YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-11-07 18:25 Futómû és hibái

TomyMU írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Mikor kissebb nagyobb kátyúba megyek, vagy csak alapból rossz úton, nagyon visszaüt a kormány, és ráz, nagyot koppan. Stabilizátor cserélve lett rajta, lengéscsillapító, toronycsapágy másfél éve, lengőkar szilent is két éve lett cserélve. Mitől csinálhatja? Elég idegesítő Én axiál csuklóra gondoltam.


akár az is lehet, de simán a kormánymű fogasléc is.vagy épp a kerékagy. de a lengőkar talpas része is.

YELLOW Elküldve: 2021-11-06 18:26 e46 első lökhárító tartozékok?

kisskarex írta: Sziasztok srácok!
Sokat segitettetek nekem eddig is!
Az alábbi kéréssel fordulnék hozzátok:
Ezt a lökhárító csúszkát keresem 2002-és compact-hoz de annyi kütyü van a Schmiedmann -nál hogy beleszédülök.
Segítsetek már nekem hogy hogy néz ki ez a csúszka (eltört)egyáltalán mert nem akarok rosszat rendelni!
Nem veszélyes összeg 4e körül van oldalanként csak egy közeli ábrát vagy képet küldjétek nekem mert sült hal vok hozzá.
Szeretném pontosan beazonosítani mielőtt megrendelem.
Előre s köszönöm ha valaki tudja miről informálódom!
Yellow már sokat segített,meg is találtam csak szeretném megnézni közelről ezt a portékát és utána megrendelni.
Előre is köszönöm!


ez a balos
https://www.schmiedmann.hu/hu/...118252797#

ez a jobbos
https://www.schmiedmann.hu/hu/...118252798#

YELLOW Elküldve: 2021-11-05 22:07 320d Motor

Adriano98 írta:
Tibus1 írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.


Szia!
Köszönöm a hozzászólásodat, alább egy jó kis cikk erről a motorról, érdemes átolvasni sztem...
Az EGR-hűtőt alvázszám alapján lekérdeztem két (Debrecen, Szhely) hivatalos szervizben is, és mindkét helyen biztosítottak, hogy ez nem a gyulladós széria.
Vagy csak nem akarták a garanciális keretüket terhelni
A rendszer mosásával kapcsolatban mire gondoltál?
A kiegyenlítő tartályt folyamatosan figyelem, nem csökken a szint.
Egyébként szimpatikus az autó, eddig VW-es voltam (Passat) de stabilitás, kidolgozás szempontjából ez az autó más kávéház, meg persze az sem mindegy, hogy elég megkímélt, kevés Km-es autóról beszélünk.
Szóval jó lenne sokat elmenni még ezzel az autóval, nyilván kell majd rá költeni, de próbálom ezeket minimalizálni odafigyeléssel, ésszerű használattal.
Meg különben is melyik autóra nem kell költeni?!

Köszi még egyszer az építő jellegű kommentedet!

Üdv!

https://www.vezess.hu/vezetunk...zai-pelda/


Mikor megvettem én is hasonlóan jártam. Weboldalon ezerszer lekérdeztem és azt írta hogy nincs rá visszahívás. Utána felhívtam a Wallist akkor szintén megerősítettek hogy nincs visszahívás a kocsimra. És amúgy de, ez a kigyulladós széria. Másnap hogy megvettem a kocsimat, a szemem láttára égett ki egy 20d. És arra sem volt visszahívás pedig az már egy fiatalabb F31-es volt. Ismerősöm csinálta azt, hogy vissza vitte márkaszervizbe a kocsit olyan indokkal hogy fogy a kocsiból a hűtővíz. Kiszerelték az EGR-hűtőt, amúgy nem volt baja rendben volt az alkatrész de a márkaszervizben(!!) azt mondták hogy egye fene, a munkalapra rá írták hogy hibás, a kérvényt elküldték a BMW központba és kapott a kocsi egy új EGR-hűtőt, ingyen. Ez után felhívtam a kecskeméti márkaszervizt hasonlóval és megerősítettek, hogy ha hibás az EGR-hűtő akkor ingyen cserélik akár van visszahívás a kocsira akár nem. Ja és ez a csere már a B47-esekre is érvényes. Szóval a kocsira lehet hogy nincs visszahívás, ettől függetlenül az alkatrészt cserélik minden áron. Mert ugye amiben nincs haszon mert ingyen van, azt nem reklámozzák.

