autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz kamondyb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2014. február 18. kedd, 21:57


hil írta:
kamondyb írta:

Köszönöm a választ, de biztos van egy előírt csere intervalluma, mint egy szíjas autónál a vezérléssel együtt pl. 60-90-120 e km- ként. Erre lennék kíváncsi.


Szia!
A vízpumpa nincs benne a vezérlésben, nem onnan kapja hajtást, tehát attól nem kell félni!
Szerintem úgy 90K-nál azért érdemes ránézni. Nekem decemberben este pont az autópályán esett szét, így autómentővel Siófokra, meg a munkaidőn túli szereléssel 120K Ft-ba került az amúgy 15000Ft-os vízpumpa csere, amit magam csináltam előtte.
hil



Akkor ennek pont itt az ideje. Köszönöm a segítséget!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. február 18. kedd, 20:03


anubisz írta:

Azt nem ismerem, én SKF et raktam bele most. nem mertem a 10 ezreseknek nekimenni.Nekem se köpte a vizet, pedig szétvert mindent,de BMW pecsétes volt benne.

Szia!
Amit írtam, nem urbanlegend vagy hallomás, hanem saját tapasztalat volt(+tanulság másnak is akár....!
hil



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. február 18. kedd, 19:57


hil írta:
anubisz írta:
hil írta:
kamondyb írta:

Köszönöm a választ, de biztos van egy előírt csere intervalluma, mint egy szíjas autónál a vezérléssel együtt pl. 60-90-120 e km- ként. Erre lennék kíváncsi.


Szia!
A vízpumpa nincs benne a vezérlésben, nem onnan kapja hajtást, tehát attól nem kell félni!
Szerintem úgy 90K-nál azért érdemes ránézni. Nekem decemberben este pont az autópályán esett szét, így autómentővel Siófokra, meg a munkaidőn túli szereléssel 120K Ft-ba került az amúgy 15000Ft-os vízpumpa csere, amit magam csináltam előtte.
hil



Ha 90 ezret kibír, szóljatok, olyat veszek én is. Gyári BMW volt benne, talán 2 éve volt cserélve. Úgy esett szét, hogy törte a tárcsát,szakította a szíjat. ' pozitív volt, a vizet még akkor sem engedte, pedig a golyók már potyogtak ki belőle.


Szia!
Akkor szólok: Dolz nevű volt benne, kb 100-et ment és megpusztult a csapágy Keszthely előtt, akkor elkezdet vijjogni. (azt hittem feszítő görgő) Úgy még elmentem Zalaegerszegre, majd hazafelé 30Km-el Siófok előtt végleg megadta magát. Elengedte a fagyállót, mert lötyögött a tengelye nem kicsit. A többit már előbb leírtam. Most is az lett beletéve. Előtte nem volt semmi előjele, nem engedte a vizet. Ja és semmit nem vert szét, csak szépen nagy nyüszítés közepette megadta magát.
hil



Azt nem ismerem, én SKF et raktam bele most. nem mertem a 10 ezreseknek nekimenni.Nekem se köpte a vizet, pedig szétvert mindent,de BMW pecsétes volt benne.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. február 18. kedd, 19:54


anubisz írta:
hil írta:
kamondyb írta:

Köszönöm a választ, de biztos van egy előírt csere intervalluma, mint egy szíjas autónál a vezérléssel együtt pl. 60-90-120 e km- ként. Erre lennék kíváncsi.


Szia!
A vízpumpa nincs benne a vezérlésben, nem onnan kapja hajtást, tehát attól nem kell félni!
Szerintem úgy 90K-nál azért érdemes ránézni. Nekem decemberben este pont az autópályán esett szét, így autómentővel Siófokra, meg a munkaidőn túli szereléssel 120K Ft-ba került az amúgy 15000Ft-os vízpumpa csere, amit magam csináltam előtte.
hil



Ha 90 ezret kibír, szóljatok, olyat veszek én is. Gyári BMW volt benne, talán 2 éve volt cserélve. Úgy esett szét, hogy törte a tárcsát,szakította a szíjat. ' pozitív volt, a vizet még akkor sem engedte, pedig a golyók már potyogtak ki belőle.


Szia!
Akkor szólok: Dolz nevű volt benne, kb 100-et ment és megpusztult a csapágy Keszthely előtt, akkor elkezdet vijjogni. (azt hittem feszítő görgő) Úgy még elmentem Zalaegerszegre, majd hazafelé 30Km-el Siófok előtt végleg megadta magát. Elengedte a fagyállót, mert lötyögött a tengelye nem kicsit. A többit már előbb leírtam. Most is az lett beletéve. Előtte nem volt semmi előjele, nem engedte a vizet. Ja és semmit nem vert szét, csak szépen nagy nyüszítés közepette megadta magát.
hil



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. február 18. kedd, 17:23


hil írta:
kamondyb írta:

Köszönöm a választ, de biztos van egy előírt csere intervalluma, mint egy szíjas autónál a vezérléssel együtt pl. 60-90-120 e km- ként. Erre lennék kíváncsi.


