autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2000

státusz bmw520ds

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2014. május 24. szombat, 07:40


compact írta:
Striker írta:
SP_323i írta:
Striker írta: A GT22vnt változó geós azzal nem lesz nagy a turbójuk

AteszE46 írta:
compact írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

Tudja valaki, hogy 320d 136Le motorra fel lehet-e rakni egy az egyben a 330d 2260-as turbóját?
A talp ugyan az, de vajon a kipufogó leömlő, és az olajcsövek ugyan azok-e? Szerintem a kipufogó vastagabb lesz.
Csinált már valaki ilyet?


Biztosan megoldható, az érdekesebb kérdés inkább az, hogy az adagoló és a csúcsok tudnak-e annyi és úgy anyagot adni, hogy az jó legyen. Szabályzáson is el lehet időzni nem keveset.
Közel sem annyiról szól a projekt sajna, hogy turbó felfarag, program és annyi.





Az adagoló befecskendezési mennyiségét is programozni lehet, bizonyos határokon belül.
A csúcsokkal nem vagyok tisztában ennél a típusnál, de az biztos, hogy a nyitási értéket lehet állítani. off típusoknál a nyitási nyomás 195-200bár csúcstól függően.
Amitől tartok, hogy a nagyobb turbót nehezebben fogja felpörgetni a kipufogógáz. Mert ugye 6 hengerből több gáz távozik, mint 4 ből.
Tehát csak fent fog menni az autó.
Hallottam, hogy a 136LE főtengelye törős. Igaz ez? Ez még nagyon aggaszt




Jaja! 22-es csak hybridként



Ez a turbó kódja a euro3-mas 330Dnek :704361-5006S


VP44 harmat gyenge és nagyon hamar el lehet érni a maximumához, így hiába írsz neki nagyobb mennyiséget ha nem tud elég nagy nyomáson annyi anyagot adni amivel lehetne már kezdeni valamit.
Csúcsoknál megint kb ez van, nyitónyomás emelés csak egy dolog, azt bírnia kell az adagolónak+a csúcsoknak is van egy maximális áteresztő képességük.
Egy ilyen jellegű módosítás komoly láncsorozat, ha csak vmihez pl. turbóhoz hozzányúlsz azzal még nem biztos, hogy sokkal előrébb vagy ha az üzemanyag rendszered kicsi.
BMW-ben annyira nem vagyok benne, de ha vannak ilyen gyengeségei, hogy főtengelytörés, dugattyúrepedezés stb akkor nem is nagyon érdemes ilyenekben gondolkodni.
Ha ezt az utat még nem járták ki előtted akkor sztem nagyon nehéz és sok pénz belenyúlni egy komolyabb módosításba.
OFF típus alatt ha a VW konszernt értetted akkor azt ne is vedd hasonlítási alapúl, mert ott olyan a technikai és szakmai készültség, hogy hihetetlen.
Kész receptek vannak mindenre, nincs fejvakarás, próbálkozás és egyebek, hosszú évek alatt kijárták az ösvényt és összeszedték a tudományt és technikát olyan alkatrész ellátás van minden téren, hogy csak a képzelet és a pénz szab határt.
1.9 TDI 300ló felett stabilan...


"VP44 harmat gyenge és nagyon hamar el lehet érni a maximumához"
Ezt hogy érted?
VP44 névleges terhelésen akár 1850bar befecskendezési nyomást is elő tud állítani. Olvass utána!


Nekem-8
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Nekem-8

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 439

Elküldve: 2014. május 22. csütörtök, 07:45


Szakértő / hozzáértő véleményét kérdezném, hogy láttam az E46 -hoz létezik vákuumos és elektronikus turbó. Mi a különbség, melyik jobb és mennyivel?
Nekem vákuumos van fenn, mennyire macera átépíteni elektronikusra? Megéri?







Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. május 22. csütörtök, 07:46

compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2014. március 06. csütörtök, 22:21


elgeri írta: Sziasztok!

