státusz Adiii

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 109

Elküldve: 2011. augusztus 09. kedd, 11:57


sziasztok !
Egy alkatrészt keresek, aminek nem tudom a nevét. A jobb oldali lengőkar közepén van egy kis lemezke aminek a végén van egy gömbölyű kis bütyök. Tőle felfelé kb. 5 cm van egy kis fekete doboz (automata fényszóró szintállító motor) abból jön ki egy kar és a kar végén egy ugyanolyan bütyök van. Ezt a két bütyköt összekötő alkatrészre/lemezre lenne szükségem.

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. augusztus 07. vasárnap, 00:13


bmw320d4 írta:
seta írta: Sziasztok!

A következő dolog történt velem az elmult napokban: Valamelyik nap a benzinkúttól 800m-re kifogyott a gázolaj. Töltöttem bele, elindult, teletankoltam, boldogság. Viszont kigyulladt sárgán a DDE lámpa. Tegnap jutottam el odáig h töröljem a hibakódot inpával h ne világítson a lámpa. A hibakódban annyit irt h nincs railnyomás, ami érthető is ha egyszer nincs mit nyomni. Közben persze járkáltam az autóval, semmi gond nem volt. Tegnap este viszont miután kitöröltem a hibakódot, nem indult be. Az önindító teker, mégsem indul. INPA élőadatok szerint minden van csak épp üzemanyagnyomás nincs. Azt nem tartom elképzelhetőnek h pont most jutott volna el egy légbuborék a szivattyűba vagy ilyesmi, mert azóta már egy fél tank gázolajat elautoztam...
Merre menjek tovább?
Előre is köszi!!



Azóta már beindult, gondolom.

Nem maradt benne a "status"-ban az inpa amikor indítottad?


Igen, aztán rájöttem (remélem) h mi volt a baj. A legutóbbi olajcserénél elfelejtettem törölni a számlálót. Miután töröltem a számlálót, egyből indult.
Köszönöm a hozzászólásokat!

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. augusztus 06. szombat, 19:23


seta írta: Sziasztok!

A következő dolog történt velem az elmult napokban: Valamelyik nap a benzinkúttól 800m-re kifogyott a gázolaj. Töltöttem bele, elindult, teletankoltam, boldogság. Viszont kigyulladt sárgán a DDE lámpa. Tegnap jutottam el odáig h töröljem a hibakódot inpával h ne világítson a lámpa. A hibakódban annyit irt h nincs railnyomás, ami érthető is ha egyszer nincs mit nyomni. Közben persze járkáltam az autóval, semmi gond nem volt. Tegnap este viszont miután kitöröltem a hibakódot, nem indult be. Az önindító teker, mégsem indul. INPA élőadatok szerint minden van csak épp üzemanyagnyomás nincs. Azt nem tartom elképzelhetőnek h pont most jutott volna el egy légbuborék a szivattyűba vagy ilyesmi, mert azóta már egy fél tank gázolajat elautoztam...
Merre menjek tovább?
Előre is köszi!!



Azóta már beindult, gondolom.

Nem maradt benne a "status"-ban az inpa amikor indítottad?


janco
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2004

státusz janco

Újonc

Elismertség: 5% (2 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2011. augusztus 06. szombat, 15:19


seta írta: Sziasztok!

A következő dolog történt velem az elmult napokban: Valamelyik nap a benzinkúttól 800m-re kifogyott a gázolaj. Töltöttem bele, elindult, teletankoltam, boldogság. Viszont kigyulladt sárgán a DDE lámpa. Tegnap jutottam el odáig h töröljem a hibakódot inpával h ne világítson a lámpa. A hibakódban annyit irt h nincs railnyomás, ami érthető is ha egyszer nincs mit nyomni. Közben persze járkáltam az autóval, semmi gond nem volt. Tegnap este viszont miután kitöröltem a hibakódot, nem indult be. Az önindító teker, mégsem indul. INPA élőadatok szerint minden van csak épp üzemanyagnyomás nincs. Azt nem tartom elképzelhetőnek h pont most jutott volna el egy légbuborék a szivattyűba vagy ilyesmi, mert azóta már egy fél tank gázolajat elautoztam...
Merre menjek tovább?
Előre is köszi!!


üzemanyagszűrő nem dugulhatott el?
A szivattyú megy?

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. augusztus 06. szombat, 08:35


Sziasztok!

