Padre323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Padre323i

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 282

Elküldve: 2013. május 16. csütörtök, 17:35


Sziasztok!
20d-nél titkos menü szerint hány foknál zár a viszkó?Tehát a jellegzetes hangot hány foknál kellene meghallanom?

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. augusztus 27. hétfő, 08:55


laciiking320d írta: sziasztok!
Valahonnan a vízpumpa körül szivárog a víz...de mikor kivettük a ventillátort kompletttan nem láttuk pontosan hogy honnét,mert olyan kis mértékben szivárog...( megvettem az új SKF vízpumpát de nem tudom h kicseréljük vagy mit tegyünk...?
köszi előre is..LAci


Feltétlenül cseréld ki! Ne várd meg, hogy menet közben dobja be a törölközőt mert akkor hívhatod a trélert... Nálunk a cégnél az egyik verda a vízpumpa miatt került trélerre. Szerencsére a békéscsabai elkerülőn robbant le úgyhogy csak 20km-t kellett trélerezni.
(én egyúttal lecserélném a hűtővizet is)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Redna

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2012. augusztus 26. vasárnap, 21:54


laciiking320d írta: sziasztok!
Valahonnan a vízpumpa körül szivárog a víz...de mikor kivettük a ventillátort kompletttan nem láttuk pontosan hogy honnét,mert olyan kis mértékben szivárog...( megvettem az új SKF vízpumpát de nem tudom h kicseréljük vagy mit tegyünk...?
köszi előre is..LAci


Szerintem már öreg a vízpumpád és vagy lóg egy minimálisat is a tengelye vagy bizonyos autóknál, ha elöregszik akkor egy "járaton" ki tud jutni a víz minimálisan szivárogva. Megpörgettétek esetleg? könnyen pörgött vagy nehézkesen hangot is adva esetleg?
Összegezve, sztem cseréljétek ki újra és a tömítést is cseréljétek (ha van) abból bajod nem lesz főleg ha már meg is van.

laciiking320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz laciiking320d

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2012. augusztus 26. vasárnap, 21:37


sziasztok!
Valahonnan a vízpumpa körül szivárog a víz...de mikor kivettük a ventillátort kompletttan nem láttuk pontosan hogy honnét,mert olyan kis mértékben szivárog...( megvettem az új SKF vízpumpát de nem tudom h kicseréljük vagy mit tegyünk...?
köszi előre is..LAci

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. április 29. vasárnap, 00:05


Lehet, hogy az elektromos ventire átépítés lenne a legjobb megoldás, de jó lenne, ha valaki csinált volna már ilyet. Merthát üzembiztosnak kéne lennie.

ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. április 28. szombat, 20:07


YELLOW írta:
Helioport írta:
YELLOW írta:
ZoliE36Compact írta:

próbáld meg az SKF gyártmányút. nekem már eddig több autómnál is jól szerepelt, és most is azt rakattam be. nem tudom h olcsóbb e mint a gyári , lehet h kicsit több, de ez legalább jó!




az SKF is ugyanolyan, mint a "gagyibb" ugyanazon a soron csinálják ugyanabból az anyagból, csak más a beütés rajta. ezt olyantól tudom, aki dolgozott csapágy gyárban. azt is mondta néha van különbség a gyári zsírmennyiségben, de az élettartamot nem igazán befolyásolja. sokszor az SKF-ben is kevés van. sokan azért vesznek nevesebb gyártótól, mert anno kivívta az elismerést, de manapság ezt kihazsnálva ugyanúgy kispórolnak abból is mindent.


Az azért fura lenne, ha az SKF egy gyárban-, sőt hovatovább egy sorról jönne le a 2000 forintos kínaival. De az is biztos, hogy az SKF, az NSK, a Schaeffler és a Timken sem egy gyárban, némelyik nem is egy kontinensen gyárt-gyártat.


hát pedig nekem így mondták.


a csapágy témát már hallottam de nem hiszek benne. de ha figyeltél volna most SKF-vízpumpáról van szó!
nem hiszem hogy a vízpumpát és a csapágyat ugyanott csinálnák...
tehát csak annyit mondtam h nekem bevált az SKF-vízpumpa.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. április 28. szombat, 19:44


Helioport írta:
YELLOW írta:
ZoliE36Compact írta:

próbáld meg az SKF gyártmányút. nekem már eddig több autómnál is jól szerepelt, és most is azt rakattam be. nem tudom h olcsóbb e mint a gyári , lehet h kicsit több, de ez legalább jó!




az SKF is ugyanolyan, mint a "gagyibb" ugyanazon a soron csinálják ugyanabból az anyagból, csak más a beütés rajta. ezt olyantól tudom, aki dolgozott csapágy gyárban. azt is mondta néha van különbség a gyári zsírmennyiségben, de az élettartamot nem igazán befolyásolja. sokszor az SKF-ben is kevés van. sokan azért vesznek nevesebb gyártótól, mert anno kivívta az elismerést, de manapság ezt kihazsnálva ugyanúgy kispórolnak abból is mindent.