Mosásra csak annyit értettem, hogy EGR-hűtőt, szívósort ki kell venni és kitakarítani belőlük a lerakódást. Ha értesz valamelyest az autókhoz vagy szoktál barkácsolni, otthon is elvégezhető dolog, pár csavarás az egész. Nekem is ki jött vagy két maréknyi lerakódás, erősen ajánlott ezt elvégezni mert ha nincs lerakódás nincs mi begyulladjon.


azért itt van némi tévedés. azért gyulladnak ki, mert a szívósor a tűzfalnál lévő saroknál kilyukad, és keletkezik egy szúróláng, ami az ott menő üzemanyagcsövet éri.
nyilván a lerakódás, hozzá járul ehhez, de én kapásból máshol vezetném el azt a csövet, vagy valami lemez darabbal bevédeném. Az is igaz, hogy az EGR hűtőtől indul az egész folyamat. de ami kigyullad az már attól gyullad ki, hogy az üzemanyagcsövet a szúróláng kiégeti.

YELLOW Elküldve: 2021-11-05 15:56 Aki szeretne sportkipufogót!!!

Angelika írta: Sziasztok,szép napot!

Sajnos a minap az éj leple alatt kilopták az autóm alól a katalizátort.Azonban az első szerelő szerint,aki vásárlás után látta az autót,az egész rendszert ildomos lenne cserélni.Hengerenkenti leömlőkkel együtt,mert nem BMW.Ami azt illeti,tényleg nagyon rossz hangja van,a pillangószelep valami rettenetesen kerepel.Ki nem állhatom.
Nos,engem nem is kimondottan az zavar,hogy nem gyári BMW,ami most fent van,hanem az,hogy csúnya ahangja,illetve ha veszek egy új katalizátort,az hogyan passzolna össze a régi rendszerrel.
Na már most,ha úgyis cserélni kellene,gondoltam,hogy a Schmiedmannról rendelek egy sport rendszert.
És akkor most jönne néhány kérdés.Van egy sportleömlő 400 cellás katalizátorral (SCM5254).Van ezzel a termékkel valakinek tapasztalata?Azt tudom,hogy kell még egy közép,és egy hátsó dob.Milyen dobokkal dolgozna szépen?Illetve,ezeket a rendszereket is kell engedélyeztetni,vagy bejegyeztetni?

Köszönöm szépen előre is a segítségeket


ez egy nehéz kérdés így. keress egy bontott rendszert. egy kipufogós meg bármilyen csövet és katalizátort összehoz.
ha rendszer szinten gondolkozol, akkor Super Sprint alsó hangon, de az nem 2Ft.
én szereznék egy bontott leömlőt, megvennék egy katit, egy Paragi hátsó dobot, a többit, a csövezést meg rábíznám a kipufogósra.

YELLOW Elküldve: 2021-11-04 16:00 Csomagtérajtó nem nyílik

Tibus1 írta:
YELLOW írta:
Tibus1 írta: Üdv!
Sajnos lemerült akkuval becsuktam a 2012.05 havi E90-es 318D BMW-m csomagtér ajtaját, mely persze így nyithatatlan...
Az oldalsó ajtók nem záródtak be, a csomagtér onnét megközelíthető, esetleg így...
A csomagtér ajtón nem látok kulcsnak helyet
Biztos zöldfülűként már jó páran jártatok így, a flex-en kívül mit tudtok tanácsolni?

Előre is köszi (és nem nevet...)


motortér felől tölthető, bikázható.
ott van jobb oldalon a torony környékén a + kievzetés, és a - is elvileg. a + jellemzően műanyag dobozkában van.


