YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-07-27 18:28 320d Motor

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.


nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.


És így el merjek vele menni lábon a szerelőhöz? Esetleg kikapcsolt klímával?


hát attól függ milyen messze. mert lehet a kuplunggal összegyógyult és akkor nem old el, azaz a szíj csúszni fog. ezt meg kell nézni, hogy tud-e szabadon futni, ha nem megy a klíma. ha igen, akkor mehetsz vele.


Köszi, valóban a klímakompresszor állt be. A kuplung rendben így klíma nélkül nincs gond, azon kívül hogy az évnek pont a "legjobb" időszakában adta meg magát


érdemes lesz megnézni, hogy a hosszbordás szíj milyen állapotba került. nem üvegesedett-e fel a felülete. mert akkor érdemes azt is cserélni. maga a szíjat, szerint 3-4ezerért meg lehet venni, nem összeg. legalább nem fog nyekeregni a későbbiekben.

YELLOW Elküldve: 2021-07-26 21:48 320d Motor

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.


nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.


És így el merjek vele menni lábon a szerelőhöz? Esetleg kikapcsolt klímával?


hát attól függ milyen messze. mert lehet a kuplunggal összegyógyult és akkor nem old el, azaz a szíj csúszni fog. ezt meg kell nézni, hogy tud-e szabadon futni, ha nem megy a klíma. ha igen, akkor mehetsz vele.

YELLOW Elküldve: 2021-07-26 21:30 320d Motor

Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.


nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.

YELLOW Elküldve: 2021-07-22 21:48 kiegészítő fűtő modul

Jani69 írta: Sziasztok!
A motortérben bal oldalon melyik a fűtéscsap és melyik a szivattyú?
Hogyan lehet kimérni,kipróbálni őket?
Hibakódolvasó azt írja kiegészítő fűtésszivattyú hiba.
Előre is köszönöm!


ha jól emlékszem a nagyobbik a pumpa, aminek a tetején van a csati. a másik a csap.
hát 12V-tal meg lehet működtetni őket.
úgy van, hogy a csap lap esetben nyitva van. gyújtásra zár be. ezt ugye lehet érezni, ha valaki ráadja a gyújtást.
sokszor elég kocogtatni őket, vagy egy alapos takarítás is segít. de nem mindig.

YELLOW Elküldve: 2021-07-22 20:19 Fék

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Mivel nem írt senki,inkább rendeltem egy ilyen kupakot újat.
34336774451 a cikkszáma.

8000 ft szállítással együtt.


hát lehet hihetetlen, de még én sem vagyok mindig a gép előtt. attól, hogy be vagyok jelentkezve, csak azért van, mert nem szoktam kijelentkezni. (tudom, hogy a lefelé mutató új az árnak szól)
szerintem ezek nem zárnak teljesen. az ablakmosó tartály kupakja is lyukas. a hűtővízkiegyenlítő kupakja nyomásos, azaz bizonyos nyomás felett elenged, ne a motort nyomja szét valahol. a féktartály is hasonló lehet.
mondjuk nem értem, hogy neked fékezésnél, miért a tartályba ment vissza a folyadék?
fékezésnél a szint változás minimális szinte. észre sem lehet venni. kopott betét esetén sem, hiszen a szint követi a betét kopást.
még akkor sem tudna baj lenni, ha mondjuk a betét félig kopott, majd valaki MAX-ra tölti a szintet, aztán betét kopás után, beteszik az új betétet. de még kopott betét esetén is, ha akkor töltik szintre, majd utána kerül bele az új betét, nem lehetne csurig tele a tartály. én úgy tudom ez úgy van kitalálva.
hogy neked, hogy alakult így, vagy fékezésnél, az akár lehet ABS tömb hiba is. másik irányba dolgozik. vagy fő fékmunkahenger. tudom, most hogy a szintet belőtted, nincs baj. nekem azért fura.

