YELLOW írta:
polyszi írta:
ha már a fogyasztásnál vagyunk, akkor én is megosztom a tapasztalataimat.
316i N40b-s motorral és 18as kerekekkel a következőképpen alakul:
város: 10 liter, klímával 40fokban sikerült 10 fölé is menni már.
autópálya: 115km/h-nál olyan 6.2-6.5l
130-140hm/h-nál 7-7.3l
vegyesben olyan 8-8.2l
Annyit még megjegyeznék, hogy egyáltalán nem hajtom az autót. Ugye valami nem működik jól, mert ereje nincs a kocsinak, így kíváncsi vagyok, ha meg lesz a hiba oka, a hibás alkatrész cserélve lesz, akkor mennyit fog változni a fogyasztásom és milyen irányban.
azért csodát nem kell várni az 1.6-tól. még ha papíron 115 ló akkor is. a fogyasztásod jó. én azt mondanám, hogy akkor ez ilyen. se nem alacsony a fogyasztásod, se nem magas, hogy valami rosszra kéne gondolni szerintem. milyen autód volt előtte? valószínű erősebb.
előtte egy seat leonom volt 1.4benzin 75 ló és 1200kg. Most van 115 ló és a bmw rosszabbul teljesít. leon előtt volt egy Borám, ami 102lóerő volt szintén 1.6 és ahhoz képest a bmw-m nagyon-nagyon messze van és harmat gyenge. Nem is várok el tőle sokat, de annyit minimum, hogy 8-9-10% emelkedőn 4 fővel 4-ikben nehogy már a 90-et sem tudjam tartani.. Pályán a 130-140-et sem tudom tartani 2fővel sem.. Ha van egy-egy emelekedő, akkor a hosszától függően lassulok. Ennyire gyenge nem lehet.. Hiába padló gáz, hiába nagyobb fordulat, semmi toló"erő"nincs csak lomha gyorsulás. Gondoltam a nagy kerekekre is, de ennyire csak nem foghatják meg az autót.
néztem a spritmonitort is és ott én is a teljesen elfogadható kategóriában találtam az autót. Félre értés ne essék, nem sokallom ezt a fogyasztást, csak kíváncsi vagyok, hogy normális körülmények között mit változna. Persze lehet semmit sem fog, csak annyit, hogy gyorsabb és használhatóbb lesz az autó.