matya80
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz matya80

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2011. december 01. csütörtök, 22:22


Kösz az infot!

Megnézetem én is, mennyibe fájt, ha nem titok. kb 20-25k az alkatrész + szerelés.
Jól kalkulálok?



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. december 01. csütörtök, 18:15


Coyote írta:
matya80 írta: Köszi, holnap megnézem!
Te melyiket cserélted, mindkettőt, ahogyan ajánlják???


Coyote írta:
matya80 írta: Sziasztok!

Olvasgattam a topicot, de nem találtam hasonló problémát.
Az autómmal látszólag minden rendben, de a hűtővíz mutató nem a mértani középen áll meg, ha bemelegedett a motor, hanem nagyon minimálisan ( talán ha 1 mm-el) de balra dől.
Fűt rendesen időben az autó, nincs nagyobb fogyasztásom sem azóta, nem hűl vissza, nem ingadozik, viszont kicsit idegesítő, mert eddig pontosan középen állt.
Ma menüben megnéztem ( igaz kb. öt perc állás után -2 fokban ) 77 fokos volt.

Van valakinek ötlete mitől lehet?


Nekem is így kezdődött - leszartam hetekig, aztán egyre kevésbé ment fel, majd motorféknél lefelé ment. Termosztát.

A víz levegőtlen amúgy? Nézd meg a tartályban, hogy van-e elegendő víz benne.




Csütörtökön cserélik, majd beszámolok, hogy mit kellett, és hogy javult-e.


Na, megvolt a csere!
Az egyik full elhasalt, szinte csak átmenő csőként funkciónált (folyamatosan nyitva), a másik is le volt térdelve már. A gyártási dátum rajtuk volt, 2004-es, azaz még a gyári termosztátok voltak.

Most már tudom, hogy a "télen előfordulhat, normális, hogy nem középen áll" jellegű kommentek nem tényeken alapulnak: ha jó a termosztát, akkor gyorsan melegszik a motor, és bármit csinálsz, szigorúan középen, függőlegesen áll a mutató. Amíg nem állítod le, nem eshet a hőmérséklet, ha a termosztát zár, azaz teszi a dolgát.

Ha dízeled van, és nem áll függőlegesen a mutató 3-4 km után, akkor cserés a cucc.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. november 30. szerda, 21:16


gyorilaszlo írta: Sziasztok!

Múlt héten volt gépre kötve a verda,a hibatárolóba nem volt egyetlen hiba se szerencsére... Egy kicsit nekem is nehezebben melegszik fel a kocsi,de a fogyasztás még így is 5,5 liter körül van... A mutató nekem nem szokott visszafele menni,ha motorfékezek,de nekem sem áll teljesen középen... Termosztát lehet nálam is majd? A gép nem jelezné,hogy valami gond van vele?

Sziasztok!
Ha HOSSZAN mész hegyről lefelé motorfékkel, akkor ugye a hengerekben nincs égés, ergó nem termelődik hő, viszont van menetszél, ebből a tudomány mai állása szerint csökkennie kell a motor és a hűtőközeg hőmérsékletének, hacsak nem az örökmozgóról beszélünk.



gyorilaszlo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz gyorilaszlo

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 114

Elküldve: 2011. november 30. szerda, 20:08


Sziasztok!

Múlt héten volt gépre kötve a verda,a hibatárolóba nem volt egyetlen hiba se szerencsére... Egy kicsit nekem is nehezebben melegszik fel a kocsi,de a fogyasztás még így is 5,5 liter körül van... A mutató nekem nem szokott visszafele menni,ha motorfékezek,de nekem sem áll teljesen középen... Termosztát lehet nálam is majd? A gép nem jelezné,hogy valami gond van vele?

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 29. kedd, 19:57


matya80 írta: Köszi, holnap megnézem!
Te melyiket cserélted, mindkettőt, ahogyan ajánlják???


Coyote írta:
matya80 írta: Sziasztok!

Olvasgattam a topicot, de nem találtam hasonló problémát.
Az autómmal látszólag minden rendben, de a hűtővíz mutató nem a mértani középen áll meg, ha bemelegedett a motor, hanem nagyon minimálisan ( talán ha 1 mm-el) de balra dől.
Fűt rendesen időben az autó, nincs nagyobb fogyasztásom sem azóta, nem hűl vissza, nem ingadozik, viszont kicsit idegesítő, mert eddig pontosan középen állt.
Ma menüben megnéztem ( igaz kb. öt perc állás után -2 fokban ) 77 fokos volt.

