bbali81

státusz bbali81

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 5% (21 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2011. november 03. csütörtök, 09:23


Anubisz

No ez a termosztát történet idegesít úgyhogy a következő beruházás meg is van... gondolom még a gyári van az autómban érik a csere
Valakinek akinek 30d-je van és viszonlyag új termosztát van a verdában írja már meg mennyi idő alatt melegszik be a verda kb 4-5 fokos reggeli hőmérsékletnél?
Bár nálam 3 fok alatt már segít az állófűtés a reggeli melegedésben azért cserés lesz ez...

üdv:
Balázs

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 03. csütörtök, 07:59


InsectKiller írta:
anubisz írta:
bbali81 írta: Köszi az infókat.
Hancurozo mi ez a 2 termosztátos történet? bocs a tudatlanságomért
ha 2 van akkor honnan lehet tudni, hogy melyik szarakodik?
Jons: nem figyeltem a fogyasztást de nem vettem észre, hogy változott volna. Mennyiben térhet el egy szar termosztát miatt a fogyasztás?
"Mindenesetre zavaró dolog az tény" az tuti, de főleg ilyesztő volt mikor ránéztem, hogy miért dől a mutató
Yellow: "minden évben ilyen tájt ezzel jönnek a dízelesek." vegyek benzinest ott nem lesz ilyen baj?

off: M7 171-es km-nél felhajtottam a pályára és az első kúton mit látok SHELL, hogy 438.9HUF a DIESEL köszönjük emese


Ki az Emese, hogy neki köszönöd.


Te nem nézel TV-t? Reklámban volt...Valamelyik bankéban azt hiszem. "Köszönjük Emese"


Azt a ribancot utáltam én is,de mi köze ennek a gázolaj emeléshez ahhoz mást kel szidni,nem ezt a pr.Lotyót ennyi erővel Dalbírnak is köszönheted,a másik szarrágónak.
Attól függetlenül,mind a kettő mehet a Mariana árok mélyére.

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2011. november 03. csütörtök, 07:30


anubisz írta:
bbali81 írta: Köszi az infókat.
Hancurozo mi ez a 2 termosztátos történet? bocs a tudatlanságomért
ha 2 van akkor honnan lehet tudni, hogy melyik szarakodik?
Jons: nem figyeltem a fogyasztást de nem vettem észre, hogy változott volna. Mennyiben térhet el egy szar termosztát miatt a fogyasztás?
"Mindenesetre zavaró dolog az tény" az tuti, de főleg ilyesztő volt mikor ránéztem, hogy miért dől a mutató
Yellow: "minden évben ilyen tájt ezzel jönnek a dízelesek." vegyek benzinest ott nem lesz ilyen baj?

off: M7 171-es km-nél felhajtottam a pályára és az első kúton mit látok SHELL, hogy 438.9HUF a DIESEL köszönjük emese


Ki az Emese, hogy neki köszönöd.


Te nem nézel TV-t? Reklámban volt...Valamelyik bankéban azt hiszem. "Köszönjük Emese"

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 03. csütörtök, 07:02


bbali81 írta: Köszi az infókat.
Hancurozo mi ez a 2 termosztátos történet? bocs a tudatlanságomért
ha 2 van akkor honnan lehet tudni, hogy melyik szarakodik?
Jons: nem figyeltem a fogyasztást de nem vettem észre, hogy változott volna. Mennyiben térhet el egy szar termosztát miatt a fogyasztás?
"Mindenesetre zavaró dolog az tény" az tuti, de főleg ilyesztő volt mikor ránéztem, hogy miért dől a mutató
Yellow: "minden évben ilyen tájt ezzel jönnek a dízelesek." vegyek benzinest ott nem lesz ilyen baj?

off: M7 171-es km-nél felhajtottam a pályára és az első kúton mit látok SHELL, hogy 438.9HUF a DIESEL köszönjük emese


Ki az Emese, hogy neki köszönöd.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2011. november 03. csütörtök, 06:11


bbali81 írta:
Jons: nem figyeltem a fogyasztást de nem vettem észre, hogy változott volna. Mennyiben térhet el egy szar termosztát miatt a fogyasztás?


némi túlfogyasztásban jelentkezik... de ez egyáltalán nem biztos. meg kell nézni menüben, vagy diaggal, hogy ilyenkor mennyi a hűtővíz hőmérséklet.


bbali81

státusz bbali81

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 5% (21 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2011. november 02. szerda, 22:11