Szia!
A vízpumpa nincs benne a vezérlésben, nem onnan kapja hajtást, tehát attól nem kell félni!
Szerintem úgy 90K-nál azért érdemes ránézni. Nekem decemberben este pont az autópályán esett szét, így autómentővel Siófokra, meg a munkaidőn túli szereléssel 120K Ft-ba került az amúgy 15000Ft-os vízpumpa csere, amit magam csináltam előtte.
hil



Ha 90 ezret kibír, szóljatok, olyat veszek én is. Gyári BMW volt benne, talán 2 éve volt cserélve. Úgy esett szét, hogy törte a tárcsát,szakította a szíjat. ' pozitív volt, a vizet még akkor sem engedte, pedig a golyók már potyogtak ki belőle.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. február 18. kedd, 17:01


kamondyb írta:

Köszönöm a választ, de biztos van egy előírt csere intervalluma, mint egy szíjas autónál a vezérléssel együtt pl. 60-90-120 e km- ként. Erre lennék kíváncsi.


Szia!
A vízpumpa nincs benne a vezérlésben, nem onnan kapja hajtást, tehát attól nem kell félni!
Szerintem úgy 90K-nál azért érdemes ránézni. Nekem decemberben este pont az autópályán esett szét, így autómentővel Siófokra, meg a munkaidőn túli szereléssel 120K Ft-ba került az amúgy 15000Ft-os vízpumpa csere, amit magam csináltam előtte.
hil



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz kamondyb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2014. február 18. kedd, 16:10


anubisz írta:
kamondyb írta: Sziasztok!

Új vagyok itt, nemrég vettem meg életem első BMW- jét, egy 2004-es 1.6 ti Compactot. Mivel soha nem volt még láncos autóm, a kérdésem az lenne, hogy ennél a típusnál a vízpumpát milyen intervallumonként kell cserélni? Illetve Veszprém megyében vagy a környéken tudtok-e jó és BMW- hez értő szerelőt?

Köszönöm a segítségeteket!


Vízpumpát akkor cserélnek, ha tönkremegy, de cserélgethetsz úgy is mindent, ha még jó, ha sok pénzed van.


Köszönöm a választ, de biztos van egy előírt csere intervalluma, mint egy szíjas autónál a vezérléssel együtt pl. 60-90-120 e km- ként. Erre lennék kíváncsi.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. február 18. kedd, 11:52


kamondyb írta: Sziasztok!

Új vagyok itt, nemrég vettem meg életem első BMW- jét, egy 2004-es 1.6 ti Compactot. Mivel soha nem volt még láncos autóm, a kérdésem az lenne, hogy ennél a típusnál a vízpumpát milyen intervallumonként kell cserélni? Illetve Veszprém megyében vagy a környéken tudtok-e jó és BMW- hez értő szerelőt?

Köszönöm a segítségeteket!


Vízpumpát akkor cserélnek, ha tönkremegy, de cserélgethetsz úgy is mindent, ha még jó, ha sok pénzed van.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz kamondyb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2014. február 18. kedd, 09:02


Sziasztok!

Új vagyok itt, nemrég vettem meg életem első BMW- jét, egy 2004-es 1.6 ti Compactot. Mivel soha nem volt még láncos autóm, a kérdésem az lenne, hogy ennél a típusnál a vízpumpát milyen intervallumonként kell cserélni? Illetve Veszprém megyében vagy a környéken tudtok-e jó és BMW- hez értő szerelőt?

Köszönöm a segítségeteket!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. február 16. vasárnap, 15:43


bmw320d4 írta:
anubisz írta: Valaki nálam okosabb ember ,legyen szíves megmondani, miért van 2 száma az ékszíjnak, ha ugyan az a méret? Nem szeretnék rosszat rendelni, hogy utána az szakadjon el.

Ribbed v-belt

11 28 1 706 545
6PK X 1538

11 28 7 636 379
6PK X 1538


Ugyanaz az alkatrész mindkettő, csak az egyik a régi a másik meg az új cikkszám.


a 379-es az új


Köszönöm. Aztán rájöttem, hogy a méret a lényeg. 6PK X 1538 csak aztán, volt ami 1540, vagy 1537 dobott hozzá. ( már az alkatrész boltba )



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. február 16. vasárnap, 15:44

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. február 16. vasárnap, 15:40


anubisz írta: Valaki nálam okosabb ember ,legyen szíves megmondani, miért van 2 száma az ékszíjnak, ha ugyan az a méret? Nem szeretnék rosszat rendelni, hogy utána az szakadjon el.