A következő dolog történt velem az elmult napokban: Valamelyik nap a benzinkúttól 800m-re kifogyott a gázolaj. Töltöttem bele, elindult, teletankoltam, boldogság. Viszont kigyulladt sárgán a DDE lámpa. Tegnap jutottam el odáig h töröljem a hibakódot inpával h ne világítson a lámpa. A hibakódban annyit irt h nincs railnyomás, ami érthető is ha egyszer nincs mit nyomni. Közben persze járkáltam az autóval, semmi gond nem volt. Tegnap este viszont miután kitöröltem a hibakódot, nem indult be. Az önindító teker, mégsem indul. INPA élőadatok szerint minden van csak épp üzemanyagnyomás nincs. Azt nem tartom elképzelhetőnek h pont most jutott volna el egy légbuborék a szivattyűba vagy ilyesmi, mert azóta már egy fél tank gázolajat elautoztam...
Merre menjek tovább?
Előre is köszi!!

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2011. augusztus 05. péntek, 13:33


nord glass autó üvegek menyire jó minőségűek,valakinek van tapasztalata

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. augusztus 03. szerda, 21:13


Metacska írta: Hála istennek ezzel a vétellel / típussal nem nyújtóztam tovább, mint amíg a takaróm ér, meg nem is sajnálom rá a pénzt....de 100e Ft az 100e Ft

Várjál,mikor megbontják a motort,mindig találnak valamit Hol egy oszlásnak induló hűtőcső,hol egy repedni készülő,ilyen,olyan vákumcső,csak, hogy az aprólékot említsem,mert ugye így amikor egybe van a motor,áll ott minden,de aztán szerelés közbe előjönnek sokszor a hibák.
Nekem egy 350 Ft-os gumigyűrűt 25000 ért cseréltek ki,mert egy kicsit szivárgott az olaj.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. augusztus 03. szerda, 21:14


Metacska
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Metacska

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2011. augusztus 03. szerda, 21:09


Hála istennek ezzel a vétellel / típussal nem nyújtóztam tovább, mint amíg a takaróm ér, meg nem is sajnálom rá a pénzt....de 100e Ft az 100e Ft

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. augusztus 03. szerda, 21:04


[quote="Metacska"]
anubisz írta:
anubisz írta:

Amúgy,ha gyorsabban,lassabban mész,úgy változik a hang is? szaporább,vagy ritkább lesz?
Hiába emelik és járatják,az csak nyomaték,terhelés alatt fog szólni.Azért hallgat el üresben,vagy kinyomott kuplungnál.
Szerintem a hengerfej tömítést jobb ha kicseréled,az barátok közt se jó ómen,ha ott szivárog a hűtőfolyadék ahol nem kéne,főleg a hengerfejnél.Majd szép lassan áteszi magát.Lehet már most is beledolgozik,csak még nem annyira, hogy észrevehető legyen.





Álló helyzetből indulva gyorsul a kelepelés, de csak 2000-es fordulatig, e felett már állandó a hang. Sőt nem akarok baromságot mondani, de 4-esben, sőt 5-ösben állandó 2000-es fordulaton elhalkul / elhal, egyéb fokozatokban megvan, állandó fordulatszám mellett is.

Yellow: Voltak már előtte autóim, és mind nesztelenül suhantak, itt meg olyan, mintha valahol kifújna a kipufogó. Valaki azt mondta, hogy ez tipikus BMW-s hang, ne képzelődjek.....aztán meghallgattam ezeket a hármasokat, és 1 hang nélkül közlekednek, mind a dízelek, mind pedig a benzinesek......

A füst, nem sűrű tejfehér.......kicsit dízeles, feketés, lilás.....ja és nem volt hideg a motor természetesen.

Ez a hengerfejes dolog kezd aggasztani. Egy tömítés csere és váltó szimering csere anyagilag mennyire megterhelő...forintban kifejezve



Hát az ablaktörlő lapátnál drágább az biztos olvastam ,azon kicsit megrettentél Vettél volna a BMW be,ott 16000 az ablaktörlő lapát.

