autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2014. június 30. hétfő, 23:19


bmw320d4 írta:
BarG írta:
valter320d írta:
BarG írta:
si3rrabravo írta: Látom sokan cserélik a vízpumpát, mielőtt megadná magát. Sokatoknak 320d illetve egyéb benzines gépeik vannak, miben más az én típusomnál a vízpumpa és annak meghibásodási hajlama?

http://bmwfans.info/parts-cata...ter_valve/

A nyári utazgatások előtt gondoltam rá, hogy kicserélem, nehogy ott maradjak valahol. Vízpumpa problémára utaló jelek, mint lentebb írták páran, egyelőre nem jelentkezett még. Viszont az elmúlt 80ezer kilóméter alatt nem volt cserélve ez biztos.


2004-es 330Cd-s tapasztalataimat osztogatnám
Először kb 100e-nél cseréltem vízpumpát. Nem folyt, nem zajongott, kicsit lötyögött. Kapott gyárit. Másik 80-100e környékén megint volt valami alkalom, amikor megnéztük, hát megint lötyögött kicsit, egyéb tüneteket nem produkált. Kapott GRAF-ot. Ezután 20-30e környékén jött megint valami alkalom a megnézésre - hát megintcsak lötyögött kissé. Na mondtam, most kivárom, amíg a lötyögésen kívül produkál valami egyéb tünetet is. De azért vettem egy GK-t, mert többen állították, hogy az fasza. Aztán kicsivel 300k alatt, amikor eladtam, adtam mellé a vízpumpát is a dobozában. Szóval most azt gondolom, hogy az a pici lötyögés nagyon gyorsan kialakul és nem kell foglalkozni vele, amíg más tünetek elő nem jönnek.


Ha előirt jó minőségű fagyállót használsz,nem kell cserélgetni a vipumpát egy közös ismerősünknek első vizpumpája van a kocsiba és 550k nál jár



Akkor ezek szerint a gyári BMW fagyálló meg a Castrol fagyálló szar, mert csak ilyenek voltak betölte, 3 évente, plusz a szereléseknél cserélve.
Közhelyezünk?


A pici lötyögés nem hiba, sőt pl az N47 vízpumpánál egy kismértékű szivárgás is teljesen normálisnak számít (a gyári új is szivárog), még az is meg van adva, hogy mennyi.


Tényleg a gyári újban is van szivárgás, de annyira minimális, hogy hosszú évek alatt sem veszed észre a fagyálló fogyását. Valószínű többen nem tudják, hogy a vízpumpa általában nem a fagyálló minőségétől megy tönkre, hanem a ventilátorlapát kiegyensúlyozatlanságától. Persze egy új lapát rendesen ki van centírozva, de egy idő után a nagy hőterheléstől kissé vetemedik a műanyag. Ez elég ahhoz, hogy szétverje a vízpumpa tengelyét. Ezért illik vízpumpa cserekor lapátot is cserélni.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. június 29. vasárnap, 21:23


BarG írta:
valter320d írta:
BarG írta:
si3rrabravo írta: Látom sokan cserélik a vízpumpát, mielőtt megadná magát. Sokatoknak 320d illetve egyéb benzines gépeik vannak, miben más az én típusomnál a vízpumpa és annak meghibásodási hajlama?

http://bmwfans.info/parts-cata...ter_valve/

A nyári utazgatások előtt gondoltam rá, hogy kicserélem, nehogy ott maradjak valahol. Vízpumpa problémára utaló jelek, mint lentebb írták páran, egyelőre nem jelentkezett még. Viszont az elmúlt 80ezer kilóméter alatt nem volt cserélve ez biztos.