Cseréltettem fékfolyadékot és az idióta szerelő túltöltötte a tartályt.Ennyi volt a dolog,semmi több.Eresztett a lötyi a tartályból a kupaknál,de a szint megfelelő beállítása után már nem tapasztaltam ezt.De bevallom zavar a dolog,mert nem lenne jó ha lemarná a festéket a fékfolyadék ha esetleg még így is nekiáll kifolyni esetleg...Azóta kábé naponta nézegetem...Ugye tömítőgumit vettem hozzá,azt kicseréltem benne,de ugyanúgy folyt kifele a fékfolyadék amíg a szint nem lett beállítva.Azt lett volna jó tudni,hogy normális volt e a folyás,és hogy hol a fenébe tud kimenni a folyadék lezárt kupaknál.Képeket is tettem be ugye.Köszi amúgy a választ.A fékfolyadékkal nem akarok játszani,a fényezés nem olcsó dolog ugye.Inkább rendeltem egy uj kupakot.Ez ugye a kupak,a szenzor és a tömítés is egyben 34336774451 cikkszám alatt...Lehet h. a szenzor(a komplett kupak közepe) nálam nem okés és azért folyt ki a lötyi.Nem hiszem h. a fékfolyadéknak szabadna lenne kifolynia,hisz maró hatású.Ha esetleg van vérző lyuk,akkor oké.De én ilyet nem láttam sem a kupakon,sem a szenzoron...Inkább rendeltem egy uj kupakot,nem örülnék ha kifolyna a fékfolyadék a motortérbe...Az a baj,hogy sehol sem kaptam erre a kérdésre választ,ezért is rendeltem egy uj kupakot szenzorostul,tömítőgumistul...
Ha esetleg valaki még tud erre választ megírhatja. Én nem hiszem h. ennek szabadna eresztenie a féklötyit.Ha direkt tud így kifolyni akkor hol?A kupak menetes részénél ugye tuti nem,csak a szenzor résznél,amit bejelöltem.De szerintem ott sem szabadna neki eresztenie.Nem kaptam senkitől választ,ezért rendeltem inkább egy ilyen s*art...Elég para,hogy csordogált a féklötyi kifele.Okés h. a túltöltés miatt volt,de akkor miért nem látni rajta sehol vérző lyukat?


akkor még1x. alap esetben zár. de bizonyos nyomás felett el fogja engedni. a kérdés az, hogy attól függetlenül, hogy neked tele töltötte, hogy keletkezett akkora nyomás a tartályban?

YELLOW Elküldve: 2021-07-22 19:15 Fék

Bitu79 írta: Mivel nem írt senki,inkább rendeltem egy ilyen kupakot újat.
34336774451 a cikkszáma.

8000 ft szállítással együtt.


hát lehet hihetetlen, de még én sem vagyok mindig a gép előtt. attól, hogy be vagyok jelentkezve, csak azért van, mert nem szoktam kijelentkezni. (tudom, hogy a lefelé mutató új az árnak szól)
szerintem ezek nem zárnak teljesen. az ablakmosó tartály kupakja is lyukas. a hűtővízkiegyenlítő kupakja nyomásos, azaz bizonyos nyomás felett elenged, ne a motort nyomja szét valahol. a féktartály is hasonló lehet.
mondjuk nem értem, hogy neked fékezésnél, miért a tartályba ment vissza a folyadék?
fékezésnél a szint változás minimális szinte. észre sem lehet venni. kopott betét esetén sem, hiszen a szint követi a betét kopást.
még akkor sem tudna baj lenni, ha mondjuk a betét félig kopott, majd valaki MAX-ra tölti a szintet, aztán betét kopás után, beteszik az új betétet. de még kopott betét esetén is, ha akkor töltik szintre, majd utána kerül bele az új betét, nem lehetne csurig tele a tartály. én úgy tudom ez úgy van kitalálva.
hogy neked, hogy alakult így, vagy fékezésnél, az akár lehet ABS tömb hiba is. másik irányba dolgozik. vagy fő fékmunkahenger. tudom, most hogy a szintet belőtted, nincs baj. nekem azért fura.

