« előző1234567következő »
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2002

státusz Petyka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2012. február 09. csütörtök, 20:20


YELLOW írta:
Petyka írta: Hellótok.

Egy olyan problémám lenne, hogy a vízpumpám megadta magát. Ma ki akartuk szedni de a két kinyomó csavar fül ahogy húztuk bele mind a kettő letört a vízpumpa meg benne maradt. Sehogy nem tudtuk kivenni. Valakinek nincs valami jó ötlete vagy hasonló élményekben nem volt része?
Előre is köszönöm a segítséget.


neked facelift-es az e46? év alapján igen. de akkor nem 1.9-es a motorod!
meleg volt a blokk, amikor ki akartátok csavarni? ha igen akkor az volt a baj.
egyik lehetőség, a kiszedő szerszám. annak elő kell fúrni a csavarban, és belekalapálni, majd kitekerni. normális műhelyben van ilyen. vagy ügyes ember hozzáhegeszt valamit.



A forgalmimba az van hogí 1.9 -es. Nem volt meleg a motor teljesen ki volt hűlve de annyira bele van gyógyulva hogy egyszerűen nem kitolta a vízpumpát hanem letörte a füleket. Egy kicsit tolta csak ki. Annyit elértünk hogy mozogni mozog a vízpumpa a házba
de semmi többet.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. február 09. csütörtök, 20:08


Petyka írta: Hellótok.

Egy olyan problémám lenne, hogy a vízpumpám megadta magát. Ma ki akartuk szedni de a két kinyomó csavar fül ahogy húztuk bele mind a kettő letört a vízpumpa meg benne maradt. Sehogy nem tudtuk kivenni. Valakinek nincs valami jó ötlete vagy hasonló élményekben nem volt része?
Előre is köszönöm a segítséget.


neked facelift-es az e46? év alapján igen. de akkor nem 1.9-es a motorod!
meleg volt a blokk, amikor ki akartátok csavarni? ha igen akkor az volt a baj.
egyik lehetőség, a kiszedő szerszám. annak elő kell fúrni a csavarban, és belekalapálni, majd kitekerni. normális műhelyben van ilyen. vagy ügyes ember hozzáhegeszt valamit.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2002

státusz Petyka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2012. február 09. csütörtök, 19:47


Hellótok.

Egy olyan problémám lenne, hogy a vízpumpám megadta magát. Ma ki akartuk szedni de a két kinyomó csavar fül ahogy húztuk bele mind a kettő letört a vízpumpa meg benne maradt. Sehogy nem tudtuk kivenni. Valakinek nincs valami jó ötlete vagy hasonló élményekben nem volt része?
Előre is köszönöm a segítséget.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. október 15. szombat, 13:26


pneurob írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Remélem nem csak ennyi a tapasztalat a vízpumpával kapcsolatban

A lényeg:
Tegnap a kocsi alól szemrevételezve a vasat folyás látszódik a motorblokk elején. Szerelő egyből mondta, hogy "Hajaj! Vízpumpa!". Gondolom kezd megfáradni és most jobb lenne cserélni, mint amikor már jobban enged.

Kérdések:
1. M50-es blokknál volt probléma a bakelit lapátos vízpumpákkal / 150pacis 320d-nél van valami hasonló rossz tapasztalat? Oda kell figyelni valamire, vagy megveszem az SKF-et és örülök.
2. Ha már bántjuk a vízkört, akkor termosztát csere (ezt mindenképp cserélem), bordásszíj csere, feszítők csere. Na a feszítőkkel vagyok bajban

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=18

Innen a 4-es kell vagy elég a 2-es?


Előre is köszi a válaszokat!
SP


Termosztát, feszítőgörgő és szíj cseréje nem feltétlen szükséges, de persze nem árt. A ventilátor lapátot viszont ajánlott cserélni, mivel az évek során a nagy hőtől deformálódik, ezért kiegyensúlyozatlan lesz. Ezt igazolja a BMW által készített statisztika, hogy az első vízpumpa élettartama 8 év, a másodiké csak 2 év. És ilyenkor mindenki a vízpumpát szidja.



Hopsz. Köszönöm a tippet!

autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. október 15. szombat, 10:25


SP_323i írta: Sziasztok!

Remélem nem csak ennyi a tapasztalat a vízpumpával kapcsolatban

A lényeg:
Tegnap a kocsi alól szemrevételezve a vasat folyás látszódik a motorblokk elején. Szerelő egyből mondta, hogy "Hajaj! Vízpumpa!". Gondolom kezd megfáradni és most jobb lenne cserélni, mint amikor már jobban enged.

Kérdések:
1. M50-es blokknál volt probléma a bakelit lapátos vízpumpákkal / 150pacis 320d-nél van valami hasonló rossz tapasztalat? Oda kell figyelni valamire, vagy megveszem az SKF-et és örülök.
2. Ha már bántjuk a vízkört, akkor termosztát csere (ezt mindenképp cserélem), bordásszíj csere, feszítők csere. Na a feszítőkkel vagyok bajban

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=18

Innen a 4-es kell vagy elég a 2-es?


Előre is köszi a válaszokat!
SP


Termosztát, feszítőgörgő és szíj cseréje nem feltétlen szükséges, de persze nem árt. A ventilátor lapátot viszont ajánlott cserélni, mivel az évek során a nagy hőtől deformálódik, ezért kiegyensúlyozatlan lesz. Ezt igazolja a BMW által készített statisztika, hogy az első vízpumpa élettartama 8 év, a másodiké csak 2 év. És ilyenkor mindenki a vízpumpát szidja.



SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. október 14. péntek, 15:52


hil írta:
SP_323i írta:

Kérdések:
1. M50-es blokknál volt probléma a bakelit lapátos vízpumpákkal / 150pacis 320d-nél van valami hasonló rossz tapasztalat? Oda kell figyelni valamire, vagy megveszem az SKF-et és örülök.
2. Ha már bántjuk a vízkört, akkor termosztát csere (ezt mindenképp cserélem), bordásszíj csere, feszítők csere. Na a feszítőkkel vagyok bajban




Én a fém lapátosat venném, mert azt is vettem magamnak. E36 320i-nél volt (vsop14), hogy melegedett a víz, nem jöttünk rá mi lehet, aztán maradt a vízpumpa. Műanyag lapátos volt és nem volt egyben. Gyanítom, hogy az történhetett, hogy ugyan fagyálló volt benne természetesen, de tél volt, aztán ugye akkor hideg szokott lenni, a fagyálló nem fagyott meg, de jelentősen sűrűbbé vált és ez okozta a műanyag lapátok vesztét.


Egyről beszélünk, csak nekem most M47-es blokkhoz kellene vízpumpa és mivel nincs olyan tapasztalatom vele mint az M50-essel gondoltam megkérdezem hátha vki fogott már kezében 20d-hez való vízpumpát.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. október 14. péntek, 15:02


SP_323i írta:

Kérdések:
1. M50-es blokknál volt probléma a bakelit lapátos vízpumpákkal / 150pacis 320d-nél van valami hasonló rossz tapasztalat? Oda kell figyelni valamire, vagy megveszem az SKF-et és örülök.
2. Ha már bántjuk a vízkört, akkor termosztát csere (ezt mindenképp cserélem), bordásszíj csere, feszítők csere. Na a feszítőkkel vagyok bajban




Én a fém lapátosat venném, mert azt is vettem magamnak. E36 320i-nél volt (vsop14), hogy melegedett a víz, nem jöttünk rá mi lehet, aztán maradt a vízpumpa. Műanyag lapátos volt és nem volt egyben. Gyanítom, hogy az történhetett, hogy ugyan fagyálló volt benne természetesen, de tél volt, aztán ugye akkor hideg szokott lenni, a fagyálló nem fagyott meg, de jelentősen sűrűbbé vált és ez okozta a műanyag lapátok vesztét.











SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. október 14. péntek, 10:44


Sziasztok!

Remélem nem csak ennyi a tapasztalat a vízpumpával kapcsolatban

A lényeg:
Tegnap a kocsi alól szemrevételezve a vasat folyás látszódik a motorblokk elején. Szerelő egyből mondta, hogy "Hajaj! Vízpumpa!". Gondolom kezd megfáradni és most jobb lenne cserélni, mint amikor már jobban enged.

Kérdések:
1. M50-es blokknál volt probléma a bakelit lapátos vízpumpákkal / 150pacis 320d-nél van valami hasonló rossz tapasztalat? Oda kell figyelni valamire, vagy megveszem az SKF-et és örülök.
2. Ha már bántjuk a vízkört, akkor termosztát csere (ezt mindenképp cserélem), bordásszíj csere, feszítők csere. Na a feszítőkkel vagyok bajban

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=18

Innen a 4-es kell vagy elég a 2-es?


Előre is köszi a válaszokat!
SP


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. január 28. csütörtök, 20:53


ferko01 írta: sziasztok vizpumpát kéne cserélnem jól jönne pár hasznos tanács,hogy csináljam


Vizet leengeded, leszeded az útban lévõ burkolatokat, leveszed az ékszíjat, majd szétcsatlakoztatod a vízcsöveket/tömlõket amik a pumpa elõtt vannak, hogy hozzáférj a csavarokoz. A pumpát lecsavarozod, kivesz, berak az új, és fordított sorrenben mindent visszaraksz. Röviden kb ennyi. Nem nehéz, csak egy kicsit pepecselõs.

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2010. január 28. csütörtök, 17:58


rendben köszi a gyors választ!!

jrtom írta: Szia! A 3 deci az nem sok, akár még normális is lehet, de nézzétek meg hogy nincs-e nyoma a víznek a pumpa környékén. Vagy ha van ott a közeledben ilyen nyomató pumpa ami a kiegyenlítõ tartálynál csinál nyomást akkor azzal nézzétek meg.

Csum írta: logó vízpumpa eredményezheti azt,hogy el engedi a hûtõ vízet?
3decit kellet ma utána öntsek!!! igaz kb 5ezer km el ezelõtt ellenõriztem és töltöttem utána! vegy normális,hogy ennyi km után ennyi el fogy belõle?


jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. január 28. csütörtök, 17:51


Szia! A 3 deci az nem sok, akár még normális is lehet, de nézzétek meg hogy nincs-e nyoma a víznek a pumpa környékén. Vagy ha van ott a közeledben ilyen nyomató pumpa ami a kiegyenlítõ tartálynál csinál nyomást akkor azzal nézzétek meg.

Csum írta: logó vízpumpa eredményezheti azt,hogy el engedi a hûtõ vízet?
3decit kellet ma utána öntsek!!! igaz kb 5ezer km el ezelõtt ellenõriztem és töltöttem utána! vegy normális,hogy ennyi km után ennyi el fogy belõle?


Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2010. január 28. csütörtök, 17:27


logó vízpumpa eredményezheti azt,hogy el engedi a hûtõ vízet?
3decit kellet ma utána öntsek!!! igaz kb 5ezer km el ezelõtt ellenõriztem és töltöttem utána! vegy normális,hogy ennyi km után ennyi el fogy belõle?

státusz ferko01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2009. július 11. szombat, 00:03


sziasztok vizpumpát kéne cserélnem jól jönne pár hasznos tanács,hogy csináljam

« előző1234567következő »