Az azért fura lenne, ha az SKF egy gyárban-, sőt hovatovább egy sorról jönne le a 2000 forintos kínaival. De az is biztos, hogy az SKF, az NSK, a Schaeffler és a Timken sem egy gyárban, némelyik nem is egy kontinensen gyárt-gyártat.


hát pedig nekem így mondták.


Helioport
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Helioport

Fórumlakó

Elismertség: 6% (14 pont) | Hozzászólások: 225

Elküldve: 2012. április 28. szombat, 19:40


YELLOW írta:
ZoliE36Compact írta:

próbáld meg az SKF gyártmányút. nekem már eddig több autómnál is jól szerepelt, és most is azt rakattam be. nem tudom h olcsóbb e mint a gyári , lehet h kicsit több, de ez legalább jó!




az SKF is ugyanolyan, mint a "gagyibb" ugyanazon a soron csinálják ugyanabból az anyagból, csak más a beütés rajta. ezt olyantól tudom, aki dolgozott csapágy gyárban. azt is mondta néha van különbség a gyári zsírmennyiségben, de az élettartamot nem igazán befolyásolja. sokszor az SKF-ben is kevés van. sokan azért vesznek nevesebb gyártótól, mert anno kivívta az elismerést, de manapság ezt kihazsnálva ugyanúgy kispórolnak abból is mindent.


Az azért fura lenne, ha az SKF egy gyárban-, sőt hovatovább egy sorról jönne le a 2000 forintos kínaival. De az is biztos, hogy az SKF, az NSK, a Schaeffler és a Timken sem egy gyárban, némelyik nem is egy kontinensen gyárt-gyártat.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. április 28. szombat, 19:31


ZoliE36Compact írta:

próbáld meg az SKF gyártmányút. nekem már eddig több autómnál is jól szerepelt, és most is azt rakattam be. nem tudom h olcsóbb e mint a gyári , lehet h kicsit több, de ez legalább jó!




az SKF is ugyanolyan, mint a "gagyibb" ugyanazon a soron csinálják ugyanabból az anyagból, csak más a beütés rajta. ezt olyantól tudom, aki dolgozott csapágy gyárban. azt is mondta néha van különbség a gyári zsírmennyiségben, de az élettartamot nem igazán befolyásolja. sokszor az SKF-ben is kevés van. sokan azért vesznek nevesebb gyártótól, mert anno kivívta az elismerést, de manapság ezt kihazsnálva ugyanúgy kispórolnak abból is mindent.

ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. április 28. szombat, 19:24


BarG írta: Volt valami cicergő hang a motor környékén, ezért levettük a viszkót, az ékszíjat, hogy nem innen van-e a hang. Hát nem gyengén lötyög a vízpumpa kereke! A szép az, hogy kb 40-45e km van benne összesen. Az eddigiek úgy 100e-et bírtak. Belegondolva lehet valami Pneurob írásában, hogy a venti kiegyensúlyozatlanná válik az idő múlásával és ez felgyorsítja az amortizációt. A múlt nyáron volt hűtőtisztításom, amikor szinte alig ment át levegő a hűtőn, akkor kaphatott némi plusz hőterhelést.
Volna néhány elméleti kérdésem:
- én nem láttam lehetőségét, de nem lehetne a gyári zsírját lecserélni valami metabondosra, vagy MoS2-osra? Az adna némi plusz élettartamot.
- szerelőm szerint van erősített vízpumpa, - találkozott valaki ilyennel?
- rohadtul nem tetszik a viszkós konstrukció, nem csinált már valaki elektromos ventillátorra történő cserét?

Amúgy meg izét a bmw tervezők hátsójába, hogy olyan ventit terveztek be, ami vetemedik! oszt még tudják is, hogy szart csináltak, mert publikálták, nagyokosan.


próbáld meg az SKF gyártmányút. nekem már eddig több autómnál is jól szerepelt, és most is azt rakattam be. nem tudom h olcsóbb e mint a gyári , lehet h kicsit több, de ez legalább jó!




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. április 28. szombat, 19:24

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. április 28. szombat, 18:11


Volt valami cicergő hang a motor környékén, ezért levettük a viszkót, az ékszíjat, hogy nem innen van-e a hang. Hát nem gyengén lötyög a vízpumpa kereke! A szép az, hogy kb 40-45e km van benne összesen. Az eddigiek úgy 100e-et bírtak. Belegondolva lehet valami Pneurob írásában, hogy a venti kiegyensúlyozatlanná válik az idő múlásával és ez felgyorsítja az amortizációt. A múlt nyáron volt hűtőtisztításom, amikor szinte alig ment át levegő a hűtőn, akkor kaphatott némi plusz hőterhelést.
Volna néhány elméleti kérdésem:
- én nem láttam lehetőségét, de nem lehetne a gyári zsírját lecserélni valami metabondosra, vagy MoS2-osra? Az adna némi plusz élettartamot.
- szerelőm szerint van erősített vízpumpa, - találkozott valaki ilyennel?
- rohadtul nem tetszik a viszkós konstrukció, nem csinált már valaki elektromos ventillátorra történő cserét?