2004-es 330Cd-s tapasztalataimat osztogatnám
Először kb 100e-nél cseréltem vízpumpát. Nem folyt, nem zajongott, kicsit lötyögött. Kapott gyárit. Másik 80-100e környékén megint volt valami alkalom, amikor megnéztük, hát megint lötyögött kicsit, egyéb tüneteket nem produkált. Kapott GRAF-ot. Ezután 20-30e környékén jött megint valami alkalom a megnézésre - hát megintcsak lötyögött kissé. Na mondtam, most kivárom, amíg a lötyögésen kívül produkál valami egyéb tünetet is. De azért vettem egy GK-t, mert többen állították, hogy az fasza. Aztán kicsivel 300k alatt, amikor eladtam, adtam mellé a vízpumpát is a dobozában. Szóval most azt gondolom, hogy az a pici lötyögés nagyon gyorsan kialakul és nem kell foglalkozni vele, amíg más tünetek elő nem jönnek.


Ha előirt jó minőségű fagyállót használsz,nem kell cserélgetni a vipumpát egy közös ismerősünknek első vizpumpája van a kocsiba és 550k nál jár



Akkor ezek szerint a gyári BMW fagyálló meg a Castrol fagyálló szar, mert csak ilyenek voltak betölte, 3 évente, plusz a szereléseknél cserélve.
Közhelyezünk?


A pici lötyögés nem hiba, sőt pl az N47 vízpumpánál egy kismértékű szivárgás is teljesen normálisnak számít (a gyári új is szivárog), még az is meg van adva, hogy mennyi.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. június 28. szombat, 20:20


valter320d írta:
BarG írta:
si3rrabravo írta: Látom sokan cserélik a vízpumpát, mielőtt megadná magát. Sokatoknak 320d illetve egyéb benzines gépeik vannak, miben más az én típusomnál a vízpumpa és annak meghibásodási hajlama?

http://bmwfans.info/parts-cata...ter_valve/

A nyári utazgatások előtt gondoltam rá, hogy kicserélem, nehogy ott maradjak valahol. Vízpumpa problémára utaló jelek, mint lentebb írták páran, egyelőre nem jelentkezett még. Viszont az elmúlt 80ezer kilóméter alatt nem volt cserélve ez biztos.


2004-es 330Cd-s tapasztalataimat osztogatnám
Először kb 100e-nél cseréltem vízpumpát. Nem folyt, nem zajongott, kicsit lötyögött. Kapott gyárit. Másik 80-100e környékén megint volt valami alkalom, amikor megnéztük, hát megint lötyögött kicsit, egyéb tüneteket nem produkált. Kapott GRAF-ot. Ezután 20-30e környékén jött megint valami alkalom a megnézésre - hát megintcsak lötyögött kissé. Na mondtam, most kivárom, amíg a lötyögésen kívül produkál valami egyéb tünetet is. De azért vettem egy GK-t, mert többen állították, hogy az fasza. Aztán kicsivel 300k alatt, amikor eladtam, adtam mellé a vízpumpát is a dobozában. Szóval most azt gondolom, hogy az a pici lötyögés nagyon gyorsan kialakul és nem kell foglalkozni vele, amíg más tünetek elő nem jönnek.


Ha előirt jó minőségű fagyállót használsz,nem kell cserélgetni a vipumpát egy közös ismerősünknek első vizpumpája van a kocsiba és 550k nál jár



Akkor ezek szerint a gyári BMW fagyálló meg a Castrol fagyálló szar, mert csak ilyenek voltak betölte, 3 évente, plusz a szereléseknél cserélve.
Közhelyezünk?


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. június 28. szombat, 18:32


Hagymacska írta: Sziasztok!
316 os compactrol kellene levennem a ventillátort. Rajta van a vizpumpa tengelyén. Hogyan csináljam? Sorrend, stb, Bal vagy jobb menet, Elforog a tengely, ha a ventillátor mögötti csavart tekerem. Előre is kösz a segítséget. Surgös lenne, mert ki kell cserélnem a vizpumpát, még a hétvégén.


Youtubon van kismillió videó.