YELLOW Elküldve: 2021-07-21 18:58 Futómû és hibái

Bitu79 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: https://www.schmiedmann.hu/hu/...51095271TR
https://www.schmiedmann.hu/hu/...52241254JP
Srácok ezek jók lesznek a kocsimhoz?
n40-es a motorkódja ugye.Ezek cseréje kijön egy 20-asból.Két szilent a stabrudhoz,és 2 darab kutyacsont ugye.Ezekhez nem találtam szilentet külön.
valószínű jó lesz. a kutyacsonthoz nincs külön szilent. mármint nem cserélhető. persze van, aki megoldja.
Köszi.Holnap elviszem és megnézzük melyik zöröghet ezek közül.
Megnézettem alul a gépet és sehol nem találtak hibát...Azt mondták h. használjam mert ez egy jó gép.BMW márkaszervízben voltam vele amúgy,ott nézték át.(Schneider Pécs)Esetleg a lengéscsillapítókra gondolok még,hogy valamelyik csinálja a 4 közül...De ha rossz lenne gondolom valamelyik,akkor állandóan zörögne rossz úton.A nyiszorgó hang csak bizonyos úthibákon jön elő.Rázópadra felraknák nekem 7 000-ért máshol.Márkaszervízbwen meg sem kérdeztem inkább De tavaly voltam műszakin ugye,és ott sem hallottam semmit kívülről amikor rázópadon volt,mert már tavaly is megvolt ez a fura néha nyöszörgő hang.Zavar,hogy nem tudom mi csinálja...Márkaszervízben a srácok megrángatták a lengőkarokat,és szemrevételezték a szilenteket,meg a kerekeket is megvizsgálták.Semmi sem lötyögött,vagy lógott...Meg is dícsérték a kocsim a srácok.


jah csak súly alatt más. meg kellett volna emelni és úgy is megnézni.

YELLOW Elküldve: 2021-07-19 19:33 Futómû és hibái

Bitu79 írta: https://www.schmiedmann.hu/hu/...51095271TR

https://www.schmiedmann.hu/hu/...52241254JP

Srácok ezek jók lesznek a kocsimhoz?
n40-es a motorkódja ugye.
Ezek cseréje kijön egy 20-asból.Két szilent a stabrudhoz,és 2 darab kutyacsont ugye.
Ezekhez nem találtam szilentet külön.


valószínű jó lesz. a kutyacsonthoz nincs külön szilent. mármint nem cserélhető. persze van, aki megoldja.

YELLOW Elküldve: 2021-07-19 14:20 Futómû és hibái

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Nekem is nyekken néha valami elöl.A lengőkar nagy szilenteket cseréltettem pár éve,de szerintem azok csinálják.Pedig nincsenek kirepedve,meg semmi,mert ugye alig mentem azóta a kocsival.Egyszerűen ilyen s*ar anyaga lehet nekik,hogy nyikkannak néha bizonyos úthibákon...A kocsit átnézettem és nem találtak sehol hibát rajta...Autómosás után egy ideig csendben szokott maradni amúgy...Lehet befujom zsírsprayel a végén azt a 2 szilentet,vagy veszek én is bele poliuretánt.Esetleg gondolok még valami burkolatra,ami nyekereghet.Igazából lövésem sincs h. mi lehet,mert nem találtak rajta semmit ugye...
Csak bizonyos úthibákon átmenve adja a nyekkenő hangot valami.Ha totál jó,vagy rossz úton megyek,érdekes módon semmi ilyen hang nincs...Inkább ilyen döccenő féleségeknél nyekken egy éleset valami...
Direkt nagyot fékezve,hogy az autó hirtelen terhelésváltást kapjon sem hallani semmilyen hangot.Csak bizonyos úthibákon átmenve hallani a nyekkenő hangot.Akinek esetleg van ötlete,ne tartsa magában.


stab rúd szilenteket, és a "kutyacsontokat" cseréld szerintem.

Köszi.Yellow belinkeled nekem a realoemről a cikkszámokat?


magad is ki tudod keresni. de alkatrészes oldalakon, stabilizátor rúd néven, stabilizátor rúd összekötő néven találni meg a kutyacsontot. pálcika két végén gömbfej. a stabrúd szilentet pedig így, vagy stabilizátor szilent néven lehet megtalálni. oda nem kell a rúd, csak két lukas gumi szilent. rákeresel a neten dobja úgy is.