Most néztem egy oldalon,6 ezertől 14 ezerig a 4 hengeresé,márkától függ ,de szerintem jobb a gyári beszállító cég márkáját megvenni,bár nem tudom ki az.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. augusztus 03. szerda, 21:08

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. augusztus 03. szerda, 20:55


[quote="Metacska"]
anubisz írta:
anubisz írta:

Amúgy,ha gyorsabban,lassabban mész,úgy változik a hang is? szaporább,vagy ritkább lesz?
Hiába emelik és járatják,az csak nyomaték,terhelés alatt fog szólni.Azért hallgat el üresben,vagy kinyomott kuplungnál.
Szerintem a hengerfej tömítést jobb ha kicseréled,az barátok közt se jó ómen,ha ott szivárog a hűtőfolyadék ahol nem kéne,főleg a hengerfejnél.Majd szép lassan áteszi magát.Lehet már most is beledolgozik,csak még nem annyira, hogy észrevehető legyen.





Álló helyzetből indulva gyorsul a kelepelés, de csak 2000-es fordulatig, e felett már állandó a hang. Sőt nem akarok baromságot mondani, de 4-esben, sőt 5-ösben állandó 2000-es fordulaton elhalkul / elhal, egyéb fokozatokban megvan, állandó fordulatszám mellett is.


Kardánt mindenképpen le kel kötni az egészet,és végignézni,hiába rángatjátok,enyém se mozdult,aztán nézd meg az albumomba hogy nézett ki.Ja,és gázelvételkor,és szabadon futva se szólt,(ugye az enyém automata )Ugyan ezt csinálta,csak nekem elején nyüszögött,aztán váltott más hangra,utána már rázott,és rezonált is.főleg ha ráfogott a motorfék,vagy kis fordulaton mentem emelkedőn,majd kiszakadt úgy elkezdett rázni,gázról elvettem a lábam azonnal megszűnt. Azért mondom,ez csak nyomaték alatt fog kijönni.Ott lesz az valami a meghajtásban,valami meg van kopva.A váltó után.Azért hallgat el,ha megszakított az erőátvitelt,csökken a terhelés. Ha a kerék körül lenne valami akkor üresen gurulva is szólna.Legyen az takaró lemez,vagy fék körül valami.
Ki tudja a kardámkeresztek,csapágyak milyen állapotba vannak.Alulról nem fog látszani,csak ha lebontjátok.Úgy figyelj rá,én se foglalkoztam vele,amíg csak ilyen kis nyüszögő hangot adott.Pedig fel lehetett volna újítani,aztán pár hónap múlva,már 90 000 volt a mutatvány,úgy megzabálta.Járni meg szinte alig lehetett a kocsival. Szinte hetek alatt szétzabálta.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. augusztus 03. szerda, 20:56

Metacska
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Metacska

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2011. augusztus 03. szerda, 20:41


[quote="anubisz"]
anubisz írta:

Amúgy,ha gyorsabban,lassabban mész,úgy változik a hang is? szaporább,vagy ritkább lesz?
Hiába emelik és járatják,az csak nyomaték,terhelés alatt fog szólni.Azért hallgat el üresben,vagy kinyomott kuplungnál.
Szerintem a hengerfej tömítést jobb ha kicseréled,az barátok közt se jó ómen,ha ott szivárog a hűtőfolyadék ahol nem kéne,főleg a hengerfejnél.Majd szép lassan áteszi magát.Lehet már most is beledolgozik,csak még nem annyira, hogy észrevehető legyen.





Álló helyzetből indulva gyorsul a kelepelés, de csak 2000-es fordulatig, e felett már állandó a hang. Sőt nem akarok baromságot mondani, de 4-esben, sőt 5-ösben állandó 2000-es fordulaton elhalkul / elhal, egyéb fokozatokban megvan, állandó fordulatszám mellett is.

Yellow: Voltak már előtte autóim, és mind nesztelenül suhantak, itt meg olyan, mintha valahol kifújna a kipufogó. Valaki azt mondta, hogy ez tipikus BMW-s hang, ne képzelődjek.....aztán meghallgattam ezeket a hármasokat, és 1 hang nélkül közlekednek, mind a dízelek, mind pedig a benzinesek......

A füst, nem sűrű tejfehér.......kicsit dízeles, feketés, lilás.....ja és nem volt hideg a motor természetesen.

Ez a hengerfejes dolog kezd aggasztani. Egy tömítés csere és váltó szimering csere anyagilag mennyire megterhelő...forintban kifejezve



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. augusztus 03. szerda, 20:47

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. augusztus 03. szerda, 20:39


Metacska írta: Sziasztok!

Először is szögezzük le, hogy többnyire most egy gondoskodó autószerető, de ugyanakkor laikus BMW-s problémáját fogom kifejteni. 2 hibajelenség lépett fel, ami elképzelhető, hogy összefügg. Igyekszem minél pontosabban leírni őket.