YouTube videó

YouTube videó

itt és ezek között szemezgethetsz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1996

státusz Hagymacska

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2014. június 28. szombat, 12:01


Sziasztok!
316 os compactrol kellene levennem a ventillátort. Rajta van a vizpumpa tengelyén. Hogyan csináljam? Sorrend, stb, Bal vagy jobb menet, Elforog a tengely, ha a ventillátor mögötti csavart tekerem. Előre is kösz a segítséget. Surgös lenne, mert ki kell cserélnem a vizpumpát, még a hétvégén.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2014. május 07. szerda, 20:10


BarG írta:
si3rrabravo írta: Látom sokan cserélik a vízpumpát, mielőtt megadná magát. Sokatoknak 320d illetve egyéb benzines gépeik vannak, miben más az én típusomnál a vízpumpa és annak meghibásodási hajlama?

http://bmwfans.info/parts-cata...ter_valve/

A nyári utazgatások előtt gondoltam rá, hogy kicserélem, nehogy ott maradjak valahol. Vízpumpa problémára utaló jelek, mint lentebb írták páran, egyelőre nem jelentkezett még. Viszont az elmúlt 80ezer kilóméter alatt nem volt cserélve ez biztos.


2004-es 330Cd-s tapasztalataimat osztogatnám
Először kb 100e-nél cseréltem vízpumpát. Nem folyt, nem zajongott, kicsit lötyögött. Kapott gyárit. Másik 80-100e környékén megint volt valami alkalom, amikor megnéztük, hát megint lötyögött kicsit, egyéb tüneteket nem produkált. Kapott GRAF-ot. Ezután 20-30e környékén jött megint valami alkalom a megnézésre - hát megintcsak lötyögött kissé. Na mondtam, most kivárom, amíg a lötyögésen kívül produkál valami egyéb tünetet is. De azért vettem egy GK-t, mert többen állították, hogy az fasza. Aztán kicsivel 300k alatt, amikor eladtam, adtam mellé a vízpumpát is a dobozában. Szóval most azt gondolom, hogy az a pici lötyögés nagyon gyorsan kialakul és nem kell foglalkozni vele, amíg más tünetek elő nem jönnek.


Ha előirt jó minőségű fagyállót használsz,nem kell cserélgetni a vipumpát egy közös ismerősünknek első vizpumpája van a kocsiba és 550k nál jár


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. május 07. szerda, 19:37


si3rrabravo írta: Látom sokan cserélik a vízpumpát, mielőtt megadná magát. Sokatoknak 320d illetve egyéb benzines gépeik vannak, miben más az én típusomnál a vízpumpa és annak meghibásodási hajlama?

http://bmwfans.info/parts-cata...ter_valve/

A nyári utazgatások előtt gondoltam rá, hogy kicserélem, nehogy ott maradjak valahol. Vízpumpa problémára utaló jelek, mint lentebb írták páran, egyelőre nem jelentkezett még. Viszont az elmúlt 80ezer kilóméter alatt nem volt cserélve ez biztos.


2004-es 330Cd-s tapasztalataimat osztogatnám
Először kb 100e-nél cseréltem vízpumpát. Nem folyt, nem zajongott, kicsit lötyögött. Kapott gyárit. Másik 80-100e környékén megint volt valami alkalom, amikor megnéztük, hát megint lötyögött kicsit, egyéb tüneteket nem produkált. Kapott GRAF-ot. Ezután 20-30e környékén jött megint valami alkalom a megnézésre - hát megintcsak lötyögött kissé. Na mondtam, most kivárom, amíg a lötyögésen kívül produkál valami egyéb tünetet is. De azért vettem egy GK-t, mert többen állították, hogy az fasza. Aztán kicsivel 300k alatt, amikor eladtam, adtam mellé a vízpumpát is a dobozában. Szóval most azt gondolom, hogy az a pici lötyögés nagyon gyorsan kialakul és nem kell foglalkozni vele, amíg más tünetek elő nem jönnek.




si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2014. május 07. szerda, 07:56


Látom sokan cserélik a vízpumpát, mielőtt megadná magát. Sokatoknak 320d illetve egyéb benzines gépeik vannak, miben más az én típusomnál a vízpumpa és annak meghibásodási hajlama?

http://bmwfans.info/parts-cata...ter_valve/

A nyári utazgatások előtt gondoltam rá, hogy kicserélem, nehogy ott maradjak valahol. Vízpumpa problémára utaló jelek, mint lentebb írták páran, egyelőre nem jelentkezett még. Viszont az elmúlt 80ezer kilóméter alatt nem volt cserélve ez biztos.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. április 24. csütörtök, 17:45


MattM325 írta:
Milan írta: Köszönöm HiL, távol álljon tőlem hogy ez a kérdés ki legyen hegyezve a benzin vs. diesel
témára, úgyhogy ne menjünk ebbe bele.
Csupán erre voltam kíváncsi, hogy ugyanúgy mint a kis volkswagenemnél, ennél is ajámlott-e ugyanúgy mindent cserélni 90 ezernél.