Amúgy meg izét a bmw tervezők hátsójába, hogy olyan ventit terveztek be, ami vetemedik! oszt még tudják is, hogy szart csináltak, mert publikálták, nagyokosan.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2002

státusz Petyka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2012. február 09. csütörtök, 20:40


hancurozo írta:
Petyka írta: Próbáltunk már mindent de nagyon benne van Ahelyett hogy ki jönne inkább csak törik. Nem tudom mondták azt is hogy verjem szét az öntvény házát a vízpumpának. Igen a kiszedő menetes fül tört le mind a kettő.



Ha nincs illesztő csap, és el tudod fordítani, akkor zsákment fúróval tudsz menetet vágni az eredeti rögzítő fülekbe. Oda csavar, és megpróbálni úgy kinyomni.


Erre nem is gondoltam Gondolkodtunk valami csapágyleszedő féléhez csak az a baj hogy nem tudjuk mihez fogatni és normálisan ráhúzni. Remélem nem kell szétbontani a fél motrot hogy kijöjjön az a szar



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. február 09. csütörtök, 20:36


Petyka írta: Próbáltunk már mindent de nagyon benne van Ahelyett hogy ki jönne inkább csak törik. Nem tudom mondták azt is hogy verjem szét az öntvény házát a vízpumpának. Igen a kiszedő menetes fül tört le mind a kettő.



Ha nincs illesztő csap, és el tudod fordítani, akkor zsákment fúróval tudsz menetet vágni az eredeti rögzítő fülekbe. Oda csavar, és megpróbálni úgy kinyomni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2002

státusz Petyka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2012. február 09. csütörtök, 20:31


hancurozo írta:
YELLOW írta:
Petyka írta: Hellótok.

Egy olyan problémám lenne, hogy a vízpumpám megadta magát. Ma ki akartuk szedni de a két kinyomó csavar fül ahogy húztuk bele mind a kettő letört a vízpumpa meg benne maradt. Sehogy nem tudtuk kivenni. Valakinek nincs valami jó ötlete vagy hasonló élményekben nem volt része?
Előre is köszönöm a segítséget.


neked facelift-es az e46? év alapján igen. de akkor nem 1.9-es a motorod!
meleg volt a blokk, amikor ki akartátok csavarni? ha igen akkor az volt a baj.
egyik lehetőség, a kiszedő szerszám. annak elő kell fúrni a csavarban, és belekalapálni, majd kitekerni. normális műhelyben van ilyen. vagy ügyes ember hozzáhegeszt valamit.


YELLOW. Miről beszélsz? Van rajta fül menettel, amibe csavart tekersz, és az húzza ki a vízpumpát (úgy ahogy a régi lada fékdobokon). Nem a rögzítő csavart törték bele.
Itt a kép. http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=35
Meg kell próbálni megmozgatni (óvatos kocogtatás)


Próbáltunk már mindent de nagyon benne van Ahelyett hogy ki jönne inkább csak törik. Nem tudom mondták azt is hogy verjem szét az öntvény házát a vízpumpának. Igen a kiszedő menetes fül tört le mind a kettő.



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. február 09. csütörtök, 20:20


YELLOW írta:
Petyka írta: Hellótok.

Egy olyan problémám lenne, hogy a vízpumpám megadta magát. Ma ki akartuk szedni de a két kinyomó csavar fül ahogy húztuk bele mind a kettő letört a vízpumpa meg benne maradt. Sehogy nem tudtuk kivenni. Valakinek nincs valami jó ötlete vagy hasonló élményekben nem volt része?
Előre is köszönöm a segítséget.


neked facelift-es az e46? év alapján igen. de akkor nem 1.9-es a motorod!
meleg volt a blokk, amikor ki akartátok csavarni? ha igen akkor az volt a baj.
egyik lehetőség, a kiszedő szerszám. annak elő kell fúrni a csavarban, és belekalapálni, majd kitekerni. normális műhelyben van ilyen. vagy ügyes ember hozzáhegeszt valamit.


YELLOW. Miről beszélsz? Van rajta fül menettel, amibe csavart tekersz, és az húzza ki a vízpumpát (úgy ahogy a régi lada fékdobokon). Nem a rögzítő csavart törték bele.
Itt a kép. http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=35
Meg kell próbálni megmozgatni (óvatos kocogtatás)