Köszi a választ, viszont most kaptam az infót, hogy mivel az akku teljesen kész volt, levették a negatív sarut
Az talán segíthet, hogy a hátsó sorban középen a dönthető kartámlából hátra lehet jutni a csomagtérbe, legalábbis kézzel mivel elég korlátozott a nyílás mérete...


nem számít, hogy le van véve a saru. egy másik akksit rákötsz oda, ahova mondtam és már is nyitható az autó.

YELLOW Elküldve: 2021-11-03 20:07 Csomagtérajtó nem nyílik

Tibus1 írta: Üdv!
Sajnos lemerült akkuval becsuktam a 2012.05 havi E90-es 318D BMW-m csomagtér ajtaját, mely persze így nyithatatlan...
Az oldalsó ajtók nem záródtak be, a csomagtér onnét megközelíthető, esetleg így...
A csomagtér ajtón nem látok kulcsnak helyet
Biztos zöldfülűként már jó páran jártatok így, a flex-en kívül mit tudtok tanácsolni?

Előre is köszi (és nem nevet...)


motortér felől tölthető, bikázható.
ott van jobb oldalon a torony környékén a + kievzetés, és a - is elvileg. a + jellemzően műanyag dobozkában van.

YELLOW Elküldve: 2021-10-30 19:21 320d Motor

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után


IC (intercooler)csöveket és vákuum csöveket érdemes átnézni esetleg.


Azóta sincs semmi nyom, hiába néztem át mindent. Viszont valami érdekeset (vagy csak nekem tűnik annak) találtam. Az EGR-hűtő végénél ahogy megy ki a szívósor fele, az illesztésnél van bent valami lemez.
Pedig úgy tűnik nincs lefalazva a rendszer, maga a hűtő is forró, múltkor volt kimosatva a szívósorral együtt a hűtő is, akkor sem említett semmit a szerelő.


szerintem az tömítés lesz. bár nem értem mi indokolja a lemez tömítést. meg kell nézni robbantott ábrán ott van-e.


Igen, ábra szerint az egy tömítés. Eléggé furcsállom hogy miért lemezből, bár lehet a hő miatt.


hát más is bírná a hőt... az a baj, most nincs előttem ez a motor.

YELLOW Elküldve: 2021-10-30 17:23 320d Motor

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után


IC (intercooler)csöveket és vákuum csöveket érdemes átnézni esetleg.


Azóta sincs semmi nyom, hiába néztem át mindent. Viszont valami érdekeset (vagy csak nekem tűnik annak) találtam. Az EGR-hűtő végénél ahogy megy ki a szívósor fele, az illesztésnél van bent valami lemez.
Pedig úgy tűnik nincs lefalazva a rendszer, maga a hűtő is forró, múltkor volt kimosatva a szívósorral együtt a hűtő is, akkor sem említett semmit a szerelő.


szerintem az tömítés lesz. bár nem értem mi indokolja a lemez tömítést. meg kell nézni robbantott ábrán ott van-e.

YELLOW Elküldve: 2021-10-28 19:02 Akkumulátor

joezeyoutube írta: Köszi.
Hátul van.
2 percet vártam csak. 20mA volt a Vectra C is 3 perc mulva, nem vártam 20 percet.
Vezetékeljem ki, mert a csomagtér nyitva volt, csak a zárat kattintottam be, hogy ne világítson.

YELLOW írta:
joezeyoutube írta: E46 M47204D4 Compact azaz 320D be milyen akkut vegyek? Rövid utak szeptembertől májusig, nyáron van használva hétvégente 2x100km t.
Igazábol minek autó kategória.
Melyik gyártó akkuja kis önkisülésű? 103mA nyugalmi áramfogyasztás az autónak normális?
Csomagtérzár bekattint, kp zár zárva, se bent se a csomagtérben nem megy a világítás, szivargyujtóban nincs semmi.
Ha normális akkor egy 72Ah akkut 720óra alauu nulára merír, de ugye elég ha 72Ah ból 55-60Ah nyi energia hiányzikmár nem indít, azaz 600 óra parkolóban és a full jó új telitöltött akku indításképtelen, 720 óra alatt mélykisülés, kuka.
103mA normális, mérte valaki?