Nem kell 90e-nél lecserélni, lényeg, hogy hűtővíznek fagyállót (BMW gyári, Cast antifreeze, stb) és ioncserélt vagy desztvizet önts. Én 220e-nél szíjcserekor dobtam ki a gyári vízpumpát, semmi folyása/lógása nem volt. Néha nézz rá nem folyik-e valahol, esetleg ciripel. Szerintem aki egy kicsit is figyel, észreveszi ha baj van vele.


Szia!
Csak viccnek szántam, hogy ritkán nyitom fel a motorház tetőt. Gyakran teszem azt, mindig gyári fagyálló volt benne évenként cseréltem. Semmi, de semmi előjele nem volt a hirtelen elhalálozásának és bizony otthagyot. Én ezért fogom inkább 100 körül cserélni, nem nagy munka, nem nagy tétel.
hil



Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2014. április 24. csütörtök, 11:09


MattM325 írta:
Milan írta: Köszönöm HiL, távol álljon tőlem hogy ez a kérdés ki legyen hegyezve a benzin vs. diesel
témára, úgyhogy ne menjünk ebbe bele.
Csupán erre voltam kíváncsi, hogy ugyanúgy mint a kis volkswagenemnél, ennél is ajámlott-e ugyanúgy mindent cserélni 90 ezernél.


Nem kell 90e-nél lecserélni, lényeg, hogy hűtővíznek fagyállót (BMW gyári, Cast antifreeze, stb) és ioncserélt vagy desztvizet önts. Én 220e-nél szíjcserekor dobtam ki a gyári vízpumpát, semmi folyása/lógása nem volt. Néha nézz rá nem folyik-e valahol, esetleg ciripel. Szerintem aki egy kicsit is figyel, észreveszi ha baj van vele.



Az jó, most van benne 209 000 km. Tavaly lett cserélve a hűtőfolyadék is.
Köszi.

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. április 24. csütörtök, 08:36


Milan írta: Köszönöm HiL, távol álljon tőlem hogy ez a kérdés ki legyen hegyezve a benzin vs. diesel
témára, úgyhogy ne menjünk ebbe bele.
Csupán erre voltam kíváncsi, hogy ugyanúgy mint a kis volkswagenemnél, ennél is ajámlott-e ugyanúgy mindent cserélni 90 ezernél.


Nem kell 90e-nél lecserélni, lényeg, hogy hűtővíznek fagyállót (BMW gyári, Cast antifreeze, stb) és ioncserélt vagy desztvizet önts. Én 220e-nél szíjcserekor dobtam ki a gyári vízpumpát, semmi folyása/lógása nem volt. Néha nézz rá nem folyik-e valahol, esetleg ciripel. Szerintem aki egy kicsit is figyel, észreveszi ha baj van vele.

Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2014. április 24. csütörtök, 07:01


Köszönöm HiL, távol álljon tőlem hogy ez a kérdés ki legyen hegyezve a benzin vs. diesel
témára, úgyhogy ne menjünk ebbe bele.
Csupán erre voltam kíváncsi, hogy ugyanúgy mint a kis volkswagenemnél, ennél is ajánlott-e ugyanúgy mindent cserélni 90 ezernél.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. április 24. csütörtök, 11:10

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. április 23. szerda, 21:16


Milan írta: Üdv.
Érdeklődni szeretnék, tudja-e valaki milyen időközönként kell vízpumpát
cserélni a 150 lovas E46 320d-nél, mi az előírt csereperiódus? Ugyanúgy
90 ezer km mint egyéb más autóknál?
Végignéztem ezt az 5 oldalt, és nem szeretnék úgy járni mint a benzines kolegák, hogy egyszer csak széthullik és lehet vontatgatni meg autómentőzni.
Előre is köszönöm.