Egy gyors kérdésben kérném a segítségeteket:
2008-as 116i-ban van turbó? Az tudom, hogy az új 1-esekben van, de a régiről nem találtam semmit (a hiba valószínűleg az én készülékemben van ).

Előre is köszönöm szépen!


Nincs, sima 1.6 szívó.



elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2014. március 06. csütörtök, 21:16


Sziasztok!

Egy gyors kérdésben kérném a segítségeteket:
2008-as 116i-ban van turbó? Az tudom, hogy az új 1-esekben van, de a régiről nem találtam semmit (a hiba valószínűleg az én készülékemben van ).

Előre is köszönöm szépen!

compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2014. február 27. csütörtök, 12:30


rece65 írta:
Tano írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

A kis cső, az egr szelep vákum csöve. Ha lehúzzátok, akkor az egr szelep nem működik. Lehúzott csővel kéne, hogy változás történjen. Kicsit dízelesebbnek kéne hogy legyen a járása a motornak, viszont így jobban megy az autó. Nem vezeti vissza a kipufogógázt az égéstérbe mégegyszer. Helyette csak a turbó által bejuttatott levegőt kapja. Szerintem, de ez csak feltételezés, az ecu változtatja a bejuttatott levegő mennyiségét lehúzott csővel, és ehhez többlet üzemanyagot is. Tehát jobban megy,hirtelen gázadásra jobban reagál de többet is fogyaszt. Ha nincs változás lehúzott csőnél, lehet hogy rossz a vákumszelep. A csőnek rajta kell lennie, az emissziós értékek miatt. Meg a mérnökök se úgy tervezték, hogy ne legyen rádugva......


Az írásod második fele nem állja meg a helyét. Az igaz, hogy több lesz a légszűrőn beszívott levegőd, de nem fog a motorvezérlés több üzemanyagot adagolni, a dízel alapból légfelesleggel dolgozik. A DDE nem csak a légtömeget veszi figyelembe az üza adagolásához. Az EGR amúgy is csak részterhelésnél van nyitva bizonyos mértékig. Amikor kell a teljesítmény, akkor zárva lesz elhiheted. Viszont lesz híbakódod cserébe.

Tehát ha le van húzva akkor jobb a motornak de hibát fog jelezne?
Jobban megy és szebben a motor?
Nekem kb 1 hónapig volt úgy hogy le volt húzva (mire észrevettem)és a műszerfalon semmi hibát nem jelzett..
Most akkor lehúzzuk a csövet vagy ne?
A fogyasztást nem tudom mert még nem néztem annyira mert nem is tudtam hogy a cső nincs a helyén!



Ne keverjük már megint a 136 és 150 lovas motort!
CR hibát tárol még ha a műszerfal nem is jelzi, nem fog jobban menni és kevesebbet sem fog enni, viszont a motorvezérlőt jól bezavarja mivel a motor számit az egr által visszavezetett levegőre, de levakolás esetén azt nem kapja meg és el is indultak a problémák.
Nem véletlenül nem divat BMW CR motoroknál a vakolás!
Ha a vákumcső le van húzva akkor az egr nem működik és ha szabadon van hagyva akkor szépen teleszivja magát ganéval a vákumrendszer.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. február 27. csütörtök, 12:33

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz rece65

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 321

Elküldve: 2014. február 27. csütörtök, 07:29


Tano írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

A kis cső, az egr szelep vákum csöve. Ha lehúzzátok, akkor az egr szelep nem működik. Lehúzott csővel kéne, hogy változás történjen. Kicsit dízelesebbnek kéne hogy legyen a járása a motornak, viszont így jobban megy az autó. Nem vezeti vissza a kipufogógázt az égéstérbe mégegyszer. Helyette csak a turbó által bejuttatott levegőt kapja. Szerintem, de ez csak feltételezés, az ecu változtatja a bejuttatott levegő mennyiségét lehúzott csővel, és ehhez többlet üzemanyagot is. Tehát jobban megy,hirtelen gázadásra jobban reagál de többet is fogyaszt. Ha nincs változás lehúzott csőnél, lehet hogy rossz a vákumszelep. A csőnek rajta kell lennie, az emissziós értékek miatt. Meg a mérnökök se úgy tervezték, hogy ne legyen rádugva......


