorstárs!

Titkos menüben nézd a hőfokot.
A nagy termosztátom decemberi, a kicsi is tavaly lett cserélve, de még az előző télen.
Az első fehér vonal valóban 60°C, oda kell 5-6 km, amíg középre beáll, az olyan 9-10 km, de akkor a hőfok még csak 73-74°C. És kell még 10km, mire felmegy 90°C környékére, ami ugye a cél hőfok. Ezek országúti és autópályás adatok, nem túl nyomulósan.


10 km?????? hát lehet az én autóm melegszik túl gyorsan, ősszel lett mindkét termo kicserélve, de csillaggarázsból indulva otthonomból a szomszéd városba se kell beérnem, ami kb. 5km nekem már delet mutat a vízhőfok!

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 13:28


tomy1228 írta: szevasztok!
e46 30cd mennyi idő/km alatt illik bemelegednie teljesen?mert nekem pályán kell egy 25 km olyan 100-110 temponál,városban meg egy 15-18km(fűtés automatára van téve 32 fokra)
Egy hónapja lett kicserélve a viztermosztát,gyárira,mer akkor egyáltalán nem melegedett fel csak olyan 60 fokig,most viszont ha egyszer bemelegszik onnantól már meg sem mozdul a mutató akármit csinálok?


Üdv sorstárs!

Titkos menüben nézd a hőfokot.
A nagy termosztátom decemberi, a kicsi is tavaly lett cserélve, de még az előző télen.
Az első fehér vonal valóban 60°C, oda kell 5-6 km, amíg középre beáll, az olyan 9-10 km, de akkor a hőfok még csak 73-74°C. És kell még 10km, mire felmegy 90°C környékére, ami ugye a cél hőfok. Ezek országúti és autópályás adatok, nem túl nyomulósan.

tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 13:17


RePTaiL írta:
tomy1228 írta: szevasztok!
e46 30cd mennyi idő/km alatt illik bemelegednie teljesen?mert nekem pályán kell egy 25 km olyan 100-110 temponál,városban meg egy 15-18km(fűtés automatára van téve 32 fokra)
Egy hónapja lett kicserélve a viztermosztát,gyárira,mer akkor egyáltalán nem melegedett fel csak olyan 60 fokig,most viszont ha egyszer bemelegszik onnantól már meg sem mozdul a mutató akármit csinálok?


Huh kicsit sok olyan 4-5 km után már üzemin kell lennie! Mindkét termosztátot kicserélted? Víz meg az egr-t is?

Csak a viztermosztátot,de ha egyszer bemelegszik utána már nem mászkál sehova,de viszont az első fehér vonaal fölé ami gondolom olyan 60 fok addig nagyon hamar elmegy az tényleg kb 4-5 km,kékböl meg szinte két perc alapjárat után kint van!


RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 13:11


tomy1228 írta: szevasztok!
e46 30cd mennyi idő/km alatt illik bemelegednie teljesen?mert nekem pályán kell egy 25 km olyan 100-110 temponál,városban meg egy 15-18km(fűtés automatára van téve 32 fokra)
Egy hónapja lett kicserélve a viztermosztát,gyárira,mer akkor egyáltalán nem melegedett fel csak olyan 60 fokig,most viszont ha egyszer bemelegszik onnantól már meg sem mozdul a mutató akármit csinálok?


Huh kicsit sok olyan 4-5 km után már üzemin kell lennie! Mindkét termosztátot kicserélted? Víz meg az egr-t is?

tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 13:07


szevasztok!
e46 30cd mennyi idő/km alatt illik bemelegednie teljesen?mert nekem pályán kell egy 25 km olyan 100-110 temponál,városban meg egy 15-18km(fűtés automatára van téve 32 fokra)
Egy hónapja lett kicserélve a viztermosztát,gyárira,mer akkor egyáltalán nem melegedett fel csak olyan 60 fokig,most viszont ha egyszer bemelegszik onnantól már meg sem mozdul a mutató akármit csinálok?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 22. csütörtök, 17:07


Ma meghajtottam megint.Semmi hőfokesés,200 nál is 92 fok volt. Nem tudom a ámultkor mi csinálta,de a műszer biztos jó volt,mert a műszerfalon levő óra is kimozdult lefelé 72 foknál.Most nem csinálta.