Köszi az infókat.
Hancurozo mi ez a 2 termosztátos történet? bocs a tudatlanságomért
ha 2 van akkor honnan lehet tudni, hogy melyik szarakodik?
Jons: nem figyeltem a fogyasztást de nem vettem észre, hogy változott volna. Mennyiben térhet el egy szar termosztát miatt a fogyasztás?
"Mindenesetre zavaró dolog az tény" az tuti, de főleg ilyesztő volt mikor ránéztem, hogy miért dől a mutató
Yellow: "minden évben ilyen tájt ezzel jönnek a dízelesek." vegyek benzinest ott nem lesz ilyen baj?

off: M7 171-es km-nél felhajtottam a pályára és az első kúton mit látok SHELL, hogy 438.9HUF a DIESEL köszönjük emese

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2011. november 02. szerda, 21:50


bomos535 írta:
jons írta:
bomos535 írta: Ha elérte az üzemi hőfokot,onnan nem mozdulhat el bármilyen hideg is legyen. ha megteszi a thermosztátod hibás nem zár le teljesen.


e34 benzinesben szokása volt 1 osztással a közép előtt lennie a mutatónak és üzemi hőfokon volt. szóval ha fogyasztásban nem látszik, hogy valami nem oké én nem aggódnék. Mindazonáltal zavaró a dolog ez tény.


Volt e34-em 535i, de ott is az óra mértani közepén volt az üzemi höfok.


m20b25-ön enyém volt, m20b20 zsír új termosszal, m50b20-on télen én láttam ilyesmit amit leírtam.




bomos535
autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 728i
Évjárat: 2001

státusz bomos535

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 95

Elküldve: 2011. november 02. szerda, 21:35


jons írta:
bomos535 írta: Ha elérte az üzemi hőfokot,onnan nem mozdulhat el bármilyen hideg is legyen. ha megteszi a thermosztátod hibás nem zár le teljesen.


e34 benzinesben szokása volt 1 osztással a közép előtt lennie a mutatónak és üzemi hőfokon volt. szóval ha fogyasztásban nem látszik, hogy valami nem oké én nem aggódnék. Mindazonáltal zavaró a dolog ez tény.


Volt e34-em 535i, de ott is az óra mértani közepén volt az üzemi höfok.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 02. szerda, 21:36

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2011. november 02. szerda, 21:29


bomos535 írta: Ha elérte az üzemi hőfokot,onnan nem mozdulhat el bármilyen hideg is legyen. ha megteszi a thermosztátod hibás nem zár le teljesen.


e34 benzinesben szokása volt 1 osztással a közép előtt lennie a mutatónak és üzemi hőfokon volt. szóval ha fogyasztásban nem látszik, hogy valami nem oké én nem aggódnék. Mindazonáltal zavaró a dolog ez tény.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. november 02. szerda, 21:25


bomos535 írta: Ha elérte az üzemi hőfokot,onnan nem mozdulhat el bármilyen hideg is legyen. ha megteszi a thermosztátod hibás nem zár le teljesen.


Ezt azért nem mondanám, mert ha pl. hegyről lefelé gurulsz alapgázzal és hosszan, akkor ugye az elektronika elveszi a tüzelő anyagot a motortól, tehát a hengerekben nincs égés, így nincs hőtermelés sem így hosszabb idő után a motor vissza hűlhet, ez dízel esetében jobban áll. Viszont, ha a titkos menüben nézed a motor hőmérsékletet és a hőmérő mutatóját, akkor érdekes dolgot lehet megfigyelni, nevezetesen azt, hogy kb 75 és 105 fok között a mutató mindig pont középen áll. (a 75-re nem biztos, hogy jól emlékszem) Nekem is volt rossz a termosztátom, na ott akkor ez eléggé megborult, arra ez akkor nem volt igaz, de máshogy működött, amire már nem emlékszem (mindezt benzinesről írtam!)



bomos535
autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 728i
Évjárat: 2001

státusz bomos535

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 95

Elküldve: 2011. november 02. szerda, 20:45


Ha elérte az üzemi hőfokot,onnan nem mozdulhat el bármilyen hideg is legyen. ha megteszi a thermosztátod hibás nem zár le teljesen.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. november 02. szerda, 20:16


hancurozo írta:

Kitérő: amenyit használod a kocsit, soha nem fog tönkremenni a termosztátod. (bocsánat, de ezt nem tudtam kihagyni)


ez így igaz



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. november 02. szerda, 20:07