Az írásod második fele nem állja meg a helyét. Az igaz, hogy több lesz a légszűrőn beszívott levegőd, de nem fog a motorvezérlés több üzemanyagot adagolni, a dízel alapból légfelesleggel dolgozik. A DDE nem csak a légtömeget veszi figyelembe az üza adagolásához. Az EGR amúgy is csak részterhelésnél van nyitva bizonyos mértékig. Amikor kell a teljesítmény, akkor zárva lesz elhiheted. Viszont lesz híbakódod cserébe.

Tehát ha le van húzva akkor jobb a motornak de hibát fog jelezne?
Jobban megy és szebben a motor?
Nekem kb 1 hónapig volt úgy hogy le volt húzva (mire észrevettem)és a műszerfalon semmi hibát nem jelzett..
Most akkor lehúzzuk a csövet vagy ne?
A fogyasztást nem tudom mert még nem néztem annyira mert nem is tudtam hogy a cső nincs a helyén!



AteszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz AteszE46

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2014. február 27. csütörtök, 00:56


Tano írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

A kis cső, az egr szelep vákum csöve. Ha lehúzzátok, akkor az egr szelep nem működik. Lehúzott csővel kéne, hogy változás történjen. Kicsit dízelesebbnek kéne hogy legyen a járása a motornak, viszont így jobban megy az autó. Nem vezeti vissza a kipufogógázt az égéstérbe mégegyszer. Helyette csak a turbó által bejuttatott levegőt kapja. Szerintem, de ez csak feltételezés, az ecu változtatja a bejuttatott levegő mennyiségét lehúzott csővel, és ehhez többlet üzemanyagot is. Tehát jobban megy,hirtelen gázadásra jobban reagál de többet is fogyaszt. Ha nincs változás lehúzott csőnél, lehet hogy rossz a vákumszelep. A csőnek rajta kell lennie, az emissziós értékek miatt. Meg a mérnökök se úgy tervezték, hogy ne legyen rádugva......


Az írásod második fele nem állja meg a helyét. Az igaz, hogy több lesz a légszűrőn beszívott levegőd, de nem fog a motorvezérlés több üzemanyagot adagolni, a dízel alapból légfelesleggel dolgozik. A DDE nem csak a légtömeget veszi figyelembe az üza adagolásához. Az EGR amúgy is csak részterhelésnél van nyitva bizonyos mértékig. Amikor kell a teljesítmény, akkor zárva lesz elhiheted. Viszont lesz híbakódod cserébe.


Igazad lehet, ezért írtam, hogy ez csak feltételezés.



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. február 27. csütörtök, 00:44


AteszE46 írta: Sziasztok!

A kis cső, az egr szelep vákum csöve. Ha lehúzzátok, akkor az egr szelep nem működik. Lehúzott csővel kéne, hogy változás történjen. Kicsit dízelesebbnek kéne hogy legyen a járása a motornak, viszont így jobban megy az autó. Nem vezeti vissza a kipufogógázt az égéstérbe mégegyszer. Helyette csak a turbó által bejuttatott levegőt kapja. Szerintem, de ez csak feltételezés, az ecu változtatja a bejuttatott levegő mennyiségét lehúzott csővel, és ehhez többlet üzemanyagot is. Tehát jobban megy,hirtelen gázadásra jobban reagál de többet is fogyaszt. Ha nincs változás lehúzott csőnél, lehet hogy rossz a vákumszelep. A csőnek rajta kell lennie, az emissziós értékek miatt. Meg a mérnökök se úgy tervezték, hogy ne legyen rádugva......