Gyujtáskulcs 10 m re el volt cipelve 10 perc multán is ennyi.


mivel ha minden igaz elől van az akksi, így sokkal nagyobb nem fér be, talán 75Ah-s van, aminek a külső méretei, még beférnek. de lehet van már 85-ös is, amit összezsugorítottak
amikben hátul van az akksi, oda 90 feletti is elfér, és gyárilag van, a nagyon extrásokban. mondjuk mivel 20d, lehet hátul van az akksi... bár mivel compact... ezt nem is tudom.
ha gyárilag 75-ös volt benen mondjuk, akkor 85-ös simán mehet bele.
hogy mi fogyaszt? 100mA-t? hát ne rögtön nézd meg. hanem vagy 20 perccel leállítás után. és jobb ha az ajtók is zárva vannak, mármint távossal. kivéve, ha hátul van az akksi. ugyanis "nyitott" ajtóknál néha feléleszti magát az autó, és csekkolgat vezérlőket. de ha utólag került valami beszerelésre, az is fogyaszthat. a 100mA sok. pontosan nem tudom,de 20mA alatt kellene lennie kb.



most csak mondtam valamit. de ha pl megy a rádió az is kb 20 perc környékén kapcsol le. amire minden vezérlő sleep mode-ba megy, annak idő kell. azért írtam 20 percet. lehet 5 perc alatt is lemennek, de a 20 a biztos.

YELLOW Elküldve: 2021-10-27 23:01 Akkumulátor

joezeyoutube írta: E46 M47204D4 Compact azaz 320D be milyen akkut vegyek? Rövid utak szeptembertől májusig, nyáron van használva hétvégente 2x100km t.
Igazábol minek autó kategória.
Melyik gyártó akkuja kis önkisülésű? 103mA nyugalmi áramfogyasztás az autónak normális?
Csomagtérzár bekattint, kp zár zárva, se bent se a csomagtérben nem megy a világítás, szivargyujtóban nincs semmi.
Ha normális akkor egy 72Ah akkut 720óra alauu nulára merír, de ugye elég ha 72Ah ból 55-60Ah nyi energia hiányzikmár nem indít, azaz 600 óra parkolóban és a full jó új telitöltött akku indításképtelen, 720 óra alatt mélykisülés, kuka.
103mA normális, mérte valaki?

Gyujtáskulcs 10 m re el volt cipelve 10 perc multán is ennyi.


mivel ha minden igaz elől van az akksi, így sokkal nagyobb nem fér be, talán 75Ah-s van, aminek a külső méretei, még beférnek. de lehet van már 85-ös is, amit összezsugorítottak
amikben hátul van az akksi, oda 90 feletti is elfér, és gyárilag van, a nagyon extrásokban. mondjuk mivel 20d, lehet hátul van az akksi... bár mivel compact... ezt nem is tudom.
ha gyárilag 75-ös volt benen mondjuk, akkor 85-ös simán mehet bele.
hogy mi fogyaszt? 100mA-t? hát ne rögtön nézd meg. hanem vagy 20 perccel leállítás után. és jobb ha az ajtók is zárva vannak, mármint távossal. kivéve, ha hátul van az akksi. ugyanis "nyitott" ajtóknál néha feléleszti magát az autó, és csekkolgat vezérlőket. de ha utólag került valami beszerelésre, az is fogyaszthat. a 100mA sok. pontosan nem tudom,de 20mA alatt kellene lennie kb.