1. Télen vásároltam az autót, ezért nem közlekedtem lehúzott ablakokkal, ezért sem tűnt fel a hiba. Ugyanis bent tökéletes csend honolt (és honol most is), szép motorhang stb stb. Késő tavasszal - nyáron figyeltem fel arra, főleg autópályán korlátok mellett, parkoló autók mellett, házfalak mellett haladva, hogy valami elölről kelepelő hangot ad ki. Én lyukas kipufogóra (valahol a leömlőnél vagy a csöveknél) tippeltem. A hang akkor szűnik meg menet közben, ha üresbe dobom a váltót és csak gurulok. Elvittem egy jó ismerős bandához. Egy Honda márkaszervizről beszélünk, ahol valóban hozzáértő emberek dolgoznak (sajnos gondolom nem 100%-ban BMW hozzáértők). Felemelték átnézték nem láttak semmit, leengedtük beindítottuk, a hang nem tapasztalható álló helyzetben, megvizsgálták, pörgettük a motort...nem találtak elől gondot. beleültem megemelték velem együtt, sebességbe tettem fix fordulaton forgattam semmi. Ergo a kipufogó elméletileg rendben van.

3 dologra egyébként azért felhívták a figyelmemet:

    A hengerfej sarkánál alig észrevehetően fagyállós a blokk (vizet egyébként nem eszi, olajat nem eszi, olajat nem dolgoz bele a vízbe).
    A váltó alja szintén egy pindurit olajos volt (váltó szimering????)
    A hátsó dobom belül rohad (4e fordulat felett elkezd folyamatosan sípolni).


    2. Jelzem, hogy nagyon nagyon ritkán pörgetem a motort, nem szokásom hajtani, de ma előzésnél észrevettem, hogy 4e fordulat felett tiltásig forgatva füstöl az autó....., az oldalsó visszapillantóban tisztán láttam. Alacsonyabb fordulaton, kisgázzal-padlóval nincs ilyen jelenség, csakis magas fordulaton.

    Fontos megemlítenem, hogy TÉNYLEG kiváló műszaki és esztétikai állapotban van az autó a hibák ellenére. Egyébként mégiscsak 270e km van benne (12 éves)..........

    Bocsánat a kisesszéért. Várom a hozzáértő véleményeteket, az első és a második jelenség kapcsán. Rengeteget dolgozom így szeptemberig nem tudok érdemben foglalkozni a dolgokkal, de mivel BAROMIRA zavarnak, főleg az első kelepelő, kicsit "lyukas kipufogós", traktoros hang....megnyugodnék, ha tudnám mi a hiba oka.

    Köszönöm!





ajánlom figyelmedbe a hullámok terjedése, ezen belül is a hanghullámok-ra gondolok, de amúgy tök mindegy tananyagot. az ilyen álló autók, szalagkorlátok mellett, házak, kerítések melletti elhaladás tud érdekességeket produkálni, erősítenek minden neszt. azt külön kiemelném, hogy a felnid kifejezetten nagy neszt tud kelteni. próbaképpen nézd meg acélfelnivel.

az, hogy nagy fordulaton füstöl lehet lambda hiba is, esetleg injektor. de ha fehér nagyon a füst, akkor hengerfejes és csak nagy nyomáson préselődik be a hűtővíz. azé nem fogy látványosan belőle, mert leírásod alapján nem hajtod.

ez mind tipp, ne vedd készpénznek.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. augusztus 03. szerda, 20:23


[quote="anubisz"]
Metacska írta: Sziasztok!

Először is szögezzük le, hogy többnyire most egy gondoskodó autószerető, de ugyanakkor laikus BMW-s problémáját fogom kifejteni. 2 hibajelenség lépett fel, ami elképzelhető, hogy összefügg. Igyekszem minél pontosabban leírni őket.

1. Télen vásároltam az autót, ezért nem közlekedtem lehúzott ablakokkal, ezért sem tűnt fel a hiba. Ugyanis bent tökéletes csend honolt (és honol most is), szép motorhang stb stb. Késő tavasszal - nyáron figyeltem fel arra, főleg autópályán korlátok mellett, parkoló autók mellett, házfalak mellett haladva, hogy valami elölről kelepelő hangot ad ki. Én lyukas kipufogóra (valahol a leömlőnél vagy a csöveknél) tippeltem. A hang akkor szűnik meg menet közben, ha üresbe dobom a váltót és csak gurulok. Elvittem egy jó ismerős bandához. Egy Honda márkaszervizről beszélünk, ahol valóban hozzáértő emberek dolgoznak (sajnos gondolom nem 100%-ban BMW hozzáértők). Felemelték átnézték nem láttak semmit, leengedtük beindítottuk, a hang nem tapasztalható álló helyzetben, megvizsgálták, pörgettük a motort...nem találtak elől gondot. beleültem megemelték velem együtt, sebességbe tettem fix fordulaton forgattam semmi. Ergo a kipufogó elméletileg rendben van.

