- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320d
- Évjárat: 2003
Elküldve: 2013. május 16. csütörtök, 17:35
Sziasztok!
20d-nél titkos menü szerint hány foknál zár a viszkó?Tehát a jellegzetes hangot hány foknál kellene meghallanom?
Elküldve: 2013. május 16. csütörtök, 17:35
Elküldve: 2012. augusztus 27. hétfő, 08:55
laciiking320d írta: sziasztok!
Valahonnan a vízpumpa körül szivárog a víz...de mikor kivettük a ventillátort kompletttan nem láttuk pontosan hogy honnét,mert olyan kis mértékben szivárog...( megvettem az új SKF vízpumpát de nem tudom h kicseréljük vagy mit tegyünk...?
köszi előre is..LAci
Elküldve: 2012. augusztus 26. vasárnap, 21:54
laciiking320d írta: sziasztok!
Valahonnan a vízpumpa körül szivárog a víz...de mikor kivettük a ventillátort kompletttan nem láttuk pontosan hogy honnét,mert olyan kis mértékben szivárog...( megvettem az új SKF vízpumpát de nem tudom h kicseréljük vagy mit tegyünk...?
köszi előre is..LAci
Elküldve: 2012. augusztus 26. vasárnap, 21:37
Elküldve: 2012. április 29. vasárnap, 00:05
Elküldve: 2012. április 28. szombat, 20:07
YELLOW írta:Helioport írta:YELLOW írta:ZoliE36Compact írta:
próbáld meg az SKF gyártmányút. nekem már eddig több autómnál is jól szerepelt, és most is azt rakattam be. nem tudom h olcsóbb e mint a gyári , lehet h kicsit több, de ez legalább jó!
az SKF is ugyanolyan, mint a "gagyibb" ugyanazon a soron csinálják ugyanabból az anyagból, csak más a beütés rajta. ezt olyantól tudom, aki dolgozott csapágy gyárban. azt is mondta néha van különbség a gyári zsírmennyiségben, de az élettartamot nem igazán befolyásolja. sokszor az SKF-ben is kevés van. sokan azért vesznek nevesebb gyártótól, mert anno kivívta az elismerést, de manapság ezt kihazsnálva ugyanúgy kispórolnak abból is mindent.
Az azért fura lenne, ha az SKF egy gyárban-, sőt hovatovább egy sorról jönne le a 2000 forintos kínaival. De az is biztos, hogy az SKF, az NSK, a Schaeffler és a Timken sem egy gyárban, némelyik nem is egy kontinensen gyárt-gyártat.
hát pedig nekem így mondták.
Elküldve: 2012. április 28. szombat, 19:44
Helioport írta:YELLOW írta:ZoliE36Compact írta:
próbáld meg az SKF gyártmányút. nekem már eddig több autómnál is jól szerepelt, és most is azt rakattam be. nem tudom h olcsóbb e mint a gyári , lehet h kicsit több, de ez legalább jó!
az SKF is ugyanolyan, mint a "gagyibb" ugyanazon a soron csinálják ugyanabból az anyagból, csak más a beütés rajta. ezt olyantól tudom, aki dolgozott csapágy gyárban. azt is mondta néha van különbség a gyári zsírmennyiségben, de az élettartamot nem igazán befolyásolja. sokszor az SKF-ben is kevés van. sokan azért vesznek nevesebb gyártótól, mert anno kivívta az elismerést, de manapság ezt kihazsnálva ugyanúgy kispórolnak abból is mindent.
Az azért fura lenne, ha az SKF egy gyárban-, sőt hovatovább egy sorról jönne le a 2000 forintos kínaival. De az is biztos, hogy az SKF, az NSK, a Schaeffler és a Timken sem egy gyárban, némelyik nem is egy kontinensen gyárt-gyártat.
Elküldve: 2012. április 28. szombat, 19:40
YELLOW írta:ZoliE36Compact írta:
próbáld meg az SKF gyártmányút. nekem már eddig több autómnál is jól szerepelt, és most is azt rakattam be. nem tudom h olcsóbb e mint a gyári , lehet h kicsit több, de ez legalább jó!
az SKF is ugyanolyan, mint a "gagyibb" ugyanazon a soron csinálják ugyanabból az anyagból, csak más a beütés rajta. ezt olyantól tudom, aki dolgozott csapágy gyárban. azt is mondta néha van különbség a gyári zsírmennyiségben, de az élettartamot nem igazán befolyásolja. sokszor az SKF-ben is kevés van. sokan azért vesznek nevesebb gyártótól, mert anno kivívta az elismerést, de manapság ezt kihazsnálva ugyanúgy kispórolnak abból is mindent.