YELLOW Elküldve: 2021-10-27 18:10 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

kisskarex írta: Sziasztok!
Olyasmi kérdésem lenne hogy………….
E46 compctrol lenne szó.Szeretnék felnit venni rá de a gyári et az 47 amit meg kinéztem
az et20 egyébként minden más stimmel 7 coll széles 16 coll átmérő el.
Meddig lehet játszani az et számmal hogy semmibe ne érjen bele?
A gumi mérete:205/55R16 volt is már a kocsin probléma nélkül csak most cserélném a felniket ezért szeretném tudni.
Tudom minél kisebb az et annál kijjebb esik a sikból, de hogy van e valakinek ilyen
et vel tapasztalata E46-on?


ezzel a gumimérettel elfér. viszont tehermentesítő gyűrű kelleni fog. Mert az ET20 környéki felnik jellemzően 5-ös, 7-es BMW-valóak. kivéve, ha valami újabbról való. mondjuk ez csak a gyűrű miatt érdekes, hogy kell-e vagy sem.

YELLOW Elküldve: 2021-10-26 22:16 320d Motor

Adriano98 írta: Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után


IC (intercooler)csöveket és vákuum csöveket érdemes átnézni esetleg.

YELLOW Elküldve: 2021-10-25 21:15 Fûtés - Klíma

Adriano98 írta: Na én ma voltam diagnosztikán, két hibát dobott:
-9C53 Elektromos fűtés növelő - szakadás
-9C6E Nap érzékelő - szakadás

Eddig valahogy fel sem tűnt (navitól nem látszik), hogy a műszerfalon lévő nap szenzor egyszerűen nincs ott, a helyén tátong a nyílása, szóval ide jönne az első kérdésem. Ez alapfelszereltség az E9X szériában, vagy plusz extra volt, programozással megoldható-e ez a hiba?
Illetve a másik kérdésem, hogy (ahogy külföldi fórumokról kibogarásztam) az elektromos fűtés növelő tulajdonképpen egy elektromos fűtőradiátor a műszerfalban? Mert ha az ment tönkre akkor cumi van.


én úgy tudom az automata digitklíma része a napérzékelő.
a kiegészítő fűtés olyasmi. bár én más megoldást is tudok, mármint mást is jelenthet.
de már most én is zavarban vagyok. mert kiegészítő fűtés körrel kapcsolatban, nekem is dob hibát, de nekem tuti nincs ilyen benne. hanem inkább kiegészítő fűtés pumpa, vagy másodlagos pumpa.
már 3 hónapja várok klímarendszer tréningre, nem tudom idén meg lesz-e. utána biztos okosabb leszek. vagy nem.

YELLOW Elküldve: 2021-10-22 22:08 kiegészítő fűtő modul

Jani69 írta: Sziasztok! Vettem egy bontott kiegészítő elektromos fűtőmodult.
A cikkszáma 64 12-6 904 668 és 1999 szept. -2002 ápr. között gyártották.
Hardware A 02 , Software V 01.
Ami a kocsin van cikkszáma 64 12-6 918 806 2002 ápr. 2007 márc. között gyártották.
Hardware C 03 ,Software V 15.
Van még rajtuk több számsor,ha lényeges leírom azt is.
Egyik cikkszám sem elérhető már.
Nem tudom helyettesíthető-e az egyik a másikkal?
Az autó 2004 okt. E46 330D.
Köszönöm!


őszintén szólva nem tudom. ha ugyanúgy néz ki, meg lehet próbálni. talán a klímavezérlőnek sem okoz problémát.

YELLOW Elküldve: 2021-10-22 19:56 kormánymû

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Ha álló helyzetben járó motorral megrántgatom a kormányt, az normális, ha hallok egy kis kopogó hangot?
A kerék mozdul a legkisebb mozdulatra is, csak fura számomra ez a kopogó hang.


szerintem normális., ha nincs alatta kavics és az adja a hangot. esetleg alá kell menni, és figyelni a gömbfejeket. persze lehet a fogasléc is, de akkor nem reagálna azonnal.
de érdemes nem járó motornál hallgatni, nézni, hol mi van.
jut eszembe a gátló szára a toronycsapágyban is adhat ki hasonló hangot.