Az írásod második fele nem állja meg a helyét. Az igaz, hogy több lesz a légszűrőn beszívott levegőd, de nem fog a motorvezérlés több üzemanyagot adagolni, a dízel alapból légfelesleggel dolgozik. A DDE nem csak a légtömeget veszi figyelembe az üza adagolásához. Az EGR amúgy is csak részterhelésnél van nyitva bizonyos mértékig. Amikor kell a teljesítmény, akkor zárva lesz elhiheted. Viszont lesz híbakódod cserébe.

AteszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz AteszE46

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2014. február 27. csütörtök, 00:00


rece65 írta:
huner írta:
Csabi056 írta: A kis csö az egr szelepet a vezérli, ha a szelep kinyit akkor a kipufogóból visszaáramoltat némi kupufogógázt (környezetvédelmi szempontok miatt, ill olyat is olvastam, hogy hamarabbb melegedjen a kocsi... ) Vannak tipusok ahol 70%nál nagyobb gázadásra a szelepet már nem vezérli, azaz nem jön vissza kipu gáz, bmw-nél nem tudom, hogy van.
èn a müködését tudom csak azt is hiányosan, de majd jönnek a szakik és elmondják mitöl van ez a jelenség.


huner írta: Sziasztok
A képen piros nyillal jelölt kis csövet ha lehúzom a helyéről akkor a turbo szépen egyenletesen fütyül, ha rajta hagyom idegesítően variál a hangja, alapjáraton és menet közben is... Tudja-e valaki mire szolgál a kis cső és maga az alkatrész amire csatlakozik és milyen hibára utalhat a változó hang?

Előre is köszönöm a segítséget





Kösz Csabi056 a választ, már egy kicsit okosabb lettem remélem a szakik is olvassák és tudnak majd hozzászólni!

Üdv

Ez engem is érdekelne hogy baj-e ha le van húzva mert nekem le volt és visszatettem de semmi változást nem vettem észre...
Jobb ha fennt van vagy húzzuk le?
Ha lehúzzuk akkor az egr szelep nem is dolgozik?

Hátha jön vki aki szaki!


Sziasztok!

A kis cső, az egr szelep vákum csöve. Ha lehúzzátok, akkor az egr szelep nem működik. Lehúzott csővel kéne, hogy változás történjen. Kicsit dízelesebbnek kéne hogy legyen a járása a motornak, viszont így jobban megy az autó. Nem vezeti vissza a kipufogógázt az égéstérbe mégegyszer. Helyette csak a turbó által bejuttatott levegőt kapja. Szerintem, de ez csak feltételezés, az ecu változtatja a bejuttatott levegő mennyiségét lehúzott csővel, és ehhez többlet üzemanyagot is. Tehát jobban megy,hirtelen gázadásra jobban reagál de többet is fogyaszt. Ha nincs változás lehúzott csőnél, lehet hogy rossz a vákumszelep. A csőnek rajta kell lennie, az emissziós értékek miatt. Meg a mérnökök se úgy tervezték, hogy ne legyen rádugva......

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz rece65

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 321

Elküldve: 2014. február 26. szerda, 22:34


huner írta:
Csabi056 írta: A kis csö az egr szelepet a vezérli, ha a szelep kinyit akkor a kipufogóból visszaáramoltat némi kupufogógázt (környezetvédelmi szempontok miatt, ill olyat is olvastam, hogy hamarabbb melegedjen a kocsi... ) Vannak tipusok ahol 70%nál nagyobb gázadásra a szelepet már nem vezérli, azaz nem jön vissza kipu gáz, bmw-nél nem tudom, hogy van.
èn a müködését tudom csak azt is hiányosan, de majd jönnek a szakik és elmondják mitöl van ez a jelenség.


huner írta: Sziasztok
A képen piros nyillal jelölt kis csövet ha lehúzom a helyéről akkor a turbo szépen egyenletesen fütyül, ha rajta hagyom idegesítően variál a hangja, alapjáraton és menet közben is... Tudja-e valaki mire szolgál a kis cső és maga az alkatrész amire csatlakozik és milyen hibára utalhat a változó hang?