3 dologra egyébként azért felhívták a figyelmemet:

    A hengerfej sarkánál alig észrevehetően fagyállós a blokk (vizet egyébként nem eszi, olajat nem eszi, olajat nem dolgoz bele a vízbe).
    A váltó alja szintén egy pindurit olajos volt (váltó szimering????)
    A hátsó dobom belül rohad (4e fordulat felett elkezd folyamatosan sípolni).


    2. Jelzem, hogy nagyon nagyon ritkán pörgetem a motort, nem szokásom hajtani, de ma előzésnél észrevettem, hogy 4e fordulat felett tiltásig forgatva füstöl az autó....., az oldalsó visszapillantóban tisztán láttam. Alacsonyabb fordulaton, kisgázzal-padlóval nincs ilyen jelenség, csakis magas fordulaton.

    Fontos megemlítenem, hogy TÉNYLEG kiváló műszaki és esztétikai állapotban van az autó a hibák ellenére. Egyébként mégiscsak 270e km van benne (12 éves)..........

    Bocsánat a kisesszéért. Várom a hozzáértő véleményeteket, az első és a második jelenség kapcsán. Rengeteget dolgozom így szeptemberig nem tudok érdemben foglalkozni a dolgokkal, de mivel BAROMIRA zavarnak, főleg az első kelepelő, kicsit "lyukas kipufogós", traktoros hang....megnyugodnék, ha tudnám mi a hiba oka.

    Köszönöm!



Amúgy,ha gyorsabban,lassabban mész,úgy változik a hang is? szaporább,vagy ritkább lesz?



Amúgy,ha gyorsabban,lassabban mész,úgy változik a hang is? szaporább,vagy ritkább lesz?
Hiába emelik és járatják,az csak nyomaték,terhelés alatt fog szólni.Azért hallgat el üresben,vagy kinyomott kuplungnál.
Szerintem a hengerfej tömítést jobb ha kicseréled,az barátok közt se jó ómen,ha ott szivárog a hűtőfolyadék ahol nem kéne,főleg a hengerfejnél.Majd szép lassan áteszi magát.Lehet már most is beledolgozik,csak még nem annyira, hogy észrevehető legyen.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. augusztus 03. szerda, 20:31

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. augusztus 03. szerda, 19:58


[quote="Metacska"]Sziasztok!

Először is szögezzük le, hogy többnyire most egy gondoskodó autószerető, de ugyanakkor laikus BMW-s problémáját fogom kifejteni. 2 hibajelenség lépett fel, ami elképzelhető, hogy összefügg. Igyekszem minél pontosabban leírni őket.

1. Télen vásároltam az autót, ezért nem közlekedtem lehúzott ablakokkal, ezért sem tűnt fel a hiba. Ugyanis bent tökéletes csend honolt (és honol most is), szép motorhang stb stb. Késő tavasszal - nyáron figyeltem fel arra, főleg autópályán korlátok mellett, parkoló autók mellett, házfalak mellett haladva, hogy valami elölről kelepelő hangot ad ki. Én lyukas kipufogóra (valahol a leömlőnél vagy a csöveknél) tippeltem. A hang akkor szűnik meg menet közben, ha üresbe dobom a váltót és csak gurulok. Elvittem egy jó ismerős bandához. Egy Honda márkaszervizről beszélünk, ahol valóban hozzáértő emberek dolgoznak (sajnos gondolom nem 100%-ban BMW hozzáértők). Felemelték átnézték nem láttak semmit, leengedtük beindítottuk, a hang nem tapasztalható álló helyzetben, megvizsgálták, pörgettük a motort...nem találtak elől gondot. beleültem megemelték velem együtt, sebességbe tettem fix fordulaton forgattam semmi. Ergo a kipufogó elméletileg rendben van.