YELLOW írta:
YELLOW írta: tavaly is elmondtam, tavaly is lehurrogtak, de szerintem ilyen hidegben ez normális. minden évben ilyen tájt ezzel jönnek a dízelesek.



mondjuk nem tudom a vízhőfokmérő hol van. de ha van távolság a termosztát és a hőfokmérő között, akkor miért ne lehetne hiszterézise? nekem józan paraszti ésszel, ha nagyobb a hűté, mégpedig hideg levegőnél nagyobb, akkor ha picit lentebb megy a mutató az nem gáz. én így gondolom.

kitérő:
nekem nem szokott mozogni, bár ilyen hidegben nem is megyek gyorsan, meg amúgy sem. nekem akkor csökken le, ha még nincs függőbe a mutató, és ugye nemrég indultam el, majd rányitom a fűtést. ilynekor a hidegebb víz, ami a fűtéskörben van, az keveredik, ezért jogos a csökkenés.


Ha jó a termosztát akkor csak akkor nyit ha elérte az üzemi hőfokot, és amint beáramlik a hidegebb víz vissza is zár. (ezt nem igazán veszed észre a mutatón, főleg nem ha régebb óta üzemmeleg a motorod) Ez nem a diesel tulajok gyengéje, csak ők a kissebb hőtermelés miatt hamarabb észreveszik. (mióta bejött a hidegebb idő 3 benzinesben cseréltem termosztátot)

Kitérő: amenyit használod a kocsit, soha nem fog tönkremenni a termosztátod. (bocsánat, de ezt nem tudtam kihagyni)

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. november 02. szerda, 19:54


hancurozo írta:
YELLOW írta:
bbali81 írta: Sziasztok,

Bocs inkább kérdés vagy kérés lenne. Tegnap BP-Zalaegerszeg-BP távon egyszercsak azt vettem észre, hogy nem középen áll a hőfok jelzőm hanem 2-3mm balra dőlt namármost ha nyomtam neki akkor visszaállt középre, ha csak úgy "gurultunk" akkor megint eldőlt egy kicsit. Városban araszolva középen áll. Lehet fázott az orra
Kérdés? Megadja magát? Mit lehet megnézni, csekkolni, hogy tuti termosztát e?

Köszi előre is a válaszokat.

üdv:
BBali


tavaly is elmondtam, tavaly is lehurrogtak, de szerintem ilyen hidegben ez normális. minden évben ilyen tájt ezzel jönnek a dízelesek.



Nézd meg a termosztátokat,(feltéve ha neked is 2 van)
szerintem nem zár, és nyit elég gyorsan vagy kellő mértékben YELLOW. Miért is lenne normális? Még hidegebb időben sem az.


mondjuk nem tudom a vízhőfokmérő hol van. de ha van távolság a termosztát és a hőfokmérő között, akkor miért ne lehetne hiszterézise? nekem józan paraszti ésszel, ha nagyobb a hűté, mégpedig hideg levegőnél nagyobb, akkor ha picit lentebb megy a mutató az nem gáz. én így gondolom.

kitérő:
nekem nem szokott mozogni, bár ilyen hidegben nem is megyek gyorsan, meg amúgy sem. nekem akkor csökken le, ha még nincs függőbe a mutató, és ugye nemrég indultam el, majd rányitom a fűtést. ilynekor a hidegebb víz, ami a fűtéskörben van, az keveredik, ezért jogos a csökkenés.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. november 02. szerda, 19:38


YELLOW írta:
bbali81 írta: Sziasztok,

Bocs inkább kérdés vagy kérés lenne. Tegnap BP-Zalaegerszeg-BP távon egyszercsak azt vettem észre, hogy nem középen áll a hőfok jelzőm hanem 2-3mm balra dőlt namármost ha nyomtam neki akkor visszaállt középre, ha csak úgy "gurultunk" akkor megint eldőlt egy kicsit. Városban araszolva középen áll. Lehet fázott az orra
Kérdés? Megadja magát? Mit lehet megnézni, csekkolni, hogy tuti termosztát e?

Köszi előre is a válaszokat.

üdv:
BBali


tavaly is elmondtam, tavaly is lehurrogtak, de szerintem ilyen hidegben ez normális. minden évben ilyen tájt ezzel jönnek a dízelesek.



Nézd meg a termosztátokat,(feltéve ha neked is 2 van)
szerintem nem zár, és nyit elég gyorsan vagy kellő mértékben YELLOW. Miért is lenne normális? Még hidegebb időben sem az.