Elküldve: 2012. április 28. szombat, 19:31
ZoliE36Compact írta:
próbáld meg az SKF gyártmányút. nekem már eddig több autómnál is jól szerepelt, és most is azt rakattam be. nem tudom h olcsóbb e mint a gyári , lehet h kicsit több, de ez legalább jó!
Elküldve: 2012. április 28. szombat, 19:24
BarG írta: Volt valami cicergő hang a motor környékén, ezért levettük a viszkót, az ékszíjat, hogy nem innen van-e a hang. Hát nem gyengén lötyög a vízpumpa kereke! A szép az, hogy kb 40-45e km van benne összesen. Az eddigiek úgy 100e-et bírtak. Belegondolva lehet valami Pneurob írásában, hogy a venti kiegyensúlyozatlanná válik az idő múlásával és ez felgyorsítja az amortizációt. A múlt nyáron volt hűtőtisztításom, amikor szinte alig ment át levegő a hűtőn, akkor kaphatott némi plusz hőterhelést.
Volna néhány elméleti kérdésem:
- én nem láttam lehetőségét, de nem lehetne a gyári zsírját lecserélni valami metabondosra, vagy MoS2-osra? Az adna némi plusz élettartamot.
- szerelőm szerint van erősített vízpumpa, - találkozott valaki ilyennel?
- rohadtul nem tetszik a viszkós konstrukció, nem csinált már valaki elektromos ventillátorra történő cserét?
Amúgy meg izét a bmw tervezők hátsójába, hogy olyan ventit terveztek be, ami vetemedik! oszt még tudják is, hogy szart csináltak, mert publikálták, nagyokosan.
Elküldve: 2012. április 28. szombat, 18:11
Elküldve: 2012. február 09. csütörtök, 20:40
hancurozo írta:Petyka írta: Próbáltunk már mindent de nagyon benne van Ahelyett hogy ki jönne inkább csak törik. Nem tudom mondták azt is hogy verjem szét az öntvény házát a vízpumpának. Igen a kiszedő menetes fül tört le mind a kettő.
Ha nincs illesztő csap, és el tudod fordítani, akkor zsákment fúróval tudsz menetet vágni az eredeti rögzítő fülekbe. Oda csavar, és megpróbálni úgy kinyomni.
Elküldve: 2012. február 09. csütörtök, 20:36
Petyka írta: Próbáltunk már mindent de nagyon benne van Ahelyett hogy ki jönne inkább csak törik. Nem tudom mondták azt is hogy verjem szét az öntvény házát a vízpumpának. Igen a kiszedő menetes fül tört le mind a kettő.
Elküldve: 2012. február 09. csütörtök, 20:31
hancurozo írta:YELLOW írta:Petyka írta: Hellótok.
Egy olyan problémám lenne, hogy a vízpumpám megadta magát. Ma ki akartuk szedni de a két kinyomó csavar fül ahogy húztuk bele mind a kettő letört a vízpumpa meg benne maradt. Sehogy nem tudtuk kivenni. Valakinek nincs valami jó ötlete vagy hasonló élményekben nem volt része?
Előre is köszönöm a segítséget.
neked facelift-es az e46? év alapján igen. de akkor nem 1.9-es a motorod!
meleg volt a blokk, amikor ki akartátok csavarni? ha igen akkor az volt a baj.
egyik lehetőség, a kiszedő szerszám. annak elő kell fúrni a csavarban, és belekalapálni, majd kitekerni. normális műhelyben van ilyen. vagy ügyes ember hozzáhegeszt valamit.
YELLOW. Miről beszélsz? Van rajta fül menettel, amibe csavart tekersz, és az húzza ki a vízpumpát (úgy ahogy a régi lada fékdobokon). Nem a rögzítő csavart törték bele.
Itt a kép. http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=35
Meg kell próbálni megmozgatni (óvatos kocogtatás)
Elküldve: 2012. február 09. csütörtök, 20:20
YELLOW írta:Petyka írta: Hellótok.
Egy olyan problémám lenne, hogy a vízpumpám megadta magát. Ma ki akartuk szedni de a két kinyomó csavar fül ahogy húztuk bele mind a kettő letört a vízpumpa meg benne maradt. Sehogy nem tudtuk kivenni. Valakinek nincs valami jó ötlete vagy hasonló élményekben nem volt része?
Előre is köszönöm a segítséget.
neked facelift-es az e46? év alapján igen. de akkor nem 1.9-es a motorod!
meleg volt a blokk, amikor ki akartátok csavarni? ha igen akkor az volt a baj.
egyik lehetőség, a kiszedő szerszám. annak elő kell fúrni a csavarban, és belekalapálni, majd kitekerni. normális műhelyben van ilyen. vagy ügyes ember hozzáhegeszt valamit.