3 dologra egyébként azért felhívták a figyelmemet:

    A hengerfej sarkánál alig észrevehetően fagyállós a blokk (vizet egyébként nem eszi, olajat nem eszi, olajat nem dolgoz bele a vízbe).
    A váltó alja szintén egy pindurit olajos volt (váltó szimering????)
    A hátsó dobom belül rohad (4e fordulat felett elkezd folyamatosan sípolni).


    2. Jelzem, hogy nagyon nagyon ritkán pörgetem a motort, nem szokásom hajtani, de ma előzésnél észrevettem, hogy 4e fordulat felett tiltásig forgatva füstöl az autó....., az oldalsó visszapillantóban tisztán láttam. Alacsonyabb fordulaton, kisgázzal-padlóval nincs ilyen jelenség, csakis magas fordulaton.

    Fontos megemlítenem, hogy TÉNYLEG kiváló műszaki és esztétikai állapotban van az autó a hibák ellenére. Egyébként mégiscsak 270e km van benne (12 éves)..........

    Bocsánat a kisesszéért. Várom a hozzáértő véleményeteket, az első és a második jelenség kapcsán. Rengeteget dolgozom így szeptemberig nem tudok érdemben foglalkozni a dolgokkal, de mivel BAROMIRA zavarnak, főleg az első kelepelő, kicsit "lyukas kipufogós", traktoros hang....megnyugodnék, ha tudnám mi a hiba oka.

    Köszönöm!



Amúgy,ha gyorsabban,lassabban mész,úgy változik a hang is? szaporább,vagy ritkább lesz?



Metacska
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Metacska

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2011. augusztus 03. szerda, 19:36


Sziasztok!

Először is szögezzük le, hogy többnyire most egy gondoskodó autószerető, de ugyanakkor laikus BMW-s problémáját fogom kifejteni. 2 hibajelenség lépett fel, ami elképzelhető, hogy összefügg. Igyekszem minél pontosabban leírni őket.

1. Télen vásároltam az autót, ezért nem közlekedtem lehúzott ablakokkal, ezért sem tűnt fel a hiba. Ugyanis bent tökéletes csend honolt (és honol most is), szép motorhang stb stb. Késő tavasszal - nyáron figyeltem fel arra, főleg autópályán korlátok mellett, parkoló autók mellett, házfalak mellett haladva, hogy valami elölről kelepelő hangot ad ki. Én lyukas kipufogóra (valahol a leömlőnél vagy a csöveknél) tippeltem. A hang akkor szűnik meg menet közben, ha üresbe dobom a váltót és csak gurulok. Elvittem egy jó ismerős bandához. Egy Honda márkaszervizről beszélünk, ahol valóban hozzáértő emberek dolgoznak (sajnos gondolom nem 100%-ban BMW hozzáértők). Felemelték átnézték nem láttak semmit, leengedtük beindítottuk, a hang nem tapasztalható álló helyzetben, megvizsgálták, pörgettük a motort...nem találtak elől gondot. beleültem megemelték velem együtt, sebességbe tettem fix fordulaton forgattam semmi. Ergo a kipufogó elméletileg rendben van.

3 dologra egyébként azért felhívták a figyelmemet:

    A hengerfej sarkánál alig észrevehetően fagyállós a blokk (vizet egyébként nem eszi, olajat nem eszi, olajat nem dolgoz bele a vízbe).
    A váltó alja szintén egy pindurit olajos volt (váltó szimering????)
    A hátsó dobom belül rohad (4e fordulat felett elkezd folyamatosan sípolni).


    2. Jelzem, hogy nagyon nagyon ritkán pörgetem a motort, nem szokásom hajtani, de ma előzésnél észrevettem, hogy 4e fordulat felett tiltásig forgatva füstöl az autó....., az oldalsó visszapillantóban tisztán láttam. Alacsonyabb fordulaton, kisgázzal-padlóval nincs ilyen jelenség, csakis magas fordulaton.

    Fontos megemlítenem, hogy TÉNYLEG kiváló műszaki és esztétikai állapotban van az autó a hibák ellenére. Egyébként mégiscsak 270e km van benne (12 éves)..........

    Bocsánat a kisesszéért. Várom a hozzáértő véleményeteket, az első és a második jelenség kapcsán. Rengeteget dolgozom így szeptemberig nem tudok érdemben foglalkozni a dolgokkal, de mivel BAROMIRA zavarnak, főleg az első kelepelő, kicsit "lyukas kipufogós", traktoros hang....megnyugodnék, ha tudnám mi a hiba oka.

    Köszönöm!








Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2011. augusztus 03. szerda, 19:40