Előre is köszönöm a segítséget





Kösz Csabi056 a választ, már egy kicsit okosabb lettem remélem a szakik is olvassák és tudnak majd hozzászólni!

Üdv

Ez engem is érdekelne hogy baj-e ha le van húzva mert nekem le volt és visszatettem de semmi változást nem vettem észre...
Jobb ha fennt van vagy húzzuk le?
Ha lehúzzuk akkor az egr szelep nem is dolgozik?

Hátha jön vki aki szaki!


ateszka86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz ateszka86

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (10 pont) | Hozzászólások: 390

Elküldve: 2014. február 26. szerda, 20:57


erről tudtok vmit? mi ez a szerkentyű? mir ekell kötni


YouTube videó

huner
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2000

státusz huner

Újonc

Elismertség: 8% (1 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2014. február 12. szerda, 16:07


Csabi056 írta: A kis csö az egr szelepet a vezérli, ha a szelep kinyit akkor a kipufogóból visszaáramoltat némi kupufogógázt (környezetvédelmi szempontok miatt, ill olyat is olvastam, hogy hamarabbb melegedjen a kocsi... ) Vannak tipusok ahol 70%nál nagyobb gázadásra a szelepet már nem vezérli, azaz nem jön vissza kipu gáz, bmw-nél nem tudom, hogy van.
èn a müködését tudom csak azt is hiányosan, de majd jönnek a szakik és elmondják mitöl van ez a jelenség.


huner írta: Sziasztok
A képen piros nyillal jelölt kis csövet ha lehúzom a helyéről akkor a turbo szépen egyenletesen fütyül, ha rajta hagyom idegesítően variál a hangja, alapjáraton és menet közben is... Tudja-e valaki mire szolgál a kis cső és maga az alkatrész amire csatlakozik és milyen hibára utalhat a változó hang?

Előre is köszönöm a segítséget





Kösz Csabi056 a választ, már egy kicsit okosabb lettem remélem a szakik is olvassák és tudnak majd hozzászólni!

Üdv

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Csabi056

Újonc

Elismertség: 7% (1 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2014. február 12. szerda, 07:51


A kis csö az egr szelepet a vezérli, ha a szelep kinyit akkor a kipufogóból visszaáramoltat némi kupufogógázt (környezetvédelmi szempontok miatt, ill olyat is olvastam, hogy hamarabbb melegedjen a kocsi... ) Vannak tipusok ahol 70%nál nagyobb gázadásra a szelepet már nem vezérli, azaz nem jön vissza kipu gáz, bmw-nél nem tudom, hogy van.
èn a müködését tudom csak azt is hiányosan, de majd jönnek a szakik és elmondják mitöl van ez a jelenség.


huner írta: Sziasztok
A képen piros nyillal jelölt kis csövet ha lehúzom a helyéről akkor a turbo szépen egyenletesen fütyül, ha rajta hagyom idegesítően variál a hangja, alapjáraton és menet közben is... Tudja-e valaki mire szolgál a kis cső és maga az alkatrész amire csatlakozik és milyen hibára utalhat a változó hang?

Előre is köszönöm a segítséget





huner
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2000

státusz huner

Újonc

Elismertség: 8% (1 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2014. február 12. szerda, 04:24


Sziasztok
A képen piros nyillal jelölt kis csövet ha lehúzom a helyéről akkor a turbo szépen egyenletesen fütyül, ha rajta hagyom idegesítően variál a hangja, alapjáraton és menet közben is... Tudja-e valaki mire szolgál a kis cső és maga az alkatrész amire csatlakozik és milyen hibára utalhat a változó hang?

Előre is köszönöm a segítséget



SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2014. február 06. csütörtök, 10:56


Fejembe vettem, hogy lecserélem az összes vákumcsövet új szilikonosra. Viszont azt találtam a neten, hogy a gyári vékony csövek 3.5 mm-esek. Szilikonosból viszont 3 ill 4 milis van.
A 3 milissel érdemes próbálkozni? Vkinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata?