Egy Miskolc-Tapolcán fotózott kis autó miatt nyitottam ezt a topic-ot. Mivel még nincs ilyen, így akinek kedve van az bővítse a topic-ot, hasonló veterán BMW-kkel.
BMW 600
Az autóipar törpeautó lázban ég, a BMW a sikeresnek mondható BMW Isetta tapasztalatai alapján kezdi meg a BMW 600 fejlesztését, mely sokmindenben hasonlít az előd modellre. A BMW számára az Isetta legfontosbb tanúlsága az volt, hogy az autó túl kicsi, ezért a BMW 600-at nagyobbra tervezi, így már négy ülés is elfér benne. Ehhez persze erősebb motor kell, így megkapja a BMW R67 motor 582 cm3-es, módosításokon átesett változatát, mely 19 lóerővel "repíti" a 600-ast.
Az 1956-ban bemutatott prototípus egy megnyújtott Iseattára hasonlít, s hamar sikert arat. Az autó az elődhöz képest tágasabb, csendesebb, formavilágát tekintve megnyerőbb. Ára valamivel magasabb, mint a konkurens Volskwagen Bogáré.
Minden pozitív tulajdonsága ellenére a BMW 600 gyártása viszonylag hamar befejeződött, 1959 novemberében gördült le az utolsó a gyártószalagról. Helyét - ismét a felhasználói igények folyamatos változásának köszönhetően - a BMW 700 vette át, a 600-as modellből összesen 39 ezer darab készült.
Gyártási adatok
Gyártó BMW
Gyártás éve 1957-1959
Darabszám 34813
Jelenlegi ára 2-10 ezer euró
Kategória törpeautó
Tervező WIlly Black
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz 2900 mm
Szélesség 1400 mm
Magasság 1375 mm
Tömeg 515 kg
Tengelytáv 1700 mm
Üzemanyag benzin
Üzemanyagtartály 20 liter
Teljesítmény
Motor 582 cm3
Felépítés 2 hengeres boxer
Váltó 4 sebességes, manuális, szinkronizált
Teljesítmény 19.5 LE (4500/min)
Max. nyomaték 38 Nm (2800/min)
Max. sebesség kb. 103 km/h