YELLOW Elküldve: 2021-07-19 14:17 Motorolaj

Bitu79 írta: Most van a kocsimban 121 000 km.


lassan utolérsz.... 129ezer km. ez is csak azért ennyi, mert egy másik munka miatt hirtelen beleszaladt 3-4ezer km. de vettem egy mekafullfapad rém egyszerű kisautót. amit bevallok megszerettem. eddig 4,91L/100km a legjobb fogyasztásom, de a nagy hidegben is 6,5 volt a legtöbb. de a BMW-vel így legalább hoztam a 2 év/~10.000 km-es szintet.

YELLOW Elküldve: 2021-07-19 14:13 Futómû és hibái

Bitu79 írta: Nekem is nyekken néha valami elöl.A lengőkar nagy szilenteket cseréltettem pár éve,de szerintem azok csinálják.Pedig nincsenek kirepedve,meg semmi,mert ugye alig mentem azóta a kocsival.Egyszerűen ilyen s*ar anyaga lehet nekik,hogy nyikkannak néha bizonyos úthibákon...A kocsit átnézettem és nem találtak sehol hibát rajta...Autómosás után egy ideig csendben szokott maradni amúgy...Lehet befujom zsírsprayel a végén azt a 2 szilentet,vagy veszek én is bele poliuretánt.Esetleg gondolok még valami burkolatra,ami nyekereghet.Igazából lövésem sincs h. mi lehet,mert nem találtak rajta semmit ugye...
Csak bizonyos úthibákon átmenve adja a nyekkenő hangot valami.Ha totál jó,vagy rossz úton megyek,érdekes módon semmi ilyen hang nincs...Inkább ilyen döccenő féleségeknél nyekken egy éleset valami...
Direkt nagyot fékezve,hogy az autó hirtelen terhelésváltást kapjon sem hallani semmilyen hangot.Csak bizonyos úthibákon átmenve hallani a nyekkenő hangot.Akinek esetleg van ötlete,ne tartsa magában.


stab rúd szilenteket, és a "kutyacsontokat" cseréld szerintem.

YELLOW Elküldve: 2021-07-18 19:27 Inditozásra nem inditt a kocsi !

trebi69 írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta: Sziasztok,
lenne egy nagy problémám. Hidegen a motor pöccre indul, he melegen (teljesen mindegy hogy üzemi hőfokon van vagy alatta) leállítom és pár percen belül újra indítózok akkor is pöccre indul. Viszont ha hagyom hűlni kb. 15-30 percet, akkor nagyon sokat kell indítóznom, és amikor nagy nehezen beindul, akkor még hullámzik párat az alapjárat, mire beáll normálisra (néha mintha benzinszagot is éreznék). Kicseréltem előszőr a főtengely jeladót, majd a vezérműtengely jeladót is de semmi javulás. A diag nem ír hibát. Mi lehet a baj?
Köszönöm előre is a válaszokat!

Talán lehetséges, hogy az üza. rendszer elengedi a nyomást



Hogyan tudnám leellenőrizni hogy elengedi a nyomást az üa rendszer?
Még mindig a nehezen indítással küszködők


Próbáld azt, hogy ráadod a gyújtást vársz kb 20 másodpercet és azután önindítózol. A szívósor tetején van egy olyan szelep, mint a kerekeken, ott lehet mérni a tüza rendszer nyomását. Ha a tüskét benyomod és nem jön benzin, akkor elengedte a nyomást. Valszeg az üzemanyag szivattyú a hibás. Nekem ugyanez volt új szivattyúval, két évig volt ez a jelenség (télen nem, csak melegben) aztán szerencsére megdöglött teljesen, tettem bele másikat, azóta jó.


Köszönöm a válaszod, tegnap este leállítás után egy órával a szelepet lenyomva spriccelt a benzin. Most reggel hogy állt egész éjjel az autó egy csepp se jött ki a szelepen, meg sem szisszent. Majd ráadtam a gyújtást vártam fél percet, a szelepben ismét volt benzin és pöccre indult a motor. Gondolom akkor ez a baj forrása. Elég csak a hengeres szivattyút cserélni vagy a komplett szerkezetet kell?


de ha este kiengedted a nyomást, akkor reggel ne csodálkozz ha nem spriccol.
menj vele, aztán este ne nézd meg. csak reggel. úgy valid az ellenőrzés.


Este megjárattam, reggelre semmi nyomás nem volt a szelepben...


így akkor oké. vagyis nem oké, de az a hiba, amit írtak.