Ribbed v-belt

11 28 1 706 545
6PK X 1538

11 28 7 636 379
6PK X 1538


Ugyanaz az alkatrész mindkettő, csak az egyik a régi a másik meg az új cikkszám.


a 379-es az új


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. február 16. vasárnap, 15:41

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. február 16. vasárnap, 11:59


Valaki nálam okosabb ember ,legyen szíves megmondani, miért van 2 száma az ékszíjnak, ha ugyan az a méret? Nem szeretnék rosszat rendelni, hogy utána az szakadjon el.

Ribbed v-belt

11 28 1 706 545
6PK X 1538

11 28 7 636 379
6PK X 1538

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. február 16. vasárnap, 11:36


A mai nap termése, 1 ékszíj, 1 tárcsa, 1 vízpumpa. 20 perce. Napokba cseréltem a görgőket,mégis furcsa görgő hangot hallottam reggel indítás után. Mi a franc lehet még, de azért ma reggel is megnéztem forgás közben, kicsit feltünt,hogy a venti nem teljesen tengelybe áll, de csak hajszálnyira. Gondoltam biztos beképzelem.
Hazafelé egyszer csak töltésjelző világit, fasza most cseréltem fesz szabályozót, kanyarodni alig bírtam, mondom itt gáz van. Megállok ékszíj darabokba, szervót semmit nem hajtott, kocsi már nem is indult, se kép, se hang.
2 perc alatt megállt egy szuzukis, szólt,hogy segíthet e, 3 km voltam otthontól.
Vasúti átjáró előtt állt meg a kocsi,jó hogy nem az átjáróban.
Hazavontatott.
Szét kaptam, tárcsa szét hasadva, a vízpumpa tengely jobbra,balra imbolyog, víz nem folyik egy csepp se, előtte se szökött a vizem. Csapágy hullik ki darabokba. Köszönöm a szerencsémnek, hogy nem valahol 100km re hullott szét.
Ha valaki furcsa görgő hangot hall, figyeljen oda, lehet a vízpumpa csapágy haldoklik, és igen, nem engedte a vizet, semmit. Még is úgy szét volt hullva,hogy az egész tengely csálén állt, a csapágy meg darabokba.







Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. február 16. vasárnap, 11:37

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. december 27. péntek, 20:13


ember84 írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
ember84 írta: Ki tudja megmondani,mi az a kisegítő vízpumpa??Auxiliary water pump.Folyamatosan benne van ez a hiba IKHA-ba Köszi,ha valaki tudjaÉPs nem titkolja


Ez a fűtéshez segít a vízkeringetésben. Itt a 7-es elemről van szó. Szemben állva jobb oldalt találod a motortérben.


nekem is dobja hibának, de nem veszem észre, vagyis enm tom milyen lenne ha jó lenne. egyik 20d-s (150lovas) kollégánál láttam, hogy nem járt a motor, előtte mentünk. aztán olyanokat rántott ez az egység, mintha még keringetett volna valamit, vagyis inkább pumpált. nem tom így kell-e neki működni, de inkább ne menjen ha ilyet csinál


Kössz a válaszod,de miért nem vettél,drága?Mert én kínáncsiságból kipróbálom,milyen lessz,ha jó.Persze ha nem horribilis összeg.


azé nem cseréltem, meg nem is igen fogom, max ha marha olcsón szerzek, mert amúgy semmi negatívat nem tapasztalok. ha nincs benyomva a fűtés, akkor 4-6km alatt üzemi a blokk, ha nyitva van a fűtés, akkor max 10km. meg ha eleve nyitott fűtéssel indulok, akkor 1-2km után már érezni hogy meleget fúj. addig meg csak kibírom tán.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. december 27. péntek, 18:27


compact írta:
Tano írta:
ember84 írta: Ki tudja megmondani,mi az a kisegítő vízpumpa??Auxiliary water pump.Folyamatosan benne van ez a hiba IKHA-ba Köszi,ha valaki tudjaÉPs nem titkolja


Ez a fűtéshez segít a vízkeringetésben. Itt a 7-es elemről van szó. Szemben állva jobb oldalt találod a motortérben.


Az elektromos kisegitő fűtés szivattyúja! Sajna elég sokban rossz, szerintem igy kicsivel később kezd fűteni, mivel nem tudja keringtetni a vizet! Akkor van nagyobb gond, ha van az autóban gyári állófűtés, mert amig ez rossz és hibának dobja addig az állófűtést nem lehet bekapcsolni!


Köszi!Tudna valaki ilyet bontottan?Ami működik is??