Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 15:44
RePTaiL írta:BarG írta: Látom, itt sem dívik az értve olvasás: HA DELET MUTAT A VÍZHŐFOKMÉRŐ, AZ MÉG CSAK HETVENVALAHÁNY FOK!!! Aztán szépen középen áll vagy 120 °C-ig.
Tiszta glikollal is lehet menni, de egyrészt nincs értelme, másrészt meg káros is, mert a víznek sokkal jobb a hőkapacitása, sokkal jobban elvonja a motorhőt. Sokkal fontosabb, hogy a korróziógátló adalékcsomag milyen minőségi szintű van benne, meg melyik fajta, mert igazán az határozza meg az alkalmasságát.
Ha megvan a titkos menüből a valós hőfok, akkor kérünk egy visszajelzést!
És tuti, hogy a kisebb motor gyorsabban melegszik.
Egy szóval nem mondtam, hogy az már egyből xy fokos! Azt mondtam, hogy kb. 5 km. után nekem már delet mutat a vízhőfokjelző!
Viszont ezt a 120 C fokot fejtsd ki légy szíves, mert nem 89 v 86 foknál nyit a termo attól függ h milyen?
A 120°C saját tapasztalat. Tavaly nyáron (vagy tavalyelőtt?) kezdtem nézegetni a titkos menüben a hőfokokat, menet közben. Aztán azt láttam, hogy nyáron klímázva 115°fölé ment a vízhőfokom - ennek ellenére a mutatóm szépen állt középen, mint a cövek, pont mint 73°C-nál!!!. Elmentem szerelőhöz, hogy bontsunk. Ki lett véve a hűtő és olyan volt a klímahűtő és a vízhűtő között, mintha bevakolták volna a vízhűtőt. Porral, bogárörleménnyel, meg mit tudom én még, hogy mivel. Vízsugárral, féköblítővel ki lett mosva, emlékeim szerint több, mint egy fél órát mosogattuk. Előlről a vízhűtőt nem tudod elérni a nagynyomású mosóval, mert a klímahűtő megtöri a vízsugarat, ezért jól nem lehet takarítani. Hátulról is a burkolat, meg a ventilátor korlátoz.
Ezért írtam, hogy a titkos menü az ász, az önt tiszta vizet a pohárba, a mutató elég csalóka valami, az úgy van hangolva, hogy ne zavarja meg a júzer nyugalmát.