Sziasztok!
Amikor készen lett az autó csak alapjáraton próbáltam ki pár percre, de most mentem is vele, és van gond rendesen: amikor bemelegítés után egy kigyorsításnál 5ezer fölé ment a fordulat elment a töltés. Aztán alatt ismét rendesen töltött, de a következő kigyorsításoknál egyre romlott a helyzet, először 4ezer 5száz, aztán a 30km-es táv végén már 3-3,5ezer fölött sem volt töltés, sőt bevillant alapjáraton is, de ahogy egy kicsit alacsonyabb fordulaton autózva visszahűtöttem úgy tűnt javult.
És közben tényleg olyan autóvillamosságis csinálta a generátort, akihez Egerben szinte minden autószerelő hordj az elektromos alkatrészeket. Arra gondoltam, hogy vagy a generátor adja meg magát magas hőmérsékleten, vagy van még más elekrtonika a rendszerben (pl. megy egy csatlakozó a generátorra a vastag töltéskábelen kívül is).
Tényleg van még elektronikai egység ami befolyásolhatja a töltést (bár egy 2001-es autónál lehet ez buta kérdés, mert itt már gondolom van mindenféle elektromos kütyü a töltésrendszerben)
(Egyébként amikor ide a galériába képet akarok feltölteni, hogy legyen profilképem miért írja ki, hogy "Ó jaj valami hiba történt a feldolgozás közben" Próbálkoztam kicsi és nagy fájlmérettel és képpel is. Lehet nem is a galériába kell amit profilképnek akarok. Bocs az offért, csak nem akarom, hogy bárki azt gondolja, hogy direkt vagyok kép nélkül.)
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.
R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.
Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.
Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.
ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.
Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs )
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.
akkor nem az akksi tette tönkre, hanem a generátor töltött túl. de még mindig nem értem. én megvizsgáltatnám a töltésszabályzót.
Mindent átnéztek rajta.
oké, de én nem tudom, én nem adnék a szavukra. aki szerint az akksi tette tönkre a generátort. de lehet rosszul gondolom.
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. szeptember 22. péntek, 22:16