YELLOW Elküldve: 2021-07-17 19:35 Inditozásra nem inditt a kocsi !

trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta: Sziasztok,
lenne egy nagy problémám. Hidegen a motor pöccre indul, he melegen (teljesen mindegy hogy üzemi hőfokon van vagy alatta) leállítom és pár percen belül újra indítózok akkor is pöccre indul. Viszont ha hagyom hűlni kb. 15-30 percet, akkor nagyon sokat kell indítóznom, és amikor nagy nehezen beindul, akkor még hullámzik párat az alapjárat, mire beáll normálisra (néha mintha benzinszagot is éreznék). Kicseréltem előszőr a főtengely jeladót, majd a vezérműtengely jeladót is de semmi javulás. A diag nem ír hibát. Mi lehet a baj?
Köszönöm előre is a válaszokat!

Talán lehetséges, hogy az üza. rendszer elengedi a nyomást



Hogyan tudnám leellenőrizni hogy elengedi a nyomást az üa rendszer?
Még mindig a nehezen indítással küszködők


Próbáld azt, hogy ráadod a gyújtást vársz kb 20 másodpercet és azután önindítózol. A szívósor tetején van egy olyan szelep, mint a kerekeken, ott lehet mérni a tüza rendszer nyomását. Ha a tüskét benyomod és nem jön benzin, akkor elengedte a nyomást. Valszeg az üzemanyag szivattyú a hibás. Nekem ugyanez volt új szivattyúval, két évig volt ez a jelenség (télen nem, csak melegben) aztán szerencsére megdöglött teljesen, tettem bele másikat, azóta jó.


Köszönöm a válaszod, tegnap este leállítás után egy órával a szelepet lenyomva spriccelt a benzin. Most reggel hogy állt egész éjjel az autó egy csepp se jött ki a szelepen, meg sem szisszent. Majd ráadtam a gyújtást vártam fél percet, a szelepben ismét volt benzin és pöccre indult a motor. Gondolom akkor ez a baj forrása. Elég csak a hengeres szivattyút cserélni vagy a komplett szerkezetet kell?


de ha este kiengedted a nyomást, akkor reggel ne csodálkozz ha nem spriccol.
menj vele, aztán este ne nézd meg. csak reggel. úgy valid az ellenőrzés.

YELLOW Elküldve: 2021-07-15 17:57 Fûtés - Klíma

akela írta:
YELLOW írta:
akela írta:
YELLOW írta:
akela írta:
YELLOW írta:
akela írta: Üdv márkatársak.
Adott egy 2005-ös E46 18i. Az a problémám vele,hogy bekapcsolt klímánál a jobb oldalra nem fúj hideget,csak a sima levegőt. Ez 36 fokban kissé bosszantó.( mondjuk bal oldalra is gyengusz szerintem,de ez más gond.)Van valami ötlet erre?


fűtéscsap probléma.
esetleg meg lehet kocogtatni, a jobb oldali nyúlvány mellett van. de szét is lehet szedni és kitakarítani. de lehet csak kontakt hibája van.

Értem.De ez nem kétoldali mint az E39. Tehát egy vízcsó megy be a radiátorba nem? A kisebbik henger tűzforó,a nagyobbik kb. mint a vízcső. Akkor első körben próbáljam meg kitakarítani,és ne rögtön cserében gondolkozni?( tehát elvileg javítható?)


javítható, ha nincs összegyógyulva. valamikor egy kocogtatás elég neki.
ha jól emlékszem úgy van, hogy alapesetben nyitva van, ha beindul a motor és nem kell fűtés, akkor elzár. na most neked nem zár el. tehát vagy dzsuva és oxidáció miatt, vagy mert nem kap feszt, vagy sérült benne a tekercs.