Van valakinek ötlete mitől lehet?


Nekem is így kezdődött - leszartam hetekig, aztán egyre kevésbé ment fel, majd motorféknél lefelé ment. Termosztát.

A víz levegőtlen amúgy? Nézd meg a tartályban, hogy van-e elegendő víz benne.




Csütörtökön cserélik, majd beszámolok, hogy mit kellett, és hogy javult-e.


matya80
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz matya80

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2011. november 29. kedd, 19:44


Köszi, holnap megnézem!
Te melyiket cserélted, mindkettőt, ahogyan ajánlják???


Coyote írta:
matya80 írta: Sziasztok!

Olvasgattam a topicot, de nem találtam hasonló problémát.
Az autómmal látszólag minden rendben, de a hűtővíz mutató nem a mértani középen áll meg, ha bemelegedett a motor, hanem nagyon minimálisan ( talán ha 1 mm-el) de balra dől.
Fűt rendesen időben az autó, nincs nagyobb fogyasztásom sem azóta, nem hűl vissza, nem ingadozik, viszont kicsit idegesítő, mert eddig pontosan középen állt.
Ma menüben megnéztem ( igaz kb. öt perc állás után -2 fokban ) 77 fokos volt.

Van valakinek ötlete mitől lehet?


Nekem is így kezdődött - leszartam hetekig, aztán egyre kevésbé ment fel, majd motorféknél lefelé ment. Termosztát.

A víz levegőtlen amúgy? Nézd meg a tartályban, hogy van-e elegendő víz benne.




Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 29. kedd, 19:30


matya80 írta: Sziasztok!

Olvasgattam a topicot, de nem találtam hasonló problémát.
Az autómmal látszólag minden rendben, de a hűtővíz mutató nem a mértani középen áll meg, ha bemelegedett a motor, hanem nagyon minimálisan ( talán ha 1 mm-el) de balra dől.
Fűt rendesen időben az autó, nincs nagyobb fogyasztásom sem azóta, nem hűl vissza, nem ingadozik, viszont kicsit idegesítő, mert eddig pontosan középen állt.
Ma menüben megnéztem ( igaz kb. öt perc állás után -2 fokban ) 77 fokos volt.

Van valakinek ötlete mitől lehet?


Nekem is így kezdődött - leszartam hetekig, aztán egyre kevésbé ment fel, majd motorféknél lefelé ment. Termosztát.

A víz levegőtlen amúgy? Nézd meg a tartályban, hogy van-e elegendő víz benne.


matya80
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz matya80

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2011. november 29. kedd, 18:44


Sziasztok!

Olvasgattam a topicot, de nem találtam hasonló problémát.
Az autómmal látszólag minden rendben, de a hűtővíz mutató nem a mértani középen áll meg, ha bemelegedett a motor, hanem nagyon minimálisan ( talán ha 1 mm-el) de balra dől.
Fűt rendesen időben az autó, nincs nagyobb fogyasztásom sem azóta, nem hűl vissza, nem ingadozik, viszont kicsit idegesítő, mert eddig pontosan középen állt.
Ma menüben megnéztem ( igaz kb. öt perc állás után -2 fokban ) 77 fokos volt.

Van valakinek ötlete mitől lehet?


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 29. kedd, 10:51


m_attila írta: Üdv

Fogyasztásod nem nőtt?



nem, pedig néztem 6,5 körül alakult, ami ugyanaz mint nyáron.



cene
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz cene

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2011. november 29. kedd, 09:52


Coyote írta:
Tano írta: Jól írja ute kolléga, a titkos/szervíz menüben pontosan látható a számszerű érték.
A mutató 75 foktól áll középen, ezt a pozíciót tartja kb 105-110 fokig. Néhány fokos ingadozás van ilyen hidegben is, pl. motorféknél vagy városban amikor szinte csak gurulni kell, nekem a CarPC képernyőjén kijelzi és látom ezt az ingadozást. De az üzemi tartományt nem hagyja el, tehát a műszerfal mutatója végig középen áll, ez az ingadozás csak a szervíz menüben követhető le. Egy próbát megér szerintem.