Szia!
A vízpumpa tönkremenetele nem kifejezetten benzines specialitás. Szerencsére nekünk nincs sok baj az autóval, ezért ritkán kell felnyitni a gépháztetőt (csak benzint kell beletölteni és használni, nem szerelni (DDDD))és ez a piti dolog elsikkadt valahogy.Nálam legalábbis így történt
Bár véleményem, szerint 90-100 körül érdemes cserélni.
hil









Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2014. április 23. szerda, 21:17

Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2014. április 23. szerda, 18:53


Üdv.
Érdeklődni szeretnék, tudja-e valaki milyen időközönként kell vízpumpát
cserélni a 150 lovas E46 320d-nél, mi az előírt csereperiódus? Ugyanúgy
90 ezer km mint egyéb más autóknál?
Végignéztem ezt az 5 oldalt, és nem szeretnék úgy járni mint a benzines kolegák, hogy egyszer csak széthullik és lehet vontatgatni meg autómentőzni.
Előre is köszönöm.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. március 02. vasárnap, 17:09


anubisz írta:
Pitykoo írta:
anubisz írta:
Pitykoo írta:
anubisz írta:
Pitykoo írta:
MattM325 írta:
anubisz írta:
Pitykoo írta:
Pocses írta:
Pitykoo írta:
Pocses írta:
Pitykoo írta: Hali!
Ahol a hűtővizet kell betölteni a mellett van egy műanyag csavar ugye amit ha kitekerek feltöltéskor ott jön ki a víz ha teli van!
Na a bajom aj, hogy az a műanyag csavar megadta magát!!
Oda jó ha másfajta csavart beletekerek, hogy ne jöjjön a víz, vagy az egy speckós csavar illetve kell e arra a csavarra lyuk vagy nem mert ami benne volt az olyan mint ha lett volna rajta!
Köszi!


Gyári légtelenítőcsavart tegyél a helyére, szétszokott menni elég hamar mint itt olvastam.
Szerelőm is javításkor automatikusan cserélte újra.


Terveztem, csak tegnap esett szét és mennem kéne vele, ezért kérdem, hogy így lehet e vele menni? Lesz e baja tőle ha lezárom!?


Nem lesz, a lényeg, hogy ne szivárogjon nyomás alatt a víz.



Oksa! Köszi!
Veszek bele már holnap csak valahogy el kell jutnom oda!


Fém csavart vegyél,az nem megy tönkre.


Melegen nem kell túlhúzni és nem megy tönkre.


Aham...oksa!
Akkor majd fémet veszek, de azt gondolom csavarboltba?!
Elvileg csak éppen hogy meghúztam, mentem vele egy próbakört és mikor felnyitottam a géptetőt már nyomta is a vizet a csavar helyén...


Ebbe van egy vágat,a sima csavarba nincs, vegyél egy műanyagot egyenlőre,aztán majd rendelsz egy fémet a netről,mart úgy is tönkre megy ez majd.

ilyet,vagy ehhez hasonlót keres,van aluba is.
http://www.turnermotorsport.co...-list.aspx


Oksa,köszi!
Majd megnézem hol tudok ilyet rendelni, nem lesz egyszerű ahogy nézem....


Nekik van, nekem is ők rakták be, vagy szólsz valakinek aki Pesti vegyen egyet,és küldje el borítékba, vagy felhívod őket,hátha küldenek egyet.
http://polltom.hu/
Kintről nem igen éri meg,mert 2,3,4 ezer a posta csak.


Jó,köszönöm!
Van Pesten ismerős, majd elküldöm érte!
Már keresgélek, de csak műanyagot találok!!


Nem igen láttam én se itthon, ebay sincs az Angolon, csak az USA oldalon. Azt hiszem ők is úgy maratják, nekem kicserélték automate,nem is kértem,azt mondják kicserélik aki ott szereltet mert rendszeresen eltörik. Biztos van nekik egy rakattal.


Remélem is, lehet így drágább lesz de legalább már nem lesz vele többet bajom!!