A motor kap áramot, működik,mert meleget tudok csinálni vele,csak most leveszem pl.16 fokra ,és klíma be,de csak a bal oldalt jön ki hideg levegő. A jobb oldalt nem meleg,de a kinti hömérsékletű


azért tudsz meleget csinálni, mert melegen alapesetben is nyitva van.
azt nézd meg, hogy megfogod azt a két hengeres csapot, aztán belül menjen a befúvás és valaki tekerje a középső rostélyt piros, majd kék állásba. a hőfokot is lehet állítani kell majd közben. de a lényeg, hogy ha nem érzel semmit, akkor nem zár el. vagy lehet érzel és félig elzár, de az sem jó.
amikor az ember hűtőfolyadékot cserél és légtelenít, pont azért kell fűtésre tenni, mert amikor indítod a motort, akkor a fűtéscsap elzár és akkor nem keringetné ott a vizet, azaz a levegő ott marad. de ha melegre állítod, akkor kinyit és elkezdi ott is forgatni a vizet.

Nos azt hiszem mindenképp cserélnem kell. Szétszedtem. A nagyobbik henger egy villanymotor,ami egy ügyes mágneses megoldással hajt a víztérben lévő kis lapátot. ezzel nem volt baj. A kisebb henger az egy elektromágnes. Ez a fűtéscsap. Mikor széthúztam,akkor láttam,hogy van benne egy nagyobb spec formájú gumitömítés ,amely úgy szét volt esve,hogy vissza sem tudtam rakni.Így is működik,de szerintem ez a tönítés hivatott kizárni a vizet az elektromágnes tekercs részéből.Összeraktam,kifelé nem folyik,de az alap jelenség ugyanaz,és gondolom hosszabb távon tönkre fog menni a mágnes a bejutó folyadéktól.És a fentieket figyelembe véve bontott eleve ki van zárva.


igen úgy van, van egy másodlagos keringető. jellemzően az is rossz szokott lenni.
neked valószínű maga a szelep van beállva, de mivel beállt, az azt jelenti, hogy mindig nyitva van. tehát valamiért már korábban nem húzta be a tekercs. vagy lehet nincs beállva, csak most sem húzza a be a tekercs, ezért a szelep nyitva marad.

YELLOW Elküldve: 2021-07-14 22:29 Fûtés - Klíma

akela írta:
YELLOW írta:
akela írta:
YELLOW írta:
akela írta: Üdv márkatársak.
Adott egy 2005-ös E46 18i. Az a problémám vele,hogy bekapcsolt klímánál a jobb oldalra nem fúj hideget,csak a sima levegőt. Ez 36 fokban kissé bosszantó.( mondjuk bal oldalra is gyengusz szerintem,de ez más gond.)Van valami ötlet erre?


fűtéscsap probléma.
esetleg meg lehet kocogtatni, a jobb oldali nyúlvány mellett van. de szét is lehet szedni és kitakarítani. de lehet csak kontakt hibája van.

Értem.De ez nem kétoldali mint az E39. Tehát egy vízcsó megy be a radiátorba nem? A kisebbik henger tűzforó,a nagyobbik kb. mint a vízcső. Akkor első körben próbáljam meg kitakarítani,és ne rögtön cserében gondolkozni?( tehát elvileg javítható?)


javítható, ha nincs összegyógyulva. valamikor egy kocogtatás elég neki.
ha jól emlékszem úgy van, hogy alapesetben nyitva van, ha beindul a motor és nem kell fűtés, akkor elzár. na most neked nem zár el. tehát vagy dzsuva és oxidáció miatt, vagy mert nem kap feszt, vagy sérült benne a tekercs.


A motor kap áramot, működik,mert meleget tudok csinálni vele,csak most leveszem pl.16 fokra ,és klíma be,de csak a bal oldalt jön ki hideg levegő. A jobb oldalt nem meleg,de a kinti hömérsékletű


azért tudsz meleget csinálni, mert melegen alapesetben is nyitva van.
azt nézd meg, hogy megfogod azt a két hengeres csapot, aztán belül menjen a befúvás és valaki tekerje a középső rostélyt piros, majd kék állásba. a hőfokot is lehet állítani kell majd közben. de a lényeg, hogy ha nem érzel semmit, akkor nem zár el. vagy lehet érzel és félig elzár, de az sem jó.
amikor az ember hűtőfolyadékot cserél és légtelenít, pont azért kell fűtésre tenni, mert amikor indítod a motort, akkor a fűtéscsap elzár és akkor nem keringetné ott a vizet, azaz a levegő ott marad. de ha melegre állítod, akkor kinyit és elkezdi ott is forgatni a vizet.