Tegnap megjátszottam hazafelé, -3 fokban. 140 km/h, M7, 50 km-n át. 62-68 fok között ingadozott, motorféknél hűlt a víz. Termosztát lesz, már látom.


Szia!
Nekem pontosan ugyanígy volt a vízhőfokom, majd miután kicseréltettem mindkét termosztátot megszűnt a probléma!

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2011. november 29. kedd, 08:49


Coyote írta:
Tano írta: Jól írja ute kolléga, a titkos/szervíz menüben pontosan látható a számszerű érték.
A mutató 75 foktól áll középen, ezt a pozíciót tartja kb 105-110 fokig. Néhány fokos ingadozás van ilyen hidegben is, pl. motorféknél vagy városban amikor szinte csak gurulni kell, nekem a CarPC képernyőjén kijelzi és látom ezt az ingadozást. De az üzemi tartományt nem hagyja el, tehát a műszerfal mutatója végig középen áll, ez az ingadozás csak a szervíz menüben követhető le. Egy próbát megér szerintem.


Tegnap megjátszottam hazafelé, -3 fokban. 140 km/h, M7, 50 km-n át. 62-68 fok között ingadozott, motorféknél hűlt a víz. Termosztát lesz, már látom.


Nekem ugyanez volt, Bécs-Budapest oda-vissza, 8L/100km :S EGR termosztát cseréje megoldotta a problémát.

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. november 29. kedd, 08:41


Üdv

Fogyasztásod nem nőtt?



Coyote írta:
Tano írta: Jól írja ute kolléga, a titkos/szervíz menüben pontosan látható a számszerű érték.
A mutató 75 foktól áll középen, ezt a pozíciót tartja kb 105-110 fokig. Néhány fokos ingadozás van ilyen hidegben is, pl. motorféknél vagy városban amikor szinte csak gurulni kell, nekem a CarPC képernyőjén kijelzi és látom ezt az ingadozást. De az üzemi tartományt nem hagyja el, tehát a műszerfal mutatója végig középen áll, ez az ingadozás csak a szervíz menüben követhető le. Egy próbát megér szerintem.


Tegnap megjátszottam hazafelé, -3 fokban. 140 km/h, M7, 50 km-n át. 62-68 fok között ingadozott, motorféknél hűlt a víz. Termosztát lesz, már látom.




Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 29. kedd, 08:29


Tano írta: Jól írja ute kolléga, a titkos/szervíz menüben pontosan látható a számszerű érték.
A mutató 75 foktól áll középen, ezt a pozíciót tartja kb 105-110 fokig. Néhány fokos ingadozás van ilyen hidegben is, pl. motorféknél vagy városban amikor szinte csak gurulni kell, nekem a CarPC képernyőjén kijelzi és látom ezt az ingadozást. De az üzemi tartományt nem hagyja el, tehát a műszerfal mutatója végig középen áll, ez az ingadozás csak a szervíz menüben követhető le. Egy próbát megér szerintem.


Tegnap megjátszottam hazafelé, -3 fokban. 140 km/h, M7, 50 km-n át. 62-68 fok között ingadozott, motorféknél hűlt a víz. Termosztát lesz, már látom.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. november 29. kedd, 08:20


Tegnap hazafelé néztem a vízhőfokot:
kb 1km után elhagyta a kéket
3 km után már az első vonalat
5 km-nél teljesen bemelegedett

Nem fűtött, de mélygarázsból indulva. Városi forgalom az M1-M7 bevezetőtől a westendhez. Max fordulatszám 1800, tehát nem hajtva, hanem kímélve a fogyira oda figyelve.
A nagy termosztát 1 hónapja volt újra cserélve. Az EGR-es kb 2 éve.

Remélem segít a fenti leírás.

ui
azért érdemes megnézni a vízszintet is esetleg légteleníteni a rendszert

csavargo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz csavargo

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2011. november 29. kedd, 00:41


sziasztok én kezdö bmw-s vagyok nekem 320d e46 om van és nem melegszik a vizem cseréltem is termosztátot a (rendeset) most olvasom töletek hogy az egr en is van és ugyanugy nem melegszik a kicsitöl is lehet hogy ennyire szar? az elsö fehér vonalig birom menet közben feltornászni. köszi elöre is!